Galánka (130GL) Galánka (130GL)

komentáře | popis | fotky | k.jarek | 29.04.24 11:59 | 37x v oblíbených
Tož rád bych vám představil moju Galánku. Jedná sa o Škodu 130GL v původním stavu. Galánku su kúpil v březnu 2018 s nájezdem 40500km a nyní su jejím třetím majitelem.

Auto bylo vyrobeno v roce 1987 ve Vrchlabí. Galánka je v původní korálové červeni, byla garážovaná a je tak téměř bez vad. Mám v plánu na autě opravit všecky potřebné drobnosti a auto udržovat v původním stavu.





Provedené úpravy

Motor:

- vzduchový filtr MANN MF C1150

- seřízeny ventilové vůle

- vyměněné těsnění pod ventilovým víkem, víkem zdvihátek a vanou

- olej Elf Evolution 700 STI 10W460

- olejový filtr MANN W712/43

- zapalování bezkontakt (864) s úpravou od Petra Urbana

- zapalovací kabely NGK

- svíčky NGK BP6HS

- částečná repase karbecu

- vyměněné rozvody

- vyměněna hadice posilovače brzd a podtlakové regulace rozdělovače

- baterie VARTA SILVER Dynamic 52Ah C6

- vyměněna původní cívka za Fávo cívku

- ETZ od BERU

- karbec přetryskován na 120/190 a 135/160 a tryska sytiče vyměněna za 140

- hlava s ventily z Fa a úpravou na gufírka od MOLSO



Převodovka :

- olej Shell Spirax S4 G 75W-90

- vyměněn těsnící kroužek náhonu rychloměru, manžeta táhla a těsnění víka

- vyměněny gufera poloos

- natřeny poloosy a spouštěč

- lehce líznutý setrvák kvůli poškození

- lamela Sachs

- přítlačák Valeo



Karoserie:

- rozleštěný a zavoskovaný lak

- nové kryty zadních světel

- rozleštěné kryty (nyní již záložních) zadních světel

- ošetření plastů

- rozleštěné kryty předních směrovek

- oprava menší rzi na podlaze u spolujezdce

- uložení motoru (tvrdý/měkký)

- dutiny vystříkané Body 900



Podvozek:

- pneumatiky Falken Sincera SN832 Ecorun 165/80R13 83T

- přední tlumiče z Žigula (KYB), zadní tlumiče z Patrola (Sachs)

- nové zadní pružiny

- nerezové pístky brzd od Jindase



Interiér:

- vyměněny prasklé objímky opěrek

- Hasičák 6kg

- kormidlo Kolíňák

- rádio JVC KD-X351BT

- repro Sinus live



------------------------- -----------

Dovolenkaris Švédis 2019:

S Bordererem sme dali společnou dovolenou ve Švédsku. Výčet navštívených zemí tvoří Polsko, Německo, Švédsko, Norsko a Dánsko. V Galánce su stihl najet 5081 km a během cesty sa jí vyhnuly vážné závady. Jediné, co sa projevilo byl pozaseklý termostat, lehké přibržďování levého zadního kola (to opravila jízda po „polské obranné silnici“:-D) a hučící ložisko na pravém zadním kole (pravděpodobně bylo načaté již před odjezdem a já si toho nevšiml). Co sa Škodovek týče, nejstarší potkané Škodovky byly Felicie (krátké, dlouhé aj pickup).



------------------------- -----------

Záznamy:

29.4. 2024 - úspěšná návštěva STK

28.4. 2024 - promazání svisláků

30.3. 2024 - repase poloos

23.3. 2024 - výměna převoďáku, ošetření drobné rzi u zadního nosníku

22.3. 2024 - seřízení vůlí ventilů

2023 - najeto ~61800 km

říjen 2023 - oprava přesahů, čistka motoru a chlazení

17.9. 2023 - Promazání rozdělovače, údržba svisláků

4.8. 2023 - snad vyřešen problém s mazáním

27.7. - výměna oleje za Elf Evolution 700 STI (10W-40)

2. 6. 2023 - Oprava špatného řazení (nahrazena guma u spoje táhla s konzolí)

27. 5. 2023 - Výměna prasklé hadice k PSV

26. 5. 2023 - LED podsvícení budíků

24. 5. 2023 - vyměněn olej v převodovce (Valvoline gear oil 75W-90)

