skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Mazlík 136 Evolution
Koupena v dubnu 2006 v sériovém solidním stavu. Původně škoda 125 (mokrý 5q, motor 120).
Na autě začínám pracovat 15. 8. 2006 ......
Celkové investice včetně zakoupení auta ke dni 6.3. 2009 cca 107000 Kč.
Karoserie:
- NOVÝ LAK ...RAL 3020 (trafic red)... vlastní výroba
- kompletně vyvařeno, nové prahy, blatníky, zadní lemy
- přední, zadní spoiler, nástavce prahů, křídlo WRC
- tahokov v přední masce, víku motoru
- kliky z fáčka
- bílá optika (blinkry, zadní světla)
- zrcátka "kapky"
- baterie přesunutá do kurfu + bateriák v interiéru
- nové zámky dveří
- centrální zamykání s alarmem na DO
- vzpěra mezi předními tlumiči
Podvozek:
- Přední náprava:
- kompletní GO
- otryskováno, ovařená nápravnice, vyztuženo dle L/A, vše new
- pružiny 250 mm (Saky)
- tlumiče + 30% (Motex)
- 4 pístové brzdiče (repasované)
- stabilizátor 18mm + tvrdé gumy (p. Svozil Prostějov 608884326)
- červeno-stříbrná kombinace alkytonu
- Zadní náprava:
- kompletní GO vlečné nápravy
- otryskováno, vyztužené podélné i šikmé ramena dle L/A,
- nová podélná ramena, silenbloky, repasované poloosy, nová ložiška ZKL
- přitvrzené tlumiče +40 % (Motex)
- nové zadní brzdy komplet
- červeno-stříbrná kombinace alkytonu
- podvázaná náprava ke kastli
- 13ctky litá kola BTW 5,5J 4x108
- 25mm duralové podložky na přední nápravě (www.podlozky.wbs.cz/index .html)
- 35 mm duralové podložky na zadní nápravě (www.podlozky.wbs.cz/index .html)
- komplet GO brzd (HBV, brzdové trubky, lanka ruční brzdy, pakny, prasátka 19 mm, atd.)
- pneu 175/65 vepředu a 175/70 vzadu (Barum Brillantis)
Motor:
-blok 742.136 ... rozebrán, komplet vyčištěn, povrchová úprava galvinol + 2x stříbrný alkyton
-komplet GO motoru (new vložky, písty, gufera, těsnění, origo rozvody, vyčištěný, dynamické vyvážení, atd.)
-hlava felicia MPI 50KW (kompletní úprava GR - Gemini racing)
- zvětšené sací a výfukové kanály, leštěné
- upravené vodítka a sedla ventilů
- upravené spalovací prostory
- upravené a vyleštěné ventily, zabroušené se sedly, sedla opravené frézami
- kuželové pružiny na ventilech
- hlava snížena o 0,6mm na KP 10,3 : 1
-sací a výfukové potrubí slícované s hlavou
-vačka motor Excel 265°/258°, větší zdvihy 6,5/6,3 mm (www.motor-excel.cz/)
-karburátor Sedr 136 (3223), difuzory 22, 24, trysky 120/145, vzdušníky 200/140
-zapalovací svíčky NGK BCP6ES
-bezkontaktní zapalování Magneton 9204 880 ze 136X
-olej plná syntetika Q8 Formula 10W50
-sportovní filtr KN, upravený sací trakt
-odpružená spojková lamela TAZ1500
-tvrdé silentbloky motoru (www.hyhlan.cz)
-alternátor 55 A z felicie
-výfukové potrubí a výfukové svody omotány termopáskou Thermo Tec (www.speedpro.cz)
-reduktorový startér z Felicie 1kW
-celkové investice cca 23000 Kč
Převodovka
-suchá 5ti stupňová převodovka po GO (kolečka, gufera, synchrony, přetěsněná)
-stálý převod 4,22
-převodový olej PP80
-tvrdý silentblok převodovky (www.speedpro.cz)
Interiér
- závodní třiramenný volant s odsazením 90 mm (www.speedpro.cz)
- přídavné budíky ekonoměr, voltmetr, otáčkoměr + polepy budíků
- tlakoměr oleje + čidlo tlaku oleje KMGY (www.hdkovo.cz)
- tapecíry všech dveří a celé podlahy, stropu, kufru z "budget" koberce
- hlavice řadící páky + fusekle, řadička zkrácena o 7 cm
