skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak toto je moje Škoda 105S poslední v provedení S - rok 1986, koupil jsem ji v lednu 2005 hned po novém roce v bazaru za 3000kč Za tu dobu mě už stačila tolikrát někde nechat že bych to ani nespočítal. naštěstí to byly stále problémy s baterkou takže stačilo zatlačit a jelo se dál:-) celkem jsem do ni už nacpal okolo 10tis. a to jenom za opravy a díly.
Stav po koupi: na první pohled a svezení to byla krása pak odešel spojkovej válec a když jsem ho vyměnil začali se srát další věci a do teď na ni pořád něco dělám. ale už většínou maličkosti.
Co se týče koroze tak na tom nebyla tak zle akorát byly zhnilý oba přední blatníky lehce zadní lemy a vršky předních podběhů. Prahy a podlaha jsou v pohodě akorát malá dirka vzadu na konci pravého prahu a nedávno se mi urvala trubka na hever.
Motor: je tam seriová 105ka a taky tam zůstane ač má údajně najeto podle původního tachometru 122tis km tak jede dobře a mě to zatim stačí akorát jsem ho nechal seřídit ,vyměnil jsem víko karburátoru , svíčky, VN kabely , víčko rozdelovače, palec , vzuchovej filtr a vodní pumpu za novou. Pak jsem musel vyměnit alternátor za 55A a dal jsem nový relé a indukčku, pak přišly na řadu ještě silentbloky motoru.
Podvozek: nic zvláštního akorát zánovní tlumiče nějaký japonský KAYABA a vyčištěný přední brzdy a vzadu nový pakny a lana ruční brzdy( to když jsem jel se zataženou ručkou asi 5km a divil jsem se že je to nějaký líný :-))
ale teď to brzdí pěkně a i místní opravář se divil že škodovka tak brzdí s pouhýma 2 pístkama.
Exterier: asi zůstane skoro seriového vzhledu protože mi nějaký kurvy už chtěli urvat křídlo a akorát mi zničili zadní kapotu a pořád mi lámali zrcátky dohromady asi 7ks a asi 3 stěrače a nedávno jsem měl pod kolem hřebik ale jednou jsem je viděl a ještě si to fotily když to ulomily a vždycky ob tejden ( ja bych jim za každý zrcátko zlomil jeden prst a za křídlo celo ruku, jsou to šmejdi co se tim bavěj že ničej cizí auta) teď už mam zrcátko sundavací na dvě matky a vždycky před jízdou ho přisroubuju , a ještě mi taky ukradli měrku od oleje ale to jsem zjistil až po 10km . A po menší zadním nárazu je tam nový zadní čelo a náraznik a nové zadní lampy( které jsem koupil na burze za necelou stovku obě) lehce ztmavené a s novýma odrazkama (kvůli bezpečnosti:-))) ,a nakonec ještě upravená přední maska s tahokovem a všechny kryty předních blinkrů čiré a nové přední světla s modrýma LED parkovačkama a ještě nejaký kraviny
Interier: no uvídite podle fotek až je přidám:-) akorát jsem musel vyměnit přední sedadla ty púvodní byly ukrutný.
Kola: od koupě a asi do konce žáří klasika plecháče a od řijna ALU Meteor II na 175/70 R13 a je to úplně o něčem jinym a přestalo to táhnout ke straně
Aktuálně: zač. listopadu jsme s kámošem vyvařili přední podběhy a vyměnily blatníky jeden je laminát a druhý plech (tímto děkuji MATSOFTOVI za ten blatnik) .
17.11 jsem konečně dodělat topení a pár nových hadic u motoru a nalil fridex .
19.11.2005- Dneska ráno když jsem chtěl jet tak jsem otevřel pro jistotu motor a ejhle někdo chtěl ukrást víčko od oleje tak jsem našel doma jiný a jel jsem ale pořád mi vzadu při vytočení motoru něco drnčelo a když jsem dojel do Poděbrad tak jsem zjistil že to původní víčko leží dole na pravem šusplechu spadlý. Ale ráno sem si ho nevšim.
