
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
--------------------------
-----
Šmoula je na pravdě Boží
------------------------- ------
Udržování tohoto autíčka jsem vzdal na začátku léta 2019, s vědomím blížící se STK, která by sice nutně nemusela skončit neúspěchem, ale odvyknul jsem si jezdit na STK s autem s rezavějícími prahy, horšícími se emisemi (byť motor jede pořád velmi pěkně) a lakem, přes který prosvítá rez. (Ony mi už i tak dřív stačil zkřivený sloupkek dveří, rezavé lůžko podélného ramene a částečně vyvařená podlaha pod řidičem.) Jako vzpomínku na její historii bych ji zde ještě nějakou chvíli ponechal.
Díky za shovívavost,
Labros
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Stručná historie auta
- zakoupena v březnu 2003 jako moje první auto, v té době moje znalosti obnášely přibližně počet válců a druh náhonu. Původně to měla být pojízdná nákupní taška, určená k brzké likvidaci ;)
- první myšlenky na rychlý prodej dál po prvních nutných investicích zavrženy, prodej by se nevyplatil - tento stav trvá dodneška :)
- na jaře 2005 přestavba na typ 136
- do roku 2006 sloužila jako naše jediné auto
- od roku 2007 v provozu sporadicky, spíš po městě, maximálně na Jihomoravské srazy
- v létě 2009 ukradena neznámými vandaly, poničen předek karosérie, motor i interiér, po nalezení opravena do lepšího stavu než před krádeží
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Zajímavosti
- První - nebo jedná z úplně prvních - stodvacítek na virtu, přestavěná a přetypovaná na 136 ("120 s motorem 136")
- Jeden z průkopníků karburátoru LEKR na virtu
- První tlumiče z Lady 2101 na škodovce na virtu ;)
- Motor úspěšně poskládán a od jara 2005 v provozu, komponenty s ohledem na běžný provoz (vačka 110R, komprese 10:1, hlava Felda.) Žádné prasklé písty, vystřelená těsnění, zadřené kliky. Nulová spotřeba oleje. EDIT: První oprava motoru až poté, co ho zhuntovali zloději lítáním po poli a uvařením.
- Auto po většinu doby v provozu, nejdéle odstaveno na 3 týdny kvůli zástavbě vlečky a asi měsíc kvůli generálce předku skeletu
- Provoz v zimě v létě, i když sporadicky
Poděkování
Chtěl bych in memoriam poděkovat svému kamarádu škodovkáři Pedrovi za všechnu pomoc, kterou mi se škodovkou za svého života poskytl. Nemohl bych ji dělat nemít k dispozici jeho zázemí, rady, pomoc a práci s vyvařováním.
Dále vřelé díky "bývalému" členovi VeTëVovi za záchranu přední části karoserie! Vyvařil mi vršky podběhů, "P" kapsy, okraje "brýlí", zavařil díry v podběhu kolem odtokových hadic, svařil roztrhlý most, a vyměnil svrchní část spodku A sloupku a vyvařil výztuhu pod ním. Též pomáhá napasovat a nastrojit zpět karoserii.
Šmoula je na pravdě Boží
------------------------- ------
Udržování tohoto autíčka jsem vzdal na začátku léta 2019, s vědomím blížící se STK, která by sice nutně nemusela skončit neúspěchem, ale odvyknul jsem si jezdit na STK s autem s rezavějícími prahy, horšícími se emisemi (byť motor jede pořád velmi pěkně) a lakem, přes který prosvítá rez. (Ony mi už i tak dřív stačil zkřivený sloupkek dveří, rezavé lůžko podélného ramene a částečně vyvařená podlaha pod řidičem.) Jako vzpomínku na její historii bych ji zde ještě nějakou chvíli ponechal.
Díky za shovívavost,
Labros
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Stručná historie auta
- zakoupena v březnu 2003 jako moje první auto, v té době moje znalosti obnášely přibližně počet válců a druh náhonu. Původně to měla být pojízdná nákupní taška, určená k brzké likvidaci ;)
- první myšlenky na rychlý prodej dál po prvních nutných investicích zavrženy, prodej by se nevyplatil - tento stav trvá dodneška :)
- na jaře 2005 přestavba na typ 136
- do roku 2006 sloužila jako naše jediné auto
- od roku 2007 v provozu sporadicky, spíš po městě, maximálně na Jihomoravské srazy
- v létě 2009 ukradena neznámými vandaly, poničen předek karosérie, motor i interiér, po nalezení opravena do lepšího stavu než před krádeží
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Zajímavosti
- První - nebo jedná z úplně prvních - stodvacítek na virtu, přestavěná a přetypovaná na 136 ("120 s motorem 136")
- Jeden z průkopníků karburátoru LEKR na virtu
- První tlumiče z Lady 2101 na škodovce na virtu ;)
- Motor úspěšně poskládán a od jara 2005 v provozu, komponenty s ohledem na běžný provoz (vačka 110R, komprese 10:1, hlava Felda.) Žádné prasklé písty, vystřelená těsnění, zadřené kliky. Nulová spotřeba oleje. EDIT: První oprava motoru až poté, co ho zhuntovali zloději lítáním po poli a uvařením.
- Auto po většinu doby v provozu, nejdéle odstaveno na 3 týdny kvůli zástavbě vlečky a asi měsíc kvůli generálce předku skeletu
- Provoz v zimě v létě, i když sporadicky
Poděkování
Chtěl bych in memoriam poděkovat svému kamarádu škodovkáři Pedrovi za všechnu pomoc, kterou mi se škodovkou za svého života poskytl. Nemohl bych ji dělat nemít k dispozici jeho zázemí, rady, pomoc a práci s vyvařováním.
Dále vřelé díky "bývalému" členovi VeTëVovi za záchranu přední části karoserie! Vyvařil mi vršky podběhů, "P" kapsy, okraje "brýlí", zavařil díry v podběhu kolem odtokových hadic, svařil roztrhlý most, a vyměnil svrchní část spodku A sloupku a vyvařil výztuhu pod ním. Též pomáhá napasovat a nastrojit zpět karoserii.
Šmoula na pravdě Boží - komentáře:
13:34:59
20.10.2008
20.10.2008

