skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Mazlík 136 Evolution
Koupena v dubnu 2006 v sériovém solidním stavu. Původně škoda 125 (mokrý 5q, motor 120).
Na autě začínám pracovat 15. 8. 2006 ......
Celkové investice včetně zakoupení auta ke dni 6.3. 2009 cca 107000 Kč.
Karoserie:
- NOVÝ LAK ...RAL 3020 (trafic red)... vlastní výroba
- kompletně vyvařeno, nové prahy, blatníky, zadní lemy
- přední, zadní spoiler, nástavce prahů, křídlo WRC
- tahokov v přední masce, víku motoru
- kliky z fáčka
- bílá optika (blinkry, zadní světla)
- zrcátka "kapky"
- baterie přesunutá do kurfu + bateriák v interiéru
- nové zámky dveří
- centrální zamykání s alarmem na DO
- vzpěra mezi předními tlumiči
Podvozek:
- Přední náprava:
- kompletní GO
- otryskováno, ovařená nápravnice, vyztuženo dle L/A, vše new
- pružiny 250 mm (Saky)
- tlumiče + 30% (Motex)
- 4 pístové brzdiče (repasované)
- stabilizátor 18mm + tvrdé gumy (p. Svozil Prostějov 608884326)
- červeno-stříbrná kombinace alkytonu
- Zadní náprava:
- kompletní GO vlečné nápravy
- otryskováno, vyztužené podélné i šikmé ramena dle L/A,
- nová podélná ramena, silenbloky, repasované poloosy, nová ložiška ZKL
- přitvrzené tlumiče +40 % (Motex)
- nové zadní brzdy komplet
- červeno-stříbrná kombinace alkytonu
- podvázaná náprava ke kastli
- 13ctky litá kola BTW 5,5J 4x108
- 25mm duralové podložky na přední nápravě (www.podlozky.wbs.cz/index .html)
- 35 mm duralové podložky na zadní nápravě (www.podlozky.wbs.cz/index .html)
- komplet GO brzd (HBV, brzdové trubky, lanka ruční brzdy, pakny, prasátka 19 mm, atd.)
- pneu 175/65 vepředu a 175/70 vzadu (Barum Brillantis)
Motor:
-blok 742.136 ... rozebrán, komplet vyčištěn, povrchová úprava galvinol + 2x stříbrný alkyton
-komplet GO motoru (new vložky, písty, gufera, těsnění, origo rozvody, vyčištěný, dynamické vyvážení, atd.)
-hlava felicia MPI 50KW (kompletní úprava GR - Gemini racing)
- zvětšené sací a výfukové kanály, leštěné
- upravené vodítka a sedla ventilů
- upravené spalovací prostory
- upravené a vyleštěné ventily, zabroušené se sedly, sedla opravené frézami
- kuželové pružiny na ventilech
- hlava snížena o 0,6mm na KP 10,3 : 1
-sací a výfukové potrubí slícované s hlavou
-vačka motor Excel 265°/258°, větší zdvihy 6,5/6,3 mm (www.motor-excel.cz/)
-karburátor Sedr 136 (3223), difuzory 22, 24, trysky 120/145, vzdušníky 200/140
-zapalovací svíčky NGK BCP6ES
-bezkontaktní zapalování Magneton 9204 880 ze 136X
-olej plná syntetika Q8 Formula 10W50
-sportovní filtr KN, upravený sací trakt
-odpružená spojková lamela TAZ1500
-tvrdé silentbloky motoru (www.hyhlan.cz)
-alternátor 55 A z felicie
-výfukové potrubí a výfukové svody omotány termopáskou Thermo Tec (www.speedpro.cz)
-reduktorový startér z Felicie 1kW
-celkové investice cca 23000 Kč
Převodovka
-suchá 5ti stupňová převodovka po GO (kolečka, gufera, synchrony, přetěsněná)
-stálý převod 4,22
-převodový olej PP80
-tvrdý silentblok převodovky (www.speedpro.cz)
Interiér
- závodní třiramenný volant s odsazením 90 mm (www.speedpro.cz)
- přídavné budíky ekonoměr, voltmetr, otáčkoměr + polepy budíků
- tlakoměr oleje + čidlo tlaku oleje KMGY (www.hdkovo.cz)
