*Pavel P. Š130L* *Pavel P. Š130L*

komentáře | popis | fotky | Pavel P.. | 20.07.24 19:39 | 290x v oblíbených
Takže jednoho krásného letního dne, léta páně 9.8.2007, jsem se stal majitelem tohoto vozu. :-)

pár údajů o voze:

Škoda 130L ve zvláštní výbavě GL.

vyrobeno: 29.12.1985 ve Vrchlabí.

najeto: podle tachometru a slov majitele : poctivých 87tis km.

Podle TP jsem čtvrtý majitel, první byla nějaká soudružka která se v tom bála jezdit, ani se jí nedivim, ale zase auto bylo 10 let garážované v jejím vlastnictví. Druhý majitel byl syn třetího majitele který ho vlastnil od roku 1996 do 2002, kdy ho přepsal a přenechal svému otci..... a ten, jelikož chtěl přispět svému synovi na koupi nového auta, potřeboval škodovku rychle prodat. Tak jsem byl upozorněn že je tato škodovka na prodej, okamžitě jsem šel na obhlídku a hned majiteli zavolal, druhý den jsem se byl v autě projet a pořádně si ho prohlídnout a třetí den jsem jej koupil... to jest stručná historie vozidla.



Postup prací....aneb co se posralo :o)



27.8.2007 - k dnešnímu dni je repasovaný karbec, nová cívka, víčko rozdělovače, vyměněný kabel od cívky a nový palivový filtr, auto už jede celkem slušně ale bude to ještě chtít dát pořádně seštelovat.

30.8.2007 - vyměněn kondík rozdělovače a seřízen volnoběh.

15.9.2007 - přivezeny nové blatníky na předek snad se stihne jejich výměna v tomto roce...

8.10.2007 - vybroušení, odrezení a natření kapes u motoru

15.10.2007 - nasazeny nový zadní lampy - zkušební vylepený chromovou folií.

1.11.2007 - výměna plováku v nádrži, výměna otáčkoměru a celková oprava budíků... (už vše svítí, bliká a ukazuje jak má)

13.11.2007 - instalace fridexu do chladiče. :-D

16.11.2007 - nasadil jsem dečku před chladič :-)

_________________________ __________________________ _________________

_________________________ __________________________ _________________

10.1.2008 - výměna zadního plata.

27.3.2008 - odinstaloval jsem dečku před chladičem :)

26.4.2008 - výměna reproboxů za klasické repro do auta Tesla.

1.5.2008 - nasazeny kola Meteor II a gumy 175/70.

11.5.2008 - nové mlhovky Bosch.

29.5.2008 - nasazeno sací potrubí ze 110R a ALU víko ventilů.

30-31.5.2008 - účast na srazu v Doksech :o)

9.6.2008 - nové sedačky

15.6.2008 - nové silentbloky motoru

19.6.2008 - výměna AC pumpy za repasovanou.

26.6.2008 - nasazeno elektronické zapalování ETZ-06....... přidalo to 8,26kW a jede to jak kráááva :o)))

17.7.2008 - výměna oleje a filtru

23.7.2008 - repas altíku

11.8.2008 - STK

23.9-15.10 - výměna blatníků a vyvaření předku, výměna blinkrů za nové. Poděkování patří panu Větévkovi :o)

16.11.2008 - odešlo ETZ do věčných lovišť... nasazena zpět cívka

25.11.2008 - stojí na zimákách

_________________________ __________________________ ________________

_________________________ __________________________ ________________

1-8.1.2009 - výměna obou spojkových válců.

22.3.2009 - nasazeno nové zapalování ETZ 06, snad vydrží aspoň do švestek :o)

4-5.4.2009 - obuto na letní, výměna termostatu a ukostření budíku.

27.4.2009 - osudný den.. první bouračka :-/

28.6.2009 - naordinována apolla :)

28.8.2009 - nasazeno nové ALU víko ventilů a přetěsněn karbec, dále natírání a stříkání nazákladovaných míst.. příprava na Doksy v šibeničním termínu :-)

30.8.2009 - konečně nové blatníčky na autě.. hned to vypadá lépe

17.11.2009 - dnešní sváteční den proběl tuningově, nasadil jsem zámky dveří a spínačku z feldy, jinej rallye volant a zrepasovaný mlhovky :o)

12.12.2009 - začlo sněžit a tak jsem nasadil zimáky.

_________________________ __________________________ _________________



5.4.2010 - vyměněn olej a k dnešnímu dni je namontovaný KN filtr, zpět origo maska a vyměněný kohout topení.

10.4.2010 - nasazeny letní kola neznámého původu :-)

16.4.2010 - nasazeno elektronové víko ventilů.

23.4.2010 - nasazený nově šopovaný výfuk

24.4.2010 - repase zadních brzd, téměř vše nové.

28.4.2010 - kompletní výměna předních brzd kromě trubiček.

