skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
--------------------------
-----
Šmoula je na pravdě Boží
------------------------- ------
Udržování tohoto autíčka jsem vzdal na začátku léta 2019, s vědomím blížící se STK, která by sice nutně nemusela skončit neúspěchem, ale odvyknul jsem si jezdit na STK s autem s rezavějícími prahy, horšícími se emisemi (byť motor jede pořád velmi pěkně) a lakem, přes který prosvítá rez. (Ony mi už i tak dřív stačil zkřivený sloupkek dveří, rezavé lůžko podélného ramene a částečně vyvařená podlaha pod řidičem.) Jako vzpomínku na její historii bych ji zde ještě nějakou chvíli ponechal.
Díky za shovívavost,
Labros
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Stručná historie auta
- zakoupena v březnu 2003 jako moje první auto, v té době moje znalosti obnášely přibližně počet válců a druh náhonu. Původně to měla být pojízdná nákupní taška, určená k brzké likvidaci ;)
- první myšlenky na rychlý prodej dál po prvních nutných investicích zavrženy, prodej by se nevyplatil - tento stav trvá dodneška :)
- na jaře 2005 přestavba na typ 136
- do roku 2006 sloužila jako naše jediné auto
- od roku 2007 v provozu sporadicky, spíš po městě, maximálně na Jihomoravské srazy
- v létě 2009 ukradena neznámými vandaly, poničen předek karosérie, motor i interiér, po nalezení opravena do lepšího stavu než před krádeží
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Zajímavosti
- První - nebo jedná z úplně prvních - stodvacítek na virtu, přestavěná a přetypovaná na 136 ("120 s motorem 136")
- Jeden z průkopníků karburátoru LEKR na virtu
- První tlumiče z Lady 2101 na škodovce na virtu ;)
- Motor úspěšně poskládán a od jara 2005 v provozu, komponenty s ohledem na běžný provoz (vačka 110R, komprese 10:1, hlava Felda.) Žádné prasklé písty, vystřelená těsnění, zadřené kliky. Nulová spotřeba oleje. EDIT: První oprava motoru až poté, co ho zhuntovali zloději lítáním po poli a uvařením.
- Auto po většinu doby v provozu, nejdéle odstaveno na 3 týdny kvůli zástavbě vlečky a asi měsíc kvůli generálce předku skeletu
- Provoz v zimě v létě, i když sporadicky
Poděkování
Chtěl bych in memoriam poděkovat svému kamarádu škodovkáři Pedrovi za všechnu pomoc, kterou mi se škodovkou za svého života poskytl. Nemohl bych ji dělat nemít k dispozici jeho zázemí, rady, pomoc a práci s vyvařováním.
Dále vřelé díky "bývalému" členovi VeTëVovi za záchranu přední části karoserie! Vyvařil mi vršky podběhů, "P" kapsy, okraje "brýlí", zavařil díry v podběhu kolem odtokových hadic, svařil roztrhlý most, a vyměnil svrchní část spodku A sloupku a vyvařil výztuhu pod ním. Též pomáhá napasovat a nastrojit zpět karoserii.
Šmoula je na pravdě Boží
------------------------- ------
Udržování tohoto autíčka jsem vzdal na začátku léta 2019, s vědomím blížící se STK, která by sice nutně nemusela skončit neúspěchem, ale odvyknul jsem si jezdit na STK s autem s rezavějícími prahy, horšícími se emisemi (byť motor jede pořád velmi pěkně) a lakem, přes který prosvítá rez. (Ony mi už i tak dřív stačil zkřivený sloupkek dveří, rezavé lůžko podélného ramene a částečně vyvařená podlaha pod řidičem.) Jako vzpomínku na její historii bych ji zde ještě nějakou chvíli ponechal.
Díky za shovívavost,
Labros
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Stručná historie auta
- zakoupena v březnu 2003 jako moje první auto, v té době moje znalosti obnášely přibližně počet válců a druh náhonu. Původně to měla být pojízdná nákupní taška, určená k brzké likvidaci ;)
- první myšlenky na rychlý prodej dál po prvních nutných investicích zavrženy, prodej by se nevyplatil - tento stav trvá dodneška :)
- na jaře 2005 přestavba na typ 136
- do roku 2006 sloužila jako naše jediné auto
- od roku 2007 v provozu sporadicky, spíš po městě, maximálně na Jihomoravské srazy
- v létě 2009 ukradena neznámými vandaly, poničen předek karosérie, motor i interiér, po nalezení opravena do lepšího stavu než před krádeží
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Zajímavosti
- První - nebo jedná z úplně prvních - stodvacítek na virtu, přestavěná a přetypovaná na 136 ("120 s motorem 136")
- Jeden z průkopníků karburátoru LEKR na virtu
- První tlumiče z Lady 2101 na škodovce na virtu ;)
- Motor úspěšně poskládán a od jara 2005 v provozu, komponenty s ohledem na běžný provoz (vačka 110R, komprese 10:1, hlava Felda.) Žádné prasklé písty, vystřelená těsnění, zadřené kliky. Nulová spotřeba oleje. EDIT: První oprava motoru až poté, co ho zhuntovali zloději lítáním po poli a uvařením.
- Auto po většinu doby v provozu, nejdéle odstaveno na 3 týdny kvůli zástavbě vlečky a asi měsíc kvůli generálce předku skeletu
- Provoz v zimě v létě, i když sporadicky
Poděkování
Chtěl bych in memoriam poděkovat svému kamarádu škodovkáři Pedrovi za všechnu pomoc, kterou mi se škodovkou za svého života poskytl. Nemohl bych ji dělat nemít k dispozici jeho zázemí, rady, pomoc a práci s vyvařováním.
Dále vřelé díky "bývalému" členovi VeTëVovi za záchranu přední části karoserie! Vyvařil mi vršky podběhů, "P" kapsy, okraje "brýlí", zavařil díry v podběhu kolem odtokových hadic, svařil roztrhlý most, a vyměnil svrchní část spodku A sloupku a vyvařil výztuhu pod ním. Též pomáhá napasovat a nastrojit zpět karoserii.
Šmoula na pravdě Boží - komentáře:
-> VeTëV: chteli jsme, ale vytahli pred nama most, spustili mriz a lili na nas z hradeb varici olej, tak sme to radsi otocili ;)
-> Labros: koukam jezdis az na nadvori :-)))
-> Labros: ale neboj - ja mam skodovky rad - hlavne ty na vrakaci

