skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Mazlík 136 Evolution
Koupena v dubnu 2006 v sériovém solidním stavu. Původně škoda 125 (mokrý 5q, motor 120).
Na autě začínám pracovat 15. 8. 2006 ......
Celkové investice včetně zakoupení auta ke dni 6.3. 2009 cca 107000 Kč.
Karoserie:
- NOVÝ LAK ...RAL 3020 (trafic red)... vlastní výroba
- kompletně vyvařeno, nové prahy, blatníky, zadní lemy
- přední, zadní spoiler, nástavce prahů, křídlo WRC
- tahokov v přední masce, víku motoru
- kliky z fáčka
- bílá optika (blinkry, zadní světla)
- zrcátka "kapky"
- baterie přesunutá do kurfu + bateriák v interiéru
- nové zámky dveří
- centrální zamykání s alarmem na DO
- vzpěra mezi předními tlumiči
Podvozek:
- Přední náprava:
- kompletní GO
- otryskováno, ovařená nápravnice, vyztuženo dle L/A, vše new
- pružiny 250 mm (Saky)
- tlumiče + 30% (Motex)
- 4 pístové brzdiče (repasované)
- stabilizátor 18mm + tvrdé gumy (p. Svozil Prostějov 608884326)
- červeno-stříbrná kombinace alkytonu
- Zadní náprava:
- kompletní GO vlečné nápravy
- otryskováno, vyztužené podélné i šikmé ramena dle L/A,
- nová podélná ramena, silenbloky, repasované poloosy, nová ložiška ZKL
- přitvrzené tlumiče +40 % (Motex)
- nové zadní brzdy komplet
- červeno-stříbrná kombinace alkytonu
- podvázaná náprava ke kastli
- 13ctky litá kola BTW 5,5J 4x108
- 25mm duralové podložky na přední nápravě (www.podlozky.wbs.cz/index .html)
- 35 mm duralové podložky na zadní nápravě (www.podlozky.wbs.cz/index .html)
- komplet GO brzd (HBV, brzdové trubky, lanka ruční brzdy, pakny, prasátka 19 mm, atd.)
- pneu 175/65 vepředu a 175/70 vzadu (Barum Brillantis)
Motor:
-blok 742.136 ... rozebrán, komplet vyčištěn, povrchová úprava galvinol + 2x stříbrný alkyton
-komplet GO motoru (new vložky, písty, gufera, těsnění, origo rozvody, vyčištěný, dynamické vyvážení, atd.)
-hlava felicia MPI 50KW (kompletní úprava GR - Gemini racing)
- zvětšené sací a výfukové kanály, leštěné
- upravené vodítka a sedla ventilů
- upravené spalovací prostory
- upravené a vyleštěné ventily, zabroušené se sedly, sedla opravené frézami
- kuželové pružiny na ventilech
- hlava snížena o 0,6mm na KP 10,3 : 1
-sací a výfukové potrubí slícované s hlavou
-vačka motor Excel 265°/258°, větší zdvihy 6,5/6,3 mm (www.motor-excel.cz/)
-karburátor Sedr 136 (3223), difuzory 22, 24, trysky 120/145, vzdušníky 200/140
-zapalovací svíčky NGK BCP6ES
-bezkontaktní zapalování Magneton 9204 880 ze 136X
-olej plná syntetika Q8 Formula 10W50
-sportovní filtr KN, upravený sací trakt
-odpružená spojková lamela TAZ1500
-tvrdé silentbloky motoru (www.hyhlan.cz)
-alternátor 55 A z felicie
-výfukové potrubí a výfukové svody omotány termopáskou Thermo Tec (www.speedpro.cz)
-reduktorový startér z Felicie 1kW
-celkové investice cca 23000 Kč
Převodovka
-suchá 5ti stupňová převodovka po GO (kolečka, gufera, synchrony, přetěsněná)
-stálý převod 4,22
-převodový olej PP80
-tvrdý silentblok převodovky (www.speedpro.cz)
Interiér
- závodní třiramenný volant s odsazením 90 mm (www.speedpro.cz)
- přídavné budíky ekonoměr, voltmetr, otáčkoměr + polepy budíků
- tlakoměr oleje + čidlo tlaku oleje KMGY (www.hdkovo.cz)
