Tohle jsem naposledy zažil v 15ti když jsem z podobného vraku dělal svoje první auto.
Už jsem například vytvořil unikátní zadní dveře které pasují do křivé kastle.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rapid už je v celku ukončený projekt. Jezdit s ním je spíš škoda.
Začal jsem hledat něco s čím by mi nebylo líto jezdit abych ještě trochu užil než zelný ekoteror zasáhne.
Tohle auto jsem dva měsíce sledoval na bazoši, ukázalo se že je umístěné v bazaru a nikdo to za ty peníze co chtěl majitel nechce.
Po nějakém čase přišla na řadu výraznější sleva a protože auto nebylo vyloženě sežrané tak jsem ho vzal.
Prvních 500m jízdy šlo docela dobře, pak v tom prsklo a dál jsem musel jet po vyndání filtru a odpojení odvětrání kliky na sytič.
Typ: škoda 120L
Vyrobeno: v AZNP Mladá Boleslav 28. dubna 1987
Barva: 4185 Modrá blankytná
Najeto: ???
Stav: šrot
Majitel: 3.
TP: původní
RZ: původní
Servisní knížka: ANO
EDIT: Auto je vrak. Pořád se sám sebe ptám proč jsem to koupil. Nechtěl jsem nic historicky cenného, ale takový hrozný šunt
měl jít do šrotu. Nejhorší je ten nástřik nějakým asfaltem. proti korozi není k ničemu jde špatně dolů je ho místy i 5 mm
a pořád se maže a všude roznáší.
Začal jsem hledat něco s čím by mi nebylo líto jezdit abych ještě trochu užil než zelný ekoteror zasáhne.
Tohle auto jsem dva měsíce sledoval na bazoši, ukázalo se že je umístěné v bazaru a nikdo to za ty peníze co chtěl majitel nechce.
Po nějakém čase přišla na řadu výraznější sleva a protože auto nebylo vyloženě sežrané tak jsem ho vzal.
Prvních 500m jízdy šlo docela dobře, pak v tom prsklo a dál jsem musel jet po vyndání filtru a odpojení odvětrání kliky na sytič.
Typ: škoda 120L
Vyrobeno: v AZNP Mladá Boleslav 28. dubna 1987
Barva: 4185 Modrá blankytná
Najeto: ???
Stav: šrot
Majitel: 3.
TP: původní
RZ: původní
Servisní knížka: ANO
EDIT: Auto je vrak. Pořád se sám sebe ptám proč jsem to koupil. Nechtěl jsem nic historicky cenného, ale takový hrozný šunt
měl jít do šrotu. Nejhorší je ten nástřik nějakým asfaltem. proti korozi není k ničemu jde špatně dolů je ho místy i 5 mm
a pořád se maže a všude roznáší.
Modrej Hnilouš - komentáře:




-> Bukaj: Jak píšeš brýle se dají vyměnit nebo ořezat.
Nakonec ale zůstanu u M-ka z jediného důvodu + ještě maličkost a to že by mě asi v celku jistě vyrazili z STK + je to auto u kterého se dochovala původní SPZ, TP manuál a všechny čísla sedí.
Je škoda, když se to dochovalo tak to vyjelo z fabriky, to měnit. Jsem 3. majitel.
Nakonec ale zůstanu u M-ka z jediného důvodu + ještě maličkost a to že by mě asi v celku jistě vyrazili z STK + je to auto u kterého se dochovala původní SPZ, TP manuál a všechny čísla sedí.
Je škoda, když se to dochovalo tak to vyjelo z fabriky, to měnit. Jsem 3. majitel.
-> Tom Troll: Ono nejde jen o hrnce, ale kam přiděláš na užovkovou chladičovku blinkr a jakou prasárnou chceš přidělat masku?

-> Bukaj: Emkové hrnce na užovku snad jdou, opačné ne.
Užovkové blatníky se právě díky zaměnitelnosti od roku 84 nevyráběly, vše co zbylo jsou výhradně originály.
Užovkové blatníky se právě díky zaměnitelnosti od roku 84 nevyráběly, vše co zbylo jsou výhradně originály.
-> Robert 106 05.01.23 22:42:34: Jen výměna blatníku užovka za Mko není vůbec jednoduchá - musí se minimálně vyměnit brýle, nebo chladičovka. "Tramvaje" vznikaly při výměně celé karoserie, když už "došly" užovkové boudy...
-> Bukaj: Dle mě spíš všichni měnili blatníky rovnou za M.
Bylo to i povolené a úžovko-Mek s trapně zapadlýma kolama jsem viděl v 90 letech bezpočet.
Bylo to i povolené a úžovko-Mek s trapně zapadlýma kolama jsem viděl v 90 letech bezpočet.
-> Jackie: mě teda vpředu ty 5,5 nevycházej ideálně 

-> Vojťas 05.01.23 09:47:23: Tak u nějakých 7J určitě. Ale u malorážkových kol je to ideální 

-> Bukaj 05.01.23 09:27:24: taky bych to viděl takhle nějak..
A čo je s mojím návrhom?Vytvoriť jedinečný vúz,myslím to vážne.