29.4.2010 - odvzdušnění s vydatnou pomocí FORMa, kterému mockrát děkuju za pomoc.

7.5.2010 - výměna rozdělovače za nový, seřízení předstihu a seřízeny ventily a nakonec dány nové zástěrky

8.5.2010 - výměna spojkové lamely, ložiska, šusplechu u výfuku a hadice chlazení, seřízení spojky.

9.5.2010 - boj s korozí po zimním provozu.

23.5.2010 - výměna náhonu tachometru + nový tachometr....
Škoda 130L - nový tachometr v akci
:-))

18.7.2010 - opět výměna spojky - lamely a přítlačáku, doufám že už naposled

10.9.2010 - Pokus o STK, neprošlo! hned poté výměna kulových čepů, seřízení sbíhavosti a výměna křivého náboje.

13.9.2010 - 2. pokus o STK, tentokrát úspěšný a na dva roky je pokoj. :o))

_________________________ __________________________ __________________________ _______



11.6.2011 - vyndána zadní náprava a připravena k repasi.

17.7.2011 - vyndána převodovka, obě nápravy v laku a připravené na složení.

18.9.2011 - obě nápravy složeny, připraveny k namotnování, nasazena zrepasovaná převodovka.

21.9.2011 - nasazena zrepasovaná zadní náprava

28.9.2011 - nasazena přední zrepasovaná náprava.



_________________________ __________________________ __________________________ _________



10.5.2012 - udělána geometrie, dotaženy šrouby a různé dodělávky. dnes uběhlo přesně 10 měsíců od rozebrání.

20.8.2012 - výměna rozvodů, gufer a těsnění s tím spojených, nasazen nový komínek rozd. a dán nový olej.

10.9.2012 - STK + ME.

_________________________ __________________________ __________________________ __________



27.6.2014 - nově udělána geometrie, nahozeny podložky pod zadní kola, výměna zadních sedaček a různých nepodstatných drobností.... jinak auto funguje bezvadně, ladí se jen drobné detaily a občas mění kola.... takže už neni skoro co psát :-)

_________________________ __________________________ __________________________ __________



24.4.2015 - STK + emise..... zase na dva roky pokoj :-)

28.6.2015 - výměna oleje, předních pružin, příčky motoru a montáž podložek pod stabík.

_________________________ __________________________ __________________________ __________



18.8.2016 - výměna kotoučů za nové originály.

_________________________ __________________________ __________________________ __________



17.5.2017 - STK... opět bez závad a s pochvalou :-))

_________________________ __________________________ __________________________ __________

6.4.2019 - výměna oleje a filtru a výměna komplet brzdové kapaliny.

19.5.2019 - výměna gum ve spodních ramenech, promazání svisláků.

4.6.2019 - STK opět na dva roky :-)



poslední start a projížďka v roce 2011:
Škoda 130L - poslední výjezd před zazimováním.


*Pavel P. Š130L* - komentáře:

