Kapřík / Mazlík 136 Evo Kapřík / Mazlík 136 Evo

komentáře | popis | fotky | Kapřík | 19.09.10 21:08 | 121x v oblíbených
Mazlík 136 Evolution



Koupena v dubnu 2006 v sériovém solidním stavu. Původně škoda 125 (mokrý 5q, motor 120).

Na autě začínám pracovat 15. 8. 2006 ......

Celkové investice včetně zakoupení auta ke dni 6.3. 2009 cca 107000 Kč.



Karoserie:

- NOVÝ LAK ...RAL 3020 (trafic red)... vlastní výroba

- kompletně vyvařeno, nové prahy, blatníky, zadní lemy

- přední, zadní spoiler, nástavce prahů, křídlo WRC

- tahokov v přední masce, víku motoru

- kliky z fáčka

- bílá optika (blinkry, zadní světla)

- zrcátka "kapky"

- baterie přesunutá do kurfu + bateriák v interiéru

- nové zámky dveří

- centrální zamykání s alarmem na DO

- vzpěra mezi předními tlumiči

Podvozek:

- Přední náprava:

- kompletní GO

- otryskováno, ovařená nápravnice, vyztuženo dle L/A, vše new

- pružiny 250 mm (Saky)

- tlumiče + 30% (Motex)

- 4 pístové brzdiče (repasované)

- stabilizátor 18mm + tvrdé gumy (p. Svozil Prostějov 608884326)

- červeno-stříbrná kombinace alkytonu



- Zadní náprava:

- kompletní GO vlečné nápravy

- otryskováno, vyztužené podélné i šikmé ramena dle L/A,

- nová podélná ramena, silenbloky, repasované poloosy, nová ložiška ZKL

- přitvrzené tlumiče +40 % (Motex)

- nové zadní brzdy komplet

- červeno-stříbrná kombinace alkytonu

- podvázaná náprava ke kastli



- 13ctky litá kola BTW 5,5J 4x108

- 25mm duralové podložky na přední nápravě (www.podlozky.wbs.cz/index .html)

- 35 mm duralové podložky na zadní nápravě (www.podlozky.wbs.cz/index .html)

- komplet GO brzd (HBV, brzdové trubky, lanka ruční brzdy, pakny, prasátka 19 mm, atd.)

- pneu 175/65 vepředu a 175/70 vzadu (Barum Brillantis)

Motor:

-blok 742.136 ... rozebrán, komplet vyčištěn, povrchová úprava galvinol + 2x stříbrný alkyton

-komplet GO motoru (new vložky, písty, gufera, těsnění, origo rozvody, vyčištěný, dynamické vyvážení, atd.)

-hlava felicia MPI 50KW (kompletní úprava GR - Gemini racing)

- zvětšené sací a výfukové kanály, leštěné

- upravené vodítka a sedla ventilů

- upravené spalovací prostory

- upravené a vyleštěné ventily, zabroušené se sedly, sedla opravené frézami

- kuželové pružiny na ventilech

- hlava snížena o 0,6mm na KP 10,3 : 1

-sací a výfukové potrubí slícované s hlavou

-vačka motor Excel 265°/258°, větší zdvihy 6,5/6,3 mm (www.motor-excel.cz/)

-karburátor Sedr 136 (3223), difuzory 22, 24, trysky 120/145, vzdušníky 200/140

-zapalovací svíčky NGK BCP6ES

-bezkontaktní zapalování Magneton 9204 880 ze 136X

-olej plná syntetika Q8 Formula 10W50

-sportovní filtr KN, upravený sací trakt

-odpružená spojková lamela TAZ1500

-tvrdé silentbloky motoru (www.hyhlan.cz)

-alternátor 55 A z felicie

-výfukové potrubí a výfukové svody omotány termopáskou Thermo Tec (www.speedpro.cz)

-reduktorový startér z Felicie 1kW

-celkové investice cca 23000 Kč

Převodovka

-suchá 5ti stupňová převodovka po GO (kolečka, gufera, synchrony, přetěsněná)

-stálý převod 4,22

-převodový olej PP80

-tvrdý silentblok převodovky (www.speedpro.cz)

Interiér

- závodní třiramenný volant s odsazením 90 mm (www.speedpro.cz)

- přídavné budíky ekonoměr, voltmetr, otáčkoměr + polepy budíků

- tlakoměr oleje + čidlo tlaku oleje KMGY (www.hdkovo.cz)

- tapecíry všech dveří a celé podlahy, stropu, kufru z "budget" koberce

- hlavice řadící páky + fusekle, řadička zkrácena o 7 cm

- středový panel kombinace panelu z Felicie a octavie) + doplňky a letecké vypínače

- nové těsnící gumy kolem dveří, kufru

- 3 bodové pásy autostyle + nášivky ŠKODA AUTO

- hasící přístroj

- digitální tachometr

- lukasy z felicie

- sportovní sedačky Sportivo (www.sportovnisedacky.cz)

- nášlap na plynový pedál vlastní výroby

Music:

