skoda.virt.cz odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
ŠKODA 120L
Toto vozidlo zažilo nejvíce s TURBO motory, které jezdí v jiných autech a třeba časem zase zažije. Motorů zažilo nemálo...
Karoserie: M1
V roce 2009 mi bylo nabídnuto ujmutí se 120ky, která měla jít na likvidaci.
Vzhledově nic moc, ale při ohledání naprosto zdravá karoserie.
Následovalo - obroušení míst,kde začínala rez a přetření základem + tlumex + dutiny.
Barva červená šípková 8125
Podvozek:
obě nápravy vyztuženy dle L/A
přední pružiny od Tunera2 80kN 200mm
zadní pružiny kyvka + domky vlečka
stabilizátor 20mm od pana Svozila + gumy stabilizátoru od Pemita
nové ložiska a náboje
stavitelné tlumiče GAZ - vrchní uložení předního tlumiče posunuto o 50mm výše, nastavení předek/zadek 10/13
Brzdy:
sériový okruh pro Š130
přední sériové čtyřpísty, chlazené kotouče Brembo, destičky DS2500
zadní brzdiče Octavia 1,8T + kotouče 239mm
Motor: Škoda 120L
Světe div se, ale tento vůz pohání skoro 1200cm3 :)
vyčištěný blok a veškeré součástí funkčního systému
vložky po výbrusu + nové písty 72mm
vahadla C sestavené z Fa+Fe
vačka Chovanec 278/270 zdvih 6,9/6,7
odlehčené písty a ojnice
hlava 120L kompletně upravená - vodítka s guferama, nové ventily, sedla na bezolovo, KP 10,6:1
nový karburátor SEDR 2932 na 120L, trysky dle 120LS
zapalování pouze přes řídící jednotku IMFsoft
mazání Castrol 10W40, Filtr oleje pro Fabii
setrvačník Felicia MPI + přítlačák Felicia 1,6 + lamela serie
alternátor 55A
širokopásmová lambda A/F
čidlo klepání
Převodovka: 5Q SP 4,22
Kola: Minator
KN Minator 5.5J R15 - YOKOHAMA Parada 195/50
Informace
Vmax: 170km/h
0-100: XX s ?
kW/Nm: XX ?
Videa
více o různých pokusech na Youtube jinak zde sériovka .....
- Zrychlení 0-100km/h Skoda120L v úpravě
-video auta v pohybu
Predchozi vuz SKODA 136GL
TENTO VŮZ SE BEHEM DUBNA 2009 PODROBIL TOTÁLNÍ LIKVIDACI
vzpominka
zkouška sprintu 742.136 KP10,6:1 vačka270/270( pavlíček )
VÍCE O TYPU ŠKODA 136GL
skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
Toto vozidlo zažilo nejvíce s TURBO motory, které jezdí v jiných autech a třeba časem zase zažije. Motorů zažilo nemálo...
Karoserie: M1
V roce 2009 mi bylo nabídnuto ujmutí se 120ky, která měla jít na likvidaci.
Vzhledově nic moc, ale při ohledání naprosto zdravá karoserie.
Následovalo - obroušení míst,kde začínala rez a přetření základem + tlumex + dutiny.