22:03:26
02.11.2008
J3STER
-> Pavel P..: Vzal jsem víčko z karbecu s přidřenou klapkou co jezdil na plyn. Je perfektně rovné. Prošlo totiž testem prosvícení baterkou na karburátoru.....ostatní prosvítaly. Tak to mám komplet Hurááá2
20:32:29
02.11.2008
Pavel P..
-> J3STER: hihi já už tam šroubek dávno nemám... je tam jen krátká M6ka zalepená tmelem a filtrbox drží pružina z brzd ke šroubku na sání.1 1
15:58:11
02.11.2008
J3STER
-> Pavel P..: Ještě musím koupit benzínovou hadici a jedno těsnění pod karbec. Mimochodem to těsnění s oválným otvorem značně zasahovalo do průřezu otvoru v přírubě sacího potrubí. V současnosti na stole ve sklepě připravuju druhý záložní. U něj je víčko taky trošku prohlé ale snad to nebude vadit. Rozhodně ten šroub co přidržuje fiktrbox zahodím tak daleko co to půjde. Už mám nachystaný bastl ála klips co je na filtrboxu na 136-kách. A tu díru po šroubu jistí šroub s podložkama a gumou náležitě rozklepnutý, aby mi matka nezahučela do sání.3 Taky se toho šroubu zbav, originál neoriginál.4 A ETZ-ku budu pokoušet až potom.1
14:25:38
02.11.2008
Pavel P..
-> J3STER: no vidíš... já měl na karbecu zase šišatý kanály takže nešla druhá klapka a celkově stál za hovno... a už ti to s tim ETZ nastartovalo?
07:14:44
02.11.2008
J3STER
-> Pavel P..: A je to jasný.....karburátor. Úchyty na karburátoru jsou tak prohlé nahoru, že mezi víčko a karbec strčím nehet.8 Jsou to ty dva úchyty vepředu u podtlakové membrány II. komory. Doufám, že to půjde srovnat. Napadlo mě to opatrně klepnout přes dřívko paličkou ale neodvažuju se. Nejlepší bude ubastlit přípravek, a pod lisem to pomalu srovnat. 12
18:44:45
31.10.2008
Pavel P..
-> J3STER: pokud mas mastnotu ve filtrboxu tak je neco spatne, ja to mam uplne suchy jak s bohatou nebo chudou smesi. Nase 120 co zrala litr oleje na 500km tak ta mela filtrbox plnej oleje ze to i kapalo ven a filtr byl cernej jak uhel.
17:26:25
31.10.2008
J3STER
-> Labros: Jo taky jsem na technické dost dlouho čekal a motor vychladl. Beztak mi to seřizoval nedostatečně zahřáté. Povídal: máš to bohaté.....ochudíme. Pak to tak dobře jako před tím nejelo.8
17:21:04
31.10.2008
J3STER
-> Labros: Myslíš, že motor co má najeto 25 600Km bude špatný? Já teda ne. Bavil jsem se na tohle téma s mým známým(spravuje a staví závodní motory), a říkal že škodovky s pětikanálovou hlavou potřebují bohatší směs než takový favorit.4 Dneska jsem sundával karburátor. Podle množství mastnoty ve filtrboxu je mi jasné že budou určitě ucpané vzdušníky volnoběhu a sytiče. Teď mám jinou práci, ale zítra nato vlítnu.4
12:06:27
31.10.2008
Pavel P..
-> Labros: poškubávalo na volnoběh.... s měděnejma ani ťuk4
12:04:33
31.10.2008
Labros
-> Pavel P..: a cože to dělalo s těma kabelama cos vyměnil nedávno? cukalo?
11:44:54
31.10.2008
Pavel P..
-> Labros: já mám šecko v pořádku a nový.. kabely, víčko, svíčky a ETZ jen doplnuje správnou funkci...4
10:57:18
31.10.2008
havlik
-> Labros: ne jo? safra3
10:54:39
31.10.2008
Labros
Kdo máte špatnou směs, špatné kabely nebo svíčky nebo vám lítá do spalováků olej, tak nespoléhejte na zázračné zapalování které vyřeší všechny problémy...
10:50:58
31.10.2008
Mr.Lumpy
-> J3STER: hmm mě na to ani nešáh jenom prej - máš to nějaký chudý... aby taky ne když mi pak vyšlo žá mám volnoběh na 750 otáčkách 8
10:05:47
31.10.2008
Labros
-> J3STER: to ale ukazuje na nějaký jiný problém na motoru, naopak když je motor v pořádku, tak po emisích jede nejlíp jak může.
07:22:16
31.10.2008
J3STER
-> Pavel P..: Rozhodně to má delší jiskru. Mě postačí když bude motor pružnější, a budou lepší emise. Ti šmejdi na technické mi vždycky uškrtí směs.3
15:57:23
30.10.2008
Pavel P..
-> Labros: no já jsem... ale tobě se na tom furt něco nezdá a pořád rejpeš....3
15:46:52
30.10.2008
Labros
-> Pavel P..: tak hlavně že jsi spokojenej 1
14:36:07
30.10.2008
Pavel P..
-> Labros: pěkný no.. vyhrál si3 ale prostě se ten motor s tim chová líp než s klasickou cívkou a má to další výhody a to mi nevyvrátíš...4 1
14:29:06
30.10.2008
Labros
-> Pavel P..: haha, jenže to je psaný ještě v době motorů 100 a 110... ty měly cívky počítaný na vyšší napětí, emka už mají cívku počítanou taky na 7V a mají předřadný odpor který po startu sníží napájecí napětí. Klasická cívka potřebuje na nabití na maximální energii asi 15ms, cívka z fáčka jenom asi 2ms. ETZ-05 má stejně jako favoriťácké konstantní dobu plnění, zatímco klasické zapalování má dobu plnění závislou na otáčkách. Cituju Čecha: "Ve volnoběhu při 800 ot/min je doba u čtyřválce mezi zážehy 37,5 ms, při úhlu sepnutí 55 % je doba plnění 20,6 ms, což je více než dostatečné." Protože 20,6 je víc, než 12. Takže při startování a volnoběhu je úplně jedno, jestli spínáš kladívkama anebo tranzistorem z ETZ-05. Ve vyšších otáčkách je to s klasickou cívkou problém. Při 5000 otáčkách máš mezi zážehy jen 5ms a klasická cívka potřebuje 12ms. Tady je na tom elektronický zapalování trochu líp, protože kladívka z těch 5ms využijou jen 55% což je něco přes 2,5ms, což je opravdu málo, elektronický zapalování by mělo využít o něco víc. Ale bez použití cívky z favorita se stejně nedostaneš na nějakou rozumnou energii jiskry.
Extreme Tyres