- Pioneer DEH 3900MP 4x50W Mosfet

- přední komponentní repro Helix Dark Blue 62.1

- vytlumené přední dveře Tecsound Alu 2mm

Úspěchy:

- 14. - 16. 9. 2007 3. sraz konference škoda 120 Moravský kras

- 1. místo v soutěži zručnosti

- 5. nej auto srazu

- 24. 5. 2008 Rumbleroad 2008 (Vysočina)

- 3. místo za design vozu

- květen 2008 2. místo v anketě I-TUNER (autosport § tuning)

-19. - 21.6. 2009 sraz Moravský kras

-1. místo v soutěži zručnosti

-2. - 4.10. 2009 6. Jihomoravský sraz

-3. místo v Moravsko-slovenském poháru (soutěže zručnosti)

- květen 2010 Želiv

- 5. místo sprint do 1400 ccm

- červen 2010 sraz Moravský kras

- 3. místo sprint celkově

Novinky 2010:

- pokračování záběhu nového motoru...najeto 3600 km

- indikátor zařazené rychlosti http://youtube.com/v/tnb0 Ug_gLY4

- duralové podložky se změnou rozteče na zadní nápravě, tloušťka 35 mm, váha 1,4 kg/kus

- výfukové svody omotány termopáskou Thermo Tec

- nový levý krycí plech motorového prostoru

- upravené držáky sedaček, sedačky posunuty o 2 cm dozadu a 1,5 cm dolů

- závodní tříramenný volant RRS (průměr 35 cm)

- změna uložení volantové tyče, snížení o 2 cm

- reduktorový startér z felicie 1kW



In progress:



Hotovo .. sezona může začít

Kapřík / Mazlík 136 Evo - komentáře:

17:48:05
20.05.2010
Kapřík
že já sem tam vůbec jezdil3 3 3 teď mám akorát nasazenýho brouka v hlavě3
17:41:30
20.05.2010
Kapřík
-> Tuner#2: no zkusím změřit tlaky motoru. Pokud budou tlaky vpořádku (jako že musí, je to novej motor), je tu jediná varianta nějaký divný měření. Porovnávám-li s tebou, není možný aby tam byly tak velký rozdíly. Zvlášť když ten motor "jede"..
17:39:05
20.05.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kapřík: Jak říkám je to nějaký divný měření a vůbec nesedí graf a průběh otáček a s 265tkou těžko můžeš mít vrchol v 6000rpm to je blbost. Udělej si výlet do Blavy kde měří Gemini to je značková kvalitní brzda a nebo k nám na západ a můžem to porovnat přímo na stejné brzdě :-))
upraveno 2x, naposled 20.05.2010 17:40:07
17:29:03
20.05.2010
Kapřík
Co jsem se ho ještě ptal jestli vůbec měl daný "plný plyn". Protože jak všichni víme, tak plynový pedál jde lehce, pak je jakoby konec, musí se přimáčknou aby se otevřela druhá komora... ale na to mi tvrdil že určitě. Na tohle jsem se ptal hned po měření
17:25:49
20.05.2010
Kapřík
Tuner#2 20.05.10 17:10:29 napsal:

→ Kapřík: Jenže posunutím grafu, respoktive špatným

„startem“ vyjdou špatné hodnoty. Já měl 3 měření +/- stejný a

jedno úplně odlišně a bylo to tím že začal v cca. 1300rpm a ne

v 1000 a už to bylo celý posunutý, že jsem měl výkon sice ve

„větších otáčkách“ ale menší hodnoty.
zajímavý poznatek. Na druhou stranu pán prováděl 2 měření. Všechno měřil dvakrát. Ale papír jsem dostal jen jeden. Tak otázkou je jestli se to nějak průměrovalo nebo čert ví co..

Je to divné. Předtím jsme tam měl sériový motor a teď tento. A rozdíl je to diametrálně odlišný. Proto mi ty hodnoty krouťáku prostě nesedí.. Přece snad není možné aby měl motor nárust výkonu 11 KW oproti sérii ale krouťák zůstal stejný8
17:10:29
20.05.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kapřík: Jenže posunutím grafu, respoktive špatným "startem" vyjdou špatné hodnoty. Já měl 3 měření +/- stejný a jedno úplně odlišně a bylo to tím že začal v cca. 1300rpm a ne v 1000 a už to bylo celý posunutý, že jsem měl výkon sice ve "větších otáčkách" ale menší hodnoty.
upraveno 1x, naposled 20.05.2010 17:11:08
17:08:14
20.05.2010
suri
-> Tuner#2: bohvie či tá vačka nemá byť pootočená na klinku ako máš aj ty ,v podstate má ME len jednu vačku ale naladí ju klinkom do konkrétneho motora , inak ten Mk je ozaj hrozný toľko má sériový motor 40kw felicia akurát o 2000 otáčok nižšie ...
17:06:33
20.05.2010
Kapřík
Tuner#2 20.05.10 16:04:05 napsal:

→ Kapřík: Ještě mě zaráží měření na

3. převodový stupeň a měřil jsi víckrát s různým předstihem tak jak

jsi chtěl?
měřilo se jen s nastavením které momentálně mám. Pán jaksi nestíhal atd. takže už na to nezbyl čas.
17:01:45
20.05.2010
Kapřík
-> Tommyk: jede to krásně. Já jsem s výkonem spokojenej. Proto jsem právě překvapenej3

-> Tuner#2: já motor netočím do 7000, točím max. 6500. Ale co jsem to párkrát zkoušel, 7000 to vytočilo (ovšem dle otáčkoměru).. Otázkou je nakolik kecá3 Nejseš sám komu se to nezdá.. ale podle stroboskopu otáčky do nějakých 4000 seděly..víc jsem to nezkoušel.

