skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
--------------------------
-----
Šmoula je na pravdě Boží
------------------------- ------
Udržování tohoto autíčka jsem vzdal na začátku léta 2019, s vědomím blížící se STK, která by sice nutně nemusela skončit neúspěchem, ale odvyknul jsem si jezdit na STK s autem s rezavějícími prahy, horšícími se emisemi (byť motor jede pořád velmi pěkně) a lakem, přes který prosvítá rez. (Ony mi už i tak dřív stačil zkřivený sloupkek dveří, rezavé lůžko podélného ramene a částečně vyvařená podlaha pod řidičem.) Jako vzpomínku na její historii bych ji zde ještě nějakou chvíli ponechal.
Díky za shovívavost,
Labros
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Stručná historie auta
- zakoupena v březnu 2003 jako moje první auto, v té době moje znalosti obnášely přibližně počet válců a druh náhonu. Původně to měla být pojízdná nákupní taška, určená k brzké likvidaci ;)
- první myšlenky na rychlý prodej dál po prvních nutných investicích zavrženy, prodej by se nevyplatil - tento stav trvá dodneška :)
- na jaře 2005 přestavba na typ 136
- do roku 2006 sloužila jako naše jediné auto
- od roku 2007 v provozu sporadicky, spíš po městě, maximálně na Jihomoravské srazy
- v létě 2009 ukradena neznámými vandaly, poničen předek karosérie, motor i interiér, po nalezení opravena do lepšího stavu než před krádeží
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Zajímavosti
- První - nebo jedná z úplně prvních - stodvacítek na virtu, přestavěná a přetypovaná na 136 ("120 s motorem 136")
- Jeden z průkopníků karburátoru LEKR na virtu
- První tlumiče z Lady 2101 na škodovce na virtu ;)
- Motor úspěšně poskládán a od jara 2005 v provozu, komponenty s ohledem na běžný provoz (vačka 110R, komprese 10:1, hlava Felda.) Žádné prasklé písty, vystřelená těsnění, zadřené kliky. Nulová spotřeba oleje. EDIT: První oprava motoru až poté, co ho zhuntovali zloději lítáním po poli a uvařením.
- Auto po většinu doby v provozu, nejdéle odstaveno na 3 týdny kvůli zástavbě vlečky a asi měsíc kvůli generálce předku skeletu
- Provoz v zimě v létě, i když sporadicky
Poděkování
Chtěl bych in memoriam poděkovat svému kamarádu škodovkáři Pedrovi za všechnu pomoc, kterou mi se škodovkou za svého života poskytl. Nemohl bych ji dělat nemít k dispozici jeho zázemí, rady, pomoc a práci s vyvařováním.
Dále vřelé díky "bývalému" členovi VeTëVovi za záchranu přední části karoserie! Vyvařil mi vršky podběhů, "P" kapsy, okraje "brýlí", zavařil díry v podběhu kolem odtokových hadic, svařil roztrhlý most, a vyměnil svrchní část spodku A sloupku a vyvařil výztuhu pod ním. Též pomáhá napasovat a nastrojit zpět karoserii.
Šmoula je na pravdě Boží
------------------------- ------
Udržování tohoto autíčka jsem vzdal na začátku léta 2019, s vědomím blížící se STK, která by sice nutně nemusela skončit neúspěchem, ale odvyknul jsem si jezdit na STK s autem s rezavějícími prahy, horšícími se emisemi (byť motor jede pořád velmi pěkně) a lakem, přes který prosvítá rez. (Ony mi už i tak dřív stačil zkřivený sloupkek dveří, rezavé lůžko podélného ramene a částečně vyvařená podlaha pod řidičem.) Jako vzpomínku na její historii bych ji zde ještě nějakou chvíli ponechal.
Díky za shovívavost,
Labros
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Stručná historie auta
- zakoupena v březnu 2003 jako moje první auto, v té době moje znalosti obnášely přibližně počet válců a druh náhonu. Původně to měla být pojízdná nákupní taška, určená k brzké likvidaci ;)
- první myšlenky na rychlý prodej dál po prvních nutných investicích zavrženy, prodej by se nevyplatil - tento stav trvá dodneška :)
- na jaře 2005 přestavba na typ 136
- do roku 2006 sloužila jako naše jediné auto
- od roku 2007 v provozu sporadicky, spíš po městě, maximálně na Jihomoravské srazy
- v létě 2009 ukradena neznámými vandaly, poničen předek karosérie, motor i interiér, po nalezení opravena do lepšího stavu než před krádeží
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Zajímavosti
- První - nebo jedná z úplně prvních - stodvacítek na virtu, přestavěná a přetypovaná na 136 ("120 s motorem 136")
- Jeden z průkopníků karburátoru LEKR na virtu
- První tlumiče z Lady 2101 na škodovce na virtu ;)
- Motor úspěšně poskládán a od jara 2005 v provozu, komponenty s ohledem na běžný provoz (vačka 110R, komprese 10:1, hlava Felda.) Žádné prasklé písty, vystřelená těsnění, zadřené kliky. Nulová spotřeba oleje. EDIT: První oprava motoru až poté, co ho zhuntovali zloději lítáním po poli a uvařením.