23.11.2005- No tak jsem zase opravoval topení protože ta hadice pro odvod vody z topení mi praskla když jsem tam s ni kroutil tak jsem ji dneska vyměnil a konečně nic nekape a neteče a dokonce už i topim.
2.12.2005- zadeklován chladič kusem kartonu pro lepší topení:-)
18.12.2005- Koupeny otvíráky 4,5j /13" s Barum OR34 na zimu.
21.12.2005- Tak dneska jsem nandal do zadu dva otvíráky, a předek ještě musim nechat přezout, ale měl jsem co dělat abych povolil matky vzadu protože ty kurvy v tom pneusrvisu kde mi to na nandavaly, tak to utáhly že jsem to nepovolil ani 3 klíčema. naštěstí mi s tim soused pomohl a povolily jsme to. Hajzli jedny příště si je nandám sám.
11.1.2006- Opraveny brzdy- byly rozežraný hadice mezi nádobkou a brzdovym válcem a přisávalo to vzduch. takže jsou vyměněný a nalitá nová brzdovka a brzdí to jak z praku. HURÁ!
18.1.2006- Nainstalovaná nová přístrojovka s otáčkoměrem.
19.1.2006- Výměna otáčkoměru, ukazoval 400ot, misto 800 na volnoběh.
3.2.2006 - Auto už stojí na všech čtyřech otvírákách.
23.2.2006- Výměna hlavního brzdového válce.
19.3.2006- nějak mi škodovka žačala vařit, asi bude v prdeli těsnění pod hlavou nebo termostat :-((((
26.3.2006- už mám nachystanej jinej motor, jakmile se udělá pěkně a nebude pořád chcát tak se nastěhuje do autí
17.4.2006- nový termostat namontován , autí už nevaří.. HURÁÁÁÁÁÁ...
27.4.2006- nastříkán levý blatník do barvy auta.
20.9.2006 ********************PRODÁ NO!!!!******************** ****
Stav po koupi: na první pohled a svezení to byla krása pak odešel spojkovej válec a když jsem ho vyměnil začali se srát další věci a do teď na ni pořád něco dělám. ale už většínou maličkosti.
Co se týče koroze tak na tom nebyla tak zle akorát byly zhnilý oba přední blatníky lehce zadní lemy a vršky předních podběhů. Prahy a podlaha jsou v pohodě akorát malá dirka vzadu na konci pravého prahu a nedávno se mi urvala trubka na hever.
Motor: je tam seriová 105ka a taky tam zůstane ač má údajně najeto podle původního tachometru 122tis km tak jede dobře a mě to zatim stačí akorát jsem ho nechal seřídit ,vyměnil jsem víko karburátoru , svíčky, VN kabely , víčko rozdelovače, palec , vzuchovej filtr a vodní pumpu za novou. Pak jsem musel vyměnit alternátor za 55A a dal jsem nový relé a indukčku, pak přišly na řadu ještě silentbloky motoru.
Podvozek: nic zvláštního akorát zánovní tlumiče nějaký japonský KAYABA a vyčištěný přední brzdy a vzadu nový pakny a lana ruční brzdy( to když jsem jel se zataženou ručkou asi 5km a divil jsem se že je to nějaký líný :-))
ale teď to brzdí pěkně a i místní opravář se divil že škodovka tak brzdí s pouhýma 2 pístkama.