- středový panel kombinace panelu z Felicie a octavie) + doplňky a letecké vypínače
- nové těsnící gumy kolem dveří, kufru
- 3 bodové pásy autostyle + nášivky ŠKODA AUTO
- hasící přístroj
- digitální tachometr
- lukasy z felicie
- sportovní sedačky Sportivo (www.sportovnisedacky.cz)
- nášlap na plynový pedál vlastní výroby
Music:
- Pioneer DEH 3900MP 4x50W Mosfet
- přední komponentní repro Helix Dark Blue 62.1
- vytlumené přední dveře Tecsound Alu 2mm
Úspěchy:
- 14. - 16. 9. 2007 3. sraz konference škoda 120 Moravský kras
- 1. místo v soutěži zručnosti
- 5. nej auto srazu
- 24. 5. 2008 Rumbleroad 2008 (Vysočina)
- 3. místo za design vozu
- květen 2008 2. místo v anketě I-TUNER (autosport § tuning)
-19. - 21.6. 2009 sraz Moravský kras
-1. místo v soutěži zručnosti
-2. - 4.10. 2009 6. Jihomoravský sraz
-3. místo v Moravsko-slovenském poháru (soutěže zručnosti)
- květen 2010 Želiv
- 5. místo sprint do 1400 ccm
- červen 2010 sraz Moravský kras
- 3. místo sprint celkově
Novinky 2010:
- pokračování záběhu nového motoru...najeto 3600 km
- indikátor zařazené rychlosti http://youtube.com/v/tnb0 Ug_gLY4
- duralové podložky se změnou rozteče na zadní nápravě, tloušťka 35 mm, váha 1,4 kg/kus
- výfukové svody omotány termopáskou Thermo Tec
- nový levý krycí plech motorového prostoru
- upravené držáky sedaček, sedačky posunuty o 2 cm dozadu a 1,5 cm dolů
- závodní tříramenný volant RRS (průměr 35 cm)
- změna uložení volantové tyče, snížení o 2 cm
- reduktorový startér z felicie 1kW
In progress:
Hotovo .. sezona může začít
Koupena v dubnu 2006 v sériovém solidním stavu. Původně škoda 125 (mokrý 5q, motor 120).
Na autě začínám pracovat 15. 8. 2006 ......
Celkové investice včetně zakoupení auta ke dni 6.3. 2009 cca 107000 Kč.
Karoserie:
- NOVÝ LAK ...RAL 3020 (trafic red)... vlastní výroba
- kompletně vyvařeno, nové prahy, blatníky, zadní lemy
- přední, zadní spoiler, nástavce prahů, křídlo WRC
- tahokov v přední masce, víku motoru
- kliky z fáčka
- bílá optika (blinkry, zadní světla)
- zrcátka "kapky"
- baterie přesunutá do kurfu + bateriák v interiéru
- nové zámky dveří
- centrální zamykání s alarmem na DO
- vzpěra mezi předními tlumiči
Podvozek:
- Přední náprava:
- kompletní GO
- otryskováno, ovařená nápravnice, vyztuženo dle L/A, vše new
- pružiny 250 mm (Saky)
- tlumiče + 30% (Motex)
- 4 pístové brzdiče (repasované)
- stabilizátor 18mm + tvrdé gumy (p. Svozil Prostějov 608884326)
- červeno-stříbrná kombinace alkytonu
- Zadní náprava:
- kompletní GO vlečné nápravy
- otryskováno, vyztužené podélné i šikmé ramena dle L/A,
- nová podélná ramena, silenbloky, repasované poloosy, nová ložiška ZKL
- přitvrzené tlumiče +40 % (Motex)
- nové zadní brzdy komplet
- červeno-stříbrná kombinace alkytonu
- podvázaná náprava ke kastli
- 13ctky litá kola BTW 5,5J 4x108
- 25mm duralové podložky na přední nápravě (www.podlozky.wbs.cz/index .html)
- 35 mm duralové podložky na zadní nápravě (www.podlozky.wbs.cz/index .html)
- komplet GO brzd (HBV, brzdové trubky, lanka ruční brzdy, pakny, prasátka 19 mm, atd.)
- pneu 175/65 vepředu a 175/70 vzadu (Barum Brillantis)
Motor:
-blok 742.136 ... rozebrán, komplet vyčištěn, povrchová úprava galvinol + 2x stříbrný alkyton
-komplet GO motoru (new vložky, písty, gufera, těsnění, origo rozvody, vyčištěný, dynamické vyvážení, atd.)
