*Pavel P. Š130L* *Pavel P. Š130L*

komentáře | popis | fotky | Pavel P.. | 20.07.24 19:39 | 290x v oblíbených
Takže jednoho krásného letního dne, léta páně 9.8.2007, jsem se stal majitelem tohoto vozu. :-)

pár údajů o voze:

Škoda 130L ve zvláštní výbavě GL.

vyrobeno: 29.12.1985 ve Vrchlabí.

najeto: podle tachometru a slov majitele : poctivých 87tis km.

Podle TP jsem čtvrtý majitel, první byla nějaká soudružka která se v tom bála jezdit, ani se jí nedivim, ale zase auto bylo 10 let garážované v jejím vlastnictví. Druhý majitel byl syn třetího majitele který ho vlastnil od roku 1996 do 2002, kdy ho přepsal a přenechal svému otci..... a ten, jelikož chtěl přispět svému synovi na koupi nového auta, potřeboval škodovku rychle prodat. Tak jsem byl upozorněn že je tato škodovka na prodej, okamžitě jsem šel na obhlídku a hned majiteli zavolal, druhý den jsem se byl v autě projet a pořádně si ho prohlídnout a třetí den jsem jej koupil... to jest stručná historie vozidla.



Postup prací....aneb co se posralo :o)



27.8.2007 - k dnešnímu dni je repasovaný karbec, nová cívka, víčko rozdělovače, vyměněný kabel od cívky a nový palivový filtr, auto už jede celkem slušně ale bude to ještě chtít dát pořádně seštelovat.

30.8.2007 - vyměněn kondík rozdělovače a seřízen volnoběh.

15.9.2007 - přivezeny nové blatníky na předek snad se stihne jejich výměna v tomto roce...

8.10.2007 - vybroušení, odrezení a natření kapes u motoru

15.10.2007 - nasazeny nový zadní lampy - zkušební vylepený chromovou folií.

1.11.2007 - výměna plováku v nádrži, výměna otáčkoměru a celková oprava budíků... (už vše svítí, bliká a ukazuje jak má)

13.11.2007 - instalace fridexu do chladiče. :-D

16.11.2007 - nasadil jsem dečku před chladič :-)

_________________________ __________________________ _________________

_________________________ __________________________ _________________

10.1.2008 - výměna zadního plata.

27.3.2008 - odinstaloval jsem dečku před chladičem :)

26.4.2008 - výměna reproboxů za klasické repro do auta Tesla.

1.5.2008 - nasazeny kola Meteor II a gumy 175/70.

11.5.2008 - nové mlhovky Bosch.

29.5.2008 - nasazeno sací potrubí ze 110R a ALU víko ventilů.

30-31.5.2008 - účast na srazu v Doksech :o)

9.6.2008 - nové sedačky

15.6.2008 - nové silentbloky motoru

19.6.2008 - výměna AC pumpy za repasovanou.

26.6.2008 - nasazeno elektronické zapalování ETZ-06....... přidalo to 8,26kW a jede to jak kráááva :o)))

17.7.2008 - výměna oleje a filtru

23.7.2008 - repas altíku

11.8.2008 - STK

23.9-15.10 - výměna blatníků a vyvaření předku, výměna blinkrů za nové. Poděkování patří panu Větévkovi :o)

16.11.2008 - odešlo ETZ do věčných lovišť... nasazena zpět cívka

25.11.2008 - stojí na zimákách

_________________________ __________________________ ________________

_________________________ __________________________ ________________

1-8.1.2009 - výměna obou spojkových válců.

22.3.2009 - nasazeno nové zapalování ETZ 06, snad vydrží aspoň do švestek :o)

4-5.4.2009 - obuto na letní, výměna termostatu a ukostření budíku.

27.4.2009 - osudný den.. první bouračka :-/

28.6.2009 - naordinována apolla :)

28.8.2009 - nasazeno nové ALU víko ventilů a přetěsněn karbec, dále natírání a stříkání nazákladovaných míst.. příprava na Doksy v šibeničním termínu :-)

30.8.2009 - konečně nové blatníčky na autě.. hned to vypadá lépe

17.11.2009 - dnešní sváteční den proběl tuningově, nasadil jsem zámky dveří a spínačku z feldy, jinej rallye volant a zrepasovaný mlhovky :o)

12.12.2009 - začlo sněžit a tak jsem nasadil zimáky.

_________________________ __________________________ _________________



5.4.2010 - vyměněn olej a k dnešnímu dni je namontovaný KN filtr, zpět origo maska a vyměněný kohout topení.

10.4.2010 - nasazeny letní kola neznámého původu :-)

16.4.2010 - nasazeno elektronové víko ventilů.

