skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
ŠKODA 120L
Toto vozidlo zažilo nejvíce s TURBO motory, které jezdí v jiných autech a třeba časem zase zažije. Motorů zažilo nemálo...
Karoserie: M1
V roce 2009 mi bylo nabídnuto ujmutí se 120ky, která měla jít na likvidaci.
Vzhledově nic moc, ale při ohledání naprosto zdravá karoserie.
Následovalo - obroušení míst,kde začínala rez a přetření základem + tlumex + dutiny.
Barva červená šípková 8125
Podvozek:
obě nápravy vyztuženy dle L/A
přední pružiny od Tunera2 80kN 200mm
zadní pružiny kyvka + domky vlečka
stabilizátor 20mm od pana Svozila + gumy stabilizátoru od Pemita
nové ložiska a náboje
stavitelné tlumiče GAZ - vrchní uložení předního tlumiče posunuto o 50mm výše, nastavení předek/zadek 10/13
Brzdy:
sériový okruh pro Š130
přední sériové čtyřpísty, chlazené kotouče Brembo, destičky DS2500
zadní brzdiče Octavia 1,8T + kotouče 239mm
Motor: Škoda 120L
Světe div se, ale tento vůz pohání skoro 1200cm3 :)
vyčištěný blok a veškeré součástí funkčního systému
vložky po výbrusu + nové písty 72mm
vahadla C sestavené z Fa+Fe
vačka Chovanec 278/270 zdvih 6,9/6,7
odlehčené písty a ojnice
hlava 120L kompletně upravená - vodítka s guferama, nové ventily, sedla na bezolovo, KP 10,6:1
nový karburátor SEDR 2932 na 120L, trysky dle 120LS
zapalování pouze přes řídící jednotku IMFsoft
mazání Castrol 10W40, Filtr oleje pro Fabii
setrvačník Felicia MPI + přítlačák Felicia 1,6 + lamela serie
alternátor 55A
širokopásmová lambda A/F
čidlo klepání
Převodovka: 5Q SP 4,22
Kola: Minator
KN Minator 5.5J R15 - YOKOHAMA Parada 195/50
Informace
Vmax: 170km/h
0-100: XX s ?
kW/Nm: XX ?
Videa
více o různých pokusech na Youtube jinak zde sériovka .....
- Zrychlení 0-100km/h Skoda120L v úpravě
-video auta v pohybu
Predchozi vuz SKODA 136GL
TENTO VŮZ SE BEHEM DUBNA 2009 PODROBIL TOTÁLNÍ LIKVIDACI
vzpominka
zkouška sprintu 742.136 KP10,6:1 vačka270/270( pavlíček )
VÍCE O TYPU ŠKODA 136GL
skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
Toto vozidlo zažilo nejvíce s TURBO motory, které jezdí v jiných autech a třeba časem zase zažije. Motorů zažilo nemálo...
Karoserie: M1
V roce 2009 mi bylo nabídnuto ujmutí se 120ky, která měla jít na likvidaci.
Vzhledově nic moc, ale při ohledání naprosto zdravá karoserie.
Následovalo - obroušení míst,kde začínala rez a přetření základem + tlumex + dutiny.
Barva červená šípková 8125
Podvozek:
obě nápravy vyztuženy dle L/A
přední pružiny od Tunera2 80kN 200mm
zadní pružiny kyvka + domky vlečka
stabilizátor 20mm od pana Svozila + gumy stabilizátoru od Pemita
nové ložiska a náboje
stavitelné tlumiče GAZ - vrchní uložení předního tlumiče posunuto o 50mm výše, nastavení předek/zadek 10/13
Brzdy:
sériový okruh pro Š130
přední sériové čtyřpísty, chlazené kotouče Brembo, destičky DS2500
zadní brzdiče Octavia 1,8T + kotouče 239mm
Motor: Škoda 120L
Světe div se, ale tento vůz pohání skoro 1200cm3 :)
vyčištěný blok a veškeré součástí funkčního systému
vložky po výbrusu + nové písty 72mm
vahadla C sestavené z Fa+Fe
vačka Chovanec 278/270 zdvih 6,9/6,7
odlehčené písty a ojnice
hlava 120L kompletně upravená - vodítka s guferama, nové ventily, sedla na bezolovo, KP 10,6:1
nový karburátor SEDR 2932 na 120L, trysky dle 120LS
zapalování pouze přes řídící jednotku IMFsoft
mazání Castrol 10W40, Filtr oleje pro Fabii
setrvačník Felicia MPI + přítlačák Felicia 1,6 + lamela serie
alternátor 55A
širokopásmová lambda A/F
čidlo klepání
Převodovka: 5Q SP 4,22
Kola: Minator
KN Minator 5.5J R15 - YOKOHAMA Parada 195/50
Informace
Vmax: 170km/h
0-100: XX s ?
kW/Nm: XX ?
