skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Takže jednoho krásného letního dne, léta páně 9.8.2007, jsem se stal majitelem tohoto vozu. :-)
pár údajů o voze:
Škoda 130L ve zvláštní výbavě GL.
vyrobeno: 29.12.1985 ve Vrchlabí.
najeto: podle tachometru a slov majitele : poctivých 87tis km.
Podle TP jsem čtvrtý majitel, první byla nějaká soudružka která se v tom bála jezdit, ani se jí nedivim, ale zase auto bylo 10 let garážované v jejím vlastnictví. Druhý majitel byl syn třetího majitele který ho vlastnil od roku 1996 do 2002, kdy ho přepsal a přenechal svému otci..... a ten, jelikož chtěl přispět svému synovi na koupi nového auta, potřeboval škodovku rychle prodat. Tak jsem byl upozorněn že je tato škodovka na prodej, okamžitě jsem šel na obhlídku a hned majiteli zavolal, druhý den jsem se byl v autě projet a pořádně si ho prohlídnout a třetí den jsem jej koupil... to jest stručná historie vozidla.
Postup prací....aneb co se posralo :o)
27.8.2007 - k dnešnímu dni je repasovaný karbec, nová cívka, víčko rozdělovače, vyměněný kabel od cívky a nový palivový filtr, auto už jede celkem slušně ale bude to ještě chtít dát pořádně seštelovat.
30.8.2007 - vyměněn kondík rozdělovače a seřízen volnoběh.
15.9.2007 - přivezeny nové blatníky na předek snad se stihne jejich výměna v tomto roce...
8.10.2007 - vybroušení, odrezení a natření kapes u motoru
15.10.2007 - nasazeny nový zadní lampy - zkušební vylepený chromovou folií.
1.11.2007 - výměna plováku v nádrži, výměna otáčkoměru a celková oprava budíků... (už vše svítí, bliká a ukazuje jak má)
13.11.2007 - instalace fridexu do chladiče. :-D
16.11.2007 - nasadil jsem dečku před chladič :-)
_________________________ __________________________ _________________
_________________________ __________________________ _________________
10.1.2008 - výměna zadního plata.
27.3.2008 - odinstaloval jsem dečku před chladičem :)
26.4.2008 - výměna reproboxů za klasické repro do auta Tesla.
1.5.2008 - nasazeny kola Meteor II a gumy 175/70.
11.5.2008 - nové mlhovky Bosch.
29.5.2008 - nasazeno sací potrubí ze 110R a ALU víko ventilů.
30-31.5.2008 - účast na srazu v Doksech :o)
9.6.2008 - nové sedačky
15.6.2008 - nové silentbloky motoru
19.6.2008 - výměna AC pumpy za repasovanou.
26.6.2008 - nasazeno elektronické zapalování ETZ-06....... přidalo to 8,26kW a jede to jak kráááva :o)))
17.7.2008 - výměna oleje a filtru
23.7.2008 - repas altíku
11.8.2008 - STK
23.9-15.10 - výměna blatníků a vyvaření předku, výměna blinkrů za nové. Poděkování patří panu Větévkovi :o)
16.11.2008 - odešlo ETZ do věčných lovišť... nasazena zpět cívka
25.11.2008 - stojí na zimákách
_________________________ __________________________ ________________
_________________________ __________________________ ________________
1-8.1.2009 - výměna obou spojkových válců.
22.3.2009 - nasazeno nové zapalování ETZ 06, snad vydrží aspoň do švestek :o)
4-5.4.2009 - obuto na letní, výměna termostatu a ukostření budíku.
27.4.2009 - osudný den.. první bouračka :-/
28.6.2009 - naordinována apolla :)
28.8.2009 - nasazeno nové ALU víko ventilů a přetěsněn karbec, dále natírání a stříkání nazákladovaných míst.. příprava na Doksy v šibeničním termínu :-)
30.8.2009 - konečně nové blatníčky na autě.. hned to vypadá lépe
17.11.2009 - dnešní sváteční den proběl tuningově, nasadil jsem zámky dveří a spínačku z feldy, jinej rallye volant a zrepasovaný mlhovky :o)
12.12.2009 - začlo sněžit a tak jsem nasadil zimáky.
_________________________ __________________________ _________________
5.4.2010 - vyměněn olej a k dnešnímu dni je namontovaný KN filtr, zpět origo maska a vyměněný kohout topení.
10.4.2010 - nasazeny letní kola neznámého původu :-)
16.4.2010 - nasazeno elektronové víko ventilů.
