Mates/Š136 1.4 Mates/Š136 1.4

komentáře | popis | fotky | Mates | 26.02.24 12:37 | 527x v oblíbených
Auto bylo rozebrané do posledního šroubku.Většina dílu je nových nebo zrenovovaných.Pracovalo se na ní přes 2 roky a i nadále se vylepšuje



Karoserie:



-Barva ze vzorníku škoda,červená rallye 8180 od Standoxu.

-B sloupek a rámy dveří matný lak.

-Spodek práhů a hrany zadní lemů stříknuto schutzem



-kompletně vyvařená a opískovaná

-Vyvýšené úchyty předních tlumičů o 50mm z jeklu 100x60x50

-v zadní části u tlumičů jsou udělány patky na výztuhu z 3 plechu

-vyztuženy úchyty přední nápravy z 2 plechu

-vyztuženy úchyty podélných ramen z 2 plechu

-nový most kompletně ovařený,vyztužený a pobouchaný pro stabilizátor

-předělány úchyty na sedačky z jeklu 30x20mm

-Uchycení pásů z 3mm plechu

-spodek auta nalakován Epoxidovou barvou EPS 620 a 2K PUR AKZ v odstínu RAL 1015



Přední náprava:



-vyztužená dle L/A

-pružiny 220mm tuhost 80 kN by Tunera#2 v červeném komaxitu

-tlumiče GAZ s možností nastavení tuhosti (22 poloh) v držáku z 3mm nerezového plechu.nastavena 11 poloha

-odklon -2°05'' sbíhavost 0mm

-nové 4 pístkové brzdiče natřené Galvinolem a červeným Alkytonem

-strmé řízení od pana Kalouska

-štefty 68mm

-nápravnice a ramena jsou ve žlutém komaxitu,ostatní díly v černém komaxitu

-ovařená nápravnice

-tvrdé silentbloky uložení horních i spodních ramen a stabilizátoru od Pemita

-Tvredé silentbloky svislých čepů

-10mm Alu podložka pod stabilizátorem

-20 mm stabilizátor v červeném komaxitu

-vzpěra mezi tlumiči



Zadní náprava:



-příčka,podélná a šikmá ramena ve žlutém komaxitu

-štíty bubnů a náboje v černém komaxitu

-štefty 68mm

-upravené zadní náboje se středícím kroužkem

-podélná ramena vyztužená dle L/A

-šikmá ramena vyztužená dle L/A

-příčka převodovky,ovařené úchyty šikmých ramen

-tvrdý silentblok převodovky, podélných ramen a šikmých ramen

-tlumiče GAZ s možností nastavení tuhosti (40 poloh) nastavena 18 poloha

-kyvkové pružiny v červeném komaxitu a Kyvkové domky

-vzpěra mezi tlumiči



Interier:



-Palubní deska z rapida a tunel z felicie

-štít na kulaté přístroje,plech na přepínače vše z hliníku a přeleštěno

-hliníkový plech na budík tlaku oleje polepen carbonovou folii

-Budík tlaku oleje 52mm značky KMGY

-Budík Teploty oleje a vody JFperformance

-Budík Lambda sondy

-Páka sytiče slouží pro odpojovač baterie

-centrál, el.stahování předních oken renault 19

-Sportovní sedačky Jom Sport Style 1 a 3bodové pásy Jom

-Sportovní volant, semiš odsazeni 70mm a posazen níž o cca 6cm

-pedály sparco

-zkrácená ruční brzda - Madlo z duralu

-řadící páka vyhnutá dozadu - hlavice řadící páky z duralu s čísly

-Černá kožená manžeta červeně prošívaná ruční brzdy a řadičky

-stropnice a kryty C sloupků z bílé koženky

-černý koberec

-Plato udělané z 3mm hlinkového plechu potažené bílou koženkou,červeně prošívané

-Místo sedaček je 3mm hliníkový plech potažen černou koženkou,červeně prošívané.