- tapecíry všech dveří a celé podlahy, stropu, kufru z "budget" koberce
- hlavice řadící páky + fusekle, řadička zkrácena o 7 cm
- středový panel kombinace panelu z Felicie a octavie) + doplňky a letecké vypínače
- nové těsnící gumy kolem dveří, kufru
- 3 bodové pásy autostyle + nášivky ŠKODA AUTO
- hasící přístroj
- digitální tachometr
- lukasy z felicie
- sportovní sedačky Sportivo (www.sportovnisedacky.cz)
- nášlap na plynový pedál vlastní výroby
Music:
- Pioneer DEH 3900MP 4x50W Mosfet
- přední komponentní repro Helix Dark Blue 62.1
- vytlumené přední dveře Tecsound Alu 2mm
Úspěchy:
- 14. - 16. 9. 2007 3. sraz konference škoda 120 Moravský kras
- 1. místo v soutěži zručnosti
- 5. nej auto srazu
- 24. 5. 2008 Rumbleroad 2008 (Vysočina)
- 3. místo za design vozu
- květen 2008 2. místo v anketě I-TUNER (autosport § tuning)
-19. - 21.6. 2009 sraz Moravský kras
-1. místo v soutěži zručnosti
-2. - 4.10. 2009 6. Jihomoravský sraz
-3. místo v Moravsko-slovenském poháru (soutěže zručnosti)
- květen 2010 Želiv
- 5. místo sprint do 1400 ccm
- červen 2010 sraz Moravský kras
- 3. místo sprint celkově
Novinky 2010:
- pokračování záběhu nového motoru...najeto 3600 km
- indikátor zařazené rychlosti http://youtube.com/v/tnb0 Ug_gLY4
- duralové podložky se změnou rozteče na zadní nápravě, tloušťka 35 mm, váha 1,4 kg/kus
- výfukové svody omotány termopáskou Thermo Tec
- nový levý krycí plech motorového prostoru
- upravené držáky sedaček, sedačky posunuty o 2 cm dozadu a 1,5 cm dolů
- závodní tříramenný volant RRS (průměr 35 cm)
- změna uložení volantové tyče, snížení o 2 cm
- reduktorový startér z felicie 1kW
In progress:
Hotovo .. sezona může začít
Koupena v dubnu 2006 v sériovém solidním stavu. Původně škoda 125 (mokrý 5q, motor 120).
Na autě začínám pracovat 15. 8. 2006 ......
Celkové investice včetně zakoupení auta ke dni 6.3. 2009 cca 107000 Kč.
Karoserie:
- NOVÝ LAK ...RAL 3020 (trafic red)... vlastní výroba
- kompletně vyvařeno, nové prahy, blatníky, zadní lemy
- přední, zadní spoiler, nástavce prahů, křídlo WRC
- tahokov v přední masce, víku motoru
- kliky z fáčka
- bílá optika (blinkry, zadní světla)
- zrcátka "kapky"
- baterie přesunutá do kurfu + bateriák v interiéru
- nové zámky dveří
- centrální zamykání s alarmem na DO
- vzpěra mezi předními tlumiči
Podvozek:
- Přední náprava:
- kompletní GO
- otryskováno, ovařená nápravnice, vyztuženo dle L/A, vše new
- pružiny 250 mm (Saky)
- tlumiče + 30% (Motex)
- 4 pístové brzdiče (repasované)
- stabilizátor 18mm + tvrdé gumy (p. Svozil Prostějov 608884326)
- červeno-stříbrná kombinace alkytonu
- Zadní náprava:
- kompletní GO vlečné nápravy
- otryskováno, vyztužené podélné i šikmé ramena dle L/A,
- nová podélná ramena, silenbloky, repasované poloosy, nová ložiška ZKL
- přitvrzené tlumiče +40 % (Motex)
- nové zadní brzdy komplet
- červeno-stříbrná kombinace alkytonu
- podvázaná náprava ke kastli
- 13ctky litá kola BTW 5,5J 4x108
- 25mm duralové podložky na přední nápravě (www.podlozky.wbs.cz/index .html)
- 35 mm duralové podložky na zadní nápravě (www.podlozky.wbs.cz/index .html)
- komplet GO brzd (HBV, brzdové trubky, lanka ruční brzdy, pakny, prasátka 19 mm, atd.)