Exterier: asi zůstane skoro seriového vzhledu protože mi nějaký kurvy už chtěli urvat křídlo a akorát mi zničili zadní kapotu a pořád mi lámali zrcátky dohromady asi 7ks a asi 3 stěrače a nedávno jsem měl pod kolem hřebik ale jednou jsem je viděl a ještě si to fotily když to ulomily a vždycky ob tejden ( ja bych jim za každý zrcátko zlomil jeden prst a za křídlo celo ruku, jsou to šmejdi co se tim bavěj že ničej cizí auta) teď už mam zrcátko sundavací na dvě matky a vždycky před jízdou ho přisroubuju , a ještě mi taky ukradli měrku od oleje ale to jsem zjistil až po 10km . A po menší zadním nárazu je tam nový zadní čelo a náraznik a nové zadní lampy( které jsem koupil na burze za necelou stovku obě) lehce ztmavené a s novýma odrazkama (kvůli bezpečnosti:-))) ,a nakonec ještě upravená přední maska s tahokovem a všechny kryty předních blinkrů čiré a nové přední světla s modrýma LED parkovačkama a ještě nejaký kraviny
Interier: no uvídite podle fotek až je přidám:-) akorát jsem musel vyměnit přední sedadla ty púvodní byly ukrutný.
Kola: od koupě a asi do konce žáří klasika plecháče a od řijna ALU Meteor II na 175/70 R13 a je to úplně o něčem jinym a přestalo to táhnout ke straně
Aktuálně: zač. listopadu jsme s kámošem vyvařili přední podběhy a vyměnily blatníky jeden je laminát a druhý plech (tímto děkuji MATSOFTOVI za ten blatnik) .
17.11 jsem konečně dodělat topení a pár nových hadic u motoru a nalil fridex .
19.11.2005- Dneska ráno když jsem chtěl jet tak jsem otevřel pro jistotu motor a ejhle někdo chtěl ukrást víčko od oleje tak jsem našel doma jiný a jel jsem ale pořád mi vzadu při vytočení motoru něco drnčelo a když jsem dojel do Poděbrad tak jsem zjistil že to původní víčko leží dole na pravem šusplechu spadlý. Ale ráno sem si ho nevšim.
23.11.2005- No tak jsem zase opravoval topení protože ta hadice pro odvod vody z topení mi praskla když jsem tam s ni kroutil tak jsem ji dneska vyměnil a konečně nic nekape a neteče a dokonce už i topim.
2.12.2005- zadeklován chladič kusem kartonu pro lepší topení:-)
18.12.2005- Koupeny otvíráky 4,5j /13" s Barum OR34 na zimu.
21.12.2005- Tak dneska jsem nandal do zadu dva otvíráky, a předek ještě musim nechat přezout, ale měl jsem co dělat abych povolil matky vzadu protože ty kurvy v tom pneusrvisu kde mi to na nandavaly, tak to utáhly že jsem to nepovolil ani 3 klíčema. naštěstí mi s tim soused pomohl a povolily jsme to. Hajzli jedny příště si je nandám sám.
11.1.2006- Opraveny brzdy- byly rozežraný hadice mezi nádobkou a brzdovym válcem a přisávalo to vzduch. takže jsou vyměněný a nalitá nová brzdovka a brzdí to jak z praku. HURÁ!
18.1.2006- Nainstalovaná nová přístrojovka s otáčkoměrem.
19.1.2006- Výměna otáčkoměru, ukazoval 400ot, misto 800 na volnoběh.
3.2.2006 - Auto už stojí na všech čtyřech otvírákách.
23.2.2006- Výměna hlavního brzdového válce.
19.3.2006- nějak mi škodovka žačala vařit, asi bude v prdeli těsnění pod hlavou nebo termostat :-((((
26.3.2006- už mám nachystanej jinej motor, jakmile se udělá pěkně a nebude pořád chcát tak se nastěhuje do autí
17.4.2006- nový termostat namontován , autí už nevaří.. HURÁÁÁÁÁÁ...
27.4.2006- nastříkán levý blatník do barvy auta.
20.9.2006 ********************PRODÁ NO!!!!******************** ****
Pavel P./Škoda 105s - komentáře:
15:26:59
20.01.2006
20.01.2006
Majkl
-> Pavel P.: no to teda mám, jinak dík, budu se snažit na tom zamakat
15:00:39
20.01.2006
20.01.2006
Pavel P..
-> Majkl: nj jupíky jsou přednější, to je pravda. tak ať to stihneš. máš co dělat.
