skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Mazlík 136 Evolution
Koupena v dubnu 2006 v sériovém solidním stavu. Původně škoda 125 (mokrý 5q, motor 120).
Na autě začínám pracovat 15. 8. 2006 ......
Celkové investice včetně zakoupení auta ke dni 6.3. 2009 cca 107000 Kč.
Karoserie:
- NOVÝ LAK ...RAL 3020 (trafic red)... vlastní výroba
- kompletně vyvařeno, nové prahy, blatníky, zadní lemy
- přední, zadní spoiler, nástavce prahů, křídlo WRC
- tahokov v přední masce, víku motoru
- kliky z fáčka
- bílá optika (blinkry, zadní světla)
- zrcátka "kapky"
- baterie přesunutá do kurfu + bateriák v interiéru
- nové zámky dveří
- centrální zamykání s alarmem na DO
- vzpěra mezi předními tlumiči
Podvozek:
- Přední náprava:
- kompletní GO
- otryskováno, ovařená nápravnice, vyztuženo dle L/A, vše new
- pružiny 250 mm (Saky)
- tlumiče + 30% (Motex)
- 4 pístové brzdiče (repasované)
- stabilizátor 18mm + tvrdé gumy (p. Svozil Prostějov 608884326)
- červeno-stříbrná kombinace alkytonu
- Zadní náprava:
- kompletní GO vlečné nápravy
- otryskováno, vyztužené podélné i šikmé ramena dle L/A,
- nová podélná ramena, silenbloky, repasované poloosy, nová ložiška ZKL
- přitvrzené tlumiče +40 % (Motex)
- nové zadní brzdy komplet
- červeno-stříbrná kombinace alkytonu
- podvázaná náprava ke kastli
- 13ctky litá kola BTW 5,5J 4x108
- 25mm duralové podložky na přední nápravě (www.podlozky.wbs.cz/index .html)
- 35 mm duralové podložky na zadní nápravě (www.podlozky.wbs.cz/index .html)
- komplet GO brzd (HBV, brzdové trubky, lanka ruční brzdy, pakny, prasátka 19 mm, atd.)
- pneu 175/65 vepředu a 175/70 vzadu (Barum Brillantis)
Motor:
-blok 742.136 ... rozebrán, komplet vyčištěn, povrchová úprava galvinol + 2x stříbrný alkyton
-komplet GO motoru (new vložky, písty, gufera, těsnění, origo rozvody, vyčištěný, dynamické vyvážení, atd.)
-hlava felicia MPI 50KW (kompletní úprava GR - Gemini racing)
- zvětšené sací a výfukové kanály, leštěné
- upravené vodítka a sedla ventilů
- upravené spalovací prostory
- upravené a vyleštěné ventily, zabroušené se sedly, sedla opravené frézami
- kuželové pružiny na ventilech
- hlava snížena o 0,6mm na KP 10,3 : 1
-sací a výfukové potrubí slícované s hlavou
-vačka motor Excel 265°/258°, větší zdvihy 6,5/6,3 mm (www.motor-excel.cz/)
-karburátor Sedr 136 (3223), difuzory 22, 24, trysky 120/145, vzdušníky 200/140
-zapalovací svíčky NGK BCP6ES
-bezkontaktní zapalování Magneton 9204 880 ze 136X
-olej plná syntetika Q8 Formula 10W50
-sportovní filtr KN, upravený sací trakt
-odpružená spojková lamela TAZ1500
-tvrdé silentbloky motoru (www.hyhlan.cz)
-alternátor 55 A z felicie
-výfukové potrubí a výfukové svody omotány termopáskou Thermo Tec (www.speedpro.cz)
-reduktorový startér z Felicie 1kW
-celkové investice cca 23000 Kč
Převodovka
-suchá 5ti stupňová převodovka po GO (kolečka, gufera, synchrony, přetěsněná)
-stálý převod 4,22
-převodový olej PP80
-tvrdý silentblok převodovky (www.speedpro.cz)
Interiér
- závodní třiramenný volant s odsazením 90 mm (www.speedpro.cz)
- přídavné budíky ekonoměr, voltmetr, otáčkoměr + polepy budíků
- tlakoměr oleje + čidlo tlaku oleje KMGY (www.hdkovo.cz)