- pneu 175/65 vepředu a 175/70 vzadu (Barum Brillantis)
Motor:
-blok 742.136 ... rozebrán, komplet vyčištěn, povrchová úprava galvinol + 2x stříbrný alkyton
-komplet GO motoru (new vložky, písty, gufera, těsnění, origo rozvody, vyčištěný, dynamické vyvážení, atd.)
-hlava felicia MPI 50KW (kompletní úprava GR - Gemini racing)
- zvětšené sací a výfukové kanály, leštěné
- upravené vodítka a sedla ventilů
- upravené spalovací prostory
- upravené a vyleštěné ventily, zabroušené se sedly, sedla opravené frézami
- kuželové pružiny na ventilech
- hlava snížena o 0,6mm na KP 10,3 : 1
-sací a výfukové potrubí slícované s hlavou
-vačka motor Excel 265°/258°, větší zdvihy 6,5/6,3 mm (www.motor-excel.cz/)
-karburátor Sedr 136 (3223), difuzory 22, 24, trysky 120/145, vzdušníky 200/140
-zapalovací svíčky NGK BCP6ES
-bezkontaktní zapalování Magneton 9204 880 ze 136X
-olej plná syntetika Q8 Formula 10W50
-sportovní filtr KN, upravený sací trakt
-odpružená spojková lamela TAZ1500
-tvrdé silentbloky motoru (www.hyhlan.cz)
-alternátor 55 A z felicie
-výfukové potrubí a výfukové svody omotány termopáskou Thermo Tec (www.speedpro.cz)
-reduktorový startér z Felicie 1kW
-celkové investice cca 23000 Kč
Převodovka
-suchá 5ti stupňová převodovka po GO (kolečka, gufera, synchrony, přetěsněná)
-stálý převod 4,22
-převodový olej PP80
-tvrdý silentblok převodovky (www.speedpro.cz)
Interiér
- závodní třiramenný volant s odsazením 90 mm (www.speedpro.cz)
- přídavné budíky ekonoměr, voltmetr, otáčkoměr + polepy budíků
- tlakoměr oleje + čidlo tlaku oleje KMGY (www.hdkovo.cz)
- tapecíry všech dveří a celé podlahy, stropu, kufru z "budget" koberce
- hlavice řadící páky + fusekle, řadička zkrácena o 7 cm
- středový panel kombinace panelu z Felicie a octavie) + doplňky a letecké vypínače
- nové těsnící gumy kolem dveří, kufru
- 3 bodové pásy autostyle + nášivky ŠKODA AUTO
- hasící přístroj
- digitální tachometr
- lukasy z felicie
- sportovní sedačky Sportivo (www.sportovnisedacky.cz)
- nášlap na plynový pedál vlastní výroby
Music:
- Pioneer DEH 3900MP 4x50W Mosfet
- přední komponentní repro Helix Dark Blue 62.1
- vytlumené přední dveře Tecsound Alu 2mm
Úspěchy:
- 14. - 16. 9. 2007 3. sraz konference škoda 120 Moravský kras
- 1. místo v soutěži zručnosti
- 5. nej auto srazu
- 24. 5. 2008 Rumbleroad 2008 (Vysočina)
- 3. místo za design vozu
- květen 2008 2. místo v anketě I-TUNER (autosport § tuning)
-19. - 21.6. 2009 sraz Moravský kras
-1. místo v soutěži zručnosti
-2. - 4.10. 2009 6. Jihomoravský sraz
-3. místo v Moravsko-slovenském poháru (soutěže zručnosti)
- květen 2010 Želiv
- 5. místo sprint do 1400 ccm
- červen 2010 sraz Moravský kras
- 3. místo sprint celkově
Novinky 2010:
- pokračování záběhu nového motoru...najeto 3600 km
