skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Mazlík 136 Evolution
Koupena v dubnu 2006 v sériovém solidním stavu. Původně škoda 125 (mokrý 5q, motor 120).
Na autě začínám pracovat 15. 8. 2006 ......
Celkové investice včetně zakoupení auta ke dni 6.3. 2009 cca 107000 Kč.
Karoserie:
- NOVÝ LAK ...RAL 3020 (trafic red)... vlastní výroba
- kompletně vyvařeno, nové prahy, blatníky, zadní lemy
- přední, zadní spoiler, nástavce prahů, křídlo WRC
- tahokov v přední masce, víku motoru
- kliky z fáčka
- bílá optika (blinkry, zadní světla)
- zrcátka "kapky"
- baterie přesunutá do kurfu + bateriák v interiéru
- nové zámky dveří
- centrální zamykání s alarmem na DO
- vzpěra mezi předními tlumiči
Podvozek:
- Přední náprava:
- kompletní GO
- otryskováno, ovařená nápravnice, vyztuženo dle L/A, vše new
- pružiny 250 mm (Saky)
- tlumiče + 30% (Motex)
- 4 pístové brzdiče (repasované)
- stabilizátor 18mm + tvrdé gumy (p. Svozil Prostějov 608884326)
- červeno-stříbrná kombinace alkytonu
- Zadní náprava:
- kompletní GO vlečné nápravy
- otryskováno, vyztužené podélné i šikmé ramena dle L/A,
- nová podélná ramena, silenbloky, repasované poloosy, nová ložiška ZKL
- přitvrzené tlumiče +40 % (Motex)
- nové zadní brzdy komplet
- červeno-stříbrná kombinace alkytonu
- podvázaná náprava ke kastli
- 13ctky litá kola BTW 5,5J 4x108
- 25mm duralové podložky na přední nápravě (www.podlozky.wbs.cz/index .html)
- 35 mm duralové podložky na zadní nápravě (www.podlozky.wbs.cz/index .html)
- komplet GO brzd (HBV, brzdové trubky, lanka ruční brzdy, pakny, prasátka 19 mm, atd.)
- pneu 175/65 vepředu a 175/70 vzadu (Barum Brillantis)
Motor:
-blok 742.136 ... rozebrán, komplet vyčištěn, povrchová úprava galvinol + 2x stříbrný alkyton
-komplet GO motoru (new vložky, písty, gufera, těsnění, origo rozvody, vyčištěný, dynamické vyvážení, atd.)
-hlava felicia MPI 50KW (kompletní úprava GR - Gemini racing)
- zvětšené sací a výfukové kanály, leštěné
- upravené vodítka a sedla ventilů
- upravené spalovací prostory
- upravené a vyleštěné ventily, zabroušené se sedly, sedla opravené frézami
- kuželové pružiny na ventilech
- hlava snížena o 0,6mm na KP 10,3 : 1
-sací a výfukové potrubí slícované s hlavou
-vačka motor Excel 265°/258°, větší zdvihy 6,5/6,3 mm (www.motor-excel.cz/)
-karburátor Sedr 136 (3223), difuzory 22, 24, trysky 120/145, vzdušníky 200/140
-zapalovací svíčky NGK BCP6ES
-bezkontaktní zapalování Magneton 9204 880 ze 136X
-olej plná syntetika Q8 Formula 10W50
-sportovní filtr KN, upravený sací trakt
-odpružená spojková lamela TAZ1500
-tvrdé silentbloky motoru (www.hyhlan.cz)
-alternátor 55 A z felicie
-výfukové potrubí a výfukové svody omotány termopáskou Thermo Tec (www.speedpro.cz)
-reduktorový startér z Felicie 1kW
-celkové investice cca 23000 Kč
Převodovka
-suchá 5ti stupňová převodovka po GO (kolečka, gufera, synchrony, přetěsněná)
-stálý převod 4,22
-převodový olej PP80
-tvrdý silentblok převodovky (www.speedpro.cz)
Interiér
- závodní třiramenný volant s odsazením 90 mm (www.speedpro.cz)
- přídavné budíky ekonoměr, voltmetr, otáčkoměr + polepy budíků
- tlakoměr oleje + čidlo tlaku oleje KMGY (www.hdkovo.cz)
