Auto koupil můj brácha rok staré v roce 1988 s najetými 17000km. Občas jsem se s ní svezl, přestup ze Š100 s dost velkou vůlí v řízení do auta s hřebenem (a bez vůle) byl jako v jiném světě
V roce 1998 brácha koupil Favorita r.v. 1990 s najetými 21000km a tato 105ka nahradila naší Š100, která již byla za hranicí životnosti. V tom roce měla tato Š105 najeto 48000km a byla to krasavice. Malou vadou byl malý puchýř na pravém předním blatníku. Takže blatníky šly dolů a proběhlo obroušení podběhů, natření a vrácení blatníků zpět. Levý přední v hraně u kufru už taky nebyl nic moc a doufali jsme, že alespoň 2 roky vydrží. Mimochodem jsou tam ještě dnes. Z auta postupně zmizela některá vylepšení (pruhy pod světly, přídavná dálková, samolepky z interiéru......)
postupem času auto dostalo nižší přední pružiny, dvouvláknovky (zdvojené brzdovky), disky na bílo, bílé přední a boční kryty blinkrů, výfuk s koncovkou 80mm, sportovní řadička (z nějakýho francouze), vnější kliky dveří favo ´93, nějaké to běžné audio.
Proběhlo první focení s Tunerem#2
V roce 2001 jsem začal auto používat denně do práce a pomalu začlo chřadnout. Po této zimě ještě vypadala stále k světu.
2003:
Tohle auto je pravý opak většiny na této stránce - časem se vylepšují. Když jsem chodil do školy, byla to "leštěnka". Ale jak jsem začal denně jezdit do práce, stal se z ní "spotřebák" a navíc jsem chtěl konečně svoje auto, se kterým bych si mohl dělat co chci já a ne se pořád někoho doprošovat. A taky co by líp jelo. Nakonec jsem koupil Rapida (také zde na stránce) a 105-ka už jen jezdila s nutnou údržbou. Další vylepšování se nekonalo. Přes léto odstranit rez a na jaře zjišťovat, co zase přibylo. A že se ty 3 zimy na ní podepsaly. Dnes má najeto 114tis., ale stále původní plechařinu a už slouží jen na popojížďky po okolí a jako vyloženě pracovní auto. Do práce jsem si koupil něco trochu "luxusnějšího a pohodlnějšího". Přidávám fotky z podzimního drbání rezu (2003).
2005:
To už jsem si nedělal iluze o stavu. Od roku 2004, kdy jsem si koupil svoje spotřební auto, tahle 105ka jezdí a jezdí. Před týden ještě prošla poslední STK a za 2 roky půjde pod lis. Je to pracovní auto pro všechno, ale neocenitelný. Projede všude, kam potřebujeme.
2009:
Pokud shrnu těch 22 let a 133000km, co nám slouží, tak nebyly žádné velké problémy (kromě toho motoru). Ještě brácha opravoval startér, my jsme dávali nový kotouče, zadní pakny a prasátka, výměna HBV a HSP. Jinak žádné závažné opravy, spolehlivě slouží, plechařina je stále původní (ikdyž trochu vykytovaná). Budu na ni rád vzpomínat až nebude
2010:
V prosinci dojezdila nadobro
2011:
Nastává rozklad a přerod možná v Superba :-))
MATTESS / Š105 L 1987 - komentáře:
Tak v tomhle povoze, teď vrčí můj motůrek ze Žlutky - doufám, že ještě nejezdí mnoho km...
-> MATTESS: Hlavně mu pořádně šlap na krk - je zvyklej, tak ať si neodvykne
-> MATTESS: Hezký text - je dobře že si jí necháváš - na kalby to bude good :o))
Po dlouhém čase jsem přidal fotky a doplnil text. Ale nečekejte nic převratnýho, spíš naopak
To All:
Nevite, jestli tohle delaj nekde pobliz Prahy (Brno a Plzen neberu, ze jsou pobliz

). Nechal bych si tak udelat i ty domorobo svody, co mam tak zrzavy... Dik
Yugo......
To jest kár....
Tudle sem něgde čet recenzi a považovali to v dnešní době za "neovladatelný" auto
Fyzicky náročný řízení a manipulatse s nim a tak
Ano ano,proto nejlepčí auta jsou Yugo,Dacia a Lada
no jestli ma ta audina vydrzet, tak by do ni mel investovat spis setrilak nez snobak (kterej de po luxusu a za 5 let votoci 3 auta nez ze by 10 let jezdil v minikáru), ale co si budem povidat, tady v ty zemi je spousta lidi co maj tolik penez, ze si mohou dovolit kupovat lacine veci.
Holt českej trh nemá tolik zazobanejch snobů,resp. ti,kteří mají dukáty,taxi koupí úplně jiný auto.
Luděk : jojo, A2, zrovna jsem v SM cetl, jak nedoceneni auto to na ceskym trhu je. Za ty prachy se ale nedivim, no.
Kazdopadne dekuju za vysvetleni
Mno já bych si nejradši takhle nechal upravit celou kastli a konkuroval bych Al2
Díky za vysvětlení. Taky si takto necham upravit svůj zrzoun :-)
Při šopování se roztaví drát v acetylénovém plameni a následné nastříkání na otryskaný ocelový povrch, kde tvoří souvislou vrstvu, zabraňující průniku vlhkosti a kyslíku k povrchu oceli.
Mattes ti to napsal ze je pohlinikovanej...cca 200kc
Říká se tomu šopování, prostě se na to chemicky nanese vrstva hliníku, přesnej postup neznam.
A cim je to natreny, ze to nesleze pri prvnim zahrati?
Ja chci taky natrit svuj seriovej fejfuck, ale vim ze normalni barva vzdycky sleze :-)
rOMAN ma pravdu, je to seriovej s koncovkou a je pohlinikovanej. Ted je na Rapidu. Tohle auto byste dneska asi nepoznali
Dyt to vypada jako original vyfuk jen ma navarenou tlustou koncovku
Hmm, taky by se mi libil takovejhle vejfuck.... Do to ho bych sel taky....
Pěkná.Kde by se dal sehnat ten výfuk?