FORM / Š136GLS FORM / Š136GLS

komentáře | popis | fotky | FORM - zlomená ojnice | 05.09.08 09:12 | 75x v oblíbených
Historie škodofky a můj vztah k ní
Rozhodl jsem se, že vám také ukážu na čem pracuji, nekamenujte mne za to že je na tom málo plastů, nebo sériovej motor, ale já prostě jenom dávám jednu fajnovou škodovku do stavu jako kdyby vyleja z linky. No jsem chudej student, mám jedno auto, které lze stářím zařadit někam mezi staré herky a veterány, ale mám ho rád, protože si na něm zvládnu udělat co potřebuju. Kdybych měl Mitsubishi, tak mne startér bude stát 40 000, takhle šáhnu pod stůl a nějakej se tam určitě bude válet.
Jo jinak je to Škoda 120GLS z roku 1985 (je asi o dva měsíce mladší než já, ale má naběháno víc kilometrů, konkrétně 60 000). Zdědil jsem ji, mrchu jednu, po dědovi, který sice nebyl schopen zalézt pod ni, ale za to byla celou dobu schována v garáži a na zimu stála na špalkách, aby se neomačkaly gumy. Jo tak taková je, interiér září novotou a až vyměním ty blatníky (už jsou doma, ale není čas), tak už na ní nikdo nenajde kousíček rezu. Po nastříkání bude vhodná i do muzea. Pár věcí jsem opravil, něco vylepšil a natahal pár desítek metrů drátu, bez kterého by se neobešlo nic co já dávám do kupy. Tak tady máte pár fotek, aby byla nějaká představa.

Seznam oprav a úprav
Jo jinak dělal jsem spojku, zadní brzdy komplet, spojkový okruh, těsnění v předních nábojích, uložení stabilizátoru, kulisu řazení, spojovací tyčku, uvolněnou vidličku na pátém kvaltu, benzínovou pumpu, repasi karburátoru, rozdělovač, seřízení ventilů, předstihu a karbece, repase alternátoru a startéru, lehké přeleštění potrubí, nový filtr sání a tak, trochu jsem stříknul měněný práh, který děda ťuknul, imobilizér na čipové klíčenky a taky centrál, zpoždění zhasínání interiérových světel.
Dřív jsem uvařil vazelínu v předních nábojích, která mi pak vytekla na kotouče a tvořila kouřové efekty, tenkrát jsem ji jen tak narychlo doplnil, až teď v té hnusné zimě jsem se dostal k tomu abych ji vyměnil i s těmi .manžetkami co ji utěsňují.
Dal jsem budíky s chromovými obroučkami, vypadá to moc hezky, jen musím ještě sehnat tacho s dením počítadlem.



15.-16.4.2006 již asi po desáté očistěna P kapsy + natřeno odrezovačem, našel jsem ofouklej plastizol nad
přední nápravou takže strhán, zhruba odrbáno
21.4.2006 Vyvařen lem, navařena levá P kapsa, natřeno základem
22.4.2006 Vykitováno, základovka, první vrstva tlumexu
30.4.2006 Nalepeny blatníky (už to zase začíná vypadat jako auto)
1.5.2006 usazeno, nalepeno čelo, tlumex na přednní nápravě, mostu a všude kam zbyl...
12.5.2006 Vybrakován interiér
13.5.2006 odrezena a natřena podlaha, nastříkány blatníky, čelo a nějaké další oděrky
14.5.2006 poskládán exteriér, nandal jsem jednu sedačku a jel se po dvou měsících projet..... labůžo....
9.6.2006 natřeny opravované části podlahy
10.6.2006 napatlané dveře zevnitř, poskládány přední, vystříkány dutiny, prohlídka podvozku na rampě
11.6.2006 koberce a sedačky vyčištěny, poskládán interiér
12.6.2006 pár blbin v interiéru, nástřik pár míst na podvozku, zástěrky, lištičky a tak
15.6.2006 koupil jsem od jednoho hodného člověka nové lišty na zadní dveře a na všechny blatníky
30.6.2006 sehnal jsem originální černé poklice a nějaké díly na brzdy
9.7.2006 namontována nová maska, odveden velký kus práce na repasi předních brzičů
10.7.2006 brzdiče a náboje natřeny vrchní barvou
11.7.2006 poskládány zrepasované dvoupísty a namontovány

12.7.2006 repase brzdového i spojkového válce, nové hadice a konečně po minimálně pěti letech nová brzdovka, odvzdušněno, dočasně namontovány dva pásy dozadu, zpet jsou potahy i gumové koberečky

17.7.2006 škodule teď brázdí jižní čechy a já chystám pár menších překvapení do interiéru

31.7.2006 Já i škodule jsme zpět ze společné dovolené, opět se začne makat, co byste řekli na přestavbu ze 120GLS na 120GLX? Samozdřejmě vše vyndané bych uschoval pro budoucí veteránskou testaci :-)))

10.8.2006 sehnal jsem lehce stočené kotouče, které budou jistě lepší než ty mé pískavé a taky těch pár blbin co jsou na nové fotce, kdo uhodne co to je?