Barva červená šípková 8125
Podvozek:
obě nápravy vyztuženy dle L/A
přední pružiny od Tunera2 80kN 200mm
zadní pružiny kyvka + domky vlečka
stabilizátor 20mm od pana Svozila + gumy stabilizátoru od Pemita
nové ložiska a náboje
stavitelné tlumiče GAZ - vrchní uložení předního tlumiče posunuto o 50mm výše, nastavení předek/zadek 10/13
Brzdy:
sériový okruh pro Š130
přední sériové čtyřpísty, chlazené kotouče Brembo, destičky DS2500
zadní brzdiče Octavia 1,8T + kotouče 239mm
Motor: Škoda 120L
Světe div se, ale tento vůz pohání skoro 1200cm3 :)
vyčištěný blok a veškeré součástí funkčního systému
vložky po výbrusu + nové písty 72mm
vahadla C sestavené z Fa+Fe
vačka Chovanec 278/270 zdvih 6,9/6,7
odlehčené písty a ojnice
hlava 120L kompletně upravená - vodítka s guferama, nové ventily, sedla na bezolovo, KP 10,6:1
nový karburátor SEDR 2932 na 120L, trysky dle 120LS
zapalování pouze přes řídící jednotku IMFsoft
mazání Castrol 10W40, Filtr oleje pro Fabii
setrvačník Felicia MPI + přítlačák Felicia 1,6 + lamela serie
alternátor 55A
širokopásmová lambda A/F
čidlo klepání
Převodovka: 5Q SP 4,22
Kola: Minator
KN Minator 5.5J R15 - YOKOHAMA Parada 195/50
Informace
Vmax: 170km/h
0-100: XX s ?
kW/Nm: XX ?
Videa
více o různých pokusech na Youtube jinak zde sériovka .....
- Zrychlení 0-100km/h Skoda120L v úpravě
-video auta v pohybu
Predchozi vuz SKODA 136GL
TENTO VŮZ SE BEHEM DUBNA 2009 PODROBIL TOTÁLNÍ LIKVIDACI
vzpominka
zkouška sprintu 742.136 KP10,6:1 vačka270/270( pavlíček )
VÍCE O TYPU ŠKODA 136GL
skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
Dušan / Škoda 120L NR.1 - komentáře:
21:34:58
23.02.2012
23.02.2012
kraska98
hezká práce,jen jsto mohl ještě trochu posílit jako odlehčený setrvák ojnice,řemenice,ostřejší vačka atp
19:41:02
19.02.2012
19.02.2012
havlik
-> vhml: a na slalomech a jinych zavodech nemáte násobení objemu při použití turba?
10:39:07
19.02.2012
19.02.2012
vhml
-> TTomas: který tam po 8 letech už ale asi nebudou
18:36:52
18.02.2012
18.02.2012
Dušan
-> TTomas: , no me to nedalo celkove, atmosfera je fajn, ale neda se to s tim turbem srovnat jak prubehem vykonu ani financne
14:11:33
18.02.2012
18.02.2012
TTomas
-> Dušan: Pekne jedes...hlavni je neustalej progres...jsem rad, ze jsem te pri nasem poslednim setkani v Brne trosku nahlodal:)
14:07:41
18.02.2012
18.02.2012
TTomas
-> Vrba: Pokud se za ty leta neco nezmenilo, tak odhaduje 140koni.
12:34:01
18.02.2012
18.02.2012
Dušan
-> Urbi: dik, ale ja si poradim, popraskanych pistu jsem uz mel dost.
11:00:50
18.02.2012
18.02.2012
Petr Urban
-> Dušan: Kdyby si potřeboval udělat rozdělovač a věděl jakou tam chceš mít křivku, klidně se ozvy, vyrobím něco
10:24:29
18.02.2012
18.02.2012
Vrba
-> vhml: Mas nějaký výkonový odhad a nebo měření na svém motoru?
06:36:54
18.02.2012
18.02.2012
vhml
-> Šediváček: i to je možný :-) Leč výsedky závodů zatím hovoři, že to tak horký nebude :-)
21:37:08
17.02.2012
17.02.2012
Dušan
-> J3STER: to uz zalezi jak tomu slapes. On je ten narust kroutaku natolik citit, ze pri bezne jide neni nutne slapat vic jak pul plynu
20:58:48
17.02.2012
17.02.2012
J3STER
-> Dušan: Ahoj, dostal se mi do ruky časopis STOP kde je článek o GARDE "Salamander". Je v něm motor 130RS s turbem.
Dokonce testovali i turbo na 120kovém motoru bez mezichladiče stlačeného vzduchu. Kromě zvýšení výkonnu a kroutícího momentu se snížila spotřeba o 0,7 l/100km a zlepšily se emise. Spíš bych řekl že se spotřeba zvýší, ale asi tomu tak není. .............zajímavé.