Videa
více o různých pokusech na Youtube jinak zde sériovka .....
- Zrychlení 0-100km/h Skoda120L v úpravě
-video auta v pohybu
Predchozi vuz SKODA 136GL
TENTO VŮZ SE BEHEM DUBNA 2009 PODROBIL TOTÁLNÍ LIKVIDACI
vzpominka
zkouška sprintu 742.136 KP10,6:1 vačka270/270( pavlíček )
VÍCE O TYPU ŠKODA 136GL
skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
Dušan / Škoda 120L NR.1 - komentáře:
21:34:27
08.09.2011
08.09.2011
Dušan
motor je zase v kupe tak uvidime co to udela. Nicmene jsem meril tlaky a mam 16, 15.5,15.3, ctvrty jsem mel 7 . Novy pist sedl jak prdel na hrnec a auto jede pekne tak to zacnu zase ladit
09:54:15
08.09.2011
08.09.2011
Marty_pv
Tady pro porovnání "vzorová" fotka můstků prasklých od detonací
www.ceba.sk/sk/.../3_2_2_ zlomeni_mustku_u_benz__mot oru.aspx
lh3.ggpht.com/_lbtYMre2TD o/.../IMG00109-20100216-21 50.jpg
www.boostedmiata.com/blow n_engine/pistons.jpg
www.ceba.sk/sk/.../3_2_2_ zlomeni_mustku_u_benz__mot oru.aspx
lh3.ggpht.com/_lbtYMre2TD o/.../IMG00109-20100216-21 50.jpg
www.boostedmiata.com/blow n_engine/pistons.jpg
09:41:15
08.09.2011
08.09.2011
Vrba
-> darabos: detonace vlivem chudé směsi
09:38:55
08.09.2011
08.09.2011
Dušan
-> ondrej1: jakoby to v zatezi cvrlika
09:38:21
08.09.2011
08.09.2011
ondrej1
Ako je tie detonácie rozonať od normalneho hluku?čo to robí?
09:26:35
08.09.2011
08.09.2011
Dušan
-> Urbi: predstih je max 30° od 4000ot takze pujdu niz a dam vetsi trysky
08:50:31
08.09.2011
08.09.2011
darabos
-> Dušan:
pozri sa na tento graf, osadenie 120/190 a 155/140 a objem 1289ccm a v zatazi to bolo na hrane
www.vdracing.sk/fotky/Sko da120_AFR.png
(otacky trosku kmitali, mal som to zle nastavene)
u Teba s 1.4-kou to moze byt fakt trosku chuda zmes, ale ako pise Urbi to vypada skor na detonacie...
pozri sa na tento graf, osadenie 120/190 a 155/140 a objem 1289ccm a v zatazi to bolo na hrane
www.vdracing.sk/fotky/Sko da120_AFR.png
(otacky trosku kmitali, mal som to zle nastavene)
u Teba s 1.4-kou to moze byt fakt trosku chuda zmes, ale ako pise Urbi to vypada skor na detonacie...
08:18:18
08.09.2011
08.09.2011
Petr Urban
-> Dušan: Měřil si stroboskopem jaký máš předstih např v 3,4 a 5 tis. ot. ? V 5 tis. ot. a výše už by určitě neměl překračovat s tvojí vačkou hodnotu 36-38 st. ! Ve vysokých otáčkách nejsou ty detonace tak dobře slyšet, ale jsou tam ! Detonacím také pomáhá chudá směs, takže chudá směs + možná vyšší předstih než by měl být = eror. Jinak si nedokážu vysvětlit důvod poškození. Nebo jaký je tvuj názor ?