- tapecíry všech dveří a celé podlahy, stropu, kufru z "budget" koberce
- hlavice řadící páky + fusekle, řadička zkrácena o 7 cm
- středový panel kombinace panelu z Felicie a octavie) + doplňky a letecké vypínače
- nové těsnící gumy kolem dveří, kufru
- 3 bodové pásy autostyle + nášivky ŠKODA AUTO
- hasící přístroj
- digitální tachometr
- lukasy z felicie
- sportovní sedačky Sportivo (www.sportovnisedacky.cz)
- nášlap na plynový pedál vlastní výroby
Music:
- Pioneer DEH 3900MP 4x50W Mosfet
- přední komponentní repro Helix Dark Blue 62.1
- vytlumené přední dveře Tecsound Alu 2mm
Úspěchy:
- 14. - 16. 9. 2007 3. sraz konference škoda 120 Moravský kras
- 1. místo v soutěži zručnosti
- 5. nej auto srazu
- 24. 5. 2008 Rumbleroad 2008 (Vysočina)
- 3. místo za design vozu
- květen 2008 2. místo v anketě I-TUNER (autosport § tuning)
-19. - 21.6. 2009 sraz Moravský kras
-1. místo v soutěži zručnosti
-2. - 4.10. 2009 6. Jihomoravský sraz
-3. místo v Moravsko-slovenském poháru (soutěže zručnosti)
- květen 2010 Želiv
- 5. místo sprint do 1400 ccm
- červen 2010 sraz Moravský kras
- 3. místo sprint celkově
Novinky 2010:
- pokračování záběhu nového motoru...najeto 3600 km
- indikátor zařazené rychlosti http://youtube.com/v/tnb0 Ug_gLY4
- duralové podložky se změnou rozteče na zadní nápravě, tloušťka 35 mm, váha 1,4 kg/kus
- výfukové svody omotány termopáskou Thermo Tec
- nový levý krycí plech motorového prostoru
- upravené držáky sedaček, sedačky posunuty o 2 cm dozadu a 1,5 cm dolů
- závodní tříramenný volant RRS (průměr 35 cm)
- změna uložení volantové tyče, snížení o 2 cm
- reduktorový startér z felicie 1kW
In progress:
Hotovo .. sezona může začít
Koupena v dubnu 2006 v sériovém solidním stavu. Původně škoda 125 (mokrý 5q, motor 120).
Na autě začínám pracovat 15. 8. 2006 ......
Celkové investice včetně zakoupení auta ke dni 6.3. 2009 cca 107000 Kč.
Karoserie:
- NOVÝ LAK ...RAL 3020 (trafic red)... vlastní výroba
- kompletně vyvařeno, nové prahy, blatníky, zadní lemy
- přední, zadní spoiler, nástavce prahů, křídlo WRC
- tahokov v přední masce, víku motoru
- kliky z fáčka
- bílá optika (blinkry, zadní světla)
- zrcátka "kapky"
- baterie přesunutá do kurfu + bateriák v interiéru
- nové zámky dveří
- centrální zamykání s alarmem na DO
- vzpěra mezi předními tlumiči
Podvozek:
- Přední náprava:
- kompletní GO
- otryskováno, ovařená nápravnice, vyztuženo dle L/A, vše new
- pružiny 250 mm (Saky)
- tlumiče + 30% (Motex)
- 4 pístové brzdiče (repasované)
- stabilizátor 18mm + tvrdé gumy (p. Svozil Prostějov 608884326)
- červeno-stříbrná kombinace alkytonu
- Zadní náprava:
- kompletní GO vlečné nápravy
- otryskováno, vyztužené podélné i šikmé ramena dle L/A,
- nová podélná ramena, silenbloky, repasované poloosy, nová ložiška ZKL
- přitvrzené tlumiče +40 % (Motex)
- nové zadní brzdy komplet
- červeno-stříbrná kombinace alkytonu
- podvázaná náprava ke kastli
- 13ctky litá kola BTW 5,5J 4x108
- 25mm duralové podložky na přední nápravě (www.podlozky.wbs.cz/index .html)
- 35 mm duralové podložky na zadní nápravě (www.podlozky.wbs.cz/index .html)
- komplet GO brzd (HBV, brzdové trubky, lanka ruční brzdy, pakny, prasátka 19 mm, atd.)