14:52:48
20.01.2006
20.01.2006
Majkl
-> Pavel P.: ja vim to ode me byl taky vtip :-)
no budes si to muset zkusit na svym :-) já mam před sebou leštění ted na tri mesice dopředu
no budes si to muset zkusit na svym :-) já mam před sebou leštění ted na tri mesice dopředu
14:50:33
20.01.2006
20.01.2006
Pavel P..
-> Majkl: tak jsem to nemyslel, to byla sranda. neni problem si to udělat sám, ten volant co mám já byl skoro novej když jsem ho koupil na burze za 50kč. takže to bylo bez práce ale jenom na zkoušku jak bude vypadat vyleštěnej bys to zkusit moh. ať vim do čehu jdu..
14:47:37
20.01.2006
20.01.2006
Majkl
-> Pavel P.: takovej repas naprav a brzd je uplne zbytecnej, to prodam a dam to spoileru
14:43:14
20.01.2006
20.01.2006
Pavel P..
-> Majkl: ty už si nacpal zbytečnejch peněz do jinejch věcí že tě nějaký čalounění volantu nezabije.
to byl vfip
to byl vfip
14:37:27
20.01.2006
20.01.2006
Majkl
-> Pavel P.: musel bych udělat znova obšití (není tam) a to sou zbytežný peníze :-)
14:28:14
20.01.2006
20.01.2006
Pavel P..
-> Majkl: straky lítaj všude
tak ho na zkoušku vylešti jak bude vypadat. a můžeš je podle libosti měnit.
tak ho na zkoušku vylešti jak bude vypadat. a můžeš je podle libosti měnit.
14:25:43
20.01.2006
20.01.2006
Majkl
-> Pavel P.: jo to bude vypadat dobre, taky ten volant mam doma a premejslel sem o nem :-)
neboj parkujes dost daleko ode me :-))
neboj parkujes dost daleko ode me :-))
14:17:43
20.01.2006
20.01.2006
Pavel P..
-> Majkl: no jasně že je hliníkovej, vždyť je to originál, tak to zkusim poleštit. ale aby to zase nelákalo chmatáky. a nebo nějaký nenechavý lesku chtivý individua.
14:13:48
20.01.2006
20.01.2006
Majkl
-> Pavel P.: jestli je volant z hliníku nebo nejaky jeho slitiny tak neni problem :-))
dobře trochu sem to čekal
dobře trochu sem to čekal
13:55:05
20.01.2006
20.01.2006
Pavel P..
-> Majkl: ale ale, prej nečekal ještě se chystám leštit volant, tak jsem zvědavej jak to dopadne.
13:51:59
20.01.2006
20.01.2006
Majkl
-> Pavel P.: aha tak to sem ani nečekal jinak díky
13:50:51
20.01.2006
20.01.2006
Pavel P..
-> Majkl: taková skromnost?, no přece u tebe. copak je tu nějakej jinej Mistr Leštič.?
13:42:19
20.01.2006
20.01.2006
Majkl
-> Pavel P.: jj ofuk je potřeba ;-)
nevim, kde?
nevim, kde?
13:40:32
20.01.2006
20.01.2006
Pavel P..
-> Majkl: děkuju, taky jsem si dal záležet, oproti těm původním jsou luxusní a už nemám otáčkoměr v ofuku.
a od koho myslíš že jsem se inspiroval.
a od koho myslíš že jsem se inspiroval.
13:36:51
20.01.2006
20.01.2006
Majkl
-> Pavel P.: pěkný, lepší než chrom
13:35:33
20.01.2006
20.01.2006
Pavel P..
Tak jsem přihodil fotku budíků ještě před nasazením. takhle vypadaj líp.
18:31:35
19.01.2006
19.01.2006
Pavel P..
Tak a mám novou přístrojovku s otáčkoměrem a vyleštěnejma obroučkama.
23:16:09
25.12.2005
25.12.2005
Pavel P..
-> Majkl: ůspěch zaručen měřěno na ruční brzdě.( když ještě fungovala)