skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
BAGHIRA -
Zdravím, představuji Vám svou Škodu 120 LS (původně). Vyrobená byla v roce
1980 a během dvou desetiletí prošla pod rukama mého otce proměnou z užovky
na Emko. Já ji zdědil před čtyřmi lety jako naprosto sáriovou škodárnu
mající kromě širokých náprav a kastle vše původní. To se však začalo brzy
měnit a auto prošlo značnou proměnou s použitím kompletního interiéru ze
Škody Rapid a postupně i zadní úhlovou nápravou, 5-ti stupňovou převodovkou
a konečně i motorem Favorit. Časem jsem se neubránil (naštěstí :-) začít vůz
poněkud tunit a tak byť původně naprostý laik, jsem našel svého nového
koníčka. A protože nemám rád plasty, zbavuju se postupně i těch sériových a
údajně povinných (ty nárazníky jsou stejně k ničemu). Jde mi ale hlavně o
to, zachovat vůz pro možnost každodenního provozu a pokud možno s minimem
úbytku na pohodlí. Nechci mít super závoďák, ale pěkný, spolehlivý a v rámci
možností výkonný auto.
(*) = vlastní výroba
Exteriér:
- Maska chladiče
- Upravený přední a zadní nárazník *
- Upravený přední spoiler *
- Upravené zadní čelo *
- boční blinkry z Felicie
- tónovaná boční skla
- Dvouvláknové žárovky v zadních svítilnách *
- Blinkry místo zpátečních světel *
- Boční zrcátka (kapky)
- Náporové chlazení s vývodem nad kapotu
- Zadní křídlo WRC
- Nádrž na benzín přemístěná do kufru (z Trabiho) a zadní odstraněná
Motor + převodovka + podvozek:
- Motor Favorit 50 BMM
- LPG
- Startér Felicie
- Částečně leštěné sací potrubí *
- Karb.upravený pro LPG (odstraněný směšovaš 2 komory a rozšířené a leštěné difuzory)
- Vačka z Felicie MPI nebo BMM, prostě 254/254
- Hlava z Felicie MPI (leštěné kanály a ventily, bombírované spalovací prostory, snížená asi o 1,0 mm)
- El. zapalování Favorit
- Laděný podélný výfuk
- Sportovní pružiny 260LA
- Vyztužená zadní podélná ramena
- Tlumiče HP-sporting
- Kola VW Brouk Plechové 15", přední 5,5", zadní 7". Pneu vepředu Michelin Energy 175/55/15, vzadu Firestone TZ200 195/50/15
- Duralové dorovnávací podložky tloušťky 0,5 mm.
- 4 pístové brzdy
Interiér:
- Sedačky Rapid
- Tříramenný sportovní volant Luisi Kobra Evo 32 cm
- Sportovní pedály *
- Upravený středový panel a řadicí páka *
- Páka ruční brzdy
Ostatní:
- Většina dutin je vyplněna montážní pěnou
- Vůz je odlehčen o část odhlučňovacích prvků
Plánované úpravy:
- Někdy... nová, respektive zánovní kastle v co nejlepším stavu, nebo celé auto.
Vzhledem k tomu, že auto na rozdíl od mnohých na tomto Webu používám ke každodennímu ježdění a to v létě, v zimě, tak podle toho auto trochu vypadá a žádná leštěnka to není. Najezdím tak 1200 km měsíčně a proto se víc věnuji opravám než úpravám :-).
Kontakt: zach.m@volny.cz
Zdravím, představuji Vám svou Škodu 120 LS (původně). Vyrobená byla v roce
1980 a během dvou desetiletí prošla pod rukama mého otce proměnou z užovky
na Emko. Já ji zdědil před čtyřmi lety jako naprosto sáriovou škodárnu
mající kromě širokých náprav a kastle vše původní. To se však začalo brzy
měnit a auto prošlo značnou proměnou s použitím kompletního interiéru ze
Škody Rapid a postupně i zadní úhlovou nápravou, 5-ti stupňovou převodovkou
a konečně i motorem Favorit. Časem jsem se neubránil (naštěstí :-) začít vůz
poněkud tunit a tak byť původně naprostý laik, jsem našel svého nového
koníčka. A protože nemám rád plasty, zbavuju se postupně i těch sériových a
údajně povinných (ty nárazníky jsou stejně k ničemu). Jde mi ale hlavně o
to, zachovat vůz pro možnost každodenního provozu a pokud možno s minimem
úbytku na pohodlí. Nechci mít super závoďák, ale pěkný, spolehlivý a v rámci
možností výkonný auto.