- tapecíry všech dveří a celé podlahy, stropu, kufru z "budget" koberce
- hlavice řadící páky + fusekle, řadička zkrácena o 7 cm
- středový panel kombinace panelu z Felicie a octavie) + doplňky a letecké vypínače
- nové těsnící gumy kolem dveří, kufru
- 3 bodové pásy autostyle + nášivky ŠKODA AUTO
- hasící přístroj
- digitální tachometr
- lukasy z felicie
- sportovní sedačky Sportivo (www.sportovnisedacky.cz)
- nášlap na plynový pedál vlastní výroby
Music:
- Pioneer DEH 3900MP 4x50W Mosfet
- přední komponentní repro Helix Dark Blue 62.1
- vytlumené přední dveře Tecsound Alu 2mm
Úspěchy:
- 14. - 16. 9. 2007 3. sraz konference škoda 120 Moravský kras
- 1. místo v soutěži zručnosti
- 5. nej auto srazu
- 24. 5. 2008 Rumbleroad 2008 (Vysočina)
- 3. místo za design vozu
- květen 2008 2. místo v anketě I-TUNER (autosport § tuning)
-19. - 21.6. 2009 sraz Moravský kras
-1. místo v soutěži zručnosti
-2. - 4.10. 2009 6. Jihomoravský sraz
-3. místo v Moravsko-slovenském poháru (soutěže zručnosti)
- květen 2010 Želiv
- 5. místo sprint do 1400 ccm
- červen 2010 sraz Moravský kras
- 3. místo sprint celkově
Novinky 2010:
- pokračování záběhu nového motoru...najeto 3600 km
- indikátor zařazené rychlosti http://youtube.com/v/tnb0 Ug_gLY4
- duralové podložky se změnou rozteče na zadní nápravě, tloušťka 35 mm, váha 1,4 kg/kus
- výfukové svody omotány termopáskou Thermo Tec
- nový levý krycí plech motorového prostoru
- upravené držáky sedaček, sedačky posunuty o 2 cm dozadu a 1,5 cm dolů
- závodní tříramenný volant RRS (průměr 35 cm)
- změna uložení volantové tyče, snížení o 2 cm
- reduktorový startér z felicie 1kW
In progress:
Hotovo .. sezona může začít
Koupena v dubnu 2006 v sériovém solidním stavu. Původně škoda 125 (mokrý 5q, motor 120).
Na autě začínám pracovat 15. 8. 2006 ......
Celkové investice včetně zakoupení auta ke dni 6.3. 2009 cca 107000 Kč.
Karoserie:
- NOVÝ LAK ...RAL 3020 (trafic red)... vlastní výroba
- kompletně vyvařeno, nové prahy, blatníky, zadní lemy
- přední, zadní spoiler, nástavce prahů, křídlo WRC
- tahokov v přední masce, víku motoru
- kliky z fáčka
- bílá optika (blinkry, zadní světla)
- zrcátka "kapky"
- baterie přesunutá do kurfu + bateriák v interiéru
- nové zámky dveří
- centrální zamykání s alarmem na DO
- vzpěra mezi předními tlumiči
Podvozek:
- Přední náprava:
- kompletní GO
- otryskováno, ovařená nápravnice, vyztuženo dle L/A, vše new
- pružiny 250 mm (Saky)
- tlumiče + 30% (Motex)
- 4 pístové brzdiče (repasované)
- stabilizátor 18mm + tvrdé gumy (p. Svozil Prostějov 608884326)
- červeno-stříbrná kombinace alkytonu
- Zadní náprava:
- kompletní GO vlečné nápravy
- otryskováno, vyztužené podélné i šikmé ramena dle L/A,
- nová podélná ramena, silenbloky, repasované poloosy, nová ložiška ZKL
- přitvrzené tlumiče +40 % (Motex)
- nové zadní brzdy komplet
- červeno-stříbrná kombinace alkytonu
- podvázaná náprava ke kastli
- 13ctky litá kola BTW 5,5J 4x108
- 25mm duralové podložky na přední nápravě (www.podlozky.wbs.cz/index .html)
- 35 mm duralové podložky na zadní nápravě (www.podlozky.wbs.cz/index .html)
- komplet GO brzd (HBV, brzdové trubky, lanka ruční brzdy, pakny, prasátka 19 mm, atd.)