- tapecíry všech dveří a celé podlahy, stropu, kufru z "budget" koberce
- hlavice řadící páky + fusekle, řadička zkrácena o 7 cm
- středový panel kombinace panelu z Felicie a octavie) + doplňky a letecké vypínače
- nové těsnící gumy kolem dveří, kufru
- 3 bodové pásy autostyle + nášivky ŠKODA AUTO
- hasící přístroj
- digitální tachometr
- lukasy z felicie
- sportovní sedačky Sportivo (www.sportovnisedacky.cz)
- nášlap na plynový pedál vlastní výroby
Music:
- Pioneer DEH 3900MP 4x50W Mosfet
- přední komponentní repro Helix Dark Blue 62.1
- vytlumené přední dveře Tecsound Alu 2mm
Úspěchy:
- 14. - 16. 9. 2007 3. sraz konference škoda 120 Moravský kras
- 1. místo v soutěži zručnosti
- 5. nej auto srazu
- 24. 5. 2008 Rumbleroad 2008 (Vysočina)
- 3. místo za design vozu
- květen 2008 2. místo v anketě I-TUNER (autosport § tuning)
-19. - 21.6. 2009 sraz Moravský kras
-1. místo v soutěži zručnosti
-2. - 4.10. 2009 6. Jihomoravský sraz
-3. místo v Moravsko-slovenském poháru (soutěže zručnosti)
- květen 2010 Želiv
- 5. místo sprint do 1400 ccm
- červen 2010 sraz Moravský kras
- 3. místo sprint celkově
Novinky 2010:
- pokračování záběhu nového motoru...najeto 3600 km
- indikátor zařazené rychlosti http://youtube.com/v/tnb0 Ug_gLY4
- duralové podložky se změnou rozteče na zadní nápravě, tloušťka 35 mm, váha 1,4 kg/kus
- výfukové svody omotány termopáskou Thermo Tec
- nový levý krycí plech motorového prostoru
- upravené držáky sedaček, sedačky posunuty o 2 cm dozadu a 1,5 cm dolů
- závodní tříramenný volant RRS (průměr 35 cm)
- změna uložení volantové tyče, snížení o 2 cm
- reduktorový startér z felicie 1kW
In progress:
Hotovo .. sezona může začít
Koupena v dubnu 2006 v sériovém solidním stavu. Původně škoda 125 (mokrý 5q, motor 120).
Na autě začínám pracovat 15. 8. 2006 ......
Celkové investice včetně zakoupení auta ke dni 6.3. 2009 cca 107000 Kč.
Karoserie:
- NOVÝ LAK ...RAL 3020 (trafic red)... vlastní výroba
- kompletně vyvařeno, nové prahy, blatníky, zadní lemy
- přední, zadní spoiler, nástavce prahů, křídlo WRC
- tahokov v přední masce, víku motoru
- kliky z fáčka
- bílá optika (blinkry, zadní světla)
- zrcátka "kapky"
- baterie přesunutá do kurfu + bateriák v interiéru
- nové zámky dveří
- centrální zamykání s alarmem na DO
- vzpěra mezi předními tlumiči
Podvozek:
- Přední náprava:
- kompletní GO
- otryskováno, ovařená nápravnice, vyztuženo dle L/A, vše new
- pružiny 250 mm (Saky)
- tlumiče + 30% (Motex)
- 4 pístové brzdiče (repasované)
- stabilizátor 18mm + tvrdé gumy (p. Svozil Prostějov 608884326)
- červeno-stříbrná kombinace alkytonu
- Zadní náprava:
- kompletní GO vlečné nápravy
- otryskováno, vyztužené podélné i šikmé ramena dle L/A,
- nová podélná ramena, silenbloky, repasované poloosy, nová ložiška ZKL
- přitvrzené tlumiče +40 % (Motex)
- nové zadní brzdy komplet
- červeno-stříbrná kombinace alkytonu
- podvázaná náprava ke kastli
- 13ctky litá kola BTW 5,5J 4x108
- 25mm duralové podložky na přední nápravě (www.podlozky.wbs.cz/index .html)
- 35 mm duralové podložky na zadní nápravě (www.podlozky.wbs.cz/index .html)
- komplet GO brzd (HBV, brzdové trubky, lanka ruční brzdy, pakny, prasátka 19 mm, atd.)