- pneu 175/65 vepředu a 175/70 vzadu (Barum Brillantis)
Motor:
-blok 742.136 ... rozebrán, komplet vyčištěn, povrchová úprava galvinol + 2x stříbrný alkyton
-komplet GO motoru (new vložky, písty, gufera, těsnění, origo rozvody, vyčištěný, dynamické vyvážení, atd.)
-hlava felicia MPI 50KW (kompletní úprava GR - Gemini racing)
- zvětšené sací a výfukové kanály, leštěné
- upravené vodítka a sedla ventilů
- upravené spalovací prostory
- upravené a vyleštěné ventily, zabroušené se sedly, sedla opravené frézami
- kuželové pružiny na ventilech
- hlava snížena o 0,6mm na KP 10,3 : 1
-sací a výfukové potrubí slícované s hlavou
-vačka motor Excel 265°/258°, větší zdvihy 6,5/6,3 mm (www.motor-excel.cz/)
-karburátor Sedr 136 (3223), difuzory 22, 24, trysky 120/145, vzdušníky 200/140
-zapalovací svíčky NGK BCP6ES
-bezkontaktní zapalování Magneton 9204 880 ze 136X
-olej plná syntetika Q8 Formula 10W50
-sportovní filtr KN, upravený sací trakt
-odpružená spojková lamela TAZ1500
-tvrdé silentbloky motoru (www.hyhlan.cz)
-alternátor 55 A z felicie
-výfukové potrubí a výfukové svody omotány termopáskou Thermo Tec (www.speedpro.cz)
-reduktorový startér z Felicie 1kW
-celkové investice cca 23000 Kč
Převodovka
-suchá 5ti stupňová převodovka po GO (kolečka, gufera, synchrony, přetěsněná)
-stálý převod 4,22
-převodový olej PP80
-tvrdý silentblok převodovky (www.speedpro.cz)
Interiér
- závodní třiramenný volant s odsazením 90 mm (www.speedpro.cz)
- přídavné budíky ekonoměr, voltmetr, otáčkoměr + polepy budíků
- tlakoměr oleje + čidlo tlaku oleje KMGY (www.hdkovo.cz)
- tapecíry všech dveří a celé podlahy, stropu, kufru z "budget" koberce
- hlavice řadící páky + fusekle, řadička zkrácena o 7 cm
- středový panel kombinace panelu z Felicie a octavie) + doplňky a letecké vypínače
- nové těsnící gumy kolem dveří, kufru
- 3 bodové pásy autostyle + nášivky ŠKODA AUTO
- hasící přístroj
- digitální tachometr
- lukasy z felicie
- sportovní sedačky Sportivo (www.sportovnisedacky.cz)
- nášlap na plynový pedál vlastní výroby
Music:
- Pioneer DEH 3900MP 4x50W Mosfet
- přední komponentní repro Helix Dark Blue 62.1
- vytlumené přední dveře Tecsound Alu 2mm
Úspěchy:
- 14. - 16. 9. 2007 3. sraz konference škoda 120 Moravský kras
- 1. místo v soutěži zručnosti
- 5. nej auto srazu
- 24. 5. 2008 Rumbleroad 2008 (Vysočina)
- 3. místo za design vozu
- květen 2008 2. místo v anketě I-TUNER (autosport § tuning)
-19. - 21.6. 2009 sraz Moravský kras
-1. místo v soutěži zručnosti
-2. - 4.10. 2009 6. Jihomoravský sraz
-3. místo v Moravsko-slovenském poháru (soutěže zručnosti)
- květen 2010 Želiv
- 5. místo sprint do 1400 ccm
- červen 2010 sraz Moravský kras
- 3. místo sprint celkově
Novinky 2010:
- pokračování záběhu nového motoru...najeto 3600 km
- indikátor zařazené rychlosti http://youtube.com/v/tnb0 Ug_gLY4