23.4.2010 - nasazený nově šopovaný výfuk

24.4.2010 - repase zadních brzd, téměř vše nové.

28.4.2010 - kompletní výměna předních brzd kromě trubiček.

29.4.2010 - odvzdušnění s vydatnou pomocí FORMa, kterému mockrát děkuju za pomoc.

7.5.2010 - výměna rozdělovače za nový, seřízení předstihu a seřízeny ventily a nakonec dány nové zástěrky

8.5.2010 - výměna spojkové lamely, ložiska, šusplechu u výfuku a hadice chlazení, seřízení spojky.

9.5.2010 - boj s korozí po zimním provozu.

23.5.2010 - výměna náhonu tachometru + nový tachometr....
Škoda 130L - nový tachometr v akci
:-))

18.7.2010 - opět výměna spojky - lamely a přítlačáku, doufám že už naposled

10.9.2010 - Pokus o STK, neprošlo! hned poté výměna kulových čepů, seřízení sbíhavosti a výměna křivého náboje.

13.9.2010 - 2. pokus o STK, tentokrát úspěšný a na dva roky je pokoj. :o))

_________________________ __________________________ __________________________ _______



11.6.2011 - vyndána zadní náprava a připravena k repasi.

17.7.2011 - vyndána převodovka, obě nápravy v laku a připravené na složení.

18.9.2011 - obě nápravy složeny, připraveny k namotnování, nasazena zrepasovaná převodovka.

21.9.2011 - nasazena zrepasovaná zadní náprava

28.9.2011 - nasazena přední zrepasovaná náprava.



_________________________ __________________________ __________________________ _________



10.5.2012 - udělána geometrie, dotaženy šrouby a různé dodělávky. dnes uběhlo přesně 10 měsíců od rozebrání.

20.8.2012 - výměna rozvodů, gufer a těsnění s tím spojených, nasazen nový komínek rozd. a dán nový olej.

10.9.2012 - STK + ME.

_________________________ __________________________ __________________________ __________



27.6.2014 - nově udělána geometrie, nahozeny podložky pod zadní kola, výměna zadních sedaček a různých nepodstatných drobností.... jinak auto funguje bezvadně, ladí se jen drobné detaily a občas mění kola.... takže už neni skoro co psát :-)

_________________________ __________________________ __________________________ __________



24.4.2015 - STK + emise..... zase na dva roky pokoj :-)

28.6.2015 - výměna oleje, předních pružin, příčky motoru a montáž podložek pod stabík.

_________________________ __________________________ __________________________ __________



18.8.2016 - výměna kotoučů za nové originály.

_________________________ __________________________ __________________________ __________



17.5.2017 - STK... opět bez závad a s pochvalou :-))

_________________________ __________________________ __________________________ __________

6.4.2019 - výměna oleje a filtru a výměna komplet brzdové kapaliny.

19.5.2019 - výměna gum ve spodních ramenech, promazání svisláků.

4.6.2019 - STK opět na dva roky :-)



poslední start a projížďka v roce 2011:
Škoda 130L - poslední výjezd před zazimováním.


*Pavel P. Š130L* - komentáře:

07:22:16
31.10.2008
J3STER
-> Pavel P..: Rozhodně to má delší jiskru. Mě postačí když bude motor pružnější, a budou lepší emise. Ti šmejdi na technické mi vždycky uškrtí směs.3
15:57:23
30.10.2008
Pavel P..
-> Labros: no já jsem... ale tobě se na tom furt něco nezdá a pořád rejpeš....3
15:46:52
30.10.2008
Labros
-> Pavel P..: tak hlavně že jsi spokojenej 1
14:36:07
30.10.2008
Pavel P..
-> Labros: pěkný no.. vyhrál si3 ale prostě se ten motor s tim chová líp než s klasickou cívkou a má to další výhody a to mi nevyvrátíš...4 1
14:29:06
30.10.2008
Labros
-> Pavel P..: haha, jenže to je psaný ještě v době motorů 100 a 110... ty měly cívky počítaný na vyšší napětí, emka už mají cívku počítanou taky na 7V a mají předřadný odpor který po startu sníží napájecí napětí. Klasická cívka potřebuje na nabití na maximální energii asi 15ms, cívka z fáčka jenom asi 2ms. ETZ-05 má stejně jako favoriťácké konstantní dobu plnění, zatímco klasické zapalování má dobu plnění závislou na otáčkách. Cituju Čecha: "Ve volnoběhu při 800 ot/min je doba u čtyřválce mezi zážehy 37,5 ms, při úhlu sepnutí 55 % je doba plnění 20,6 ms, což je více než dostatečné." Protože 20,6 je víc, než 12. Takže při startování a volnoběhu je úplně jedno, jestli spínáš kladívkama anebo tranzistorem z ETZ-05. Ve vyšších otáčkách je to s klasickou cívkou problém. Při 5000 otáčkách máš mezi zážehy jen 5ms a klasická cívka potřebuje 12ms. Tady je na tom elektronický zapalování trochu líp, protože kladívka z těch 5ms využijou jen 55% což je něco přes 2,5ms, což je opravdu málo, elektronický zapalování by mělo využít o něco víc. Ale bez použití cívky z favorita se stejně nedostaneš na nějakou rozumnou energii jiskry.
13:38:26
30.10.2008
Pavel P..
-> Labros: přečti si ty články co jsem dal na virt4
12:55:29
30.10.2008
Labros
-> Pavel P..: hele s tim napětím nepleteš si to náhodou s ETZ z fáčka? To má totiž jinak spočtenou cívku, má jinou indukčnost a jinej odpor primáru. a je to spočtený opravdu na těch 7V. Když provozuješ tohle ETZ s klasickou cívkou, tak pochybuju, že to má vliv na minimální napětí. Jinak, kladívka ke svojí funkci nepotřebujou ani volt, jestli jsi myslel že rozdíl je v tom spínání primáru 2
12:46:58
30.10.2008
Pavel P..
-> Mr.Lumpy: kdyby ho lájoš měl tak ti ho dá za krabku startek bez filtru, protože on takovýhle vejmysli v autě nemuže mít, protože tomu neveří že to funguje3 3
12:45:51
30.10.2008
Pavel P..
-> Labros: jasně to byl určitě kolega, etz musel mít 3

a ještě bych přidal jednu výhodu a to že když zapneš zapalování tak to neni taková zátěž pro baterku a má to stálou jiskru už od 7V, takže i při totálně vytlučený baterce když ti jen svítěj kontrolky to na roztlačení natočíš a mělo by to umět že když zapneš klíček do polohy zapalování tak po určitý době se ti to samo vypne.. což je dobrý abys nevytlouk baterku třeba při poslouchání radia nebo puštěnym topení....



4 4
12:37:14
30.10.2008
Mr.Lumpy
-> Labros: ok... nemáš jeden na prodej? 2
12:26:25
30.10.2008
Labros
-> Mr.Lumpy: Ale tak my mysleli že to jsou notoricky známý věci 4 Elektronický zapalování je lepší v tom, že na se do kladívek neindukuje zapalovací impulz z primáru (i když utlumenej kondenzátorem), takže kladívka se neopalujou, nepřeskakuje mezi nima jiskra, tím odpadá časté seřizování předstihu, dále čelo zapalovacího impulzu je strmější, takže jiskra by měla být o něco kvalitnější. Ve skutečnosti je ti tohle k prdu, protože škodovce běžně stačí jiskra z kontaktního zapalování 1 Pavel tady někde dával dobovej propagační materiál, tam vyjmenovávali všechny výhody.
12:15:56
30.10.2008
Mr.Lumpy
to sem se toho zase dozvěděl 3
11:31:14
30.10.2008
Labros
-> Pavel P..: čekam jestli King dovalí to jeho zánovní, a doteďka sem neměl strobáč tak sem nenahodil ani to starý, a nic mě ani netlačilo 4 Však to funguje spolehlivě - včera sem slyšel nějakou orezlou škochtli chytnout na brnk, a říkal sem si, ten asi nemá ETZ-06 od Pavla P.3
11:27:36
30.10.2008
Pavel P..
-> Labros: tak to přidej... 3 3 přesně změřěný údaj je v popisu 3
11:26:51
30.10.2008
Pavel P..
-> Labros: jj nahodíš :o)... ale ještě furt jezdíš na kontaktní tak nepovidej:-D
11:26:44
30.10.2008
Labros
-> Mr.Lumpy: však píše, že mu to přidalo asi 3.33 koně 3
11:25:48
30.10.2008
Labros
-> Pavel P..: nahodim etz z fáčka.. ale jen kvůli lepšímu průběhu předstihu v rozdělovači 4
11:23:37
30.10.2008
Pavel P..
-> Labros: ale huš potulný jezefčíku... jen počkej jak ho budeš marně shánět a nikde nebudou a každej ho bude vychvalovat 3
11:20:46
30.10.2008
Labros
-> Mr.Lumpy: pro lepší pocit 1
07:26:01
30.10.2008
Mr.Lumpy
včem je lepší to tranzistorový zapalování?
Extreme Tyres