-> Jackie 05.01.23 08:04:18: ja bych treba dneska byl radeji kdybych mel zpatky uzky napravy, lip by se tam pri snizrni vesly siroky kola 

-> palinator:
Jednak bod 1 a hlavně - dle mého názoru - že užovky přišly v době, kdy sehnat požadovaný náhradní díl bylo leckdy umění, nikdo se nad tím nepozastavoval a s koupí auta se rovnou nakupovaly díly do zásoby, hned, jakmile se někde objevily (zatímco v druhé půlce osmdesátek se o problému už veřejně diskutovalo a byla snaha to řešit), ale hlavně pak přišel Favorit, revoluce, tržní hospodářství, dovozze zahraničí a po škodovkách s motorem vzadu neštěkl pes a zásoby náhradních dílů si tvořili ze zvyku už jen důchodci...
Proto se dochovalo po garážích, sklepech a půdách tolik dílů na MBčka, kila a užovky, ale na Mka už se náhradní díly v devadesátkách vyráběly dle aktuální poptávky, málokdy se stalo, že by nějaký díl nebyl zrovna k mání a nedělalo se jich mraky na sklad, jak tomu občas bylo v době centrálního plánování...
...ale jako hlavní důvod vidím tu změnu poměrů v zemi a velký pokles potřeby syslit
Jednak bod 1 a hlavně - dle mého názoru - že užovky přišly v době, kdy sehnat požadovaný náhradní díl bylo leckdy umění, nikdo se nad tím nepozastavoval a s koupí auta se rovnou nakupovaly díly do zásoby, hned, jakmile se někde objevily (zatímco v druhé půlce osmdesátek se o problému už veřejně diskutovalo a byla snaha to řešit), ale hlavně pak přišel Favorit, revoluce, tržní hospodářství, dovozze zahraničí a po škodovkách s motorem vzadu neštěkl pes a zásoby náhradních dílů si tvořili ze zvyku už jen důchodci...
Proto se dochovalo po garážích, sklepech a půdách tolik dílů na MBčka, kila a užovky, ale na Mka už se náhradní díly v devadesátkách vyráběly dle aktuální poptávky, málokdy se stalo, že by nějaký díl nebyl zrovna k mání a nedělalo se jich mraky na sklad, jak tomu občas bylo v době centrálního plánování...
...ale jako hlavní důvod vidím tu změnu poměrů v zemi a velký pokles potřeby syslit

-> Bukaj 04.01.23 22:38:33:
Čím to vlastně je? Že živoucích eMek zbylo výrazně víc a vyžraly ND? Nebo že užovkový kastle hnily poněkud míň? Nebo oboje?
Čím to vlastně je? Že živoucích eMek zbylo výrazně víc a vyžraly ND? Nebo že užovkový kastle hnily poněkud míň? Nebo oboje?

Já jsem pro přestavbu na užovku. Protože užovka na širokých nápravách (pokud bys nápravy nechal) je prostě dobrá 

-> Bukaj: Přesně levnější díly
-> Tom Troll: Jo ten rozdíl ve sloupcích mi tuhle někdo ukazoval na srazu.
Ale vzhledem k faktu, že někteří lidé mají problém rozeznat zadní lem tak bych to asi neřešil, třeba gumy oken mám klínkové což bych řekl, že je výraznější prvek.
Holt je vidět, že časem se opět začne klást důraz na originalitu. Když jsem s tím před 20ti lety jezdil tak jsme to všichni míchali jak to přišlo pod ruku a z tuningových časopisů kupovali úžasné doplňky za těžce vydělané peníze z brigády.
Ale vzhledem k faktu, že někteří lidé mají problém rozeznat zadní lem tak bych to asi neřešil, třeba gumy oken mám klínkové což bych řekl, že je výraznější prvek.
Holt je vidět, že časem se opět začne klást důraz na originalitu. Když jsem s tím před 20ti lety jezdil tak jsme to všichni míchali jak to přišlo pod ruku a z tuningových časopisů kupovali úžasné doplňky za těžce vydělané peníze z brigády.
-> Vojťas: Tak zrovna interiérové prvky jsem si vždy na těchto autech míchal jak se mi líbilo. Třeba kolíčky dveří z úžovky jsou bezva věc. Odemknout dveře bez nutnosti otevřít.
-> Tom Troll: Nojo to jsem už úplně zapomněl,tak proto jsou užovky hezčí, to je jasný.
