
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
ŠKODA 120L
Toto vozidlo zažilo nejvíce s TURBO motory, které jezdí v jiných autech a třeba časem zase zažije. Motorů zažilo nemálo...
Karoserie: M1
V roce 2009 mi bylo nabídnuto ujmutí se 120ky, která měla jít na likvidaci.
Vzhledově nic moc, ale při ohledání naprosto zdravá karoserie.
Následovalo - obroušení míst,kde začínala rez a přetření základem + tlumex + dutiny.
Barva červená šípková 8125
Podvozek:
obě nápravy vyztuženy dle L/A
přední pružiny od Tunera2 80kN 200mm
zadní pružiny kyvka + domky vlečka
stabilizátor 20mm od pana Svozila + gumy stabilizátoru od Pemita
nové ložiska a náboje
stavitelné tlumiče GAZ - vrchní uložení předního tlumiče posunuto o 50mm výše, nastavení předek/zadek 10/13
Brzdy:
sériový okruh pro Š130
přední sériové čtyřpísty, chlazené kotouče Brembo, destičky DS2500
zadní brzdiče Octavia 1,8T + kotouče 239mm
Motor: Škoda 120L
Světe div se, ale tento vůz pohání skoro 1200cm3 :)
vyčištěný blok a veškeré součástí funkčního systému
vložky po výbrusu + nové písty 72mm
vahadla C sestavené z Fa+Fe
vačka Chovanec 278/270 zdvih 6,9/6,7
odlehčené písty a ojnice
hlava 120L kompletně upravená - vodítka s guferama, nové ventily, sedla na bezolovo, KP 10,6:1
nový karburátor SEDR 2932 na 120L, trysky dle 120LS
zapalování pouze přes řídící jednotku IMFsoft
mazání Castrol 10W40, Filtr oleje pro Fabii
setrvačník Felicia MPI + přítlačák Felicia 1,6 + lamela serie
alternátor 55A
širokopásmová lambda A/F
čidlo klepání
Převodovka: 5Q SP 4,22
Kola: Minator
KN Minator 5.5J R15 - YOKOHAMA Parada 195/50
Informace
Vmax: 170km/h
0-100: XX s ?
kW/Nm: XX ?
Videa
více o různých pokusech na Youtube jinak zde sériovka .....
- Zrychlení 0-100km/h Skoda120L v úpravě
-video auta v pohybu
Predchozi vuz SKODA 136GL
TENTO VŮZ SE BEHEM DUBNA 2009 PODROBIL TOTÁLNÍ LIKVIDACI
vzpominka
zkouška sprintu 742.136 KP10,6:1 vačka270/270( pavlíček )
VÍCE O TYPU ŠKODA 136GL
skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
Toto vozidlo zažilo nejvíce s TURBO motory, které jezdí v jiných autech a třeba časem zase zažije. Motorů zažilo nemálo...
Karoserie: M1
V roce 2009 mi bylo nabídnuto ujmutí se 120ky, která měla jít na likvidaci.
Vzhledově nic moc, ale při ohledání naprosto zdravá karoserie.
Následovalo - obroušení míst,kde začínala rez a přetření základem + tlumex + dutiny.
Barva červená šípková 8125
Podvozek:
obě nápravy vyztuženy dle L/A
přední pružiny od Tunera2 80kN 200mm
zadní pružiny kyvka + domky vlečka
stabilizátor 20mm od pana Svozila + gumy stabilizátoru od Pemita
nové ložiska a náboje
stavitelné tlumiče GAZ - vrchní uložení předního tlumiče posunuto o 50mm výše, nastavení předek/zadek 10/13
Brzdy:
sériový okruh pro Š130
přední sériové čtyřpísty, chlazené kotouče Brembo, destičky DS2500
zadní brzdiče Octavia 1,8T + kotouče 239mm
Motor: Škoda 120L
Světe div se, ale tento vůz pohání skoro 1200cm3 :)
vyčištěný blok a veškeré součástí funkčního systému
vložky po výbrusu + nové písty 72mm
vahadla C sestavené z Fa+Fe
vačka Chovanec 278/270 zdvih 6,9/6,7
odlehčené písty a ojnice
hlava 120L kompletně upravená - vodítka s guferama, nové ventily, sedla na bezolovo, KP 10,6:1
nový karburátor SEDR 2932 na 120L, trysky dle 120LS
zapalování pouze přes řídící jednotku IMFsoft
mazání Castrol 10W40, Filtr oleje pro Fabii
setrvačník Felicia MPI + přítlačák Felicia 1,6 + lamela serie
alternátor 55A
širokopásmová lambda A/F
čidlo klepání
Převodovka: 5Q SP 4,22
Kola: Minator
KN Minator 5.5J R15 - YOKOHAMA Parada 195/50
Informace
Vmax: 170km/h
0-100: XX s ?
kW/Nm: XX ?
Videa
více o různých pokusech na Youtube jinak zde sériovka .....
- Zrychlení 0-100km/h Skoda120L v úpravě
-video auta v pohybu
Predchozi vuz SKODA 136GL
TENTO VŮZ SE BEHEM DUBNA 2009 PODROBIL TOTÁLNÍ LIKVIDACI
vzpominka
zkouška sprintu 742.136 KP10,6:1 vačka270/270( pavlíček )
VÍCE O TYPU ŠKODA 136GL
skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
Dušan / Škoda 120L NR.1 - komentáře:
-> Vrba: dneska to rozdelam tak uvidim, momentalne je to nepojizdny. Kdyz to dneska opravim tak prijedu, ale bojim se co na to ten ventil. Nahradni dily mam vsechny, ale ventil je upraveny 