30. 4. 2023 - Seřízení vůlí ventilů, úplná vyměněna cívky starteru

10. 4. 2023 - Výměna oleje (Valvoline VR1 10W-60) a olejového filtru, vyměněn spolujezdcův pás za funkční

6. 4. 2023 - Karbec po repasování (díky moc, Bukaji)

2022 - najeto ~ 59500km

1. 5. 2022 - Repase hydrauliky

12. 4. 2022 - Nová STK

Březen 2022 - Výměna čidla teploty, výměna spínače větráku a předělání na relé, nastavení vůlí a předstihu, oprava propáleného levého krycího plechu, promazání svisláku, menší debordelizace.

24. 2. 2022 - Utěsnění táhla guferem

15. 2. 2022 - Seřízení ventilů, dotažení víka palivové pumpy, debordelizace. Ošetření oprýskané barvy na některých částech náprav.

2021 - najeto ~ 59000km

4. 11. 2021 - Zapalovací kabely NGK, nové čidlo tlaku oleje, spojovací materiál řízení a vyměněné některé poškozené plasty v interiéru.

7. 9. 2021 - Vyměněn budík teploty za jiný (teplota držela)

1. 7. 2021 - Vyměněn termospínač větráku

5. 6. 2021 - Seřízení ventilů a karbce, vyměněn olej (Liqui Moly Race Tech GT1 10W-60) a olejový filtr, nasazeny plech ropovodů a kryt nádrže.

28. 4. - 3. 6. 2021 - Výměna hadic chladícího okruhu, vrácení zrepasované pumpy, čistka topení a chladiče, rovnání zmuchlaného úchytu přední zástěrky (po minulém majiteli) a vyčištění předního koberce.

19. - 27. 4. 2021 - Výměna hlavy

30. 3. 2021 - Oprava zadní mlhovky, omytí a debordelizace č. 1

28. 3. 2021 - Namazání svisláků

17. 3. 2021 - Výměna čidla zpátečky

24. 2. 2021 - První letošní projížďka ~115 km

2020 - najeto ~57500 km

7. 11. 2020 - Pravděpodobně poslední projížďka sezóny, dohuštěno, natankováno.

27. - 30. 8 . 2020 - Repase řízení

15. 8. 2020 - Výměna původních „ostrouhaných“ matic kol za nové a očištění disků.

14. 8. 2020 - Výměna předních tlumičů (Žigul od KYB), zadních tlumičů (Patrol od Sachs) a origo zadních pružin. Ošetření oprýskané barvy na některých částech náprav.

12. 7. 2020 - Seřízení ručky, naleštění, kratší testovací jízda

6. 7. 2020 - Dnes nasazeno pravděpodobně konečné sestavení karbce, opětovně zařazeny maziva do výbavy.

17. 6. 2020 - Provrtání trysky a nakonec úprava druhého stupně karbce na 140/140. Testování proběhne cestou do/z Běšin.

5. 6. 2020 - Dokončena výměna ložisek zadní nápravy (druhá strana)

22. 5. 2020 - Nová plíce, výměna svíček, nová lékárnička namísto předchozí načaté a doplněná nad rámec požadavků, dotankováno a dohuštěné pneu.

25. 4. 2020 - výměna o-kroužku podtlaku brzd

24. 4. 2020 - repas vodního čerpadla, zvedák uchycen v motoráku, tak jak má být:-)

22. 4. 2020 - naskládání věcí do auta, hození do gala (částečně vnitřek + voskování kastle a ošetření plastů), kontrola provozních kapalin

20. 4. 2020 - seřízení vůlí ventilů, dotažení spojů na karbci a palivovém čerpadle, kontrola svíček, opětovné natření ramena odrezovačem, oprášení kastle po zimě:-)

17. 4. 2020 - vyměněn olej (Total Quartz 7000), olejový filtr, pár míst na podélném ramenu obroušeno a natřeno odrezovačem

8. 4. 2020 - zmenšení vůle na kosti

zima/jaro - ložiska zadní nápravy; najeto ~51500 km

28. 9. 2019 - vyměněn původní termostat za nový Vernet, dofouknutí pneu

23. 9. 2019 - přetryskování a přetěsnění karbce

20. 9. 2019 - vyměněno těsnění šroubů víka ventilů, karbec sundán a rozebrán

19. 7. - 4. 8. 2019 - dovolenkaris (Švédsko) - 2. 8. najeto 50000km, 3. 8. překročeno 51000km

