skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
BAGHIRA -
Zdravím, představuji Vám svou Škodu 120 LS (původně). Vyrobená byla v roce
1980 a během dvou desetiletí prošla pod rukama mého otce proměnou z užovky
na Emko. Já ji zdědil před čtyřmi lety jako naprosto sáriovou škodárnu
mající kromě širokých náprav a kastle vše původní. To se však začalo brzy
měnit a auto prošlo značnou proměnou s použitím kompletního interiéru ze
Škody Rapid a postupně i zadní úhlovou nápravou, 5-ti stupňovou převodovkou
a konečně i motorem Favorit. Časem jsem se neubránil (naštěstí :-) začít vůz
poněkud tunit a tak byť původně naprostý laik, jsem našel svého nového
koníčka. A protože nemám rád plasty, zbavuju se postupně i těch sériových a
údajně povinných (ty nárazníky jsou stejně k ničemu). Jde mi ale hlavně o
to, zachovat vůz pro možnost každodenního provozu a pokud možno s minimem
úbytku na pohodlí. Nechci mít super závoďák, ale pěkný, spolehlivý a v rámci
možností výkonný auto.
(*) = vlastní výroba
Exteriér:
- Maska chladiče
- Upravený přední a zadní nárazník *
- Upravený přední spoiler *
- Upravené zadní čelo *
- boční blinkry z Felicie
- tónovaná boční skla
- Dvouvláknové žárovky v zadních svítilnách *
- Blinkry místo zpátečních světel *
- Boční zrcátka (kapky)
- Náporové chlazení s vývodem nad kapotu
- Zadní křídlo WRC
- Nádrž na benzín přemístěná do kufru (z Trabiho) a zadní odstraněná
Motor + převodovka + podvozek:
- Motor Favorit 50 BMM
- LPG
- Startér Felicie
- Částečně leštěné sací potrubí *
- Karb.upravený pro LPG (odstraněný směšovaš 2 komory a rozšířené a leštěné difuzory)
- Vačka z Felicie MPI nebo BMM, prostě 254/254
- Hlava z Felicie MPI (leštěné kanály a ventily, bombírované spalovací prostory, snížená asi o 1,0 mm)
- El. zapalování Favorit
- Laděný podélný výfuk
- Sportovní pružiny 260LA
- Vyztužená zadní podélná ramena
- Tlumiče HP-sporting
- Kola VW Brouk Plechové 15", přední 5,5", zadní 7". Pneu vepředu Michelin Energy 175/55/15, vzadu Firestone TZ200 195/50/15
- Duralové dorovnávací podložky tloušťky 0,5 mm.
- 4 pístové brzdy
Interiér:
- Sedačky Rapid
- Tříramenný sportovní volant Luisi Kobra Evo 32 cm
- Sportovní pedály *
- Upravený středový panel a řadicí páka *
- Páka ruční brzdy
Ostatní:
- Většina dutin je vyplněna montážní pěnou
- Vůz je odlehčen o část odhlučňovacích prvků
Plánované úpravy:
- Někdy... nová, respektive zánovní kastle v co nejlepším stavu, nebo celé auto.
Vzhledem k tomu, že auto na rozdíl od mnohých na tomto Webu používám ke každodennímu ježdění a to v létě, v zimě, tak podle toho auto trochu vypadá a žádná leštěnka to není. Najezdím tak 1200 km měsíčně a proto se víc věnuji opravám než úpravám :-).
Kontakt: zach.m@volny.cz
Zdravím, představuji Vám svou Škodu 120 LS (původně). Vyrobená byla v roce
1980 a během dvou desetiletí prošla pod rukama mého otce proměnou z užovky
na Emko. Já ji zdědil před čtyřmi lety jako naprosto sáriovou škodárnu
mající kromě širokých náprav a kastle vše původní. To se však začalo brzy
měnit a auto prošlo značnou proměnou s použitím kompletního interiéru ze
Škody Rapid a postupně i zadní úhlovou nápravou, 5-ti stupňovou převodovkou
a konečně i motorem Favorit. Časem jsem se neubránil (naštěstí :-) začít vůz
poněkud tunit a tak byť původně naprostý laik, jsem našel svého nového
koníčka. A protože nemám rád plasty, zbavuju se postupně i těch sériových a
údajně povinných (ty nárazníky jsou stejně k ničemu). Jde mi ale hlavně o
to, zachovat vůz pro možnost každodenního provozu a pokud možno s minimem
úbytku na pohodlí. Nechci mít super závoďák, ale pěkný, spolehlivý a v rámci
možností výkonný auto.
