skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 136 GL
-Je to škoda 136 GL,rok vyroby je 1989,její první majitel byl můj otec,
v roce 2005 dostal nápad že ji prodá a koupí si nejake nove auto,nicmene
jsem vznesl protest že se prodavat nebude a tak mi jí můj otec v roce 2005
přenechal a zato mu střašně děkuji,no a když už byla moje tak jsem se do
ní pustil,nejdříve jsem si hral jen s interierem,ale nakonec jsem se rozhodl
že jí dam jen nove blatníky,mno a tím to vše začalo ruplo mi v bedně a začal
jsem jí pomalu rozebírat a upravovat podle meho gusta,měla více evolucí,a
věřte mi že ta ninější je nejlepší :-) začátky byly težké a s postupem času
jsem si uvědomil že bych se mohl konečně uklidnit a udělat z toho zase auto :-D
POPIS:
Karoserie:
-Takže skelet je původní,je celkově vyvařený měnily se prahy,kousky zadních
podběhů,vršky předních podběhů,přední čelo,blatníky,zadní lemy,podlaha
kufru,co se týče dveří a kapot byly převzaty od strýce z jeho š130,která byla
velmi zachovalá,dále jsem zavařil odvětrávání C sloupků a boční blinkry,
potom se skelet na nápravách odvezl k lakyrníkovi a škodovka se nastříkala
modrou barvou Škoda Lazer,po přívozu domů jsem na ní začal pracovat naplno,
vždy jsem měl jasnou představu jak chci aby auto vypadalo,dnešní podoba,se
hodně přiblížila mé představě,nicméně vždy je co vylepšovat,a určitě časem
budou různé změny ale nic zásadního se vzhledově měnit nebude...
Podvozek:
Přední náprava:
-po kompletní GO většina dílů nových
-ramena a nápravnice opískována
-vyztužená nápravnice a ramena dle 130L/A
-upravené misky dorazů
-vše natřeno základem a alkytonem
-tvrdé silenbloky uložení na ramenech - Pemit
-podložky pod kozlíky 6mm + upravené rohy nápravnice
-vrtané kotouče Lucas
-kompletně postavené nové řízení
-vrtané kotouče Lucas
-repasované 4p brzdiče Škoda
-pružiny ala Tuner#2 220mm,průměr drátu 13mm,tuhost 80kN
-rozebiratelné tlumiče přitvrzené od MOTEXu
-stabilizátor 19mm p.Svozil + tvrdé silenbloky - Pemit
-náboje osoustružené na průměr 155mm
-kompletní nová gufera a ložiska SKF
Zadní náprava:
-po kompletní GO většina dílů nových
-ramena a příčka opískována
-nová podélná ramena
-komplet ramena vyztužené dle 130L/A
-vše natřeno základem a alkytonem
-tvrdé silenbloky uložení u podélných ramen
-kompletní nové brzdy
-pružiny ala Saky
-rozebiratelné tlumiče přitvrzené od MOTEXu
-poloosy zrepasované
-podvázaná náprava
-komplení nová gufera a ložisla SKF
Převodovka:
-5q původem ze Škoda 136
-stálý převod 3,9
-kompletně přetěsněná
-nová gufera a ložiska SKF,ZKL
-tvrdý silenblok uložení převodovky
Motor:
-Pochází původem z vozu ŠKODA FABIA 1,4 8V OHV,samozřejmě motor nezůstal v
původní konfiguraci,motor je upraven dnes již všednímy úpravamy:
-Jako první úprava co se na motoru prováděla byla celková GO a
zároven zástavba motoru do škodovky...