(*) = vlastní výroba
Exteriér:
- Maska chladiče
- Upravený přední a zadní nárazník *
- Upravený přední spoiler *
- Upravené zadní čelo *
- boční blinkry z Felicie
- tónovaná boční skla
- Dvouvláknové žárovky v zadních svítilnách *
- Blinkry místo zpátečních světel *
- Boční zrcátka (kapky)
- Náporové chlazení s vývodem nad kapotu
- Zadní křídlo WRC
- Nádrž na benzín přemístěná do kufru (z Trabiho) a zadní odstraněná
Motor + převodovka + podvozek:
- Motor Favorit 50 BMM
- LPG
- Startér Felicie
- Částečně leštěné sací potrubí *
- Karb.upravený pro LPG (odstraněný směšovaš 2 komory a rozšířené a leštěné difuzory)
- Vačka z Felicie MPI nebo BMM, prostě 254/254
- Hlava z Felicie MPI (leštěné kanály a ventily, bombírované spalovací prostory, snížená asi o 1,0 mm)
- El. zapalování Favorit
- Laděný podélný výfuk
- Sportovní pružiny 260LA
- Vyztužená zadní podélná ramena
- Tlumiče HP-sporting
- Kola VW Brouk Plechové 15", přední 5,5", zadní 7". Pneu vepředu Michelin Energy 175/55/15, vzadu Firestone TZ200 195/50/15
- Duralové dorovnávací podložky tloušťky 0,5 mm.
- 4 pístové brzdy
Interiér:
- Sedačky Rapid
- Tříramenný sportovní volant Luisi Kobra Evo 32 cm
- Sportovní pedály *
- Upravený středový panel a řadicí páka *
- Páka ruční brzdy
Ostatní:
- Většina dutin je vyplněna montážní pěnou
- Vůz je odlehčen o část odhlučňovacích prvků
Plánované úpravy:
- Někdy... nová, respektive zánovní kastle v co nejlepším stavu, nebo celé auto.
Vzhledem k tomu, že auto na rozdíl od mnohých na tomto Webu používám ke každodennímu ježdění a to v létě, v zimě, tak podle toho auto trochu vypadá a žádná leštěnka to není. Najezdím tak 1200 km měsíčně a proto se víc věnuji opravám než úpravám :-).
Kontakt: zach.m@volny.cz
Baghira / Š120LS LPG - komentáře:
22:52:28
26.05.2004
26.05.2004
Baghira
-> Max: Čus, no já už tak nějak léčim od jara a furt se něco s... Teď budu lakovat nějaký plasty a dávat konečně 4písty, ale jinak se nic dít nebude, nejsou ani peníze ani chuť a vzhledem k tomu, že ještě pár zim musí odjezdit, tak to asi nepřežije, takže už pomalu uvažuju o nějaký jiný 4 dvéřový trochu udělaný, ale hlavně naprosto libový škodárně, která by viděla sníh tak maximálně z okna garáže :-)...ale to má zatím čas. Tak pak nahoď foto těch kol, docela by mě zajímalo co budou zač, protože jsem viděl už asi 4 druhy plechů na Brouka...teď na Mácháči tam asi 4 broučci byli...ale nikdo ne s takovým límcem jako já :-).
22:45:21
26.05.2004
26.05.2004
Max
tak co u tebe novýho ??? Já broukařský kola budu mít snad o víkendu...pak to vyzkoušim co a jak a uvidímě....a taky autičko snad konečně odstavim a začnu léčit :o)
21:21:26
01.05.2004
01.05.2004
Max
já je můžu mít za 500 :o) ale pak převařit+komaxit...
Mangelsy se mi líběj,ale na broukovi.... A možná u Jiříka :o) Jinak když jediná chromovaná věc na škodovce jsou mangelsy,tak se mi to nelíbí....
Mangelsy se mi líběj,ale na broukovi.... A možná u Jiříka :o) Jinak když jediná chromovaná věc na škodovce jsou mangelsy,tak se mi to nelíbí....
10:06:15
30.04.2004
30.04.2004
Baghira
-> Max: No nedávno jsem viděl v tipáči na prodej Mangelsy v chromu na brouka za 10tkč bez gum. Ale když jsem koukal na fotky Jiříka nebo tuším Honzy, tady v galerii, tak moc záporný ETčko mít nebudou, takže by se člověk bez podložek asi taky neobešel...a pak ta váha...ale jsou pěkný. Ty plecháče z Brouka podle mě do 3tkč seženeš, pak už záleží jak moc si je necháš převařit.
22:34:37
29.04.2004
29.04.2004
Max
no já bych je nechal převařit, takže bych je měl jako ty přední....ale stejně se mi to zdá málo :o/ Pořád nevim....
22:57:29
25.04.2004
25.04.2004
Baghira
-> Max: ...což bys u těch origo co jsem viděl asi musel :-(.
