Šmoula na pravdě Boží Šmoula na pravdě Boží

komentáře | popis | fotky | Labros | 30.08.19 14:38 | 54x v oblíbených
-------------------------- -----

Šmoula je na pravdě Boží

------------------------- ------



Udržování tohoto autíčka jsem vzdal na začátku léta 2019, s vědomím blížící se STK, která by sice nutně nemusela skončit neúspěchem, ale odvyknul jsem si jezdit na STK s autem s rezavějícími prahy, horšícími se emisemi (byť motor jede pořád velmi pěkně) a lakem, přes který prosvítá rez. (Ony mi už i tak dřív stačil zkřivený sloupkek dveří, rezavé lůžko podélného ramene a částečně vyvařená podlaha pod řidičem.) Jako vzpomínku na její historii bych ji zde ještě nějakou chvíli ponechal.



Díky za shovívavost,



Labros



------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------

------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------



Stručná historie auta



- zakoupena v březnu 2003 jako moje první auto, v té době moje znalosti obnášely přibližně počet válců a druh náhonu. Původně to měla být pojízdná nákupní taška, určená k brzké likvidaci ;)

- první myšlenky na rychlý prodej dál po prvních nutných investicích zavrženy, prodej by se nevyplatil - tento stav trvá dodneška :)

- na jaře 2005 přestavba na typ 136

- do roku 2006 sloužila jako naše jediné auto

- od roku 2007 v provozu sporadicky, spíš po městě, maximálně na Jihomoravské srazy

- v létě 2009 ukradena neznámými vandaly, poničen předek karosérie, motor i interiér, po nalezení opravena do lepšího stavu než před krádeží



------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------

------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------



Zajímavosti



- První - nebo jedná z úplně prvních - stodvacítek na virtu, přestavěná a přetypovaná na 136 ("120 s motorem 136")

- Jeden z průkopníků karburátoru LEKR na virtu

- První tlumiče z Lady 2101 na škodovce na virtu ;)

- Motor úspěšně poskládán a od jara 2005 v provozu, komponenty s ohledem na běžný provoz (vačka 110R, komprese 10:1, hlava Felda.) Žádné prasklé písty, vystřelená těsnění, zadřené kliky. Nulová spotřeba oleje. EDIT: První oprava motoru až poté, co ho zhuntovali zloději lítáním po poli a uvařením.

- Auto po většinu doby v provozu, nejdéle odstaveno na 3 týdny kvůli zástavbě vlečky a asi měsíc kvůli generálce předku skeletu

- Provoz v zimě v létě, i když sporadicky



Poděkování



Chtěl bych in memoriam poděkovat svému kamarádu škodovkáři Pedrovi za všechnu pomoc, kterou mi se škodovkou za svého života poskytl. Nemohl bych ji dělat nemít k dispozici jeho zázemí, rady, pomoc a práci s vyvařováním.



Dále vřelé díky "bývalému" členovi VeTëVovi za záchranu přední části karoserie! Vyvařil mi vršky podběhů, "P" kapsy, okraje "brýlí", zavařil díry v podběhu kolem odtokových hadic, svařil roztrhlý most, a vyměnil svrchní část spodku A sloupku a vyvařil výztuhu pod ním. Též pomáhá napasovat a nastrojit zpět karoserii.

Šmoula na pravdě Boží - komentáře:

12:36:35
12.12.2006
VeTeV
-> Labros: lýbý jo? 3

neni nad novej kocar kor kdyz do nej lajos nabastlil lektriku podle oka 2
09:04:34
12.12.2006
Labros
Přidal jsem fota té mojí nové elektrárny (protesty rakouských aktivistů očekávám každým dnem) a taky jsem nasadil repasovaný tacho, lýbý se mi moc 5
13:27:05
05.12.2006
Labros
Konečně jsem zprovoznil to palivový čerpadlo - diky AlVybovi za čerpadlo. Musel jsem teda ještě předělat zapojení, protože jsem nějak nepočítal s tím, že plášť čerpadla je ukostřen. Koupil jsem v mototechně relátko na světla a provizorně to spínám tím, moje elektronické bazmek asi nahodím až na jaře. Musel jsem snížit tlak a průtok zařazením odporu, přepad nestíhal!
14:07:10
27.11.2006
Labros
Tak jsem koukal, že se koupit dají a stojí asi 65Kč..
12:05:44
27.11.2006
Labros
Tak jsem se o víkendu zase dvě hodinky hrabal v motoru. Teď už mám sice díky AlVybovi funkční čerpadlo, ale zase zahaprovala elektronika na jeho spínání. Uvažuju, že ho provizorně budu spínat relátkem jako je normálně ve škodovce na světla nebo na vyhřívání okna. Nevíte, jestli se dají koupit nový v mototechně?
13:08:57
21.11.2006
Pavel P..
-> VeTëV: to budou ti myšové jako v tvém novém filtrboxu že?3 3
11:34:01
21.11.2006
VeTeV
-> Labros: to nevis ze kdyz nechas cerpadlo ve sklepe - tak mysi s nim provadej neresti, curaj do nej a skusej jak daleko to hodi atd?

koukam solventni prodejce

3
11:29:36
21.11.2006
Fire
-> Labros: peknej šmejd 8 10
10:45:41
21.11.2006
havlik
-> Labros: jj už si to psal v nějakym jinym tematu 8 jinak asi ti nějak zaoxidovalo
10:44:47
21.11.2006
Labros
-> havlik: jj, lupne v něm, cukne sebou a konec. A kotva ve zkratu.
10:43:14
21.11.2006
havlik
-> Labros: tomu se řiká klika8
10:43:11
21.11.2006
Labros
-> havlik: 3
10:42:26
21.11.2006
Labros
Jinak když to tady někdo čte, tak hlásím že jsem se pokusil zprovoznit elektrické čerpadlo, včetně důmyslného systému hadiček a trubiček, a včetně domorobo elektronického řízení, které ho odpojí v případě havárie. Ale čerpadlo bohužel není funkční a údajně jsem to způsobil tím, že mi půl roku leželo ve sklepě. Tak když jsem si s tím tak vyhrál, tak asi budu shánět jiné stejného typu, protože k čemu mi teď všechny ty hadičky, drátky a krabičky jsou.
10:41:13
21.11.2006
Majkl
-> Labros: hmm neco na tom bude :))
10:40:37
21.11.2006
havlik
-> Labros: ty seš mimoň47
10:39:44
21.11.2006
Labros
-> Majkl: Vem si, že moje šáde by na hliníkách vypadala asi nějak podobně, jako třeba Dušanova skoda.stable.cz/cz/index. php?id=4&i... (doufám, že promine, je to jen pro ilustraci) a já vždycky když vidím nějakou takovou škodovku, tak vidím dva objekty: škodovku bez kol levitující ve vzduchu, a v prostoru podběhu nějakou náhodou se nacházejí kola z jiného auta, zřejmě nějakého sporťáku, která zjevně s tím autem nad nima nijak nesouvisej. A teď si vem, jak se to ještě zesílí, když ty kola budou zrenovovaný, a přitom auto bude vypadat pořád stejně (což moje bude.)
10:34:10
21.11.2006
Labros
-> Tuner#2: Na zimu je tam mám 4
18:07:26
20.11.2006
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Labros: Mě se zas teda vůbec nelíbí plecháče bez těch malých pokliček4
17:48:19
20.11.2006
Majkl
-> Labros: me to jako pest na oko neprijde, dyt je to dobovy.. ale proti gustu... 4
10:50:38
20.11.2006
Labros
-> Fire: Do Brna dorazím(e) moc rád(i), problém je vždycky skloubit časovej plán s druhou půlkou rodiny, kvůli který tam jezdíme. Ale ta akce na Príglu byla moc fajn a oběma se nám tam líbilo. Dík za pochvalu (já teda zdaleka tak spokojenej nejsem) a s těma kolama, já jsem prostě proti hliníkům na šáde, nic proti Dušanovu autu ale ani na něm se mi ty kola nelíbí, krom toho čím lepší kola tím víc vynikne špatná kastle (můj i Dušanův případ) a tím taky víc vynikne, že ta kastle má usedlej design 70.let a sportovní kola jsou na ní jako pěst na oko. Na Favu se mi ale hliníkový kola líbí, aspoň některý.
Extreme Tyres