11.8.2006 Tak už jsem se rozhodl, začnu skládat vlečku z nových nebo zánovních dílů. Alespoň nebudu muset řešit tento seznam úkonů připravený pro kyvku: klepající druhovýrobní táhlo řazení, nutná výměna oleje v převodovce, výměna ložisek, výměna paken, těžké a někdy i nemožné řazení zpátečky, netěsnost převodovky a tak. Prostě to vyřeším vlečkou a bude vystaráno, v pondělí beru vozík a jedu si pro kupu dílů, alespoň budu mít co dělat :-)

13.8.2006 Příprava kotoučů - dráťák a barva
14.8.2006 dovezena vlečka

15.8.2006 Milé děti, povím vám příběh o tom jak se mi dnes třikrát zatmělo před očima a jednou jsem šel do kolen. Jednoho krásného mokrého rána jsem byl násilně vzbuzen z krásného snu křičením a škubáním, byla to má milá matička, která "nutně" potřebovala odvézt do líbezné vesničky nedaleko odsud. I odporoval jsem, ale po podrobném přezkoumáním možnosti jít jí jen nastartovat auto, jsem se s vědomím toho že bych rád svojí Bábinu ještě někdy viděl, jsem se s kvílením gum vydal se živým nákladem směrem k nejmenované vesnici. Po rychlém vyložení zvěře jsem uzřel, že naproti se nalézá mototechna s okřídleným šípem ve znaku. Zaparkuji vozidlo a vidím že zrovna otevírají. Ptám se na škodovácké díly a paní povídá, že tu ještě něco mají. Po vyjmenování několika drobností jsem tvrdě zaútočil na bolavé místo - silenblok převodovky 130, paní šáhla do regálu, postavila ho předeme a mne se poprvé zatmělo před očima. Rozdýchal jsem to na nějaké drobnosti a útočím znovu - vlečkové bubny, chvíle cvakání vzadu a pak tma, donesla originální buben v šedivém základu. Ufff, jen ta cena. Chvíly koukání do katalogu následoval dotaz na některé díly kloubů. Paní zašla do sklepa se slovy: "takové drobnosti nemáme" a dorazila s fungl novým vlečkovým klobem. Za pár minut jsem se zvedl ze země, opucoval, došel si pro pár korun do bankomatu a koupil zatím jen ten silenblok a pár drobností. Jo, to třetí zatmění byl čtyřpístový brzdič.

15.8.2006 Drbání převodovky, očištění a natření hrdla nádrže.
17.8.2006 Renovace konzoly řazení, očišťování a hledání co nejlepších bubnů
18.8.2006 Natírání hrdla nádrže, čištění převodovky
20.-22.8.2006 Běhání po mototechnách
23.8.2006 Dovezen motor 742.136, už to tak vypadá že provedu přestavbu
24.-27.8.2006 Renovovaných dílů pomalu přibývá, k světu už se má převodovka, potrubí z motoru, víko ventilů, víko zdvihátek, benzínová pumpa a další blbiny

31.8.2006 Dnes jsem dotáhnul z vrakáče 4 pistové brzdiče s držáky a štíty brzd, pak ještě pár kravin jako zánovní zadní pásy super-roll :-)

10.9.2006 rozebral jsem i druhou hlavu, očistil vahadla, renovoval rozdělovač, rozebral a odvazelínoval jsem klouby
12.9.2006 Dal jsem do kupy karburátor, abych zjistil že ho musím zase rozebrat kvůli prohnuté přírubě
13.9.2006 Tu pitomost jsem rozebral na prvočísla a když už jsem byl v ráži, tak jsem i shodil vanu, sundal setrvák a vytáhnul ložisko z kliky

14.9.2006 vyčistil jsem motor od usazenin, vyměnil gufero za setrvákem, naklepnul ložisko, sundal jsem prsa, vyměnil rozvody, natřel jsem základovkou klouby, řemeničky a unašeče. Brzy dám zas nějaké foto