No každopádně at je graf posunutý nebo není, ty hodnoty mohly být vyšší8
16:48:11
20.05.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kapřík: -> Kapřík: Hmm, zajímavé, zřejmě je to to měření při určitých otáčkách jak jednou popisoval Zazaa. Ty zadaná data jsem myslel počátek měření v 1500rpm a ne 1000. Právě o těch 500rpm je ten graf celý posunutý a hdnoty výkonu a točivého momentu prostě nesedí s otáčkama motoru. Když se podíváš sem: www.motor-excel.cz/ tak i Čepek má ma. výkom v 5300rpm a pak má strmý propad dolů stejně jako já a ne aby byl výkon skoro v 6000rpm. To měl Gemini ale s 278°vačkou a ne s 265tkou. Prostě tohle se mě na tom nezdá to měření je pochybné.



S těma 7000rpm jsi to myslel vážně? Na 7000rpm se dostaneš leda tak s 290 - 300° vačkou jinak ani náhodou.
upraveno 2x, naposled 20.05.2010 16:49:58
16:42:17
20.05.2010
Tommyk
a jak to jede? To nemůže vůbec tlačit do sedačky s tímhle krouťákem ne? 8

neber to jako výsměch, není to tak 4
16:40:09
20.05.2010
Kapřík
-> minno: pravdu máš..jede to krásně4 I Havlík mi to říkal..dokud nepojedeš na brzdu, budeš spokojený. Po brzdě budeš naštvaný..nejezdi tam3



-> matoo: že by to bylo tím?1



-> Karel.: sice triviální otázka, ale jak se tlaky měří? to se našroubuje nějaká věcička místo svíčky? Neznám, nikdy jsem neprováděl..



-> Tuner#2: měření to bylo poměrně zajímavé a taky dost dlouhé. Očekával jsem že tam dá 5tku, dá plnej a hotovo..ale kdepak. Měření trvalo asi 5 minut. Postupně zkoušel různý otáčky, různý kvalty atd. Těžko to popisovat, stál jsem kus od toho. Ale koukal na monitor, do auta si natáhl klávesnici. Roztočil motor do 5000 na 3ku.. něco tam naťukal, pak zase jiný otáčky na jinej kvalt atd..trvalo to dobu. To maximum ale pak měřil na 3ku.

Jinak motor mi těch 7000 vytočí...6000 jak nic a jde to dál i na 4 ku.. Co mě překvapilo že maximum je kolem 6ti ticís a dál se nekoná žádnej propad dramatickej propad jako u tebe.

Jaká vstupní data máš namysli když píšeš že zadal špatná vstupní data?
16:37:27
20.05.2010
matoo
-> Kapřík: no ale teraz vazne, rozdiel predsa moze este robit predsa len ten vyfuk a to ako su k tej vacke ladene tie seriove zvody a ako je ladeny tlmic...
16:04:05
20.05.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kapřík: Ještě mě zaráží měření na 3. převodový stupeň a měřil jsi víckrát s různým předstihem tak jak jsi chtěl?
15:55:01
20.05.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kapřík: Mě to přijde divné celé. To jste začínali od 1500rpm a motor Tě točí 7000rpm? Navíc výkon a točivý moment je pokud dobře vidím v tom malém posunutý o cca. 500 otáček výš než má mít 265tka, řekl bych že tohle jsou otáčky max. výkonu a krouťáku pro tu větší vačku. Jinak jako ostatní hlavně jako jarda.u1 rozdíl na těchdle brzdách je mnohdy poměrně velký obzvlášť pokud tam zadal špatná vstupní data o čemž svědčí graf i otáčky.
upraveno 1x, naposled 20.05.2010 15:56:36
15:40:28
20.05.2010
Karel.
-> Kapřík: 9 teda ten krouťák nic moc8 Sice máš motor po GO, ale změřil bych ty tlaky ve válcích jestli jsou OK
15:39:54
20.05.2010
matoo
-> Kapřík: som ti hovoril ze ten vyfuk mas omotavat kazdu vetvu zvlast, tam je pes zakopany3 3 3 joke
15:37:04
20.05.2010
minno
-> Kapřík: a ide to dobre? ide. tak nerieš :) sme ti vraveli, že na tú brzdu nechoď3 kým si nevedel hodnoty, bol si spokojný 1
15:35:21
20.05.2010
Kapřík
-> jarda.u1: věřím že mezi brzdama může být nepatrný rozdíl, ale takhle velký snad určitě ne. Takže u mě musí být něco špatně. Otázkou je co...
Extreme Tyres