- duralové podložky se změnou rozteče na zadní nápravě, tloušťka 35 mm, váha 1,4 kg/kus
- výfukové svody omotány termopáskou Thermo Tec
- nový levý krycí plech motorového prostoru
- upravené držáky sedaček, sedačky posunuty o 2 cm dozadu a 1,5 cm dolů
- závodní tříramenný volant RRS (průměr 35 cm)
- změna uložení volantové tyče, snížení o 2 cm
- reduktorový startér z felicie 1kW
In progress:
Hotovo .. sezona může začít
Kapřík / Mazlík 136 Evo - komentáře:
13:24:51
14.06.2009
14.06.2009
Kapřík
-> minno: doufám že bude
12:14:50
14.06.2009
14.06.2009
minno
-> Kapřík faster: super, tak nech to jazdí :-)
20:23:28
13.06.2009
13.06.2009
Kapřík
-> gabo000000: děkuju
20:14:19
13.06.2009
13.06.2009
gabo000000 - zrušená registrace
-> Kapřík faster: vela stastnych kilakov at ti to jazdi
20:01:54
13.06.2009
13.06.2009
Kapřík
Pánové a dámy....moment překvapení......JEDE TO!!!
Dneska jsem pomocí stroboskopu a analyzátoru výfukových plynů nastavili, najel jsem 100 km a zatím se zdá vše OK. Motor si šlape jak beránek, ale točil jsem ho jen do 3tisíc otáček, takže zdaleka jsem nepoznal jeho možnosti Hlavně se mi líbí nové zadní tlumiče. Oproti sérii to je luxus. Nová vlečka a nové ložiska supr, tichoučké. Takže vše pozitivní!!!!
Dneska jsem pomocí stroboskopu a analyzátoru výfukových plynů nastavili, najel jsem 100 km a zatím se zdá vše OK. Motor si šlape jak beránek, ale točil jsem ho jen do 3tisíc otáček, takže zdaleka jsem nepoznal jeho možnosti Hlavně se mi líbí nové zadní tlumiče. Oproti sérii to je luxus. Nová vlečka a nové ložiska supr, tichoučké. Takže vše pozitivní!!!!
12:58:45
09.06.2009
09.06.2009
Kapřík
-> Labros: no momenťák nemám, ale nasadil jsem na klíč půlmetrovou trubku a dotáhl co to šlo, tak to by snad mělo stačit
10:10:02
09.06.2009
09.06.2009
Labros
-> Kapřík faster: tak to jo Bacha na těch 300Nm - metrová páka to vždycky jistila...
23:36:49
08.06.2009
08.06.2009
Kapřík
-> Tuner#2: on s těma páskama umí otec. Ale nějak jsem to od něj ještě nestačil okoukat
23:26:32
08.06.2009
08.06.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kapřík faster: Tak manuál jsem poslal havlíkovi (proto ta nejapná narážka :-), ale mažu si SZ abych to měl přehledné a byl to hrozný sloh. Tak pokud to nesmazal, tak to sem může dát. Nic na tom není, jde to suprově, já tím dělat i uchycení pásky na svodech.
23:05:22
08.06.2009
08.06.2009
Kapřík
Labros 08.06.09 10:35:09 napsal:
→ Kapřík faster: tak jsi tam nakonec dal nějaké
nestandardní matice?Nene napsal jsem to blbě, je to 36tka matka Dneska jsem si byl oříšek půjčit a už je to dotažené. Matky mi sehnal Peca u nich v mototechně
-> Tuner#2: jojo snažím se. Makám teď jak o život. Docela mě škrtí čas. 19. června valím na sraz do Blanska (kde je mimochodem i sprint), takže to potřebuju co nejdřív poskládat a začít jezdit a jezdit, abych to trochu "odladil" a zajel..