-> Dušan: Je to zvláštní.U sériového motoru jsem se setkal jen s plasklou pružinou.Co vůle ventilů/vůle mezi závity pružiny při stlačeném stavu?A co ventil?Spadl dovnitr a rozmlátil spodek,nebo to nějak zázračně přežilo?Prijedeš s tím zitra?
-> Vrba: vic jak 6500 to netocim ( jen treba 1ku ) na 3ku a vic to tocim max 6200
-> Dušan: Mám úplně to samé ! jen se nerostřelil talířek, ukousla se jen 5mm ta vyčnivající část ventilu, takže mám ted zarovno ventil s těmi půlměsící a talířkem. Foto dodám. Jinak fotka mého pístu v kartě. Ale proč mi to nemaže, na to sem zatím nepřišel, ložiska ojnic a kliky OK.
únava materialu nebo odskakování ventilu.Do kolika ten motor vytáčíš?Za tohle můžou jedině otáčky jako hlavní příčina.
-> 4dams: to si myslim taky, ale aby to nebylo zase necim jinym 

-> Dušan: podľa mňa chyba v materiály
-> Tuner#2: je to jakoby to jelo na jeden az dva valce, nic moc to nemlatilo, spis jak blbe sestelovany ventil, ale nechtelo to jet. Ujelo to tak asi 200m tak uvidim stav.
-> havlik: A nebo tak...
-> Dušan 14.09.11 20:32:51: Nemilé
jak se to vůbec zachová?
-> Dušan 14.09.11 20:32:51: Nemilé

-> Tuner#2: prdlo to tak v 5500 urcite se to potkalo. Praskla ta horni miska. Pruzina je v pohode. Doted to najezdilo aspon 5000km

-> Tuner#2: Nebo ty dvojity tvrdy pruziny ktery k tyhle vačce čepek doporučuje
-> Dušan 14.09.11 20:25:41: Aj, aj nechtělo by to už fakt ten omezovač? 

-> Dušan: no te pic .... 

-> Urbi 12.09.11 15:48:45: JJ zhruba někde tam se to bude pohybovat 

-> Tuner#2: OK. Díky za upřesněnou. Takže teoreticky mohu počítat že z vačkou 286 by to mohlo být kolem 6400-6600 vrchol. Já jsem psal velice slušný email Muckovi že mám od něho vačku a naladěný karb.,ale že vlastně nevím žádné hodnoty a chtěl sem od něho rady k ladění nebo zda je k ní vůbec dobré dávat ptvrdší pružiny pod ventily, neodpověděl mi ani 1x,posílal jsem 3x. Když sem volal na tel. na stránkách nikdo to 2 týdny nebral,na tohle už rezignuji a akceptuji jeho postoj k potencionálním zákazníkům. Takže vím prd a dozvím se až z brzdy,pokud tam někdy přes ty problémy vůbec dojedu.
me PAL ukazuje ve vyskokych +- 100ot pokud nepocitam hodnotu kdyz vyleti rucicka setrvacnosti v 6500 ot dale. Mereno na strobu a jinak se rucka ani nehne. 