-motor natřen Gavinolem + Alkytonem
-sportovní filtr made in garage
-karburátor ze Škoda 136 (sedr) 1.komora 200/115 , 2.komora 150/145
-sací svody Škoda 136 - spasované s hlavou
-snížená hlava o 0,9 mm
-úprava kanálů a spalovacích prostorů (zvětšení a vyleštění)
-odlehčené a vyleštěné ventily
-tušší pružiny na ventilech (Audi)
-svíčky - Denso iridium
-odlehčené řemenice a setrvačník
-odlehčené ojnice
-spojka Sachs (FEL 1,6),
-ostrá vačka 278°/270° Chovanec
-elektrická pumpa Facet
-vodní čerpadlo Felicie
-alternátor Felicie 70A
-plochý řemen _ Tyma
-nový rozdělovač Škoda 136
-olejová vana + sací koš Škoda 136
-svody 4-1 + celonerezový příčný výfuk - Bohouš Krejčí
-tvrdé silenbloky uložení motoru - Rubena
-olejová náplń - Castrol Magnatec - 5W 40
- dnes 7.2.2010 byl motor PRODÁN
Interier:
-sport. volant Škoda 32cm
-upravený středový panel (doplněk pro FAV)
-doplńky na palubní desce v modré barvě
-přístojová deska z Al plechu
-bílé polepy budíků RS
-modře podsvícené budíky
-předníc sedadla Octavia
-3 bodové pásy
-kryty pedálů z Al plechu
-zkrácená řadící páka + hlavice Škoda
-přídavné vypínače místo popelníku
-přídavný ekomoměr na palubní desce
-ukazatel tlaku oleje vedle středového panelu
-potažené C sloupky černou látkou
-nová béžová stropnice
-výplně dveří z jemného koberce
-střešní okno
-nalepené clonítko na předním okně
Videa:
tady je videjko otviraní zadní kapoty... :-)
a tady je to video....: 2008/2009
www.stream.cz/video/22680 0-maxx-skoda-136gl-1-4-8v
Plány na sezónu 2010:
-kvalitnejší tlumiče
-bezkontaktní zapalování
-jiný vzduchový filtr
-přídavné světla
-lepší pneu (nové)
-dodělat zadní kotoučové brzdy
-možná menší muziku
-motor 742.136 1400 ala Saky
-nasadit nové nápravy
-Je to škoda 136 GL,rok vyroby je 1989,její první majitel byl můj otec,
v roce 2005 dostal nápad že ji prodá a koupí si nejake nove auto,nicmene
jsem vznesl protest že se prodavat nebude a tak mi jí můj otec v roce 2005
přenechal a zato mu střašně děkuji,no a když už byla moje tak jsem se do
ní pustil,nejdříve jsem si hral jen s interierem,ale nakonec jsem se rozhodl
že jí dam jen nove blatníky,mno a tím to vše začalo ruplo mi v bedně a začal
jsem jí pomalu rozebírat a upravovat podle meho gusta,měla více evolucí,a
věřte mi že ta ninější je nejlepší :-) začátky byly težké a s postupem času
jsem si uvědomil že bych se mohl konečně uklidnit a udělat z toho zase auto :-D
POPIS:
Karoserie:
-Takže skelet je původní,je celkově vyvařený měnily se prahy,kousky zadních
podběhů,vršky předních podběhů,přední čelo,blatníky,zadní lemy,podlaha
kufru,co se týče dveří a kapot byly převzaty od strýce z jeho š130,která byla
velmi zachovalá,dále jsem zavařil odvětrávání C sloupků a boční blinkry,
potom se skelet na nápravách odvezl k lakyrníkovi a škodovka se nastříkala
modrou barvou Škoda Lazer,po přívozu domů jsem na ní začal pracovat naplno,
vždy jsem měl jasnou představu jak chci aby auto vypadalo,dnešní podoba,se
hodně přiblížila mé představě,nicméně vždy je co vylepšovat,a určitě časem
budou různé změny ale nic zásadního se vzhledově měnit nebude...