Pavel P..
-> Labros: neboj to přijde.... ještě to nezačal vařit..

12:43:38
20.10.2008
20.10.2008

Labros
-> Pavel P..: Tak to je akorát na mě slušnější 

12:41:03
20.10.2008
20.10.2008

Kapřík
Pavel P.. 20.10.08 11:04:59 napsal:
Labros 20.10.08 11:01:15 napsal:
-> gim: .... shoď to ze skály...
to byla asi jedna z těch mírnějších... u mě to byla furt mrdka a sračka shnilá a že by to hodil do šrotu...
Tak to mě málem srazilo ze židle

Labros 20.10.08 11:01:15 napsal:
-> gim: .... shoď to ze skály...

to byla asi jedna z těch mírnějších... u mě to byla furt mrdka a sračka shnilá a že by to hodil do šrotu...

Tak to mě málem srazilo ze židle

11:04:59
20.10.2008
20.10.2008

Pavel P..
Labros 20.10.08 11:01:15 napsal:
-> gim: .... shoď to ze skály...
to byla asi jedna z těch mírnějších... u mě to byla furt mrdka a sračka shnilá a že by to hodil do šrotu...
-> gim: .... shoď to ze skály...

to byla asi jedna z těch mírnějších... u mě to byla furt mrdka a sračka shnilá a že by to hodil do šrotu...