No a s provlíkacíma sponama fakt nejsem kamarád Měli by k tomu dávat manuál jak je utahovat
-> minno: Jo ten motor vypadá skoro stejně jako starej. Na fotkách to sice tolik nevynikne, ale ve skutečnosti vypadá mnohem líp než starej. Vše sem se teď snažil dělat precizněji a lépe. A hlavně jak píšeš, tenhle už je trochu potuněnej i uvnitř
→ Kapřík faster: tak jsi tam nakonec dal nějaké
nestandardní matice?Nene napsal jsem to blbě, je to 36tka matka Dneska jsem si byl oříšek půjčit a už je to dotažené. Matky mi sehnal Peca u nich v mototechně
-> Tuner#2: jojo snažím se. Makám teď jak o život. Docela mě škrtí čas. 19. června valím na sraz do Blanska (kde je mimochodem i sprint), takže to potřebuju co nejdřív poskládat a začít jezdit a jezdit, abych to trochu "odladil" a zajel..
No a s provlíkacíma sponama fakt nejsem kamarád Měli by k tomu dávat manuál jak je utahovat
-> minno: Jo ten motor vypadá skoro stejně jako starej. Na fotkách to sice tolik nevynikne, ale ve skutečnosti vypadá mnohem líp než starej. Vše sem se teď snažil dělat precizněji a lépe. A hlavně jak píšeš, tenhle už je trochu potuněnej i uvnitř
21:17:10
08.06.2009
08.06.2009
minno
-> Kapřík faster: tu niekto maká....ale ja to nie som tak gratulujem k dokončeniu motora a nápravy. sranda, že ten motor vyzerá takmer rovnako ako predtým, akurát že teraz je jeho čaro nie len zvonku, ale aj zvnútra, a to je podstatné...
13:57:28
08.06.2009
08.06.2009
havlik
-> Tuner#2: to víš hlavně zatim nemam tlumič takže dělam všechno možný ostatní ale dneska se na to asi vrhnu za chvili vyrazim do garaze. protože pak už to potřebuju odvézt někam kde maj COčko
13:55:59
08.06.2009
08.06.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> havlik: Ty to ještě nemáš hotový?
13:52:59
08.06.2009
08.06.2009
havlik
-> Tuner#2: pche:D počkej to natrénuju na svodech a dam tam ty co tam patří:D
13:46:34
08.06.2009
08.06.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kapřík faster: Koukám že makáš jako ďas, ale co ty spony na poloosách? Myslel jsem že jenom Majkl a Havlík to neumí s těma provlíkacíma a koukám že tu je další
10:35:09
08.06.2009
08.06.2009
Labros
-> Kapřík faster: tak jsi tam nakonec dal nějaké nestandardní matice?
21:11:55
07.06.2009
07.06.2009
Kapřík
Tak dneska jsem zjistil, že doma nemám 34ku ořech na dotažení matek na unašečích...takže zítra budu shánět ořech. A taky mi začalo téct levé prase, take budu muset zítra koupit nové.
Jinak jsem nahodil tlumiče (přitvrzené 40% proti sérii) a zatím to působí velice dobře. Tak se těším až to projedu
Jinak jsem nahodil tlumiče (přitvrzené 40% proti sérii) a zatím to působí velice dobře. Tak se těším až to projedu
15:05:41
06.06.2009
06.06.2009
Kapřík
-> MIC: jojo makám každej den od rána do večera..ruce mám jak šmirgl, utahanej su, ale musím s tím hnout. Blansko stíhám vpohodě, ale potřebuju do té doby trochu zajet motor a najezdit co nejvíc km abych tomu už na sprintu mohl trochu "dát", takže doufám, že co nejdřív pojede a nebude žádnej problém Zítra ho snad pozapojuju a když mi budou bohové nakloněni a nenastane žádný problém, mohl by zítra zavrčet...kéž by...
12:33:18
06.06.2009
06.06.2009
MIC
-> Kapřík faster: ty jo makas kazdej den a vypada to ze fakt naplno To chce poradny odhodlani Super, Blansko stihas v pohode ne?
20:38:22
01.06.2009
01.06.2009
Kapřík
Přidáno pár fotek z práce, ale foťák mám teda pěkně nahouby...je to hrůza