Podvozek:
Přední náprava:
-po kompletní GO většina dílů nových
-ramena a nápravnice opískována
-vyztužená nápravnice a ramena dle 130L/A
-upravené misky dorazů
-vše natřeno základem a alkytonem
-tvrdé silenbloky uložení na ramenech - Pemit
-podložky pod kozlíky 6mm + upravené rohy nápravnice
-vrtané kotouče Lucas
-kompletně postavené nové řízení
-vrtané kotouče Lucas
-repasované 4p brzdiče Škoda
-pružiny ala Tuner#2 220mm,průměr drátu 13mm,tuhost 80kN
-rozebiratelné tlumiče přitvrzené od MOTEXu
-stabilizátor 19mm p.Svozil + tvrdé silenbloky - Pemit
-náboje osoustružené na průměr 155mm
-kompletní nová gufera a ložiska SKF
Zadní náprava:
-po kompletní GO většina dílů nových
-ramena a příčka opískována
-nová podélná ramena
-komplet ramena vyztužené dle 130L/A
-vše natřeno základem a alkytonem
-tvrdé silenbloky uložení u podélných ramen
-kompletní nové brzdy
-pružiny ala Saky
-rozebiratelné tlumiče přitvrzené od MOTEXu
-poloosy zrepasované
-podvázaná náprava
-komplení nová gufera a ložisla SKF
Převodovka:
-5q původem ze Škoda 136
-stálý převod 3,9
-kompletně přetěsněná
-nová gufera a ložiska SKF,ZKL
-tvrdý silenblok uložení převodovky
Motor:
-Pochází původem z vozu ŠKODA FABIA 1,4 8V OHV,samozřejmě motor nezůstal v
původní konfiguraci,motor je upraven dnes již všednímy úpravamy:
-Jako první úprava co se na motoru prováděla byla celková GO a
zároven zástavba motoru do škodovky...
-motor natřen Gavinolem + Alkytonem
-sportovní filtr made in garage
-karburátor ze Škoda 136 (sedr) 1.komora 200/115 , 2.komora 150/145
-sací svody Škoda 136 - spasované s hlavou
-snížená hlava o 0,9 mm
-úprava kanálů a spalovacích prostorů (zvětšení a vyleštění)
-odlehčené a vyleštěné ventily
-tušší pružiny na ventilech (Audi)
-svíčky - Denso iridium
-odlehčené řemenice a setrvačník
-odlehčené ojnice
-spojka Sachs (FEL 1,6),
-ostrá vačka 278°/270° Chovanec
-elektrická pumpa Facet
-vodní čerpadlo Felicie
-alternátor Felicie 70A
-plochý řemen _ Tyma
-nový rozdělovač Škoda 136
-olejová vana + sací koš Škoda 136
-svody 4-1 + celonerezový příčný výfuk - Bohouš Krejčí
-tvrdé silenbloky uložení motoru - Rubena
-olejová náplń - Castrol Magnatec - 5W 40
- dnes 7.2.2010 byl motor PRODÁN
Interier:
-sport. volant Škoda 32cm
-upravený středový panel (doplněk pro FAV)
-doplńky na palubní desce v modré barvě
-přístojová deska z Al plechu
-bílé polepy budíků RS
-modře podsvícené budíky
-předníc sedadla Octavia
-3 bodové pásy
-kryty pedálů z Al plechu
-zkrácená řadící páka + hlavice Škoda
-přídavné vypínače místo popelníku
-přídavný ekomoměr na palubní desce
-ukazatel tlaku oleje vedle středového panelu
-potažené C sloupky černou látkou
-nová béžová stropnice
-výplně dveří z jemného koberce
-střešní okno
-nalepené clonítko na předním okně
Videa:
tady je videjko otviraní zadní kapoty... :-)
a tady je to video....: 2008/2009
www.stream.cz/video/22680 0-maxx-skoda-136gl-1-4-8v
Plány na sezónu 2010:
-kvalitnejší tlumiče
-bezkontaktní zapalování
-jiný vzduchový filtr
-přídavné světla
-lepší pneu (nové)
-dodělat zadní kotoučové brzdy
-možná menší muziku
-motor 742.136 1400 ala Saky
-nasadit nové nápravy
Maxx /Škoda 136 GL - komentáře:
20:03:18
09.07.2009
09.07.2009
havlik
-> Maxx: pěkný pěkný :)
20:02:07
09.07.2009
09.07.2009
Kaprof-Pisařík
-> Maxx: paráda koukam že dělaš v Habrech v John Deeru co
20:01:33
09.07.2009
09.07.2009
havlik
-> Maxx: mazec
23:26:44
29.06.2009
29.06.2009
havlik
-> Tuner#2: v rovině nízké:D
23:25:42
29.06.2009
29.06.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> havlik: NJ tak já šel z 240 na 210, ale Ty z 245 na 205, takže je to jasné, to je ten 1cm na pružině a 2cm na kole. Nepočítám tuhosti, to doufám každý chápe v jaké rovině se tu teď bavíme.