23.4.2010 - nasazený nově šopovaný výfuk
24.4.2010 - repase zadních brzd, téměř vše nové.
28.4.2010 - kompletní výměna předních brzd kromě trubiček.
29.4.2010 - odvzdušnění s vydatnou pomocí FORMa, kterému mockrát děkuju za pomoc.
7.5.2010 - výměna rozdělovače za nový, seřízení předstihu a seřízeny ventily a nakonec dány nové zástěrky
8.5.2010 - výměna spojkové lamely, ložiska, šusplechu u výfuku a hadice chlazení, seřízení spojky.
9.5.2010 - boj s korozí po zimním provozu.
23.5.2010 - výměna náhonu tachometru + nový tachometr.... :-))
18.7.2010 - opět výměna spojky - lamely a přítlačáku, doufám že už naposled
10.9.2010 - Pokus o STK, neprošlo! hned poté výměna kulových čepů, seřízení sbíhavosti a výměna křivého náboje.
13.9.2010 - 2. pokus o STK, tentokrát úspěšný a na dva roky je pokoj. :o))
_________________________ __________________________ __________________________ _______
11.6.2011 - vyndána zadní náprava a připravena k repasi.
17.7.2011 - vyndána převodovka, obě nápravy v laku a připravené na složení.
18.9.2011 - obě nápravy složeny, připraveny k namotnování, nasazena zrepasovaná převodovka.
21.9.2011 - nasazena zrepasovaná zadní náprava
28.9.2011 - nasazena přední zrepasovaná náprava.
_________________________ __________________________ __________________________ _________
10.5.2012 - udělána geometrie, dotaženy šrouby a různé dodělávky. dnes uběhlo přesně 10 měsíců od rozebrání.
20.8.2012 - výměna rozvodů, gufer a těsnění s tím spojených, nasazen nový komínek rozd. a dán nový olej.
10.9.2012 - STK + ME.
_________________________ __________________________ __________________________ __________
27.6.2014 - nově udělána geometrie, nahozeny podložky pod zadní kola, výměna zadních sedaček a různých nepodstatných drobností.... jinak auto funguje bezvadně, ladí se jen drobné detaily a občas mění kola.... takže už neni skoro co psát :-)
_________________________ __________________________ __________________________ __________
24.4.2015 - STK + emise..... zase na dva roky pokoj :-)
28.6.2015 - výměna oleje, předních pružin, příčky motoru a montáž podložek pod stabík.
_________________________ __________________________ __________________________ __________
18.8.2016 - výměna kotoučů za nové originály.
_________________________ __________________________ __________________________ __________
17.5.2017 - STK... opět bez závad a s pochvalou :-))
_________________________ __________________________ __________________________ __________
6.4.2019 - výměna oleje a filtru a výměna komplet brzdové kapaliny.
19.5.2019 - výměna gum ve spodních ramenech, promazání svisláků.
4.6.2019 - STK opět na dva roky :-)
poslední start a projížďka v roce 2011:
pár údajů o voze:
Škoda 130L ve zvláštní výbavě GL.
vyrobeno: 29.12.1985 ve Vrchlabí.
najeto: podle tachometru a slov majitele : poctivých 87tis km.
Podle TP jsem čtvrtý majitel, první byla nějaká soudružka která se v tom bála jezdit, ani se jí nedivim, ale zase auto bylo 10 let garážované v jejím vlastnictví. Druhý majitel byl syn třetího majitele který ho vlastnil od roku 1996 do 2002, kdy ho přepsal a přenechal svému otci..... a ten, jelikož chtěl přispět svému synovi na koupi nového auta, potřeboval škodovku rychle prodat. Tak jsem byl upozorněn že je tato škodovka na prodej, okamžitě jsem šel na obhlídku a hned majiteli zavolal, druhý den jsem se byl v autě projet a pořádně si ho prohlídnout a třetí den jsem jej koupil... to jest stručná historie vozidla.
Postup prací....aneb co se posralo :o)
27.8.2007 - k dnešnímu dni je repasovaný karbec, nová cívka, víčko rozdělovače, vyměněný kabel od cívky a nový palivový filtr, auto už jede celkem slušně ale bude to ještě chtít dát pořádně seštelovat.
30.8.2007 - vyměněn kondík rozdělovače a seřízen volnoběh.
15.9.2007 - přivezeny nové blatníky na předek snad se stihne jejich výměna v tomto roce...
8.10.2007 - vybroušení, odrezení a natření kapes u motoru
15.10.2007 - nasazeny nový zadní lampy - zkušební vylepený chromovou folií.
