Kapřík / Mazlík 136 Evo Kapřík / Mazlík 136 Evo

komentáře | popis | fotky | Kapřík | 19.09.10 21:08 | 121x v oblíbených
Mazlík 136 Evolution



Koupena v dubnu 2006 v sériovém solidním stavu. Původně škoda 125 (mokrý 5q, motor 120).

Na autě začínám pracovat 15. 8. 2006 ......

Celkové investice včetně zakoupení auta ke dni 6.3. 2009 cca 107000 Kč.



Karoserie:

- NOVÝ LAK ...RAL 3020 (trafic red)... vlastní výroba

- kompletně vyvařeno, nové prahy, blatníky, zadní lemy

- přední, zadní spoiler, nástavce prahů, křídlo WRC

- tahokov v přední masce, víku motoru

- kliky z fáčka

- bílá optika (blinkry, zadní světla)

- zrcátka "kapky"

- baterie přesunutá do kurfu + bateriák v interiéru

- nové zámky dveří

- centrální zamykání s alarmem na DO

- vzpěra mezi předními tlumiči

Podvozek:

- Přední náprava:

- kompletní GO

- otryskováno, ovařená nápravnice, vyztuženo dle L/A, vše new

- pružiny 250 mm (Saky)

- tlumiče + 30% (Motex)

- 4 pístové brzdiče (repasované)

- stabilizátor 18mm + tvrdé gumy (p. Svozil Prostějov 608884326)

- červeno-stříbrná kombinace alkytonu



- Zadní náprava:

- kompletní GO vlečné nápravy

- otryskováno, vyztužené podélné i šikmé ramena dle L/A,

- nová podélná ramena, silenbloky, repasované poloosy, nová ložiška ZKL

- přitvrzené tlumiče +40 % (Motex)

- nové zadní brzdy komplet

- červeno-stříbrná kombinace alkytonu

- podvázaná náprava ke kastli



- 13ctky litá kola BTW 5,5J 4x108

- 25mm duralové podložky na přední nápravě (www.podlozky.wbs.cz/index .html)

- 35 mm duralové podložky na zadní nápravě (www.podlozky.wbs.cz/index .html)

- komplet GO brzd (HBV, brzdové trubky, lanka ruční brzdy, pakny, prasátka 19 mm, atd.)

- pneu 175/65 vepředu a 175/70 vzadu (Barum Brillantis)

Motor:

-blok 742.136 ... rozebrán, komplet vyčištěn, povrchová úprava galvinol + 2x stříbrný alkyton

-komplet GO motoru (new vložky, písty, gufera, těsnění, origo rozvody, vyčištěný, dynamické vyvážení, atd.)

-hlava felicia MPI 50KW (kompletní úprava GR - Gemini racing)

- zvětšené sací a výfukové kanály, leštěné

- upravené vodítka a sedla ventilů

- upravené spalovací prostory

- upravené a vyleštěné ventily, zabroušené se sedly, sedla opravené frézami

- kuželové pružiny na ventilech

- hlava snížena o 0,6mm na KP 10,3 : 1

-sací a výfukové potrubí slícované s hlavou

-vačka motor Excel 265°/258°, větší zdvihy 6,5/6,3 mm (www.motor-excel.cz/)

-karburátor Sedr 136 (3223), difuzory 22, 24, trysky 120/145, vzdušníky 200/140

-zapalovací svíčky NGK BCP6ES

-bezkontaktní zapalování Magneton 9204 880 ze 136X

-olej plná syntetika Q8 Formula 10W50

-sportovní filtr KN, upravený sací trakt

-odpružená spojková lamela TAZ1500

-tvrdé silentbloky motoru (www.hyhlan.cz)

-alternátor 55 A z felicie

-výfukové potrubí a výfukové svody omotány termopáskou Thermo Tec (www.speedpro.cz)

-reduktorový startér z Felicie 1kW

-celkové investice cca 23000 Kč

Převodovka

-suchá 5ti stupňová převodovka po GO (kolečka, gufera, synchrony, přetěsněná)

-stálý převod 4,22

-převodový olej PP80

-tvrdý silentblok převodovky (www.speedpro.cz)

Interiér

- závodní třiramenný volant s odsazením 90 mm (www.speedpro.cz)

- přídavné budíky ekonoměr, voltmetr, otáčkoměr + polepy budíků

- tlakoměr oleje + čidlo tlaku oleje KMGY (www.hdkovo.cz)

- tapecíry všech dveří a celé podlahy, stropu, kufru z "budget" koberce

- hlavice řadící páky + fusekle, řadička zkrácena o 7 cm

- středový panel kombinace panelu z Felicie a octavie) + doplňky a letecké vypínače

- nové těsnící gumy kolem dveří, kufru

- 3 bodové pásy autostyle + nášivky ŠKODA AUTO

- hasící přístroj

- digitální tachometr

- lukasy z felicie

- sportovní sedačky Sportivo (www.sportovnisedacky.cz)