23:18:54
29.06.2009
29.06.2009
havlik
-> Tuner#2: já to neměl vejš já to měl rovnou o 2cm níž
23:18:30
29.06.2009
29.06.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> havlik: Když jsem auto složil na zem, tak to bylo taky vejš, pak jsem něco málo najel (první focení bez pokliček) to už byl předek na stejno jako s 240mm a teď už je o necelý 1cm níž než byl a už se to nehýbe. Předek si prostě těch 500 - 1000km sedá.
23:15:39
29.06.2009
29.06.2009
havlik
-> Tuner#2: twe nevim já to jen výměnou pružiny měl o 2cm eště předtim než si to po zajetí sedlo takže to bude chtít změřit třeba po hrocháči
23:14:48
29.06.2009
29.06.2009
Maxx
-> Tuner#2: zas neblazni...
23:14:01
29.06.2009
29.06.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> havlik: S 210mm to mám o 1cm níž než se Sakyho 250tkou řízlou na 240 (238mm). Navíc moje pružiny jdou fiknout až na 196mm bez změny parametrů což už by mělo stačit snad všem okruhovým fanatikům.
23:10:41
29.06.2009
29.06.2009
Maxx
-> Tuner#2: dorazy se urcite predelavat budou to jsem mel v planu i bez pruzin od tebe...nepocitam s tím ze to polozim o 10 císel chci jen trošku k zemi...
23:08:04
29.06.2009
29.06.2009
havlik
-> Tuner#2: blbost mrkni na to jak to mam já se 14tkama s těma 205tkama pružinama tohle je hrozně moc vysoký takhle sem to snad neměl ani s těma pružiny od féna a to bylo 245tky
23:06:50
29.06.2009
29.06.2009
havlik
-> Tuner#2: já mam teda bílý teda spíš už nemam:) ale eště tu mam jednu flašku a k tomu koukam na WRC 85
23:06:12
29.06.2009
29.06.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Maxx 29.06.09 23:04:19: No ale v tom případě počítáš s tím, že to nebudeš mít níž? Alespoň ne s 220mm pružinou, když jí fikneš tak pak ano, ale už je třeba jinak řešit dorazy a při hodně velkém snížení i horní ramena.
23:04:25
29.06.2009
29.06.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> havlik: Hehe, taky tu mám otevřené červené
23:04:19
29.06.2009
29.06.2009
Maxx
-> havlik: jj ono to docela leží (spíše to tak připadá) ale když tam mam seriove kola ktere jsou o cca 6 cm vyšší :-)
23:03:38
29.06.2009
29.06.2009
havlik
-> Tuner#2: ok ok:) neřikam nic to bylo jen popíchnutí po flašce vína je mi veselo:D dnešní poježdění a focení se taky povedlo tak mam dobrou náladu:)
23:00:46
29.06.2009
29.06.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> havlik: Však já vím, ale Eidy měl na výkresu trochu větší průměr pružiny a jinou volnou délku, takže jsem to musel přepočítat a neměl tolik závěrných závitů.