1.11.2007 - výměna plováku v nádrži, výměna otáčkoměru a celková oprava budíků... (už vše svítí, bliká a ukazuje jak má)
13.11.2007 - instalace fridexu do chladiče. :-D
16.11.2007 - nasadil jsem dečku před chladič :-)
_________________________ __________________________ _________________
_________________________ __________________________ _________________
10.1.2008 - výměna zadního plata.
27.3.2008 - odinstaloval jsem dečku před chladičem :)
26.4.2008 - výměna reproboxů za klasické repro do auta Tesla.
1.5.2008 - nasazeny kola Meteor II a gumy 175/70.
11.5.2008 - nové mlhovky Bosch.
29.5.2008 - nasazeno sací potrubí ze 110R a ALU víko ventilů.
30-31.5.2008 - účast na srazu v Doksech :o)
9.6.2008 - nové sedačky
15.6.2008 - nové silentbloky motoru
19.6.2008 - výměna AC pumpy za repasovanou.
26.6.2008 - nasazeno elektronické zapalování ETZ-06....... přidalo to 8,26kW a jede to jak kráááva :o)))
17.7.2008 - výměna oleje a filtru
23.7.2008 - repas altíku
11.8.2008 - STK
23.9-15.10 - výměna blatníků a vyvaření předku, výměna blinkrů za nové. Poděkování patří panu Větévkovi :o)
16.11.2008 - odešlo ETZ do věčných lovišť... nasazena zpět cívka
25.11.2008 - stojí na zimákách
_________________________ __________________________ ________________
_________________________ __________________________ ________________
1-8.1.2009 - výměna obou spojkových válců.
22.3.2009 - nasazeno nové zapalování ETZ 06, snad vydrží aspoň do švestek :o)
4-5.4.2009 - obuto na letní, výměna termostatu a ukostření budíku.
27.4.2009 - osudný den.. první bouračka :-/
28.6.2009 - naordinována apolla :)
28.8.2009 - nasazeno nové ALU víko ventilů a přetěsněn karbec, dále natírání a stříkání nazákladovaných míst.. příprava na Doksy v šibeničním termínu :-)
30.8.2009 - konečně nové blatníčky na autě.. hned to vypadá lépe
17.11.2009 - dnešní sváteční den proběl tuningově, nasadil jsem zámky dveří a spínačku z feldy, jinej rallye volant a zrepasovaný mlhovky :o)
12.12.2009 - začlo sněžit a tak jsem nasadil zimáky.
_________________________ __________________________ _________________
5.4.2010 - vyměněn olej a k dnešnímu dni je namontovaný KN filtr, zpět origo maska a vyměněný kohout topení.
10.4.2010 - nasazeny letní kola neznámého původu :-)
16.4.2010 - nasazeno elektronové víko ventilů.
23.4.2010 - nasazený nově šopovaný výfuk
24.4.2010 - repase zadních brzd, téměř vše nové.
28.4.2010 - kompletní výměna předních brzd kromě trubiček.
29.4.2010 - odvzdušnění s vydatnou pomocí FORMa, kterému mockrát děkuju za pomoc.
7.5.2010 - výměna rozdělovače za nový, seřízení předstihu a seřízeny ventily a nakonec dány nové zástěrky
8.5.2010 - výměna spojkové lamely, ložiska, šusplechu u výfuku a hadice chlazení, seřízení spojky.
9.5.2010 - boj s korozí po zimním provozu.
23.5.2010 - výměna náhonu tachometru + nový tachometr.... :-))
18.7.2010 - opět výměna spojky - lamely a přítlačáku, doufám že už naposled
10.9.2010 - Pokus o STK, neprošlo! hned poté výměna kulových čepů, seřízení sbíhavosti a výměna křivého náboje.
13.9.2010 - 2. pokus o STK, tentokrát úspěšný a na dva roky je pokoj. :o))
_________________________ __________________________ __________________________ _______
11.6.2011 - vyndána zadní náprava a připravena k repasi.
17.7.2011 - vyndána převodovka, obě nápravy v laku a připravené na složení.
18.9.2011 - obě nápravy složeny, připraveny k namotnování, nasazena zrepasovaná převodovka.
21.9.2011 - nasazena zrepasovaná zadní náprava
28.9.2011 - nasazena přední zrepasovaná náprava.
_________________________ __________________________ __________________________ _________
10.5.2012 - udělána geometrie, dotaženy šrouby a různé dodělávky. dnes uběhlo přesně 10 měsíců od rozebrání.
20.8.2012 - výměna rozvodů, gufer a těsnění s tím spojených, nasazen nový komínek rozd. a dán nový olej.