- indikátor zařazené rychlosti http://youtube.com/v/tnb0 Ug_gLY4
- duralové podložky se změnou rozteče na zadní nápravě, tloušťka 35 mm, váha 1,4 kg/kus
- výfukové svody omotány termopáskou Thermo Tec
- nový levý krycí plech motorového prostoru
- upravené držáky sedaček, sedačky posunuty o 2 cm dozadu a 1,5 cm dolů
- závodní tříramenný volant RRS (průměr 35 cm)
- změna uložení volantové tyče, snížení o 2 cm
- reduktorový startér z felicie 1kW
In progress:
Hotovo .. sezona může začít
Kapřík / Mazlík 136 Evo - komentáře:
16:38:13
04.07.2008
04.07.2008
Kapřík
-> Tuner#2: ale fakt sem se tam těšil...no tak třeba za rok. Ale co, ještě bych si tam trhnul ostudu s autem. Nemám nasazenou novou haubnu (ještě schne), engine je taky sériovej (zatím)...
16:22:27
04.07.2008
04.07.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kapřík faster: Jasně to chápu, tak třeba za rok
16:18:23
04.07.2008
04.07.2008
Kapřík
-> Karel.: můžeš za všechno No dneska nepřijedu, su docela ztahanej Jen hezky pracuj...Jinak znova zdůrarňuju, že kvalita laku bude taková, jak dobře si to připravíš... No člověče, zrovna dneska mám doma kompresor Orlík na 100 litrů. S tím by se to stříkalo jedna radost. Mám doma služební no a zítra jdu do práce a budu ho potřebovat. Ale příští týden už ho mít nebudu Jinak chodím do práce a ono je právě lepší to stříkat brzo ráno..třeba v 6. Protože nelítají muchy. Odpoledne a navečer pokud je teplo je to hrůza. A ještě když budeš mít oranžovou barvu...Hele nachystej to a pak se domluvíme Nejlepší by to asi bylo v pátek odpoledne poprvý a v sobotu ráno podruhý...A nebo v týdnu dva dny odpoledne (je mi jedno kdy), ale risknout ty muchy...každopádně by sis musel nachystat pinzetu a budeš je obírat A hlavně sežeň kompresor!
15:55:48
04.07.2008
04.07.2008
Karel.
-> Kapřík faster: Já za to nemůžu, že ju mám rozebranou Ale už mě to taky sere, dneska frčím makat na auto, tak se stav Co děláš v úterý a dál? že bychom to lákli? V pátek musí být auto v Brně v plné parádě. Dneska budu komplet brousit a kitovat, zítra se nahdí motor a zse se bude brousit a mělo by být hotovo
15:53:10
04.07.2008
04.07.2008
Kapřík
-> Tuner#2: tyjo ani nevíš jak sem se tam těšil....všichni tady ti Brněnští lotři se na to vykašlali protože ty svoje zhnilý plečky mají rozebraný... Ale samotnému se mi tam cestovat nechce..víš jak to je, lepší je jet aspoň dvě auta pro jistotu Takže jsem si už s šéfem v práci domluvil šichtu na zítra a jdu pracovat. Šetřím na skořápky....
15:33:53
04.07.2008
04.07.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kapřík faster: Tak jeď sám ne? Alespoň Tě nebude nikdo brzdit, v autě máš dobré audio, takže cesta Tě uteče raz dva a jsi na místě, kde bude lidí víc než dost.