(*) = vlastní výroba
Exteriér:
- Maska chladiče
- Upravený přední a zadní nárazník *
- Upravený přední spoiler *
- Upravené zadní čelo *
- boční blinkry z Felicie
- tónovaná boční skla
- Dvouvláknové žárovky v zadních svítilnách *
- Blinkry místo zpátečních světel *
- Boční zrcátka (kapky)
- Náporové chlazení s vývodem nad kapotu
- Zadní křídlo WRC
- Nádrž na benzín přemístěná do kufru (z Trabiho) a zadní odstraněná
Motor + převodovka + podvozek:
- Motor Favorit 50 BMM
- LPG
- Startér Felicie
- Částečně leštěné sací potrubí *
- Karb.upravený pro LPG (odstraněný směšovaš 2 komory a rozšířené a leštěné difuzory)
- Vačka z Felicie MPI nebo BMM, prostě 254/254
- Hlava z Felicie MPI (leštěné kanály a ventily, bombírované spalovací prostory, snížená asi o 1,0 mm)
- El. zapalování Favorit
- Laděný podélný výfuk
- Sportovní pružiny 260LA
- Vyztužená zadní podélná ramena
- Tlumiče HP-sporting
- Kola VW Brouk Plechové 15", přední 5,5", zadní 7". Pneu vepředu Michelin Energy 175/55/15, vzadu Firestone TZ200 195/50/15
- Duralové dorovnávací podložky tloušťky 0,5 mm.
- 4 pístové brzdy
Interiér:
- Sedačky Rapid
- Tříramenný sportovní volant Luisi Kobra Evo 32 cm
- Sportovní pedály *
- Upravený středový panel a řadicí páka *
- Páka ruční brzdy
Ostatní:
- Většina dutin je vyplněna montážní pěnou
- Vůz je odlehčen o část odhlučňovacích prvků
Plánované úpravy:
- Někdy... nová, respektive zánovní kastle v co nejlepším stavu, nebo celé auto.
Vzhledem k tomu, že auto na rozdíl od mnohých na tomto Webu používám ke každodennímu ježdění a to v létě, v zimě, tak podle toho auto trochu vypadá a žádná leštěnka to není. Najezdím tak 1200 km měsíčně a proto se víc věnuji opravám než úpravám :-).
Kontakt: zach.m@volny.cz
Baghira / Š120LS LPG - komentáře:
pěkný auto
Tak mi tu zbyla GL palubka, dveřní ipury na sedana, pokovená boční skla na sedana, navíjecí pásy (z Ladovky, ale jsou hezčí než škodovácký), zkrácený nárazníky co mám na fotkách u auta...a to je asi tak všechno...ceny symbolický, ale nutnej vlastní odvoz (kromě těch pásů), Liberec. Fotky věcí jsou u auta, případně vyfotim.
-> Labros: Tak tyhle už byli dávno po smrti, navíc se s tim občas vyjelo i do terénu, takže odešli o to dřív.
-> Baghira: tak tlumiče na jiných autech klidně vydrží 200.000 a nejsou to ještě nějaký smrťáky... Stejně tak třeba kotouče
-> Max: Jooo zatim jo, jen se musej postupně měnit spotřební věci, protože předchozí majitel na to kašlal, třeba tlumiče byli na 180 tisících původní! No a občas nějaká "drobnost" jako kuláky, víčko rozdělovače apod...
-> Baghira: a s novym vozem spokojenost ?
-> Labros: Protože jsem šel do jinýho auta...potřeboval jsem přeci jen něco novějšího a prostornějšího a navíc už začla jít do řiti, hnila podlaha, lemy, blatníky, atd...
-> sep: Jojo každej byl chytrej jako rádio, ale málokdo to vyzkoušel...
-> sep: Jojo každej byl chytrej jako rádio, ale málokdo to vyzkoušel...
A proč vlastně skončila?
-> Baghira: :no já vždycky stál za stejným názorem,ale obvykle se našlo aspoň dvacet dalších kteří měli z montážní pěny opary.-)
-> sep: -> U-Geen: hehe, klidně se přijeďte podívat, je to rozřezaný za dvoře (jak U-Geen evidentně viděl :-) a prahy i jiný místa kde byla pěna, jsou zevnitř jak nový. A to to rok stálo na trávě před barákem...Já to říkal, že to nesákne vodu ani vlhkost :-).
-> sep: taky me to napadlo kdyz sem jel nedavno okolo zbytku skeltu
-> Baghira: :škoda,chtěl sem poprosit jestli bys ji někde nenařízl coby důkazní materiál v oponentuře k heslu montážní pěna=smrt plechu.-)
-> sep: Tak tak, většina věcí na díly a na prodej a zbytek ve šrotě...chudinka...
-> Baghira: :jak to auto nakonec dopadlo?totální rozborka a šrot?
Prodám kola VW Brouk plechové (originál) 15", přední 5,5", zadní 7". Pneu 4-5 mm vepředu Michelin Energy 175/55/15, vzadu Firestone TZ200 195/50/15, cena 6000,- Kč. Použití BEZ podložek a spešl šroubů. Liberec
-> Rapid05: Ještě jsem se k tomu nedostal, ale už je to taky na spadnutí :-))...jinak určitě dám vědět.
Tak jak,už ses dal do rozebírání? Čekám na ty HPčka, za chvíli už se mi budou hodit. Jenom abys věděl, že žiju a mám pořád zájem, jinak nějak extrémně kvůli mě nechvátej.
Pořád jsem na netu dost málo tak kdyžtak dej vědět na tel. co mám v ID.


mel bych zajem o motor nemas nejake foto ?