15.9.2006 Leštění :-)))
16.9.2006 Sraz v Doksech
18.9.2006 Natírání
19.9.2006 Rozebírání brzdičů, všeliké natírání
20.9.2006 Dostal jsem zaúhlované ventily, složil jsem klouby, odrezil jsem brzdiče a stříkl je zinkem
21.9.2006 Brzdiče v základu
22.9.2006 Natírání brzdičů, držáků, pokliček a tak
23.9.2006 Vyžebrání pár životně důležitých dílů, díky za ně Paličovi a taky za převaření filtrboxu
24.9.2006 Zabroušené ventily, kompletně složená hlava, motor dostal zpět setrvák, o další várce natírání se ani nezmiňuji

25.9.2006 Zatěsněný a slepený motor, příprava různých drobností
26.9.2006 Nastrojování motoru, broušení, čistění, natírání
27.9.2006 Složeny brzdiče
29.9.2006 nasazení ložisek 2306 na hřídele, natažena hadička od benzínu, nákupy, složen karburátor
30.9.2006 hadičky a různé blbinky, těšení se z krásného motoru
2.10.2006 koupeny hadičky a brzdové trubky na 130
3.10.2006 koupeny domky pružin a plech pod silenblok převodovky, už bych měl mít zpět opískovanou nápravu, hned mi ji stříkli základovkou

4.10.2006 koupena víčka nádobky chladící kapaliny 0.1Mpa, tlustá podložka pod karburátor, lišty pod okna, nerezové prahové lišty, pěkné zadní tlumiče, štítek 135 na zadní spojler, zadní světla zřejmě s novými kryty

5.10.2006 přivezl jsem nápravu
6. - 7.10.2006 natírání drobných dílů
13.10.2006 nákupy, starší účty už jsem radši předal švagrovo účetní, protože kdybych je dal všechny dohromady a sečetl, tak to se mnou musí švihnout

14.10.2006 Poskládal jsem tlumiče, namontoval držáky motoru a silenbloky, přidělal jsem plechy k silenbloku převodovky, natřel znovu příčku a štíty brzd

15.10.2006 Odrezení držáku výfuku a montáž na ošetřený výfuk
16.10.2006 Koupil jsem ještě hadice a prasátka na zadní brzdy
20.10.2006 Natřena podélná ramana, opálen filtrbox, nástřik dřžáků zadních opěrek a silenbloků do ramen, koupen olej do převodovky vyčistěny zadní opěrky a plastový bok k filtrboxu

22.10.2006 Dotažena hlava, seřízeny ventily, zkompletována podélná ramena
29.10.2006 odrezil jsem rozpěrky a poskládal díly kolem paken
2.11.2006 Mám zpět zavařená ramena a příčku motoru, natřel jsem je základovkou
3.11.2006 vykitovaný a nastříkaný filtrbox, nalisována ložiska v ramenech, natření ramen vrchní barvou
10.11.2006 skládání zadní nápravy
11.11.2006 vykuchán zadeček :-)
12.11.2006 Auto už stojí na nové nápravě i s převodovkou
17.11.2006 Už to bublá :-))))
18.11.2006 hadice od chlazení, nová náplň fridexu, dvě hadičky od brzd
19.11.2006 nasazeny kotouče, brzdiče, hadičky i držáčky
24.11.2006 Vyzvednul jsem si povolení k přestavbě
1.12.2006 Zrenovoval jsem startér a připravil věci pro montáž předehřevu vzduchu

8.12.2006 Poslušně hlásím, že jsem dnes prošel přestavbovou technickou bez jediné závady (sice jsme tam ještě odvzdušňovali hlavní brzdový válec, ale technici v pohodě), taky jsem si koupil nové kryty blinkrů made in czechoslovakia

9.12.2006 Připravil jsem navíjecí pásy dozadu, jeden jsem musel celý rozebrat, odrezit a nastříkat, ale teď vypadají jako nové.
15.12.2006 Sehnal jsem nový spojler na zadní kapotu a taky mřížky na C sloupky
22.12.2006 Významná změna v dokladech
14.1.2007 Vypadá to že nic nedělám, ale já dělám a sice sháním hromady dílů.
23.1.2007 Poskládal jsem ze čtyř budíků dvoje pěkné. Jedny jsou vývozní 136, druhé jsou nejspíš jedny z prvních 130 budíků, u půlky kontrolek svítí jen symboly :-)
11.2.2007 Zamontoval jsem budíky a provizorně i rádio, natřel jsem tlumiče základovkou.
21.2.2007 Provedena výměna předních pružin za 260 a tlumičů za MOTEX
24.2.2007 Nastaveny ventilové vůle, výměna mrazové zátky v hlavě
30.3.2007 Provedena laserová geometrie přední i zadní nápravy
31.3.2007 Složena nová vodní pumpa :-))
8.4.2007 Zkráceny dorazy spodních ramen, namontován originál držák bowdenu plynu, opraveno prolínání oleje okolo víka ventilů, motor seřízen, vyměněno zadní plato za koženkové a namontovány zadní pásy
2.7.2007 Konečně jsem se dostal k přeštítkování, takže nyní lze konečně auto rozpoznat jako 136GLS
11.11.2007 Montáž nových zadních opěrek, výměna mlžícíhose předního světlometu