- pneu 175/65 vepředu a 175/70 vzadu (Barum Brillantis)
Motor:
-blok 742.136 ... rozebrán, komplet vyčištěn, povrchová úprava galvinol + 2x stříbrný alkyton
-komplet GO motoru (new vložky, písty, gufera, těsnění, origo rozvody, vyčištěný, dynamické vyvážení, atd.)
-hlava felicia MPI 50KW (kompletní úprava GR - Gemini racing)
- zvětšené sací a výfukové kanály, leštěné
- upravené vodítka a sedla ventilů
- upravené spalovací prostory
- upravené a vyleštěné ventily, zabroušené se sedly, sedla opravené frézami
- kuželové pružiny na ventilech
- hlava snížena o 0,6mm na KP 10,3 : 1
-sací a výfukové potrubí slícované s hlavou
-vačka motor Excel 265°/258°, větší zdvihy 6,5/6,3 mm (www.motor-excel.cz/)
-karburátor Sedr 136 (3223), difuzory 22, 24, trysky 120/145, vzdušníky 200/140
-zapalovací svíčky NGK BCP6ES
-bezkontaktní zapalování Magneton 9204 880 ze 136X
-olej plná syntetika Q8 Formula 10W50
-sportovní filtr KN, upravený sací trakt
-odpružená spojková lamela TAZ1500
-tvrdé silentbloky motoru (www.hyhlan.cz)
-alternátor 55 A z felicie
-výfukové potrubí a výfukové svody omotány termopáskou Thermo Tec (www.speedpro.cz)
-reduktorový startér z Felicie 1kW
-celkové investice cca 23000 Kč
Převodovka
-suchá 5ti stupňová převodovka po GO (kolečka, gufera, synchrony, přetěsněná)
-stálý převod 4,22
-převodový olej PP80
-tvrdý silentblok převodovky (www.speedpro.cz)
Interiér
- závodní třiramenný volant s odsazením 90 mm (www.speedpro.cz)
- přídavné budíky ekonoměr, voltmetr, otáčkoměr + polepy budíků
- tlakoměr oleje + čidlo tlaku oleje KMGY (www.hdkovo.cz)
- tapecíry všech dveří a celé podlahy, stropu, kufru z "budget" koberce
- hlavice řadící páky + fusekle, řadička zkrácena o 7 cm
- středový panel kombinace panelu z Felicie a octavie) + doplňky a letecké vypínače
- nové těsnící gumy kolem dveří, kufru
- 3 bodové pásy autostyle + nášivky ŠKODA AUTO
- hasící přístroj
- digitální tachometr
- lukasy z felicie
- sportovní sedačky Sportivo (www.sportovnisedacky.cz)
- nášlap na plynový pedál vlastní výroby
Music:
- Pioneer DEH 3900MP 4x50W Mosfet
- přední komponentní repro Helix Dark Blue 62.1
- vytlumené přední dveře Tecsound Alu 2mm
Úspěchy:
- 14. - 16. 9. 2007 3. sraz konference škoda 120 Moravský kras
- 1. místo v soutěži zručnosti
- 5. nej auto srazu
- 24. 5. 2008 Rumbleroad 2008 (Vysočina)
- 3. místo za design vozu
- květen 2008 2. místo v anketě I-TUNER (autosport § tuning)
-19. - 21.6. 2009 sraz Moravský kras
-1. místo v soutěži zručnosti
-2. - 4.10. 2009 6. Jihomoravský sraz
-3. místo v Moravsko-slovenském poháru (soutěže zručnosti)
- květen 2010 Želiv
- 5. místo sprint do 1400 ccm
- červen 2010 sraz Moravský kras
- 3. místo sprint celkově
Novinky 2010:
- pokračování záběhu nového motoru...najeto 3600 km
- indikátor zařazené rychlosti http://youtube.com/v/tnb0 Ug_gLY4
- duralové podložky se změnou rozteče na zadní nápravě, tloušťka 35 mm, váha 1,4 kg/kus
- výfukové svody omotány termopáskou Thermo Tec
- nový levý krycí plech motorového prostoru
- upravené držáky sedaček, sedačky posunuty o 2 cm dozadu a 1,5 cm dolů
- závodní tříramenný volant RRS (průměr 35 cm)
- změna uložení volantové tyče, snížení o 2 cm
- reduktorový startér z felicie 1kW
In progress:
Hotovo .. sezona může začít
Kapřík / Mazlík 136 Evo - komentáře:
14:17:37
23.05.2010
23.05.2010
Karel.