-hlava felicia MPI 50KW (kompletní úprava GR - Gemini racing)
- zvětšené sací a výfukové kanály, leštěné
- upravené vodítka a sedla ventilů
- upravené spalovací prostory
- upravené a vyleštěné ventily, zabroušené se sedly, sedla opravené frézami
- kuželové pružiny na ventilech
- hlava snížena o 0,6mm na KP 10,3 : 1
-sací a výfukové potrubí slícované s hlavou
-vačka motor Excel 265°/258°, větší zdvihy 6,5/6,3 mm (www.motor-excel.cz/)
-karburátor Sedr 136 (3223), difuzory 22, 24, trysky 120/145, vzdušníky 200/140
-zapalovací svíčky NGK BCP6ES
-bezkontaktní zapalování Magneton 9204 880 ze 136X
-olej plná syntetika Q8 Formula 10W50
-sportovní filtr KN, upravený sací trakt
-odpružená spojková lamela TAZ1500
-tvrdé silentbloky motoru (www.hyhlan.cz)
-alternátor 55 A z felicie
-výfukové potrubí a výfukové svody omotány termopáskou Thermo Tec (www.speedpro.cz)
-reduktorový startér z Felicie 1kW
-celkové investice cca 23000 Kč
Převodovka
-suchá 5ti stupňová převodovka po GO (kolečka, gufera, synchrony, přetěsněná)
-stálý převod 4,22
-převodový olej PP80
-tvrdý silentblok převodovky (www.speedpro.cz)
Interiér
- závodní třiramenný volant s odsazením 90 mm (www.speedpro.cz)
- přídavné budíky ekonoměr, voltmetr, otáčkoměr + polepy budíků
- tlakoměr oleje + čidlo tlaku oleje KMGY (www.hdkovo.cz)
- tapecíry všech dveří a celé podlahy, stropu, kufru z "budget" koberce
- hlavice řadící páky + fusekle, řadička zkrácena o 7 cm
- středový panel kombinace panelu z Felicie a octavie) + doplňky a letecké vypínače
- nové těsnící gumy kolem dveří, kufru
- 3 bodové pásy autostyle + nášivky ŠKODA AUTO
- hasící přístroj
- digitální tachometr
- lukasy z felicie
- sportovní sedačky Sportivo (www.sportovnisedacky.cz)
- nášlap na plynový pedál vlastní výroby
Music:
- Pioneer DEH 3900MP 4x50W Mosfet
- přední komponentní repro Helix Dark Blue 62.1
- vytlumené přední dveře Tecsound Alu 2mm
Úspěchy:
- 14. - 16. 9. 2007 3. sraz konference škoda 120 Moravský kras
- 1. místo v soutěži zručnosti
- 5. nej auto srazu
- 24. 5. 2008 Rumbleroad 2008 (Vysočina)
- 3. místo za design vozu
- květen 2008 2. místo v anketě I-TUNER (autosport § tuning)
-19. - 21.6. 2009 sraz Moravský kras
-1. místo v soutěži zručnosti
-2. - 4.10. 2009 6. Jihomoravský sraz
-3. místo v Moravsko-slovenském poháru (soutěže zručnosti)
- květen 2010 Želiv
- 5. místo sprint do 1400 ccm
- červen 2010 sraz Moravský kras
- 3. místo sprint celkově
Novinky 2010:
- pokračování záběhu nového motoru...najeto 3600 km
- indikátor zařazené rychlosti http://youtube.com/v/tnb0 Ug_gLY4
- duralové podložky se změnou rozteče na zadní nápravě, tloušťka 35 mm, váha 1,4 kg/kus
- výfukové svody omotány termopáskou Thermo Tec
- nový levý krycí plech motorového prostoru
- upravené držáky sedaček, sedačky posunuty o 2 cm dozadu a 1,5 cm dolů
- závodní tříramenný volant RRS (průměr 35 cm)
- změna uložení volantové tyče, snížení o 2 cm
- reduktorový startér z felicie 1kW
In progress:
Hotovo .. sezona může začít
Kapřík / Mazlík 136 Evo - komentáře:
18:26:42
16.11.2010
16.11.2010
suri
-> Kapřík: novšia 130 má ostrek rozvodu , lepšiu kľukovku čo vydrží tých 180-200tkm , lepšie ojnice
18:19:17
16.11.2010
16.11.2010
Kapřík
-> suri: ale vždyť je to skoro stejný
18:08:26
16.11.2010
16.11.2010
suri
-> Kapřík: 130 nie je 120
17:44:52
16.11.2010
16.11.2010
Kapřík