10.9.2012 - STK + ME.
_________________________ __________________________ __________________________ __________
27.6.2014 - nově udělána geometrie, nahozeny podložky pod zadní kola, výměna zadních sedaček a různých nepodstatných drobností.... jinak auto funguje bezvadně, ladí se jen drobné detaily a občas mění kola.... takže už neni skoro co psát :-)
_________________________ __________________________ __________________________ __________
24.4.2015 - STK + emise..... zase na dva roky pokoj :-)
28.6.2015 - výměna oleje, předních pružin, příčky motoru a montáž podložek pod stabík.
_________________________ __________________________ __________________________ __________
18.8.2016 - výměna kotoučů za nové originály.
_________________________ __________________________ __________________________ __________
17.5.2017 - STK... opět bez závad a s pochvalou :-))
_________________________ __________________________ __________________________ __________
6.4.2019 - výměna oleje a filtru a výměna komplet brzdové kapaliny.
19.5.2019 - výměna gum ve spodních ramenech, promazání svisláků.
4.6.2019 - STK opět na dva roky :-)
poslední start a projížďka v roce 2011:
*Pavel P. Š130L* - komentáře:
17:34:00
29.10.2008
29.10.2008
Labros
zase já, já, já můžu za všechno
17:25:26
29.10.2008
29.10.2008
Pavel P..
-> J3STER: to je ale prevít
17:23:47
29.10.2008
29.10.2008
J3STER
-> Pavel P..: Tak ten zakopaný pes bude už brzo vykopaný. Je to ucpaný karburátor.
23:04:10
21.10.2008
21.10.2008
J3STER
Labros 21.10.08 16:21:37 napsal: Kdo mě tady zakopává??!!
-> Labros: Tak teho neznám
-> Labros: Tak teho neznám
20:39:41
21.10.2008
21.10.2008
Labros
-> Pavel P..: to víš že tady dělám voodoo s modelem od Abrexu
20:36:04
21.10.2008
21.10.2008
Pavel P..
-> Labros: no jen aby... jestli mi to někde zdechne tak mi pojedeš na pomoc!
20:23:51
21.10.2008
21.10.2008
Labros
-> Pavel P..: si dělam srandu
20:18:34
21.10.2008
21.10.2008
Pavel P..
-> Labros: ale huš....ty furt přeješ jen to nejhorší... mě funguje a bez problemu.
20:15:30
21.10.2008
21.10.2008
Labros
-> Pavel P..: škodovka vždycky funguje bezvadně a ke vší spokojenosti, a to až do doby, než se posere
16:34:13
21.10.2008
21.10.2008
Pavel P..
-> Labros: hele nešiř tady negativní vlny, mě ETZ funguje bezvadně a jsem nadmíru spokojen....
16:24:35
21.10.2008
21.10.2008
Labros
Já vám to říkal, ETZ-06 - neopravitelná krabička, proto je lepší klasika kontaktní anebo bezkontakt z fáčka, to stojí prd a člověk může mít v záloze dvě další.
16:23:32
21.10.2008
21.10.2008
Labros
-> Pavel P..: nemáš jezdit na Pankrác, tam tě leda tak zavřou
16:21:37
21.10.2008
21.10.2008
Labros
Kdo mě tady zakopává??!!
14:23:27
21.10.2008
21.10.2008
FORM - zlomená ojnice
11:24:42
21.10.2008
21.10.2008
J3STER
-> Pavel P..: No pro jistotu mám v záloze ještě jednu ETZ-06.....tak ji asi povolám do služby.
11:17:40
21.10.2008
21.10.2008
Pavel P..
-> J3STER: právě že naopak tohle zapalování má tu výhodu že to nastartuje i s velmi nízkým napětím, snad už od 7V to má silnou jiskru. tam chyba nebude...
11:14:08
21.10.2008
21.10.2008
J3STER
-> Pavel P..: Včera jsem v práci na odpolední dumal nad funkcí toho zapalování. Tyristor se otevře když přes něj prochází dostatečné napětí a při poklesu se zavře. Pokud uvažuju dobře, tak startér požral už tak vybité a vyschlé baterce energii a na otevření tyristoru nezbylo dohromady nic. Kamarád měl na kývačce něco podobného. S horší baterkou nemohl nastartovat, ale na indučku horší baterka stačila.
09:53:01
21.10.2008
21.10.2008
Zeke-ten šestý
-> Pavel P..:
09:51:53
21.10.2008
21.10.2008
Pavel P..
-> Zeke: ani mi nemluv.... vymotal ale matěje bych nakopal do prdele nejradši