-> minno: já vím, ale zvědavost
14:17:16
23.05.2010
23.05.2010
Karel.
-> Kapřík: já už to bohužel zažil, ale tvoje hodnoty oproti mýmu minulýmu jsou super, jsem tam měl 8 a na jednom 5 asi
14:17:11
23.05.2010
23.05.2010
minno
-> Karel.: lepšie nič nemerať
14:15:19
23.05.2010
23.05.2010
Kapřík
-> Karel.: to ti nepřeju Není to moc příjemný zjištění
14:13:49
23.05.2010
23.05.2010
Karel.
-> Kapřík: taky jsem včera říkal Dušanovi, že je ze srandy změřím, ale abych pak neřešil to co ty
14:12:44
23.05.2010
23.05.2010
Kapřík
Karel. 23.05.10 14:07:21 napsal:
→ Kapřík: nezbyde ti než zkusit ten olej, a pak se dá
řešit dáljj bohužel tlakoměr má kamarád ale čas má jen o víkendu. Dneska už to nestihnu. Příští sobotu jedu Želiv. Tak leda další neděli..
-> Dušan: 8 9 10 11 dík, aspoň ty mi dodáváš trochu pozitivní nálady
→ Kapřík: nezbyde ti než zkusit ten olej, a pak se dá
řešit dáljj bohužel tlakoměr má kamarád ale čas má jen o víkendu. Dneska už to nestihnu. Příští sobotu jedu Želiv. Tak leda další neděli..
-> Dušan: 8 9 10 11 dík, aspoň ty mi dodáváš trochu pozitivní nálady
14:11:29
23.05.2010
23.05.2010
Karel.
-> Dušan: však jsem to myslel ze srandy A8 jsi na start dal
14:10:10
23.05.2010
23.05.2010
Dušan
-> Kapřík: já si zkusím změřit tlaky taky a uvidíme . Počítám že mám tak 8 9 10 11
14:08:53
23.05.2010
23.05.2010
Dušan
-> Kapřík: být tebou tak to moc neřeším a užívám si jízdy. Je to nový a teprve si to sedne.
14:07:21
23.05.2010
23.05.2010
Karel.
-> Kapřík: nezbyde ti než zkusit ten olej, a pak se dá řešit dál
14:07:17
23.05.2010
23.05.2010
Kapřík
Dušan 23.05.10 14:01:40 napsal:
→ Karel.: když ten kroužek není dostatečně
„zaběhnutej“ na stejný rozměry jako válec tak to musí
foukat bokem.že by teorie? No kéž by to tak bylo
→ Karel.: když ten kroužek není dostatečně
„zaběhnutej“ na stejný rozměry jako válec tak to musí
foukat bokem.že by teorie? No kéž by to tak bylo
14:05:30
23.05.2010
23.05.2010
Kapřík
Karel. 23.05.10 13:57:41 napsal:
→ Dušan: ale tlaky musí mít i kdyby byl málo
zajetejto si myslím taky..
Ale ono to jede. Proti sériovýmu motoru to jede jako prase Volnoběh to drží krásně, ten motor šlape jako hodinky. Ve vaně byly 2 malý kousky kovu. Dobu jsem to prohlížel ale nedokázal jsem poznat z čeho by to mohlo být. Hliník to nebyl. Byl to kov nebo litina.. Ale i kdyby tomu ulítlo půl pístu, ostatní tlaky by musely být vyšší. Ale tady jsou všechny stejně nízký..