-> VeTëV: myslíš, že ti to pak řeknu? akorát bys mi napsal dej to celý do šrotu :-))
-> Labros: je to se moooc tesim :-))
-> VeTëV: pořád je co dělat, tak se snažim aspoň jednou za tejden na tom něco udělat.
Ale největší sranda bude, až tam dám elektrický palivový čerpadlo ovládaný vlastním obvodem - pak zaprší na kontakty nebo odejde součástka a auto vyhlásí stávku v zimě ve tmě na frekventovaný silnici.
Ale největší sranda bude, až tam dám elektrický palivový čerpadlo ovládaný vlastním obvodem - pak zaprší na kontakty nebo odejde součástka a auto vyhlásí stávku v zimě ve tmě na frekventovaný silnici.
-> Labros: pan stale pracuje :-))
Jo včera jsem tam frknul přední koberec z užovky, není to až tak nápadný..
a pod něj jsem dal Mirelon, i když si říkám, jestli to na tom plastizolu má ještě nějakej efekt

a pod něj jsem dal Mirelon, i když si říkám, jestli to na tom plastizolu má ještě nějakej efekt
-> VeTëV: opupínkovala se v Doksech když si vedle mě stoupnul nějakej mladík s fábií

-> Labros: pekne ti ta skodovka pupinkuje :-))
no nevadi - bude jako dalmatin
no nevadi - bude jako dalmatin

-> Labros: prdni fotky podlahy bez ventilace - jsem zvedavy
dal si nakonec tu lopatu a nebo zavarit nechal?
dal si nakonec tu lopatu a nebo zavarit nechal?

-> Labros: ja vim ze to nejde vypnout :) ja se jen potal jestli sem neci neprehlidl
-> Majkl: opravil jsem nějaký chyby v popisu - sorry ale to New nemůžu vypnout
-> Labros: co tady mas "new" ?
-> Syny: zvlášť když je to první větší věc co na autě děláš
-> Syny: Jojo, na druhou stranu nezapomenutelný zážitky na celej život

-> Labros: Takze sranice velika?

-> Syny: Popravdě řečeno byl jsem u toho 5 celých dní a ještě dvakrát po práci asi na 2 hodinky - neměl jsem to ale úplně připravený, během tý doby jsem i skládal ložiska s hřídelama a nábojema, navařovaly se výztuhy, něco se donatíralo, hledalo se vhodný táhlo řazení, většinu věcí jsem dělal dvakrát protože jsem to poprvý udělal blbě, šíleně jsem se vyvztekal třeba s táhlem a průchodkou, zatimco třeba hrdlo nádrže šlo dobře. Na druhou stranu jsem už měl připravený a sesazený brzdy a kloubový hřídele. A měl jsem veškerej spojovací materiál připravenej v pytlíčkách s popisem co to je a do čeho to patří ;)