-V kufru udělané dno z 3mm hlinkového plechu potažené koženkou s řemínky na výbavu



Exterier:



-Zrcátka Beskydy v barvě auta + vypodložené držáky na lepší štelování + Vypouklé skla

-Nové plastové nárazníky

-Nové zadní kryty světel,vnitřek vylepen chromovou lepenkou

-Boční blinkry z felicie

-Dvoudílná maska

-Tonovaná okna zn. LLUMAR s atestem



Kola:

-7'' Dělítka, barva Reflexní oranžová RS3200

-Pneu Nankang NS2R 185/60 R13



Přední brzdy:

Kotouče ATE 11mm, destičky Ferodo DS2500



Zadní brzdy:

- Beral obložení



-brzdova kapalina ATE 200



Převodovka:

-5q se stálým převodem 4,22

-jedno kloub na řadící tyči

-olej Millers oils CRX 75w90NT+



Motor:



Fabia 1.4 8v by Saky:

-Programovatelné zapalování Ignitech TCIP 4 a zapalovací lišta MPi

-Blok 742.136 v barvě 2K PUR AKZ v odstínu RAL 1015

-Hlava z fabie s kompresí 11,8 a zvětšené kanály a upravené spalováky

-ventilové vůle za tepla 0,40 - 0,45

-Klika,ojnice a písty z Fabie 1.4 8v

-nové kroužky NForm Geotze

-Vačka od Petra U. 280/280 zdvihy 7,05mm

-Svody 4v1 na podélný výfuk od Bohouše, svody našopované a natřené kov. alkytonem

-Odlehčeny setrvačník cca 1kg

-Nízkotlaké palivové čerpadlo Facet

-Tvrdé silentbloky

-Odvětrání ventilů vyvedené do CATCH TANKU

-Nádobka na vodu z fiat

-Olej Millers oils 10w60

-Lambda sonda Bosch

-palivo 100oktan

-nerezový výfuk burgess

-Chladič oleje



-Výkon: 67Kw při 6000ot, 123Nm při 4500ot. se starou vačkou



-Váha vozidla s půlkou nádrže, výbavou 935kg



Poděkování: Patří mému tátovi, že měl trpělivost se stavbou i když to bylo někdy o nervy. Velké dík panu Čáchovi, který byl vrchní mechanik (vášniví škodovák a motorista), škoda že už není mezi námi. Milanovi P. který už je taky nahoře. Pepovi (Peda 17) a Readymu.

Mates/Š136 1.4 - komentáře:

12:49:56
24.04.2015
Mates
-> Vena136: Utahoval to na geometrii a bral to jen golou, chci to ještě přitahnout momentákem, mám dát na 100Nm podle dokumentace L/A, vydrží origo šroub.
upraveno 1x, naposled 24.04.2015 12:50:14
12:30:25
24.04.2015
Vena136 - zrušená registrace
-> Mates: a kolik zadek utahuješ? 2 Ono ten M14x1,5 závit vydrží celkem hodně,když dáš pořádný šroub a ne to origo bláto 5 Takle by sis někde hrábnul na sprintu a nebo vzal za ručku a měl by si jinou geometrii,to neni asi dobrý 8 1
12:24:05
24.04.2015
Mates
-> Čokin: Ty už mám od začátku 1 , nepomohlo mi ani lino,asi není moc kvalitní, vzadu mám podložky a geometrie je taky trochu divočina.

Stačí zahýbat trochu autem a mění hodnoty. Naladit sbíhavost zadku byla pakárna, pořád se hýbaly hodnoty, tak kam jsme nechtěli.
18:02:12
23.04.2015
Čokin
-> Mates: Slušný Ačka vzadu.....já mám 2,5 st.
10:22:38
22.04.2015
Mates
Včera geometrie, konečně se mi líbí hodnoty i když přední pravé kolo má o trochu větší odklon, ale divím se, že šel tolik, před tím jsem ho nemohl dohnat ani na 1°30´´



Už jen pár detailů a hlavně pořádně umýt od prachu, když se dělaly domky. Snad to stihnu vše vyladit na Hnačák.
zvětšit Mates/Š136 1.4 - obrázek od Mates vložen 22.04.2015 10:22:38
upraveno 1x, naposled 22.04.2015 10:27:05
15:00:25
20.04.2015
Vena136 - zrušená registrace
-> Mates: přesně tak,plast naprosto bezproblémů,pevnost tam je dá se říct stejná a alespoň se nenafoukne oxidací a jde i vyndat po čase.A geometrie je na škodovce naprd,já naštěstí složil nápravy tak,že jsem na to nemusel sahat 2 Ale dělat to byť na GO nápravě je utrpení,zlatý svařence s štelování šroubkama....
10:50:54
20.04.2015
Mates
-> Kocvin: Vyřešeno byl jsem u nás v autodílech a měli tam 2 plastové kostky.
upraveno 2x, naposled 20.04.2015 12:04:43
10:47:57
20.04.2015
Kocvin
-> Mates: Mám plastové na dvou autech a pohoda4 Aspoň to neoxiduje a nerozpadá se, jako hliník po letech..
10:43:08
20.04.2015
Mates
-> Vena136: Počítám s tím, ale musím ještě dodělat ty drobnosti a hlavně geometrii.