Dokonce testovali i turbo na 120kovém motoru bez mezichladiče stlačeného vzduchu. Kromě zvýšení výkonnu a kroutícího momentu se snížila spotřeba o 0,7 l/100km a zlepšily se emise. Spíš bych řekl že se spotřeba zvýší, ale asi tomu tak není. .............zajímavé.
20:19:33
17.02.2012
17.02.2012
Šediváček
-> Dušan: Tak koukám, že mě tu nikdo nepochopil......tak znova a trochu jinak :-) Mě se právě líbí ty křivky toho průběhu, je to prostě jenom výš posunuta série. A to pravě preferuju mnohem víc, než nějaký rozkodrcaný graf ,i kdyby byl výkon sebevětší.
S tou 1,4, sem to myslel tak, že maximum krouticího momentu se posune do nižších otáček, ne že bude menší krouťák. Ale mohlo by to udělat že už se nebude držet krouticí moment na tak velkým rozsahu otáček, ale bude někde nazačátku, ale pak už pude dolu. Ale třeba ne....
A od těch 100kW bych se držel trochu zpátky, přece jenom těch 107ccm navíc neudělá zase zázraky. Ale nějakých 88kW by to hodit mohlo. A kroutící moment podle toho kolik tam nandáš přetlak :-)
-> vhml: A ten tvůj motor byl bržděnej, když byl postavený nebo to je tak odhad? Nejel sem s tím, nemůžu posoudit, ale jestli nemá ten Dušanovo motor parametry už teď :-)
S tou 1,4, sem to myslel tak, že maximum krouticího momentu se posune do nižších otáček, ne že bude menší krouťák. Ale mohlo by to udělat že už se nebude držet krouticí moment na tak velkým rozsahu otáček, ale bude někde nazačátku, ale pak už pude dolu. Ale třeba ne....
A od těch 100kW bych se držel trochu zpátky, přece jenom těch 107ccm navíc neudělá zase zázraky. Ale nějakých 88kW by to hodit mohlo. A kroutící moment podle toho kolik tam nandáš přetlak :-)
-> vhml: A ten tvůj motor byl bržděnej, když byl postavený nebo to je tak odhad? Nejel sem s tím, nemůžu posoudit, ale jestli nemá ten Dušanovo motor parametry už teď :-)
18:19:06
17.02.2012
17.02.2012
MATTESS
-> pavucina: vždyť tu diagram má v galerii
18:12:22
17.02.2012
17.02.2012
pavucina
Jen nevim co to tovoje turbo umi, ptz jsem nikde nenasel diagram.
I na velkem KP to jezdi na 1,5 baru, tak 1bar pro 8:1 je prd. I kdyz neprejdes na E85, tak 98 v pohode zvlada. Akorat nevim jak je to s regulaci predstihu na rozdelovaci u turbomotoru, tam by mohl by problem.
I na velkem KP to jezdi na 1,5 baru, tak 1bar pro 8:1 je prd. I kdyz neprejdes na E85, tak 98 v pohode zvlada. Akorat nevim jak je to s regulaci predstihu na rozdelovaci u turbomotoru, tam by mohl by problem.
17:37:04
17.02.2012
17.02.2012
Dušan
no ja to pak zkusim
16:47:12
17.02.2012
17.02.2012
R@ZOR
Presne tak 1b je tak akorat, kdyz nebudes mit velkej KP.
13:03:23
17.02.2012
17.02.2012
pavucina
1 bar neni nic, toho se vubec neboj.
10:36:41
17.02.2012
17.02.2012
MOLSO
vhml 17.02.12 10:15:56 napsal:
Není důvod drzet se pri zemi, na kochání krajinou slouží
pětikanály :-D
Není důvod drzet se pri zemi, na kochání krajinou slouží
pětikanály :-D
10:17:20
17.02.2012
17.02.2012
minno
Dušan 17.02.12 10:12:05 napsal:
→ vhml:Zatim mi zadny motor nestacil.
→ vhml:Zatim mi zadny motor nestacil.