→ Dušan: ale tlaky musí mít i kdyby byl málo
zajetejto si myslím taky..
Ale ono to jede. Proti sériovýmu motoru to jede jako prase Volnoběh to drží krásně, ten motor šlape jako hodinky. Ve vaně byly 2 malý kousky kovu. Dobu jsem to prohlížel ale nedokázal jsem poznat z čeho by to mohlo být. Hliník to nebyl. Byl to kov nebo litina.. Ale i kdyby tomu ulítlo půl pístu, ostatní tlaky by musely být vyšší. Ale tady jsou všechny stejně nízký..
14:02:50
23.05.2010
23.05.2010
Karel.
-> Dušan: to mně říká někdo kdo neumí naladit fábii
14:01:48
23.05.2010
23.05.2010
suri
-> Kapřík: aj tak s tým nič nespravíš pojazdi , poobháňaj to a uvidíš
14:01:40
23.05.2010
23.05.2010
Dušan
-> Karel.: když ten kroužek není dostatečně "zaběhnutej" na stejný rozměry jako válec tak to musí foukat bokem.
14:01:07
23.05.2010
23.05.2010
Kapřík
-> petr s: ok, zkusím
-> Dušan: právě že teď už tomu nakládám dost. Teď už to nešetřím. Od toho to je aby to lítalo. Ale tohle to mě dostalo
Eidy 23.05.10 13:49:59 napsal:
No tak uvidíš po zkoušce s olejem jak to vypadá.jj, nebudu teď spekulovat, uvidíme po změření tlaků s olejem..
Dušan 23.05.10 13:52:04 napsal:
→ Kapřík: co se týká té sady co měl tomapa tak to byl
originál a já o něj měl zájem taky, ale já ne se rozhodnu tak to trvá.
Osobně si myslím, že je ten motor málo zajetej.no je tam 4500 km..ale tak tlaky by to mělo mít právě nejvyšší hned po poskládání kdy je to těsný jako prase ne? Jen spekuluju...
-> minno: to koukáš co? Já taky Ještě před týdnem jsem byl hrdým majitelem silného motoru a teď řeším takovéto věci. Já jsem s tím jak to jede spokojený. Ale tak evidentní je že graf z brzdy nekecal a ten motor by měl jet rozhodně líp Je to blbý no. Tomu motoru jsem věnoval tolik úsilí a peněz a teď zjišťuju takovéhle věci..
-> Dušan: právě že teď už tomu nakládám dost. Teď už to nešetřím. Od toho to je aby to lítalo. Ale tohle to mě dostalo
Eidy 23.05.10 13:49:59 napsal:
No tak uvidíš po zkoušce s olejem jak to vypadá.jj, nebudu teď spekulovat, uvidíme po změření tlaků s olejem..
Dušan 23.05.10 13:52:04 napsal:
→ Kapřík: co se týká té sady co měl tomapa tak to byl
originál a já o něj měl zájem taky, ale já ne se rozhodnu tak to trvá.
Osobně si myslím, že je ten motor málo zajetej.no je tam 4500 km..ale tak tlaky by to mělo mít právě nejvyšší hned po poskládání kdy je to těsný jako prase ne? Jen spekuluju...
-> minno: to koukáš co? Já taky Ještě před týdnem jsem byl hrdým majitelem silného motoru a teď řeším takovéto věci. Já jsem s tím jak to jede spokojený. Ale tak evidentní je že graf z brzdy nekecal a ten motor by měl jet rozhodně líp Je to blbý no. Tomu motoru jsem věnoval tolik úsilí a peněz a teď zjišťuju takovéhle věci..
14:00:09
23.05.2010
23.05.2010
Dušan
-> Karel.: ty mu s motorama radsi nerad
13:57:41
23.05.2010
23.05.2010
Karel.
-> Dušan: ale tlaky musí mít i kdyby byl málo zajetej