- pneu 175/65 vepředu a 175/70 vzadu (Barum Brillantis)
Motor:
-blok 742.136 ... rozebrán, komplet vyčištěn, povrchová úprava galvinol + 2x stříbrný alkyton
-komplet GO motoru (new vložky, písty, gufera, těsnění, origo rozvody, vyčištěný, dynamické vyvážení, atd.)
-hlava felicia MPI 50KW (kompletní úprava GR - Gemini racing)
- zvětšené sací a výfukové kanály, leštěné
- upravené vodítka a sedla ventilů
- upravené spalovací prostory
- upravené a vyleštěné ventily, zabroušené se sedly, sedla opravené frézami
- kuželové pružiny na ventilech
- hlava snížena o 0,6mm na KP 10,3 : 1
-sací a výfukové potrubí slícované s hlavou
-vačka motor Excel 265°/258°, větší zdvihy 6,5/6,3 mm (www.motor-excel.cz/)
-karburátor Sedr 136 (3223), difuzory 22, 24, trysky 120/145, vzdušníky 200/140
-zapalovací svíčky NGK BCP6ES
-bezkontaktní zapalování Magneton 9204 880 ze 136X
-olej plná syntetika Q8 Formula 10W50
-sportovní filtr KN, upravený sací trakt
-odpružená spojková lamela TAZ1500
-tvrdé silentbloky motoru (www.hyhlan.cz)
-alternátor 55 A z felicie
-výfukové potrubí a výfukové svody omotány termopáskou Thermo Tec (www.speedpro.cz)
-reduktorový startér z Felicie 1kW
-celkové investice cca 23000 Kč
Převodovka
-suchá 5ti stupňová převodovka po GO (kolečka, gufera, synchrony, přetěsněná)
-stálý převod 4,22
-převodový olej PP80
-tvrdý silentblok převodovky (www.speedpro.cz)
Interiér
- závodní třiramenný volant s odsazením 90 mm (www.speedpro.cz)
- přídavné budíky ekonoměr, voltmetr, otáčkoměr + polepy budíků
- tlakoměr oleje + čidlo tlaku oleje KMGY (www.hdkovo.cz)
- tapecíry všech dveří a celé podlahy, stropu, kufru z "budget" koberce
- hlavice řadící páky + fusekle, řadička zkrácena o 7 cm
- středový panel kombinace panelu z Felicie a octavie) + doplňky a letecké vypínače
- nové těsnící gumy kolem dveří, kufru
- 3 bodové pásy autostyle + nášivky ŠKODA AUTO
- hasící přístroj
- digitální tachometr
- lukasy z felicie
- sportovní sedačky Sportivo (www.sportovnisedacky.cz)
- nášlap na plynový pedál vlastní výroby
Music:
- Pioneer DEH 3900MP 4x50W Mosfet
- přední komponentní repro Helix Dark Blue 62.1
- vytlumené přední dveře Tecsound Alu 2mm
Úspěchy:
- 14. - 16. 9. 2007 3. sraz konference škoda 120 Moravský kras
- 1. místo v soutěži zručnosti
- 5. nej auto srazu
- 24. 5. 2008 Rumbleroad 2008 (Vysočina)
- 3. místo za design vozu
- květen 2008 2. místo v anketě I-TUNER (autosport § tuning)
-19. - 21.6. 2009 sraz Moravský kras
-1. místo v soutěži zručnosti
-2. - 4.10. 2009 6. Jihomoravský sraz
-3. místo v Moravsko-slovenském poháru (soutěže zručnosti)
- květen 2010 Želiv
- 5. místo sprint do 1400 ccm
- červen 2010 sraz Moravský kras
- 3. místo sprint celkově
Novinky 2010:
- pokračování záběhu nového motoru...najeto 3600 km
- indikátor zařazené rychlosti http://youtube.com/v/tnb0 Ug_gLY4
- duralové podložky se změnou rozteče na zadní nápravě, tloušťka 35 mm, váha 1,4 kg/kus
- výfukové svody omotány termopáskou Thermo Tec
- nový levý krycí plech motorového prostoru
- upravené držáky sedaček, sedačky posunuty o 2 cm dozadu a 1,5 cm dolů
- závodní tříramenný volant RRS (průměr 35 cm)
- změna uložení volantové tyče, snížení o 2 cm
- reduktorový startér z felicie 1kW
In progress:
Hotovo .. sezona může začít
Kapřík / Mazlík 136 Evo - komentáře:
13:57:03
23.05.2010
23.05.2010
Karel.