- nášlap na plynový pedál vlastní výroby

Music:

- Pioneer DEH 3900MP 4x50W Mosfet

- přední komponentní repro Helix Dark Blue 62.1

- vytlumené přední dveře Tecsound Alu 2mm

Úspěchy:

- 14. - 16. 9. 2007 3. sraz konference škoda 120 Moravský kras

- 1. místo v soutěži zručnosti

- 5. nej auto srazu

- 24. 5. 2008 Rumbleroad 2008 (Vysočina)

- 3. místo za design vozu

- květen 2008 2. místo v anketě I-TUNER (autosport § tuning)

-19. - 21.6. 2009 sraz Moravský kras

-1. místo v soutěži zručnosti

-2. - 4.10. 2009 6. Jihomoravský sraz

-3. místo v Moravsko-slovenském poháru (soutěže zručnosti)

- květen 2010 Želiv

- 5. místo sprint do 1400 ccm

- červen 2010 sraz Moravský kras

- 3. místo sprint celkově

Novinky 2010:

- pokračování záběhu nového motoru...najeto 3600 km

- indikátor zařazené rychlosti http://youtube.com/v/tnb0 Ug_gLY4

- duralové podložky se změnou rozteče na zadní nápravě, tloušťka 35 mm, váha 1,4 kg/kus

- výfukové svody omotány termopáskou Thermo Tec

- nový levý krycí plech motorového prostoru

- upravené držáky sedaček, sedačky posunuty o 2 cm dozadu a 1,5 cm dolů

- závodní tříramenný volant RRS (průměr 35 cm)

- změna uložení volantové tyče, snížení o 2 cm

- reduktorový startér z felicie 1kW



In progress:



Hotovo .. sezona může začít

Kapřík / Mazlík 136 Evo - komentáře:

11:22:52
23.05.2010
suri
-> Kapřík: kompresný pomer je pomer zmesi nasatej ku zmesi stlačenej , a kompresný tlak nám udáva tesnosť ventily - krúžky , neviem čo tam po 4000km môže byť zlé ale tie tlaky sú malé , ale skorej to tipujem na ventily , skús olej a uvidíš
09:59:15
23.05.2010
Kapřík
-> suri: takže říkáš nalít do válců trochu řídkého oleje a zkusit znovu. Pokud to tlaky porostou, je problém v pístních kroužcích. Pokud tlaky neporostou, je problém v netěsných ventilech? Přece není možné aby byly v háji pístní kroužky když to má najeto 4000 km.



No ale proč tlaky nemají nic společné s kompresním poměrem? Přece čím vyšší je kompresní poměr, tím vyšší by měly být tlaky motoru ne?
09:20:48
23.05.2010
suri
-> Kapřík: no niesú podľa mňa , však felicia čo má cez 300 000km má 13,5 na všetkých skoro rovnako , a tu máš aké veľké rozdiely medzi valcami , aspoň 14-15 by to malo mať ak je to nový motor , ale tu je vidieť že niečo nie je v poriadku , skús dať riedky olej a znova zmerať a uvidíš či podrastú
upraveno 1x, naposled 05.09.2010 17:00:38
02:06:37
23.05.2010
Kapřík
-> suri: je to měřené s plným plynem. No a ty tlaky jsou vpořádku nebo ne?
20:51:40
22.05.2010
suri
-> Kapřík: tlaky motora nemajú z kompresným tlakom ani znížením hlavy nič , skorej netesné ventily , alebo piestne krúžky , meral si to z plným plynom ? nalej do valcov trošku riedkeho oleja a skús zmerať tlaky znova a uvidíš
20:36:15
22.05.2010
Kapřík
Takže dneska jsem změřil tlaky motoru:

výsledek:

11 10,4 11,2 11

11 10,5 11,5 11



Takže co je špatně? Ty tlaky by měly být daleko vyšší. Takže motor nemá kompresi. Spodek motoru je novej, takže je málo snížená hlava a potřebuje snížit? Otázkou je o kolik? Dá se to dopočítat? Nebo nějaká rada?

Každopádně tohle asi bude problém toho nízkého krouťáku že?



Děkuju za každou radu
upraveno 1x, naposled 22.05.2010 20:37:29
19:44:11
21.05.2010
Kapřík
-> Ultim: čau.. no teda ne no3 3 3 Říkáš v Kyjově? A dá se to tam bezproblémů domluvit třeba i telefonicky? Nebo tam máš nějakáho známého? Mám to tam taky relativně kousek. Tak že bych si někdy udělal výlet4 Přemýšlím o tom abych měl jasno. No co udělám prvně, zkusím motoru změřit tlaky na válcích abych měl jistotu. Sice je ten motor novej, ale tak ať mám jistotu. No a když to bude vše OK, zajedu do toho Kyjova4



