*Pavel P. Š130L* *Pavel P. Š130L*

komentáře | popis | fotky | Pavel P.. | 20.07.24 19:39 | 290x v oblíbených
Takže jednoho krásného letního dne, léta páně 9.8.2007, jsem se stal majitelem tohoto vozu. :-)

pár údajů o voze:

Škoda 130L ve zvláštní výbavě GL.

vyrobeno: 29.12.1985 ve Vrchlabí.

najeto: podle tachometru a slov majitele : poctivých 87tis km.

Podle TP jsem čtvrtý majitel, první byla nějaká soudružka která se v tom bála jezdit, ani se jí nedivim, ale zase auto bylo 10 let garážované v jejím vlastnictví. Druhý majitel byl syn třetího majitele který ho vlastnil od roku 1996 do 2002, kdy ho přepsal a přenechal svému otci..... a ten, jelikož chtěl přispět svému synovi na koupi nového auta, potřeboval škodovku rychle prodat. Tak jsem byl upozorněn že je tato škodovka na prodej, okamžitě jsem šel na obhlídku a hned majiteli zavolal, druhý den jsem se byl v autě projet a pořádně si ho prohlídnout a třetí den jsem jej koupil... to jest stručná historie vozidla.



Postup prací....aneb co se posralo :o)



27.8.2007 - k dnešnímu dni je repasovaný karbec, nová cívka, víčko rozdělovače, vyměněný kabel od cívky a nový palivový filtr, auto už jede celkem slušně ale bude to ještě chtít dát pořádně seštelovat.

30.8.2007 - vyměněn kondík rozdělovače a seřízen volnoběh.

15.9.2007 - přivezeny nové blatníky na předek snad se stihne jejich výměna v tomto roce...

8.10.2007 - vybroušení, odrezení a natření kapes u motoru

15.10.2007 - nasazeny nový zadní lampy - zkušební vylepený chromovou folií.

1.11.2007 - výměna plováku v nádrži, výměna otáčkoměru a celková oprava budíků... (už vše svítí, bliká a ukazuje jak má)

13.11.2007 - instalace fridexu do chladiče. :-D

16.11.2007 - nasadil jsem dečku před chladič :-)

_________________________ __________________________ _________________

_________________________ __________________________ _________________

10.1.2008 - výměna zadního plata.

27.3.2008 - odinstaloval jsem dečku před chladičem :)

26.4.2008 - výměna reproboxů za klasické repro do auta Tesla.

1.5.2008 - nasazeny kola Meteor II a gumy 175/70.

11.5.2008 - nové mlhovky Bosch.

29.5.2008 - nasazeno sací potrubí ze 110R a ALU víko ventilů.

30-31.5.2008 - účast na srazu v Doksech :o)

9.6.2008 - nové sedačky

15.6.2008 - nové silentbloky motoru

19.6.2008 - výměna AC pumpy za repasovanou.

26.6.2008 - nasazeno elektronické zapalování ETZ-06....... přidalo to 8,26kW a jede to jak kráááva :o)))

17.7.2008 - výměna oleje a filtru

23.7.2008 - repas altíku

11.8.2008 - STK

23.9-15.10 - výměna blatníků a vyvaření předku, výměna blinkrů za nové. Poděkování patří panu Větévkovi :o)

16.11.2008 - odešlo ETZ do věčných lovišť... nasazena zpět cívka

25.11.2008 - stojí na zimákách

_________________________ __________________________ ________________

_________________________ __________________________ ________________

1-8.1.2009 - výměna obou spojkových válců.

22.3.2009 - nasazeno nové zapalování ETZ 06, snad vydrží aspoň do švestek :o)

4-5.4.2009 - obuto na letní, výměna termostatu a ukostření budíku.

