ŠKODA 120L
Toto vozidlo zažilo nejvíce s TURBO motory, které jezdí v jiných autech a třeba časem zase zažije. Motorů zažilo nemálo...
Karoserie: M1
V roce 2009 mi bylo nabídnuto ujmutí se 120ky, která měla jít na likvidaci.
Vzhledově nic moc, ale při ohledání naprosto zdravá karoserie.
Následovalo - obroušení míst,kde začínala rez a přetření základem + tlumex + dutiny.
Barva červená šípková 8125
Podvozek:
obě nápravy vyztuženy dle L/A
přední pružiny od Tunera2 80kN 200mm
zadní pružiny kyvka + domky vlečka
stabilizátor 20mm od pana Svozila + gumy stabilizátoru od Pemita
nové ložiska a náboje
stavitelné tlumiče GAZ - vrchní uložení předního tlumiče posunuto o 50mm výše, nastavení předek/zadek 10/13
Brzdy:
sériový okruh pro Š130
přední sériové čtyřpísty, chlazené kotouče Brembo, destičky DS2500
zadní brzdiče Octavia 1,8T + kotouče 239mm
Motor: Škoda 120L
Světe div se, ale tento vůz pohání skoro 1200cm3 :)
vyčištěný blok a veškeré součástí funkčního systému
vložky po výbrusu + nové písty 72mm
vahadla C sestavené z Fa+Fe
vačka Chovanec 278/270 zdvih 6,9/6,7
odlehčené písty a ojnice
hlava 120L kompletně upravená - vodítka s guferama, nové ventily, sedla na bezolovo, KP 10,6:1
nový karburátor SEDR 2932 na 120L, trysky dle 120LS
zapalování pouze přes řídící jednotku IMFsoft
mazání Castrol 10W40, Filtr oleje pro Fabii
setrvačník Felicia MPI + přítlačák Felicia 1,6 + lamela serie
alternátor 55A
širokopásmová lambda A/F
čidlo klepání
Převodovka: 5Q SP 4,22
Kola: Minator
KN Minator 5.5J R15 - YOKOHAMA Parada 195/50
Informace
Vmax: 170km/h
0-100: XX s ?
kW/Nm: XX ?
Videa
více o různých pokusech na Youtube jinak zde sériovka .....
Zrychlení 0-100km/h Skoda120L v úpravě
- Zrychlení 0-100km/h Skoda120L v úpravě
Škoda 120L @ 1.4 svatební kočár
-video auta v pohybu
Predchozi vuz SKODA 136GL
TENTO VŮZ SE BEHEM DUBNA 2009 PODROBIL TOTÁLNÍ LIKVIDACI
vzpominka
zkouška sprintu 742.136 KP10,6:1 vačka270/270( pavlíček )
VÍCE O TYPU ŠKODA 136GL
skoda.stable.cz/cz/index.
php?action=sho...
skoda.stable.cz/cz/index.
php?action=sho...
Dušan / Škoda 120L NR.1 - komentáře:
-> minno: Každý motor je potřeba naladit, jen upravené motory jsou daleko citlivější....Tohle bych nazval prostě bohatými životnimi zkušenostmi, které ti nikdo nedá

Aspon já to tak nazývám, jinak bych se na škodovku dávno ........

-> Dušan: tak to je jasné, ja tomu rozumiem. Len je to na úkor toho, že vyladenie takého nesériového motora je beh na dlhú trať. Ale tak mať auto len na takéto hranie, tak prečo nie, že.
-> minno: to je bohuzel ta druha stranka. Ovsem kdyby jsi v tom jel tak to pochopis proc. Predstav si ze tvoje 120ka jede 2x lip
hm, ešte že mám sériový motor a nemusím sa srať s ladením, na to by som asi nemal nervy

Ako sa motor pred 4 rokmi a 50 tis. km zgenerálkoval a kúpil som nový karbeč, tak som na ten motor, okrem šteľovania ventilovej vôle a výmeny oleja, nešahol. Ale tak keď máte chuť tuniť a odfajčovať piesty, tak hurá do toho