15:30:14
04.07.2008
04.07.2008
Kapřík
-> Klubko_: vypadá to, že ne Měl jsem to v plánu, ale nemám s kým jet....všichni se na to vykašlali protože mají ty svoje plečky rozebraný
13:32:27
04.07.2008
04.07.2008
Klubko_
-> Kapřík faster: a do hrochu jedes?
19:30:09
03.07.2008
03.07.2008
Kapřík
Takže dneska sem dokončil rozborku bloku, vyčistlil jsem ho a je nachystanej na stavbu
09:28:19
05.06.2008
05.06.2008
Kapřík
-> Klubko_: no možná by to šlo...můžu to zkusit
02:28:55
05.06.2008
05.06.2008
Klubko_
ten vestin nejde nahrat horkovzdusnou pistolou, aby se lip tvaroval? Ja takle delal dvere na kamosove balenu asfaltovejma platama SinusLive a kdyz se to nahreje, tak se to vytvaruje presne podle plechu.
21:07:53
02.06.2008
02.06.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kapřík faster: JJ vzpomínám Helixy hrajou fakt dobře
20:48:26
02.06.2008
02.06.2008
Kapřík
-> Tuner#2: chápu...no zkusím to jestli to půjde A hliník se doma taky nějakej najde Až bude chvíle času tak se do toho pustím. Jinak pokud si vzpomínáš tak ty repra jsi mi doporučoval ty. Díky, je s nima maximální spokojenost. S kombinací s tím Pinckem to hraje fakt hezky...
20:46:16
02.06.2008
02.06.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> kaprik faster: Co jsem ho tam měl asi dva roky, tak hodně blbě, ale byl fest přitlačený, takže se pak trhal, ale pokud je přilepený jen lehce, tak by to mělo asi jít. Jinak ty výstuhy jsou z AL plechu aby dveře nevážili tunu
20:32:44
02.06.2008
02.06.2008
Kapřík
-> Tuner#2: ok, dát tam pásky pásovinky není problém. Jen se zeptám, dá se vestin odlepit??Tak aby byl potom ještě použitelnej a dal se znovu nalepit? Nemáš s tím zkušenost? Další se mi kupovat nechce, cpu teď peníze do novýho enginu...
20:30:03
02.06.2008
02.06.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> kaprik faster: JJ je tam velká plocha bez plechu a to tlumení má pak snahu jakoby plandat a tím se ztrácí energie na basech.
-> Petr81: Proč lekl? Ideální je právě udělat plech přes celé, ten polepit vestinem a nanýtovat ke dveřím. Tím z toho uděláš perfektní ozvučnici, ale i to co mám já na účel škodovky myslím postačí. Tam se bohužel rezonancí nezbavíme asi nikdy
-> Petr81: Proč lekl? Ideální je právě udělat plech přes celé, ten polepit vestinem a nanýtovat ke dveřím. Tím z toho uděláš perfektní ozvučnici, ale i to co mám já na účel škodovky myslím postačí. Tam se bohužel rezonancí nezbavíme asi nikdy
18:44:49
29.05.2008
29.05.2008
Petr81 - zrušená registrace
-> Tuner#2: no už jsem se lekl že ty díry ve dveřích pod tapecem máš zadělaný úplně?!
18:41:38
29.05.2008
29.05.2008
Kapřík
-> Tuner#2: já vím, plasty plasty plasty No taky třeba jednou dospěju do stádia kdy se půjdu spíš tvým směrem co se designu týče. Ale zatím se mi to líbí tak jak to je. Se spoustou věcí spokojenej nejsu ale postupně se odstraňují Děkuju za fotku těch tvých dveří. No takže říkáš pořádně na to zatlačit. Právě to jsem zkoušel, když jsem ten vestin lepil. Snažil jsem se ho domačkávat co nejvíc. No zkusím to líp Ono asi to bude chtít nějakým dřívkem nebo kulatinkou pěkně přejezdit a domáčknout a ne jen rukou. A koukám, ty máš dané skrz ty velké díry ve dveřích pásky plechu? Tím myslíš to podepření předpokládám?