-> minno: dobrý plán máš, fandím ti. Není nic lepšího než když autíčko šlape jak hodinky. Však i on 120tkový motor po GO jede moc hezky. A ohledně té výdrže, já bych se při tvojí údržbě 200tisíc km nebál...a víc. Měl jsem 120tku se 160ticísi a jezdila (bez nějaké velké údržby, olej aby se neřeklo), teď mám 130tku která byla po motorické stránkce velice dobře udržována a ta má 178tisíc a zatím taky šlape vpohodě. Takže vítej průkopníku, doufám že dosáhneš pořádných čísel a spousty ujetých km
15:45:36
16.11.2010
16.11.2010
suri
-> minno: rozvody teda pri škodovke údržba niesú a preto sa s tým chválim
menil som na našom tak som zvedavý koľko vydržia , len či ich začujem pri tom rachtadle
menil som na našom tak som zvedavý koľko vydržia , len či ich začujem pri tom rachtadle
15:43:17
16.11.2010
16.11.2010
minno
-> suri: rozvody hej, ale to nerátam, to považujem len za údržbu :) dôležitá je piestna sada a kľuka aby vydržali....Na 120 sa to pri jazdeniach typu "naštartujem studené a hneď plný kotol" zvyklo celé vyklepať už aj po málo kilometroch.
15:37:32
16.11.2010
16.11.2010
suri
-> minno: však vyskúšaj a uvidíš , tie horšie nevydržali ani 100tis , napríklad aj také rozvody na 120 , tiež to ľudia porovnávajú že sú rovnaké aj na feliciiu a pritom to celkom nie je pravda , rozvod samotný je rovnaký ale jeho mazanie je pri 120 motore slabé
15:32:35
16.11.2010
16.11.2010
minno
-> suri: to hej ale keď si vezmeš že 100-120 motory v tých časoch vydržali bežne okolo 100 tis. km do GO a to sa používali aké oleje a aká údržba sa robila a aké trasy sa jazdili (20 rokov jazdenia z dediny do dediny, občas trasa 100 km), tak to je niečo iné ako keď porovnáš rovnaký motor s dnešným olejom a starostlivosťou a s trasami prevažne diaľkovými, ako napr. ja, keď cez letnú sezónu jazdím prevažne len tak, že sadnem a za víkend natočím 1000 km. A práve preto ma to zaujíma, koľko mi ten motor vydrží.
14:49:08
16.11.2010
16.11.2010
suri
-> minno: ono olej je jedna vec tomu určite pomôže ale ide aj o materiály a tie nezmeníš
13:25:40
16.11.2010
16.11.2010
minno
-> Tuner#2: čo je na tom smiešne? :)
11:10:58
16.11.2010
16.11.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> minno 16.11.10 10:56:59:
10:56:59
16.11.2010
16.11.2010
minno
-> Kapřík 15.11.10 17:03:11: ďakujem za info, presne to som hľadal.
-> Tuner#2 15.11.10 17:15:28: nie je stroboskop ako stroboskop že :)
-> Kapřík 15.11.10 17:26:21: vymýšľať už začínam aj teraz ale pokiaľ bude všetko fungovať tak ako funguje teraz, žiadne motorovo / podvozkové zmeny sa už nechystajú. Je síce pravda, že keby som šiel generálkovať motor dnes, volil by som radšej stavbu nového 742.136. Na druhej strane ale chcem veľmi spraviť - a v podstate už aj robím taký dlhodobý "test" s mojim motorom 120 a to taký, že koľko kilometrov vydrží takýto nový 120 motor pri normálnom jazdení (čiže z väčšej časti nie pobehávanie po meste ale normálne dlhé trasy) a pri pravidelnej predpísanej údržbe a za použitia dnešného moderného oleja... Som fakt veľmi zvedavý koľko ten motor nabehá kilometrov....Zatiaľ som na 35. tisícoch..... Minimálne do tej 100vky to musí pojazdiť.....a veľmi rád sa nechám prekvapiť ak to najazdí 150, 200 tis. km.... Preto musím veľa jazdiť aby som nemusel robiť tento test do dôchodku Postaviť nový lepší motor nie je problém, ale ja chcem toto..... :)
-> Tuner#2 15.11.10 17:15:28: nie je stroboskop ako stroboskop že :)