- Auto po většinu doby v provozu, nejdéle odstaveno na 3 týdny kvůli zástavbě vlečky a asi měsíc kvůli generálce předku skeletu
- Provoz v zimě v létě, i když sporadicky
Poděkování
Chtěl bych in memoriam poděkovat svému kamarádu škodovkáři Pedrovi za všechnu pomoc, kterou mi se škodovkou za svého života poskytl. Nemohl bych ji dělat nemít k dispozici jeho zázemí, rady, pomoc a práci s vyvařováním.
Dále vřelé díky "bývalému" členovi VeTëVovi za záchranu přední části karoserie! Vyvařil mi vršky podběhů, "P" kapsy, okraje "brýlí", zavařil díry v podběhu kolem odtokových hadic, svařil roztrhlý most, a vyměnil svrchní část spodku A sloupku a vyvařil výztuhu pod ním. Též pomáhá napasovat a nastrojit zpět karoserii.
Šmoula na pravdě Boží - komentáře:
Jinak o víkendu jsme měnili převodovku - DÍKY VěTéVce !!! který mi při celé operaci asistoval, přitom jsme měnili i manžety na poloosách, pásky, silentbloky motoru, hadici a pár dalších kravinek. Celá operace nezůstala prosta infarktových situací, ale nakonec vše se v dobré obrátilo a škůdka jezdí a řadí.
Takže můj nejnovější a nejhezčí tuning je ve fotogalerii na prvním místě - mrkněte se
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Labros: pak sem dej fotodokumentaci .-)))
hele a jezdi to?
hele a jezdi to?
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
ale to je i díky vačce z erka. a taky to fávo s kterým srovnávám je ve srovnání s tímhle motorem šrot.
jezdí to dobře, je to výrazně živější než fávo 136 hlavně při vyšších otáčkách, nad 4000
jak to jezdí tou fel kebulí?
-> Labros: aha tak to proto.. ja si rikal ze svití jako new, a nic new nevidim ;-)
-> Majkl: já ho rozhodně nemám jako new, pokud tam někdo něco nenapíše, akorát někdy v pondělí jsem doplňoval text k jedný fotce, tak možná proto. Fakt nemám potřebu nějak zvyšovat zájem o svoje auto
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Pavel Korbelář: to já vim, ale nevidim duvod proč by to labros delal.
-> Labros: krasavice :)
-> Majkl: stačí přidat jednou za čas mezeru do textu....................
.....................
-> Labros: hele jaktoze mas auto porad jako new?
-> Labros: není zač, hlavně že se líbí a šmoulině sluší
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Na vysvětlení, udělal jsem Majklovi invenúru ve skladu a našel tam přebytečný kryty zadních lamp, za něž mu tímto děkuji
-> Majkl: jo, je to rozdíl i na fotce!
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Majkl: jo, je to rozdíl i na fotce!
-> Labros: s těma "novejma" krytama světel to vypadá mnohem líp
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Labros: To je tak když nemám garáž a jezdit až do Říčan na chatu abych to moh dělat na zahradě, se mi nechce. tak to musim všechno dělat u chodníku. Když bylo pěkně tak mi to nevadilo to jsem u auta strávil celý odpoledne. ale teď v zimě je to na prd.. a to mě zetra čeká oprava brzd, otevírání dveří,a výměna budíků.
-> Pavel P.: s tim topenim to znám, včera sem taky povoloval topení a ženská když mi nemohla přejet nohy tak mi aspoň opřela svoje dveře o moje pootevřený :-))
-> Labros: no na začátku tý ulice je zákaz vj., ale jen pro ty co tam nebydlej. a protože tam často jezděj taxikáři k hotelu. apod. proto tam chytaj. já když jsem tam dělal topení tak jsem musel kařdou chvíly se zvedat jinak by mi přejeli nohy. to bylo jedno auto za druhym.. vjezd je z ulice V Olšinách. jak je BILLA.
-> Pavel P.:
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)