-> Kapřík: tak tlaky jsou teda dost malý z víka ti foukat může, ale když přidáš tak by to mělo přestat, jinak to vypadá na pístní kroužky otázka je jestli to borec dobře poskládal, ale oproti minulýmu motoru jsi musel poznat, že to nejede ne?prosím tě a cos v té vaně měl??Nedělá ti to, že občas nedrží volnoběh?jestli to nebyl kus pístu, mám s tím zkušenost
13:53:12
23.05.2010
23.05.2010
minno
-> Kapřík:
Asi by si mal s týmto bádaním prestať, a radšej jazdiť kým to ide, lebo dopadneš ako Syny. Najskôr zo zvedavosti zmerať výkon motora, ten keď je podozrivo nízky tak zmerať tlaky vo valcoch a keď sa už merajú tlaky na sucho, tak odrazu už aj s olejom vo valcoch a skončí to rozobraním celého motoru a zas si na pol roka dojazdil...
Asi by si mal s týmto bádaním prestať, a radšej jazdiť kým to ide, lebo dopadneš ako Syny. Najskôr zo zvedavosti zmerať výkon motora, ten keď je podozrivo nízky tak zmerať tlaky vo valcoch a keď sa už merajú tlaky na sucho, tak odrazu už aj s olejom vo valcoch a skončí to rozobraním celého motoru a zas si na pol roka dojazdil...
13:52:04
23.05.2010
23.05.2010
Dušan
-> Kapřík: co se týká té sady co měl tomapa tak to byl originál a já o něj měl zájem taky, ale já ne se rozhodnu tak to trvá. Osobně si myslím, že je ten motor málo zajetej.
13:49:59
23.05.2010
23.05.2010
Eidy
No tak uvidíš po zkoušce s olejem jak to vypadá.
13:44:48
23.05.2010
23.05.2010
Dušan
-> Kapřík: jestli to není tím, že tomu málo nakládáš . Jezdi s tím jako prase a to si během pár jízd sedne. A když ne tak to bude na GO
13:38:16
23.05.2010
23.05.2010
petr s
-> Kapřík: Stříkni olej a změř jinak dál jezdi možná si to ještě sedne
13:35:54
23.05.2010
23.05.2010
Kapřík
Takže co teď? Pokud při triku s olejem vstříknutým do válců budou tlaky motoru vyšší, jsou v hajzlu pístní kroužky? Nebo celá ta sada vložky-písty-kroužky je na vyhození? Existuje nějaké racionální vysvětlení?
A pokud i po vstříknutí oleje budou tlaky stejné, netěsní pak ventily..
A pokud i po vstříknutí oleje budou tlaky stejné, netěsní pak ventily..
13:31:25
23.05.2010
23.05.2010
petr s
-> Kapřík: To byla origo sada
13:27:19
23.05.2010
23.05.2010
Kapřík
-> suri: celá ta sada byla v papírovém tubusu. Kroužky byly zatavené v plastovém sáčku. Sada byla vpořádku. Motor mi skládal pán co se skládáním motorů živí...
No a záběh byl taky poctivý, zezačátku jsem to vůbec nehonil nic. Byl jsem na to hodně opatrný.
Jediná věc která se stala hned při první nastartováním byla tato (hned tenkrát jsem to řešil tady na virtu):
skoda-virt.cz/cz/.../1140 08-start-motoru-po-go
Vše je tam popsáno v prvním příspěvku.
A ještě při měnění oleje po 1000 km jsem ve vaně našel 2 malé kousky kovu o velikosti cca 1x3 mm s jednou hladkou plochou
No a záběh byl taky poctivý, zezačátku jsem to vůbec nehonil nic. Byl jsem na to hodně opatrný.
Jediná věc která se stala hned při první nastartováním byla tato (hned tenkrát jsem to řešil tady na virtu):
skoda-virt.cz/cz/.../1140 08-start-motoru-po-go
Vše je tam popsáno v prvním příspěvku.
A ještě při měnění oleje po 1000 km jsem ve vaně našel 2 malé kousky kovu o velikosti cca 1x3 mm s jednou hladkou plochou
13:21:08
23.05.2010
23.05.2010
suri
-> Kapřík: ako to bolo zabalené? tie ventily sú v poriadku , ale neznamená to že tesnia ako majú ....
