jack51/136GL jack51/136GL

komentáře | popis | fotky | jack51 | 07.07.13 17:03 | 238x v oblíbených
Popis:

Motor:

- blok 742.136, kompletně vyčištěn

- kliková hřídel + ojnice z Felicie MPI

- setrvačník MPI odlehčený na cca 5.8kg

- řemenice odlehčena na cca 720g

- T písty 77mm + přehonované vložky -> objem 1341ccm

- vačková hřídel 278/270°, zdvihy 6,9/6,7mm

- hlava MPI -97 (8mm ventily, válcové pružiny) v kompletní úpravě GR - zvětšené a slícované kanály, upravená vodítka ventilů, vyleštěno, sníženo, ...

- sací potrubí 742.136 - zvětšené a slícované kanály (GR)

- výfuk - svody 4-1 a nerezový příčný výfuk od B. Krejčího

- svody omotané páskou ThermoTec

- karburátor EDSR T613 difuzory 23/27mm, nucené otevírání 2. komory, osazení (tr./vzd.): 1.st - 130/180, 2.st. 165/140, volnoběh 60

- palivové čerpadlo Facet

- provoz min. N98 - většinou 100okt.

- zapalovaní - bezkontaktní s upravenou charakteristikou odstředivé regulace, podtlaková regulace nezapojena

- svíčky NGK BCPR7ES

- olej plně syntetický Q8 Formula F1 - SAE 10W50, API SM



Úpravy 2012:

- vačková hřídel 296/296°, zdvihy 7,5/7,5mm

- karburátor EDSR T613 difuzory 23/27mm, nucené otevírání 2. komory, osazení (tr./vzd.): 1.st - 130/170, 2.st. 170/140, volnoběh 80

- kontakní zapalování - upravená odstředivá regulace (Urbi)





Převodovka a spojka:

- převodovka 5q/SP 4.22, nová ložiska, zrušený a zaslepený převod pro rychloměr

- příprava pro snímač otáček setrvačníku a pro snímač rychlosti (z poloosy)

- olej Paramo Gyrol 80W90



- spojka odpružená 190mm z TAZ1500

- přítlačný talíř SACHS



Podvozek

- přední náprava - původní po kompletní GO, vyztužena podle L/A, pružiny 220mm/80kN (Tuner2), rozpěra mezi tlumiči, tlumiče GAZ shock

- ostřejší řízení (od Sakyho)

- upraveny odklony na 0°, sbíhavost 1,4mm

- podložky pod koly 20mm



- zadní náprava - podélná i úhlová ramena vyztužena podle L/A, pružiny z kyvadlove nápravy, tlumiče GAZ shock

- podložky pod koly 23mm



- disky kol KN Apollo + pneu 175/60 R13



Úpravy 2012:

- přední náprava - upravené odklony kol, záklony rejdových čepů

- stabilizátor 20mm

- tvrdé uložení ramen a řízení

- geomterie: odklony -1°30', záklony cca 6°, sbíhavost 1,5mm

- upravená rozteč na 4x100mm, podložky 8mm



- zadní náprava - podložky 32mm pro změnu rozteče na 4x100mm,



- disky kol BBS Mahle + pneu Toyo R888 185/60 R13





Brzdy:

- vepředu - rozšířené 4p třmeny + chlazené kotouče 247x20mm

- vzadu - duralové 4p třmeny + kotouče 259x9.5mm,

- HBV 19mm, rozvody originál Š130 - zapojení T-H



Úpravy 2012:

- hydraulická ruční brzda

- upravené brzdové desky LADA





Karoserie:

- kompletně vyvařená

- nové prahy, výztuhy a části vnitřních prahů

- nová podlaha

- nové přední blatníky, vršky podběhů a Psloupky

- nové zadní lemy a vnější část podběhů

- nové dveře, kapoty a čela

- nový lak - 8180 červená rallye

- nové přední okno se zeleným pruhem

- střešní okno

- plastové podběhy, zástěrky předních kol



Interiér:

- původní béžové tapece (bohužel lehce poškozené :()

- zadní sedačky původní, béžové

- přední sedačky béžové z rapida

- koberec šedý ze Š125L



Úpravy 2012:

- anatomy Sparco Sprint + pásy OMP



Elektrika:

- dána do pořádku po mnoha zásazích od předchozích majitelů

- přidána druhá pojistkovka (8 pojistek bylo opravdu málo :)) a několik relé

- příprava na přední mlhovky

- centrál + alarm

- baterka přesunuta do kufru





Plánuji:

- dokončit tu elektronickou hitparádu co jsem započal :)) - nějaký tachometr by se občas i hodil

jack51/136GL - komentáře:

09:44:53
28.07.2012
Maty110l
-> jack51: neřikej,že pojedeš veterány..čoveče,taky bych se mohl za váma stavit...už jsem vás s matějem neviděl ani nepamatuju4
08:31:02
28.07.2012
jack51
-> radekp: No Ecce nevím jestli stihnu, bohužel to nezáleží jen na kolech - ještě musím vyndat PN, přeházet silentbloky, udělat svisláky, geometrii, vyztužit most, .... je toho nějak hodně 10
08:25:33
28.07.2012
jack51
-> James1991: -> castrol: -> radekp: Děkuji. 6 Fotka ale docela zkresluje, takže ve skutečnosti je to trochu horší a je vidět, že je to moje prvotina. 8
05:59:55
27.07.2012
radekp
-> jack51: pěkné kola, budou společně s gumama připravené na ecce homo?
00:09:47
27.07.2012
castrol
kola pekne zrenovovane
23:49:31
26.07.2012
James1991
Nádherný kola!
23:28:33
26.07.2012
jack51
-> Ultim: -> Mates: Díky :), cenu za gumy už radši ani nevím :)), ale bylo to kolem 2,5k za kus 8
14:24:25
12.06.2012
Ultim
-> jack51: Mas super vozidlo,hlavne se me libi, jak to mas vsechno pekne nafocene.
11:16:12
11.06.2012
Mates
-> jack51: Parádní pneu i BBSka 2 2.Na kolik vyšly pneu pokud to není tajné.
22:21:52
10.06.2012
sikula
Těším se na něco nového6
21:38:13
10.06.2012
jack51
Tak jsem to tu po pul roce trochu ozivil, nektere veci byly ulozeny k ledu, nektere nove se planuji. Tak snad bude cas alespon neco dokoncit. :)
22:36:26
15.11.2011
jack51
-> Marcius: No zkousel jsem i polovicni a ten je jeste moc hruby a skube to, takze resim mikrokrokovani pomoci PWM.
17:39:31
15.11.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> jack51: používáš plný krok nebo i poloviční ? já jsem kdysi zkoušel velký krokáče z 5.25" disketovek a když jsem používal plný krok, tak bylo vidět takový jemný trhání...
10:37:49
15.11.2011
jack51
-> Marcius: No ja je mam z nejakyho golfa, pro buzeni pouzivam stejny IO, ale bude to asi jeste beh na dlouhou trat - je to moje prvni setkani s krokacem :).
21:15:40
14.11.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> jack51: já jsem sehnal budíky z audi A6 a mám od tama krásný dva krokáče... bipolární. mají v sobě převodovku a pěkně dlouhou hřídelku... musím pochválit designéra přístrojovky, že udělal všechno rozmontovávací, bez použití pájky... pro buzení budu používat obvod L293B ... tak snad budu spokojen a do jara tu novou přístrojovku taky prubnu. jinak krokáče jsou velmi tichý . zkoušel jsem kdysi i modelářský serva a to bylo takový iiiuuuuuu iiii iiii eeeee 1
11:58:29
12.11.2011
jack51
-> COL: Tak jsem se po odmlce na chvilku zase vratil k reseni budiku - zkusil jsem ty origo motorky - vysledky jsou rozhodne zajimavy, zatim jsem overil, ze krokovy ovladani je opravdu utopie - krome toho, ze se ta raficka chveje, tak je to i docela hlucny (i kdyz to u me v aute urcite slset nebude ... ).

Ted zkousim mikrokrokovani pomoci PWM, ale zadny velky zlepseni, takze asi jeste neco delam spatne :(.
upraveno 1x, naposled 12.11.2011 12:00:10
11:52:11
12.11.2011
jack51
-> maky006: Diky, no na LPG v soucasne dobe uz nejezdim, ale v dobach kdy jsem jezdil, zadny problem nebyl. Puvodne tam byl klasicky motor 742.136, karburatory se vystridaly LEKR fav., SEDR 136 a EDSR T613 - vse na LPG, na LEKRu me vadila slozitost a automaticky systic, ale jezdilo to - i kdyz zadnej zazrak, pozdejsi zlepseni ale spis pripisuji serizeni pri vymene za SEDR - odladovanim LEKRu jsem se nezabyval.

Jinak spotreba - hodne zalezelo na stylu jizdy - kdyz jsem se snazil, tak se pri dobrem serizeni na dlouhe trate dalo dostat i pod 7lt. LPG / 100km (pri rychlosti do 100kmh). No a naopak ke konci s upravenym motorem nebyl problem i 12lt. LPG / 100km (ale zase pri dalnicnich rychlostech 130-140kmh, 280tkou vackou a kratsi prevodovkou SP4,22).
12:04:37
03.11.2011
maky006
veľmi pekne auto !!! :) mať raz tak zrobené to svoje :) máš tam splynovať a favorit ? nie je s tym problém žiadny? čo spotreba ?
21:14:28
30.10.2011
COL
-> Risan: tech 22V byla jen chvilkova zalezitost, takze elektrolyt to nijak nepocitil. Byl jsem pak pri testu prekvapenej, kam az se da na nabyte baterce s napetim dostat. Odesly jen ty H4, nic jineho....
18:16:08
30.10.2011
Risan
-> COL: Filtrovat signál z plováku jsem právě myslel jako snad možný důvod pro ovládání ručičky palivoměru přes MCU. Jinak jak jsem psal, souhlasím, že malé přístroje není třeba "digitalizovat" . No a možnost indikace jiných veličin je asi taky důvod. Voltmetr palubní sítě se určitě hodí, to ano. Ale že by se podařilo na baterce 22V, to bych tedy nevěřil. To je 3,6V na článek. To snad musel zmizet elektrolyt. A při 22V krmíš tu H4 tak 160W, takže aby neodešla, že.
Extreme Tyres