Mám otázku, na pravé straně zdaní nápravě mi nešla seštelovat sbíhavost, tak jsem malinko probrousil kostku na trubkách a nakonec jsem zjistil, že nešla šoupat díky komaxitu na podélným rameni(tak jsem ji zúžil). Bude mít hodně vliv, když ji tam nechám, je to kolem 1mm a je tam trochu vůle v podélném pohybu, než se opře o trubku. Mám trochu obavy, že se mi při nějakém výmolu změní sbíhavost.Mám ji vyměnit nebo nechat.



Chtěl bych ji případně koupit u Krbce, ale má ji v plastu má s plastem někdo zkušenost, na origo mám hliník. Jestli raději nemám sehnat hliník.



Dík za radu.



Viz foto
zvětšit Mates/Š136 1.4 - obrázek od Mates vložen 20.04.2015 10:43:08
09:22:22
20.04.2015
Vena136 - zrušená registrace
-> Mates: tak to vem rovnou ke mě do dílny 2
13:41:48
17.04.2015
Mates
Tak už jsou Gaze i olej Q8 doma 2 . Teď jen udělat geometrii a vyvážit kola + nějaká drobnost. Snad se brzy projedu.
18:38:48
12.04.2015
Mates
-> m8rinek: To jo, ale když jsem objednal krabičku na detonace z Lotyšska, tak se kurýr ani neuráčil ozvat a hodil ke schránkám a kdyby nešel otec, tak ji nemám. S volantem to bylo v pohodě přes DPD.



upraveno 3x, naposled 16.04.2015 14:48:49
18:34:52
12.04.2015
Mates
-> Nwkt: Já si nestěžuji, jen jsem jim psa,l jak to vypadá.Prý čekají zásilku, ale to trvá už 3 týdny. V týdnu jim zavolám a uvidím. Kdybych zjistil že jsou KO už na podzim tak to nehrotím, jenže chci připravit auto na Hnačov a taky se chci svést a odladit.
18:34:22
12.04.2015
m8rinek
-> Mates: Když objednáš přes ebay a zaplatíš paypalem, tak jsi docela slušně krytej;).
18:32:36
12.04.2015
Nwkt
-> Mates: Já myslím že na ebay je to jistější než ve speedpru 3 akorát je nemůžou posílat letecky, takže si chvilku počkáš no
18:31:26
12.04.2015
Mates
-> m8rinek: To tedy jo, co jsem četl od Tčka. Budu se muset nejspíš stavět v Plzni a vezmu rovnou olej.



Nejvíc mě štve, že je mají už jen u Kalmara a o dost drahé, ikdyž něco na nich musí trhnout, když je objednají z Anglie, tak je mají za min. 4000,-



Chtěl jsem je objednat na ebay, ale mám obavy aby dorazily.



Nejspíš budu jezdit se starýma 1
18:29:42
12.04.2015
Nwkt
-> Mates: Ještě pár stížností a pudeš na blacklist a nic ti neprodaj 47
18:23:42
12.04.2015
m8rinek
-> Mates: Máš kliku, že Tě ještě po mailu neposlali do prdele, jak mají ve zvyku...
18:19:20
12.04.2015
Mates
Mám dotaz, neobjednával si někdo nedávno nebo někdy tlumiče Gaz ze Speedpra. Za jak dlouho je dodali? Na rukavice jsem čekal měsíc a už jsem ani nečekal, že dorazí a najednou přijela pošta s balíkem.



Volal jsem jim a bylo mi řečeno, že zrovna všechny prodaly a mám počkat až přijde další zásilka. Bylo mi řečeno, že do 2 týdnů je mají, jenže realita je jiná a já na tlumiče čekám skoro 2 měsíce. Po 2 mailech píší, že čekají zásilku skoro 3 týdny.



Už mi dochází trpělivost 8 8 a asi je budu muset sehnat jinde, brzy jsou srazy a tlumiče nikde.
10:56:15
04.03.2015
Mates
-> MajoLR: Já nemám teplo v garáži 8, ale potřebuji stíhat sezonu, tak jsem musel makat i v mrazech.
Extreme Tyres