20:18:15
25.04.2004
25.04.2004
Max
no právě...když tam švihnu ty 15ky,tak bych nerad sahal po podložkách :o)
23:08:58
22.04.2004
22.04.2004
Baghira
-> Max: Tak je to jinak, dnes jsem na parkingu zastavil vedle Brouka a obhlížel jsem to a zjistil, že i to přední je oproti originálu asi o 2 cm vevnitř, takže je převařený i to přední nebo je tu ještě možnost, že se dělalo v sérii víc druhů což bude dost pravděpodobný vzhledem k délce výroby Brouka.
martyCZ: No ty fotky jsou fakt nepovedený hold jak je vidět i kvalitní foťák někdy selže :-(. Ty apolla se mi taky líbili, ale chtěl jsem se zbavit podložek a 13", takže to dopadlo takhle a jsem spokojenej...zatim :-)
martyCZ: No ty fotky jsou fakt nepovedený hold jak je vidět i kvalitní foťák někdy selže :-(. Ty apolla se mi taky líbili, ale chtěl jsem se zbavit podložek a 13", takže to dopadlo takhle a jsem spokojenej...zatim :-)
21:01:56
22.04.2004
22.04.2004
Max
no mě se ty kola líběj..... je teda pravda, že mi připadá, že tam jsou pořád moc velký díry.....Ale vono když si dáš vedle sebe 195/50 R13 a 165/80 R13 tak tam veškovej rozdíl skoro neni...to je pravda....
Hele a to přední kolo teda není převařovaný ??? To zadní je bomba :o))) Já pořád váhám,jak to udělat.... kdybych měl ty 5,5 tak je dám převařit všechny :o) A barva rozhodně bílá. Těšim se,až to uvidim naživo!!!
Hele a to přední kolo teda není převařovaný ??? To zadní je bomba :o))) Já pořád váhám,jak to udělat.... kdybych měl ty 5,5 tak je dám převařit všechny :o) A barva rozhodně bílá. Těšim se,až to uvidim naživo!!!
16:06:18
22.04.2004
22.04.2004
martyCZ
-> Baghira: hmmm, s apollama to bylo hezci, ale pockam na dalsi fotky :o)
15:36:22
22.04.2004
22.04.2004
Honis
->Baghira: Jsem pro ty bílý, jsou mnohem hezčí. Stříbrný by byly moc nenápadný. Souhlasím s bílýma, taky mám bílý kolečka
14:14:00
22.04.2004
22.04.2004
Baghira
-> Racyk: A tak to není konečná fáze, ještě chci hodit všechny plasty do barvy auta a potom by ty kolaměli vyniknout trošku decentněji a uhlazeněji.
10:07:41
22.04.2004
22.04.2004
Racyk
-> Baghira: výraznější to jo, ale když ti šlo o výraznost tak to chápu:) Já by zas tak výrazný být nechtěl:))
22:16:01
21.04.2004
21.04.2004
Baghira
-> Racyk: No já právě váhal mezi stříbrnou a bílou. Ale pak jsem viděl kámoše co má 13" převařáky ve stříbře a řekl jsem si, že ty bílý budou výraznější...a asi jsou :-).
16:57:23
21.04.2004
21.04.2004
Racyk
Kolečka super! Vypada to jak na origo kolech a přitom to jsou 15" No parada, ja, když bych to dělal, tak bych je dal do stříbrného komaxitu, to by vyadalo taky dobře, ne? Už se těším až t uvidím naživo...
14:55:57
21.04.2004
21.04.2004
Baghira
-> Tuner#2: dik, no to víčko jsem dělal nedávno a ještě to není dokonale stříknutý, zatím jen tak zamatlaný kvůli Kryštofovi 2004 :-))).
14:48:27
21.04.2004
21.04.2004
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Baghira: Hezký kolečka, ale až na těch nových fotkách jsem se všimnul, že nemáš víčko nádrže a máš zavařený sloupky - vypadá to zajímavě.
09:56:56
21.04.2004
21.04.2004
Baghira
-> Vojta: Sehnal jsem je náhodou pře inzerát za 3000,- + komaxit za 800,-. Origo je ten přední, tam je ten límec decentní, vzadu je vidět, že jsou převařovaný, ale profi, protože na vyvažovačce na tom byli líp než ty přední :-) a sváry jsou jak z fabriky. Jinak z Brouka jsou 100% a přední má ET 17.
09:26:17
21.04.2004
21.04.2004
Vojta - zrušená registrace
-> Baghira: Ty kola jsou origo z brouka, nebo je to prevareny? Ten limec tam je dost velky, ja jsem to jednoho casu taky zkousel sehnat ty kola ale ani za kokot...kdes je sehnal?? Promin jestli to tu uz bylo napsane ale namam moment. cas to cist.
09:23:02
21.04.2004
21.04.2004
fine_ray
Ty plecháče sou hezkýýýý!!! Líbí se mi když sou kola v kontrastu s autem (myslim barvu) Též ma doma připravený bílí disky a už sem moc těšim až si je též obuju..