Pár lidí se mě ptalo na pružiny, proto tvrdím toto:
Vzal jsem 260 z několika důvodů, jsou prakticky stejně tvrdé jako sérié, na naších silnicích nechci mít vyklepané zuby, ale v kombinaci s tvrdšími tlumiči z Motexu mi to vyhovuje a také nemusím vyztužovat nápravu. Za druhé jsou nižší jen o 2,4cm proto není třeba upravovat dorazy nápravy a řešit podkládání tlumičů nebo jiné tlumiče, stačilo jen o kousek zkrátit dorazy. Za třetí snížení je příjemné a znatelné, ale ne příliš, proto ještě stále vyjedu všude kde jsem vyjel před tím, nemám problémy s mlácením stabilizátoru do mostu a vzhledově to v kombinaci s vlečkou je dle mě tak akorát. Je to v předu stále o kousek výše než vzadu, což by možná spravily nové zadní pružiny, ale jsem s tím spokojen. Záleží k čemu auto slouží, mě k běžnému provozu.

FORM / Š136GLS - komentáře:

14:45:18
26.01.2011
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Pavel P..: to už budu potřebovat dvojníka, kterej za mě bude chodit do zaměstnání 21
23:44:01
25.01.2011
Pavel P..
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: další práce3
23:42:52
25.01.2011
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> FORM: twe, o tomhle autě ani nevim 9
10:49:08
21.08.2008
stika87 - Maschinenführer
Dobre ty tam neni ani jeden sroubek origos :D
22:39:32
02.01.2008
Maxx
-> FORM: jukni do ID prosim te dik4
18:52:28
05.12.2007
minno
-> xtuner: nj, mozes poslat...
18:17:22
05.12.2007
xtuner
-> minno: Já bych měl mít pár fotek Formovo auta,tak jestli chceš tak ti je pošlu na mail...
10:25:13
05.12.2007
FORM - zlomená ojnice
-> minno: čeče, já jsem hnědku neviděl už tak měsíc, přičemž 14 dní už jsem na severu vůbec nebyl. zkus kouknout na tu poslední fotku.
09:41:07
05.12.2007
minno
-> FORM: a tú fotku auta z boku s pružinami 260 sem teda nedáš?1
15:43:30
03.12.2007
J3STER
-> FORM: Hlavně zevnitř na čelním skle 1.
15:41:39
03.12.2007
J3STER
-> FORM: Dívám se na poslední fotku cos přidal , a všiml si, že máš taky otočené nasavače na kapotě jako já3 9. Ono potom není tolik prachu v interiéru4.
00:35:33
03.12.2007
FORM - zlomená ojnice
-> J3STER: člověče, možná by se ještě daly sehnat nové, ale není to moc levná záležitost. Potřebuješ jen některé nebo celou sadu?
00:33:58
03.12.2007
FORM - zlomená ojnice
-> Labros: Novější než s kábrem jsem nenašel, budu muset nějakou udělat
09:20:19
02.12.2007
J3STER
-> FORM: Zdravím, četl jsem tvoje hodnocení 260tek pružin. Přesně takové vlastnosti vyžaduju i já, asi si je pořídím4. A mám prosbu. Sháním gumové koberečky na polahu jako máš ty. Na vrakáči je mají roztrhané a nebo je nemají vůbec. Kdybys mi je prosím pomohl sehnat byl bych ti vděčný171. Škodě zdar!
22:02:14
29.11.2007
FORM - zlomená ojnice
-> Labros: To bych mohl, ale ono není moc co fotit
11:26:18
28.11.2007
Labros
-> FORM: Dej taky nějaké celkové foto do galerie, ty co tam máš už jsou dost staré..
11:25:49
28.11.2007
Labros
-> minno: ale s vlečkou to vypadá jinak, než by to vypadalo s kyvkou...
11:25:17
28.11.2007
Labros
-> minno: pružiny 260L/A mám na autě i já a moje auto jsi viděl
11:04:04
28.11.2007
FORM - zlomená ojnice
Jo a když už jsem procházel fotky, tak jsem přidal dvě dost staré, jen aby bylo vidět, že to nebylo úplně zdravé.
Extreme Tyres