-> Kapřík 15.11.10 17:26:21: vymýšľať už začínam aj teraz ale pokiaľ bude všetko fungovať tak ako funguje teraz, žiadne motorovo / podvozkové zmeny sa už nechystajú. Je síce pravda, že keby som šiel generálkovať motor dnes, volil by som radšej stavbu nového 742.136. Na druhej strane ale chcem veľmi spraviť - a v podstate už aj robím taký dlhodobý "test" s mojim motorom 120 a to taký, že koľko kilometrov vydrží takýto nový 120 motor pri normálnom jazdení (čiže z väčšej časti nie pobehávanie po meste ale normálne dlhé trasy) a pri pravidelnej predpísanej údržbe a za použitia dnešného moderného oleja... Som fakt veľmi zvedavý koľko ten motor nabehá kilometrov....Zatiaľ som na 35. tisícoch..... Minimálne do tej 100vky to musí pojazdiť.....a veľmi rád sa nechám prekvapiť ak to najazdí 150, 200 tis. km.... Preto musím veľa jazdiť aby som nemusel robiť tento test do dôchodku Postaviť nový lepší motor nie je problém, ale ja chcem toto..... :)
17:26:21
15.11.2010
15.11.2010
Kapřík
-> Tuner#2: bacha na něj, on se nezdá chlapec. Nasadil startér z felicie. A letos na sraze jsme do něj několikrát šťouchali ať postaví pořádnej motor Víš jak, Minno nevydrží měsíc aby se nevrtal v autě. No a jelikož má všechno hotový, tak teď začne vymejšlet. Za rok pořádnej motor, pak začne tunit nápravy a pak odemě koupí křídlo aby mu to pořádně drželo na silnici
-> minno:
-> minno:
17:15:28
15.11.2010
15.11.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> minno 15.11.10 13:26:02: Ty woe minno tuner
17:03:11
15.11.2010
15.11.2010
Kapřík
-> minno: ahoj Minno, já kupoval stroboskop v tomto obchodě. univer.cz/detail.php?id=5
Napsal jsem jim mail a poslali mi ho. Koukám, že za ten rok a půl co ho mám ho o trošku zdražili. Kupoval jsem ho myslím za 1690 Kč. Původně jsem chtěl kupovat ten MP1, ale pak jsem si to rozmyslel. Než cpát peníze do MP1, tak jsem si radši připlatit a koupil něco co už trochu vypadá a i měří.
S tímhle jsem spokojenej. Však sám jsi to už určitě párkrát viděl v akci na nějakém sraze.
Využívám z toho měření předstihu, měření otáček, měření napětí. Ještě to umí měřit úhel sepnutí kontaktu ale to jsem ještě nepoužil...
Já jsem s tím spokojenej..
Napsal jsem jim mail a poslali mi ho. Koukám, že za ten rok a půl co ho mám ho o trošku zdražili. Kupoval jsem ho myslím za 1690 Kč. Původně jsem chtěl kupovat ten MP1, ale pak jsem si to rozmyslel. Než cpát peníze do MP1, tak jsem si radši připlatit a koupil něco co už trochu vypadá a i měří.
S tímhle jsem spokojenej. Však sám jsi to už určitě párkrát viděl v akci na nějakém sraze.
Využívám z toho měření předstihu, měření otáček, měření napětí. Ještě to umí měřit úhel sepnutí kontaktu ale to jsem ještě nepoužil...
Já jsem s tím spokojenej..
13:30:50
15.11.2010
15.11.2010
Nwkt
13:29:35
15.11.2010
15.11.2010
minno
-> Nwkt: túto stránku poznám, ale to bolo niečo iné. Tento MP1 na tej stránke vyzerá divne :)
13:27:00
15.11.2010
15.11.2010
Nwkt
-> minno: www.stroboskopy.cz/ to by nestačilo?
13:26:02
15.11.2010
15.11.2010
minno
-> Kapřík: čau. ty si kedysi dával link na stránku kde predávajú dobré stroboskopy, niečo podobné ako máš aj ty. Chcel by som sa po nejakom strobáči poobzerať, nevieš prosím ťa aká to bola stránka?
18:28:32
29.09.2010
29.09.2010
Kapřík
-> minno: áááá tak i Minno si pořídil novou suprčuprmegakůůůůůůůůůůůů
ůůůůůl věc jako reduktorový startér Tak to ti přeju spoustu kvalitních a rychlých startů při vašem společném soužití