27.4.2009 - osudný den.. první bouračka :-/

28.6.2009 - naordinována apolla :)

28.8.2009 - nasazeno nové ALU víko ventilů a přetěsněn karbec, dále natírání a stříkání nazákladovaných míst.. příprava na Doksy v šibeničním termínu :-)

30.8.2009 - konečně nové blatníčky na autě.. hned to vypadá lépe

17.11.2009 - dnešní sváteční den proběl tuningově, nasadil jsem zámky dveří a spínačku z feldy, jinej rallye volant a zrepasovaný mlhovky :o)

12.12.2009 - začlo sněžit a tak jsem nasadil zimáky.

_________________________ __________________________ _________________



5.4.2010 - vyměněn olej a k dnešnímu dni je namontovaný KN filtr, zpět origo maska a vyměněný kohout topení.

10.4.2010 - nasazeny letní kola neznámého původu :-)

16.4.2010 - nasazeno elektronové víko ventilů.

23.4.2010 - nasazený nově šopovaný výfuk

24.4.2010 - repase zadních brzd, téměř vše nové.

28.4.2010 - kompletní výměna předních brzd kromě trubiček.

29.4.2010 - odvzdušnění s vydatnou pomocí FORMa, kterému mockrát děkuju za pomoc.

7.5.2010 - výměna rozdělovače za nový, seřízení předstihu a seřízeny ventily a nakonec dány nové zástěrky

8.5.2010 - výměna spojkové lamely, ložiska, šusplechu u výfuku a hadice chlazení, seřízení spojky.

9.5.2010 - boj s korozí po zimním provozu.

23.5.2010 - výměna náhonu tachometru + nový tachometr....
Škoda 130L - nový tachometr v akci
:-))

18.7.2010 - opět výměna spojky - lamely a přítlačáku, doufám že už naposled

10.9.2010 - Pokus o STK, neprošlo! hned poté výměna kulových čepů, seřízení sbíhavosti a výměna křivého náboje.

13.9.2010 - 2. pokus o STK, tentokrát úspěšný a na dva roky je pokoj. :o))

_________________________ __________________________ __________________________ _______



11.6.2011 - vyndána zadní náprava a připravena k repasi.

17.7.2011 - vyndána převodovka, obě nápravy v laku a připravené na složení.

18.9.2011 - obě nápravy složeny, připraveny k namotnování, nasazena zrepasovaná převodovka.

21.9.2011 - nasazena zrepasovaná zadní náprava

28.9.2011 - nasazena přední zrepasovaná náprava.



_________________________ __________________________ __________________________ _________



10.5.2012 - udělána geometrie, dotaženy šrouby a různé dodělávky. dnes uběhlo přesně 10 měsíců od rozebrání.

20.8.2012 - výměna rozvodů, gufer a těsnění s tím spojených, nasazen nový komínek rozd. a dán nový olej.

10.9.2012 - STK + ME.

_________________________ __________________________ __________________________ __________



27.6.2014 - nově udělána geometrie, nahozeny podložky pod zadní kola, výměna zadních sedaček a různých nepodstatných drobností.... jinak auto funguje bezvadně, ladí se jen drobné detaily a občas mění kola.... takže už neni skoro co psát :-)

_________________________ __________________________ __________________________ __________



24.4.2015 - STK + emise..... zase na dva roky pokoj :-)

28.6.2015 - výměna oleje, předních pružin, příčky motoru a montáž podložek pod stabík.

_________________________ __________________________ __________________________ __________



18.8.2016 - výměna kotoučů za nové originály.

_________________________ __________________________ __________________________ __________



17.5.2017 - STK... opět bez závad a s pochvalou :-))

_________________________ __________________________ __________________________ __________

6.4.2019 - výměna oleje a filtru a výměna komplet brzdové kapaliny.

19.5.2019 - výměna gum ve spodních ramenech, promazání svisláků.

4.6.2019 - STK opět na dva roky :-)



poslední start a projížďka v roce 2011:
Škoda 130L - poslední výjezd před zazimováním.


*Pavel P. Š130L* - komentáře:

19:35:04
28.07.2008
VeTeV
-> Labros: najdi me termostat do skocnz 1204
19:31:26
28.07.2008
Labros
a mně drží volnoběh už od -20 stupňů, pač tam mám automatickej sytič.