-> Tuner#2: ale já ti ty otáčky neberu4 Já jen říkám co mi ukazuje otáčkoměr (a nebráním se tomu že ve vysokých otáčkách kecá). Ale tak na grafu z brzdy je to černé na bílém. Tak někde musí být chyba... udělám to tak jak jsem psal Ultimovi4 A budeme vědět víc4
09:49:46
21.05.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
Mě těch Vašich 7000rpm fascinuje... S 265tkou je prostě výkon v 5300rpm (koukněte na můj graf a na grafy v motor excelu) a pak to prostě strmě padá dolů a konec je někde u 6200 kde Čepek na MPI dává omezovač což potvrdí i snb-fela který má MPI s touhle vačkou a řešil jsem to s ním. A otáčkoměr VDO ve Feldě je diametrálně přesnější než škodovácký PAL. Na čistých 7000rpm se dá dostat s vačkou min. 290 - 300° a ne s tím co se tady prezentuje.
upraveno 1x, naposled 21.05.2010 09:50:20
08:36:25
21.05.2010
Ultim
-> Kapřík: Ahoj, no teda nic moc 3 Me kdyz to merili pred 2 lety,tak jsem mel 56KW pri 5260 a 107Nm pri 3860.

A to je tam nejaka neznackova 265 s 6,5mm zdvihem. No a to si jeste myslim ze od te doby se me podarilo to jeste malinkato doladit.

Jinak jak jsem uz psal ve foru, doporucuju COP Kyjov. Clovek co to tam meri,tak meri i lidem z KW Berg Cupu,takze tomo trochu rozumi. Navic cena 400-500kc 9

No neber to.
21:15:30
20.05.2010
Kapřík
-> George88: super, tak já se za tebou někdy stavím a změříme tomu kdyžtak tlaky pro zajímavost4 paráda4
20:45:35
20.05.2010
George88
Já byl na té stejné brzdě jako Kapřík, měřeních jsem měl asi 5, protože to byla zadokolka s motorem v předu-kvůli ztrátám na kardanu. Byl tam sériovej motor, bez úprav(ani setrvák lehkej, origo karbec atd..) a ukázalo mi to výkon i krouťák udávaný výrobcem. Rok výroby auta 1971, motor najeto 30tis. byl jen rozebrán, odkarbonizován a znovu složen. Jinak měřák tlaků mám, ale nevím jak budu v garáži. Dostal sem lístky na FIA GT tak se chci jít mrknout
upraveno 1x, naposled 20.05.2010 20:47:42
20:27:03
20.05.2010
Karel.
-> Kapřík: no myslím, že už skoro vůbec ne4 nevím mrkni kdy tu byl naposled4
20:22:28
20.05.2010
Kapřík
-> Karel.: tak já se s Tomem zkusím domluvit jestli by mi ho nepůjčil pro zajímavost. Chodí ještě na virt?
20:13:53
20.05.2010
Karel.
-> Kapřík: má ho tomapa4jako ta brzda je fakt divná, nemůže ti to táhnout jak nic do 7000 4 aji já co mám 260/260 tak to do 7000 nedám, jako dám, ale okamžitě končí víkon!Tam bude někde chyba a vypadá to nejspíš na tu brzdu8
20:10:17
20.05.2010
Kapřík
havlik 20.05.10 19:56:12 napsal:

→ Kapřík: ale aspon si nedopadl jako jeden

„závodník“ co furt tvrdil že má 110koní a když ho změřili

měj 85:)
jo tak to většinou bývá3 Mě výkon nesere. 78 koníků je hezkejch. Jen by mě zajímal ten krouťák. Ten se mi nezdá4 No čert to vem. Jede to hezky a srát na čísla3
20:08:15
20.05.2010
Kapřík
-> Karel.: na brzdě na škole jak chodil Tomapa4 Já netvrdím že mi motor točí 7000 otáček. Já jen říkám, že podle otáčkoměru to jde na 3ku za jízdy na 7000 otáček vytočit..ale netočím to tam. Točím tak do 6200, víc to nemá smysl. Ale podle grafu z brzdy mi to do 7000 jede jak nic a ani to neztácí výkon. Tak já nevím3 3 Btw. máš ty nebo Dušan ten tlakoměr?
19:59:08
20.05.2010
Karel.
-> Kapřík: je to takovej budík, kterej nasadíš místo svíčky a otočíš motorem (jakoby nastartuješ). Jako 7000otáček nemůžeš v žádným případě točit, to jsem dneska točil s fábia motorem co má Dušan, ale 260 nikdy4 Respektive jo, ale to ten motor ničíš akorát a vůbec to nejede! Kdes byl na brzdě vlastně?
19:56:12
20.05.2010
havlik
-> Kapřík: ale aspon si nedopadl jako jeden "závodník" co furt tvrdil že má 110koní a když ho změřili měj 85:)
19:50:33
20.05.2010
Kapřík
-> havlik: měl jsi recht soudruhu3
18:48:51
20.05.2010
havlik
Kapřík 20.05.10 17:48:05 napsal:

že já sem tam vůbec jezdil3 3 3 teď mám akorát

nasazenýho brouka v hlavě3
dobře ti tak3 3
Extreme Tyres