-> Urbi 12.09.11 15:16:42: Ano je to tak jak píšeš a jsem rád za to cos napsal... Jeden čas jsem měl pocit (chvilku po naší neschodě v tom tématu) žes během týdne pobral všechnu moudrost od motoru počínaje, podvozkem konče a nebylo mě to po chuti, takže jsem si občas přisadil. Omluva i z mé strany.
A teď k věci. S 265tkou je nejvyšší výkon opravdu v 5400rpm. Tady je graf Dedly (kolega pana Čepka) ještě když měl Feldu MPI: felicia.zasah.cz/obrazky/ vykon.jpg
To je maximum co jde z 1,3 s touhle vačkou vydolovat, navíc na vstřikování s odladěnou jednotkou na brzdě. Jak vidíš končí a padá to úplně stejně jako mě ve stejných otáčkách 5400rpm. Ono se to ale v chování auta vůbec neprojeví, byť v grafu to vypadá hrozivě, tak auto bez problémů jede do 6000rpm a když jsem se občas zapoměl na okruhu, tak tam bylo i přes 6500rpm na trojku jak nic bez známky že by to vadlo, obzvláš na dvojku a trojku není problém přes 6000 chodit, na druhou stranu na 4řku a hlavně 5tku je prostě znát, že pak už přes 5500 se tomu moc nechce. V tu chvíli se projeví kde je právě ten vrchol a pak už výkon padá. S 278° vačkou jsem viděl grafy a bylo to opravdu mezi 6100 - 6200rpm.
Jako otáčkoměr doporučuju min. MERA Lumen, ten je podstatně přesnější a ručička ani tolik nelítá.
A teď k věci. S 265tkou je nejvyšší výkon opravdu v 5400rpm. Tady je graf Dedly (kolega pana Čepka) ještě když měl Feldu MPI: felicia.zasah.cz/obrazky/ vykon.jpg
To je maximum co jde z 1,3 s touhle vačkou vydolovat, navíc na vstřikování s odladěnou jednotkou na brzdě. Jak vidíš končí a padá to úplně stejně jako mě ve stejných otáčkách 5400rpm. Ono se to ale v chování auta vůbec neprojeví, byť v grafu to vypadá hrozivě, tak auto bez problémů jede do 6000rpm a když jsem se občas zapoměl na okruhu, tak tam bylo i přes 6500rpm na trojku jak nic bez známky že by to vadlo, obzvláš na dvojku a trojku není problém přes 6000 chodit, na druhou stranu na 4řku a hlavně 5tku je prostě znát, že pak už přes 5500 se tomu moc nechce. V tu chvíli se projeví kde je právě ten vrchol a pak už výkon padá. S 278° vačkou jsem viděl grafy a bylo to opravdu mezi 6100 - 6200rpm.

Jako otáčkoměr doporučuju min. MERA Lumen, ten je podstatně přesnější a ručička ani tolik nelítá.
-> Tuner#2: Já na to nikam nechodím, zase je to jen můj subjektivní názor z pocitu z jízdy a to nejen na 1-2st., vidím že možná zase špatný,ale rád se nechám poučit. Navíc některé Pal otáčkoměry dle stroboskopu přeměřují i o 500ot. Možná se to zdá jenom mě, ale není to trochu málo že už v 5400ot. to dle grafu tak padá dolů ? Jak by to měla asi sériová vačka 50kw ? Z měhé subjektivního názoru nepoklesá tah s mou vačkou (286/274) dle otáčkoměru až do 7000ot. na 3 i 4st.(reálých dejme tomu 6600 určitě). Už mě ty nepřesné údaje z otáčkoměru a tachometru taky štvou, asi popřemýšlím o jiné přísrojovce s jinými budíky
Takže ty máš teda 89HP při 5400 ot. ? To se mi zdá pěkný výkon, ani si teď nemůžu přečíst v jaké konfiguraci...když se tady zbytečně urážíme , už sem se taky chytl za nos a bylo to zbytečné, omlouvám se za některé nepříliš vhodné příspvěky u fora Tym-Motorsport. Rači se budu i já snažit bavit o úpravách v jiné rovině,protože nemá smysl se snažit srovnávat a bavit o úpravcích motorů,každý má svůj názor na věc, také sem někdy zbytečně impulzivní a pak mě to třeba mrzí.
-> Dušan: Tak jak sem říkal možná mi ten Pal dost přeměřuje a zatím to mám otestované jen na 200km od složení. A dnes už mi to zase maže normálně,tak nevím co se dělo,popis u mého auta. Pokud nepůjdu zrovna do zětšování objemu nebo výměně celé sady pístů,ozvu se ti,díky za nabídku,opravdu blbě se to zhání po 1 kusu

-> Dušan: Tak jak sem říkal možná mi ten Pal dost přeměřuje a zatím to mám otestované jen na 200km od složení. A dnes už mi to zase maže normálně,tak nevím co se dělo,popis u mého auta. Pokud nepůjdu zrovna do zětšování objemu nebo výměně celé sady pístů,ozvu se ti,díky za nabídku,opravdu blbě se to zhání po 1 kusu