Tak co je novýho? Nic se tu neděje, neříkejte všichni, že se jen válíte u vody, nebo vám tady chcípne jezevčík 1
12:01:10
25.07.2008
Pavel P..
-> minno: 47 47
12:00:07
25.07.2008
minno
-> Pavel P.: mne drží voľnobeh už od 50 stupňov a na kontaktnom zapalku, tak to sa ti moc teda nevyplatilo3
11:48:51
25.07.2008
Pavel P..
-> minno: jojo pěkně

-> Labros: já ti dám rezatejch motorů jezevčíku lájošku39

lauf je seriovej a proto to tak duní.. jinak chod na volnobněh je výbornej studenej motor drží volnoběh už při 40st.5
11:29:33
25.07.2008
Labros
-> Pavel P.: koukam že ten internet má fakt dneska neomezenou kapacitu, kolik megabajtů nahrávek starejch rezatejch motorů se tam ještě vejde 3



jinak nemáš nějakou speciální tuningovou úpravu toho laufu? má to sportovní zvuk 4



volnoběh s bezkontaktem je docela pěkně vyrovnanej a pravidelnej 4
08:38:34
25.07.2008
minno
-> Pavel P.: pekne vrčí ten altík1
14:58:28
24.07.2008
Pavel P..
motor škoda 130
20:30:40
03.07.2008
Pavel P..
-> sep: takže zase na úkor spotřeby.. no ještě to promyslim, SEDRa mám ted po repasi a chodí výborně.... asi to zatim na čas nechám, akorát ještě nějakej ten výfuk s dvěma koncovkama B-) a 136ky nemaj šanci :-))
20:23:52
03.07.2008
sep
-> Pavel P.: :no já mám třeba SEDRa 21/25:-) ,ale jinak vážně jen pokud bude OK a těch moc není,difuzory se sice měnit dají atd ale taky to pak i něco spálí....náhodou taková dobrá 130ka je i 8kanálům důstojný soupeř.
20:19:40
03.07.2008
Pavel P..
-> sep: myslíš? mě se líbilo že jdou měnit difuzory, a i odborník na karburátory - Kratochvíl mi ho doporučil že by ho naladil s difuzorama 21/25 a že by byl lepší než SEDR, ovšem sehnat schopnej kus je nadlidskej výkon, vačku a vahadla třeba časem, a 136ka neni třeba, jsem spokojenej s timhle motorem. :)
20:02:23
03.07.2008
sep
-> Pavel P.: :na DDSRko bych se vykaslal,leda by byl v super stavu,vacka a vahadla je dobra volba,ale dokud to jezdi tak bych to nechal jak je.-).....a co 135/6?Uz se nechysta vymena?
19:51:39
03.07.2008
Pavel P..
-> sep: snažim se... ještě bych rád tu erkovu vačku a karbik, ale i tak to ted jezdí hezky :-) takže zatim spokojenost.
19:13:00
03.07.2008
sep
-> Pavel P.: :koukám že motor má všechny předpoklady aby jel v rámci možností docela slušně,spokojenost?
19:04:13
03.07.2008
Pavel P..
-> Maxx: dík 1 taky se mi líbí..
19:00:34
03.07.2008
Maxx
-> Pavel P.: sou opravdu moc pekne! jsou to takove dobove fotky z roku 2008 1
18:51:09
03.07.2008
Pavel P..
-> Maxx: přidal jsem nějaký.. ale asi to nebude nijak zvláštní, a poslal jsem ti je.1
18:27:36
03.07.2008
Maxx
-> Pavel P.: 4

a posli mi je na mail v plnem rozliseni dik4
18:22:23
03.07.2008
Pavel P..
-> Maxx: tak dobře pár jich přidám1
18:05:16
03.07.2008
Maxx
-> Pavel P.: je to krasna fotka!rikám udelej jich víc
Extreme Tyres