-> Dušan: hmmm,tak palivo můžeš vyloučit.Každopádně těch 155/140/26 je fakt málo. Co ladíme karburátor,tak jsme cca takovou trysku davali na 280vačku a 24dif. Původní naladění od motoráře bylo cca 160/140/24 a svíčky už pomalu černaly. Ladit podle svíček lze za předpokladu,že ji máš úplně novou,pojedes třeba 5 kilometrů na plné otáčky a plný plyn-pak rychle vypneš zapalování a prohlídneš svíčku. Jinak z toho nemůžeš vycházet protože se zabarví hlavně podle pásma kde jezdíš nejčastěji. Další věc je KP-vím,že jste to počítali,ale určitě bych ten motor nalil a spočítal to podle skutečně naměřených objemů.Zapalování překontrolovat. Předstih 30 stupnů bych s touhle vačkou považoval za horní hranici. Ve VUT je údajně válcová brzda s lambda sondou...tak bych asi obětoval nějakou korunu a karburátor naladil tam. 4T není tak náchylný na bohatou směs,takže bych určitě začínal na trysce,která bude zaručeně moc velká. Jinak je to pokus omyl a budeš měnit donekonečna.
-> Vrba: jezdim jen na Vervu 100 coz ma snad 98 min.
-> Dušan: 145 mam na 265 vačce a zda se to byt akorat,tak pro 280 je to rozhodně málo. Pokud vytahneš svíčku po 200 kilometrech a je cihlova,tak to nema zadnou vypovidající hodnotu o bohatosti v plné zátěži-možná jen to,že ta svíčka je víceméně správné tepelné hodnoty,ale bohatost takto nepoznáš. 155/26dif je spíš tak na hraně než dostatečný + když se k tomu přidá moc snížená hlava a 95 benzin,tak už je to bud a nebo.
upraveno 1x, naposled 07.09.2011 13:00:43
-> Dušan: Proc si s tim nezajedes na lambdu nez to začneš tavit?s touhle vackou je tryska 150 málo i na 24 dif.
trysky 125/150 vzdusniky 200/140. Kdyz jsem mel na prvni komore 120 tak to cukalo, nechtelo jet a drzelo vyssi volnobeh.
-> darabos: pokial viem pise sa kombinacia tryska / vzdusnik a ked napisal 125/150 tak som cumel

by to muselo zrat aj z nadrzky ostrekovacov a prilahlych vodnych tokov vsetko
Ak to bolo pisane ako tryska/tryska a vzdusnik /vzdusnik tak som uz tichucko

-> MOLSO: preco? neprecital si osadenie zle? on tam ma 120/200 a 155/140 nie? len napisal trysky spolu a vzdusniky spolu :) ale ak nie, tak jo fakt nedobre, tak ten motor nemoze ani ist
-> MOLSO: ale Dusan ma delsi vacku, ktera netaha takovy podtlak, takze jeho osazeni na tvem motoru bude bohate, ale na jeho motoru muze byt Ok.
-> darabos: ide o to ze som tam mal osadenie 125/190 a zraloto jak tank ... teraz to zere okolo 7l a ide furt pekne .. a dusan to ma uplne uplne mrte bohate

-> MOLSO: ja mam karbec sedr klasika zo 120-ky, diff cca 22.5 a 26.5, objem 1.3, vacka okolo 285/270 a cez vikend som meral bohatost. Osadenie 1. komora 120/190 2. komora 155/140.
zmes na prvu komoru cca 14:1 a na plny plyn okolo 12.5 - 13:1
-> Dušan: tak ja mam vrtany karbec asi tak nejak podobne a mam tam 120/190 a druha komora 145/140...
-> Dušan: ty jo ta prva komora to ma pekne bohate

to musi zrat jak stihacka
-> vhml: zakladni predstih 11° od 4000ot max 30°, karbec 23/26 125/155 200/140, svicku jsem kontroloval jen jednu a byla bilo oranzova pokud nekecam
-> Dušan: pověz barvu svíček, osazení karbu, základní předstih a typ odstředivky