13:20:37
23.05.2010
23.05.2010
petr s
-> Kapřík: To vypadá jako by motor měl najeto 150 000
13:17:13
23.05.2010
23.05.2010
Kapřík
-> petr s: to ti nepovím. Kupoval jsem to tady na virtu od člena Tomapy. Ale je to kamarád, nepodvedl by mě, měla to být originální sada..Ale můžu se ho zkusit ještě zeptat jestli si to nepamatuje přesně..
Co si o tomhle celém myslíš ty?
Co si o tomhle celém myslíš ty?
13:15:05
23.05.2010
23.05.2010
petr s
-> Kapřík: Výrobce sady na opravu motoru?
13:12:43
23.05.2010
23.05.2010
Kapřík
Takže jsem teď prošel ventily. Vůle byly všude. Nastavoval jsem za tepla sací 0,35, výfukové 0,45. Vůle byly na všech. Někde to nebylo úplně přesné, ale odchylky nebyly velké. Takže ventily by dovírat měly..
Jak je to z odvětráváním klikovky skrz víko ventilů? I na novém motoru by tady měl foukat vzduch? Nikdy mě totiž nenapadlo zkusit jestli mi tady jde vzduch a fouká to tam celkem dost hlavně na volnoběh. Ve vyšších otáčkách to fouká trošku míň. Zkoušel jsem pak jít ke své 130tce co má nalítáno 170ticís jak to fouká u ní a řekl bych že míň než u mého motoru...
Co z toho vyvodit? To nejhorší?
Tlaky můžu změřit až nejdřív za týden. Pak zkusím ten trik s olejem do válců. Pak se ukáže..
Jak je to z odvětráváním klikovky skrz víko ventilů? I na novém motoru by tady měl foukat vzduch? Nikdy mě totiž nenapadlo zkusit jestli mi tady jde vzduch a fouká to tam celkem dost hlavně na volnoběh. Ve vyšších otáčkách to fouká trošku míň. Zkoušel jsem pak jít ke své 130tce co má nalítáno 170ticís jak to fouká u ní a řekl bych že míň než u mého motoru...
Co z toho vyvodit? To nejhorší?
Tlaky můžu změřit až nejdřív za týden. Pak zkusím ten trik s olejem do válců. Pak se ukáže..
13:03:20
23.05.2010
23.05.2010
suri
-> Kapřík: jj olej to utesní, sú motory ktoré olej nežerú a netesnia nato sú iné krúžky ako na tesnenie , skús tie ventily ak si ich ešte nerobil , ak nemajú žiadne vôľe alebo sú tvrdé tak ventil zostáva otvorený a uteká tlak
11:52:54
23.05.2010
23.05.2010
Kapřík
-> Eidy: ok, díky, jdu se na to podívat
11:51:50
23.05.2010
23.05.2010
Eidy
-> Kapřík: správně.
11:50:34
23.05.2010
23.05.2010
Kapřík
-> Eidy: žeby? Ok vyzkouším. Pokud by nedovíraly, byly by mezi nimi velice malé nebo téměř žádné ventilové vůle že? Je to správný úsudek?
11:46:25
23.05.2010
23.05.2010
Eidy
-> Kapřík: Tak nejdřív seřiď ventily a pak zkoumej co dál. Určitě si sedly a nedovírají.
11:42:32
23.05.2010
23.05.2010
Kapřík
-> suri: takže pokud to chápu správně, když do válce naleju trochu oleje, pokud by byly vadné pístní kroužky, olej ty netěsnosti "vyplní" a tlak bude vyšší? Kolik toho oleje do válce nalít? Stačí malá troška? Jinak motor má najeto tuším 4500 km a olej jsem ani jednou nedoléval. Takže olej vůbec nežere. Kdyby netěsnily pístní kroužky, olej už bych musel dolévat.
Pokud by byly netěsné ventily, může tu netěsnost způsobit i špatně nastavené ventilové vůle? Nastavoval jsem je hned na novém zahřátém motoru. Od té doby jsem je nekontroloval..
Pokud by byly netěsné ventily, může tu netěsnost způsobit i špatně nastavené ventilové vůle? Nastavoval jsem je hned na novém zahřátém motoru. Od té doby jsem je nekontroloval..