07:53:38
08.09.2011
08.09.2011
Dušan
-> Vrba: to tak jen vypada
-> Marty_pv: divny je ze pred vymenou karbecu to najezdilo 5t km a ze bych se k tomu nejak choval se rict neda. Provoz proste porad stejnej
-> Marty_pv: divny je ze pred vymenou karbecu to najezdilo 5t km a ze bych se k tomu nejak choval se rict neda. Provoz proste porad stejnej
07:37:29
08.09.2011
08.09.2011
Marty_pv
-> Dušan: pridavam se k pitrsovi, praskly mustky mezi krouzkama jsou uccebnicovym prikladem poskozeni od detonaci
07:22:22
08.09.2011
08.09.2011
Vrba
-> Dušan: Proč jsou ty spalováky tak zamašteny?Nebo to jen tak vypada na fotce?
06:58:51
08.09.2011
08.09.2011
Dušan
-> Urbi: motor tahnul daleko lip ve vysich otackach takze se to vyplati. Dneska to dam do kupy a budu ladit dal. Trysek je dosti a ten karbec je uplne novej, vyfoukanej a auto s nim jelo tak jak s novym seriovym - bez cukani
23:22:18
07.09.2011
07.09.2011
Petr Urban
-> Dušan: Vrba ví kde se dají koupit origo trysky hodící se do tohot karb. za velice dobrou cenu, mají snad všechny velikosti, při nejhorším můžeš koupit vrtáček a navrtat doma. Mě osobně se to zdá celkem divné že se to stalo, neřek bych že ta směs byla zas tak chudá, i když určitě byla. Přesně při jakém stavu se to stalo ? Plný plyn dálnice několik min. ? Je ten karb. určitě ok ? Tím zvětšováním dif. nepřiucpali jste nějaký kanál ? stíhá ti dodávat dostatek benzínu karb. ? Jsou ty směšovače vlisováný naprosto přesně a čisté, průchozí ? Určitě bych volil jehlový ventil 2mm a nastavil hladinu o 1mm výše a celý karb. vydrhl acetonem a vyfoukal 8 atm. A pokud mu nevěříš, ladil bych určitě na brzdě s lambdou nebo dal úplně jiný karb.
PS : bylo znát že to jede s tímto karb. lépe ? také přemýšlím že si nechám udělat od úpravce 23/26 ale určitě bych nerad skončil s mrtvým motorem nebo spoustou hodin ladění kdy to bude třeba pocukávat kvůli karb. Takže opravdu citelné zlepšení výkonové ?
PS : bylo znát že to jede s tímto karb. lépe ? také přemýšlím že si nechám udělat od úpravce 23/26 ale určitě bych nerad skončil s mrtvým motorem nebo spoustou hodin ladění kdy to bude třeba pocukávat kvůli karb. Takže opravdu citelné zlepšení výkonové ?
21:28:48
07.09.2011
07.09.2011
Dušan
detonace snad ne, protoze jsem nic neslysel a na to si davam fakt pozor. Vcera jsem tomu daval takovy kapky ze se divim ze to neni tadreny . Nicmene dalnicni provoz nebere asi ta smes. Dam tam nejakou velkou trysku. Tusim ze se da sehnat i 160 i 170.
21:22:11
07.09.2011
07.09.2011
pitrs-84@
chuda smes? detonace?
21:17:03
07.09.2011
07.09.2011
Dušan
hlava je ok, ale prvni ma bily povlak na vyfukovm ventilu a je to ten co praskl
18:26:22
07.09.2011
07.09.2011
darabos
-> minno: ide ci neide lepsie, je to jedno, hlavne ten pocit pri tom, ja osobne sa pri tom vypnem a nevsimam nic okolo seba, niekomu je to rybacka, pre mna skodovka
18:24:00
07.09.2011
07.09.2011
minno
-> Vrba: hehe tak to potom som asi len ja antitalent na takéto ladenia motorov, pretože z toho čo som doposiaľ skúšal a to len také bežné veci ako predstih či bohatosť mi prišlo že to ide vždy rovnako či dám základný predstih 5 alebo 10 stupňov, žiadna zmena Ale to bude možno tým že sa mi to nechcelo nikdy testovať hlbšie
18:19:38
07.09.2011
07.09.2011
Vrba
-> minno: I sériový motor můžeš naladit a získat tím klidně i pár kW navíc aniž by jsi cokoliv upravoval.Prostě jen citlivým seřízením.Je potřeba na to mít cit a neřídit se tím,co se kde doporučuje nebo univerzálníma předpisama pro daný typ.Každý motor je originál a je potřeba k němu tak přistupovat pokud z něj chceš dostat maximum v dané konfiguraci a to i sériové.