11:01:15
20.10.2008
20.10.2008

Labros
-> gim: měli bysme tam být teď o víkendu, jinak větévka na tom dělá i přes tejden
no samozřejmě že jeho první věta když se do toho pustil byla shoď to ze skály... 
no samozřejmě že jeho první věta když se do toho pustil byla shoď to ze skály... 
10:57:29
20.10.2008
20.10.2008

gim
-> Labros: nemel si ho k tomu postet, ti to cely rozreze a bude z toho jiny auto ;-) asi se u nej nekdy stavim mrknout jak na tom delate..
18:17:57
17.10.2008
17.10.2008

Labros
Tak co se děje:
Auto je na operaci u Větévky, má už odříznutý levý vršek podběhu a P-kapsu, dále disponuje velkou dírou v oblasti odtokové hadice a uřízlým krajem brýlí. Po vyvaření se bude pokračovat napasováním nového blatníku a vyvařením pravé strany.
Po zhlédnutí stavu jsem byl tak konsternován, že jsem zapomněl pořídit foto.
Jak budu něco mít, dám to sem.
Auto je na operaci u Větévky, má už odříznutý levý vršek podběhu a P-kapsu, dále disponuje velkou dírou v oblasti odtokové hadice a uřízlým krajem brýlí. Po vyvaření se bude pokračovat napasováním nového blatníku a vyvařením pravé strany.
Po zhlédnutí stavu jsem byl tak konsternován, že jsem zapomněl pořídit foto.
Jak budu něco mít, dám to sem.09:26:10
01.10.2008
01.10.2008

Labros
-> M3Power: dík, ve skutečnosti ta práce navenek moc vidět není, tak jsem rád, když si někdo všimne 

09:25:16
01.10.2008
01.10.2008

Labros
-> Kapřík faster: hlavu mám už jen na motoru a na krku.. Zakončit určitě musíme, já se letos zařeknul, že nikam nepojedu dokud to nebude vyvařený, takže to bude můj jedinej letošní sraz 

09:10:26
01.10.2008
01.10.2008

M3Power
Moc pěkná ! Obdivuju tolik práce !
17:22:37
30.09.2008
30.09.2008

Kapřík
-> Labros: co tam máte levnýho? rohlíky?
Nene, nepotřebuju nic..teda zatím:-) Leda tak, že by ti doma ležela hlava z feldy MPI 50kw.. Tak super, že přijedeš. Auto se určitě stihne vyvařit
Přece musíme tu sezonu nějak zakončit
Nene, nepotřebuju nic..teda zatím:-) Leda tak, že by ti doma ležela hlava z feldy MPI 50kw.. Tak super, že přijedeš. Auto se určitě stihne vyvařit
Přece musíme tu sezonu nějak zakončit
16:58:48
30.09.2008
30.09.2008

Labros
-> Kapřík faster: určitě chci přijet, ještě to teda bude záviset na tom, jak se bude dařit vyvařování předku, ale mělo by se to stihnout. Chceš něco dovalit z Prahé? 

16:46:31
30.09.2008
30.09.2008

Kapřík
-> Labros: čau čau, nechystáš se na Jihomoravák?

12:52:06
29.08.2008
29.08.2008

Labros
-> minno: hehe, nemá cenu dávat nový lak na shnilou karoserii ;) nejdřív musí nastoupit Větévka a trochu zapracovat, při tom chci vyměnit jeden blaťák, přední okno a nějaký maličkosti, nový lak by byl pěknej, ale letos bych na něj ani neměl, jak jsem finančně vycuclej. Budu rád, když uženu Větévku před Jihomoravákem ;)
11:34:19
29.08.2008
29.08.2008

minno
-> Labros: čo je tu nové? kedy bude nový lak? :)
12:08:47
29.07.2008
29.07.2008

VeTeV
-> Labros: komunikace s opilzm lajosem je na picu 

12:08:09
29.07.2008
29.07.2008

Labros
-> VeTëV: psals něco jako Leda hovno - ale já nevěděl na co konkrétně odpovídáš - komunikace přes SZ je naprd ;)
10:36:59
29.07.2008
29.07.2008

VeTeV
-> Labros: a ja Ti rikal ze zakytovano nemam - jak u tataru
09:19:35
29.07.2008
29.07.2008

Labros
-> VeTëV: sem ti rikal zakytovano mas, a lak ti zvladne striknout ten manik co mi lakoval pz lz a pp blatak
09:17:17
29.07.2008
29.07.2008

VeTeV
-> Labros: a ja cekam na lakyrnika / je to v pice
Šmoula na pravdě Boží