19. 7. 2019 - úspěšná návštěva STK

17. 7. 2019 - výměna hasičáku za nový, plně funkční a s vyšší hasební schopností

16. 7. 2019 - seřízení vůlí ventilů na předepsané hodnoty, zajištění palivové cesty proti samovolnému rozpojení

3. 7. 2019 - rezerva uvedena do funkčního stavu, oprava průchodky v kaslíku baterie

2. 7. 2019 - výměna lanovodu a lanka sytiče (znovu a lépe => uvidíme, co sa dodrbe včíl:-D)

28. 6. 2019 - nahozený rozdělovač upravený od Petra Urbana, máznuty svisláky

24. 6. 2019 - výměna repro za Sinus live, dolítí oleje

21. 6. 2019 - seřízení ventilových vůlí

12. 6. 2019 - vyklepání promáčkliny v čele, ošetření vnějších plastů, mytí oken a úklid vnitřku

6. 6. 2019 - voskování karoserie, ošetření vnitřních plastů, palubky a tapeců, drobné ošetření čela

5. 6. 2019 - vyměněn lanovod sytiče včetně lanka

4. 6. 2019 - po výměně fouklého těsnění hlavy (voda do spalováku)

29. 5. 2019 - oprava těsnění střešáku (zatím netestováno)

9. 5. 2019 - čištění, voskování, ošetření plastů...; dodělán mikrofon rádia

8. 5. 2019 - seřízení spojky, částečný úklid vnitřku

6. 5. 2019 - vyměněno poškozené vodní čerpadlo za nové (GRAF), zprovozněn chladící okruh + volnoběžné testování chlazení a motoru na poškození přehřátím

28. 4. 2019 - dodatečné ukostření motoru přímo na baterii, najeto 45000km

27. 4. 2019 - nasazena ETZ od BERU a nový rozdělovač (864), vyměněn prasklý kryt mlhovky za nepoškozený

20. 4. 2019 - výměna oleje (Liqui Moly MoS2 Leichtlauf 10W-40), olejového filtru a přetěsnění vany

19. 4. 2019 - pokračování ve výplachu

18. 4. 2019 - dofouknutí předních pneu, úprava/oprava kostry ETZ, výměna rádia (JVC KD-X351BT)

17. 4. 2019 - pokračování ve výplachu chladící soustavy, úprava bohatosti směsi

16. 4. 2019 - kontrola a očištení svíček, výměna krytů zadních světel, výplach chladící soustavy, umytí a naleštění, ošetření venkovních plastů

15. 4. 2019 - vyměněn těsnící kroužek výpušťáku převodovky (pod rozvodovkou), dofouknutí zadních pneu, úprava zadních zástěrek, natření výfuku a svodů

14. 4. 2019 - nasazen zadní nárazník, příprava na výplach chladící soustavy

17. 2. 2019 - vyměněna přední žárovka, opravena rez pod držákem zadní mlhovky a nasazena mlhovka, menší úklid interieru

16. 2. 2019 - motor kompletně zakrytován, dozapojena elektrika, vyměněna nefunkční žárovka a vyměněno kormidlo za Kolíňák:-)

26. 1. 2019 - výměna původní cívky za Fávo cívku a přidělán držák hasičáku

13. 1. 2019 - zapojen chladící okruh, elektřina a konečně start:-)

12. 1. 2019 - kompletně osazena spojka, opraveno uchycení výfuku, motor konečně na svém místě

24. 12. 2018 - převodovka, poloosy aj spouštěč opět na svém místě

2018/2019: najeto ~44000 km

25. 11. 2018 - natřeny poloosy a spouštěč motoru (+5hp :-D)

24. 11. 2018 - obroušeny poloosy a spouštěč

16. 11. 2018 - výměna gufer poloos, těsnícího kroužku na náhonu rychloměru, manžeta táhla a těsnění víka

9. 11. 2018 - lehce stočený setrvák kvůli prasklinám

30. 10. 2018 - vyndáno ložisko spojky a vyčištěn zvon převodovky; úplné vytažení převodovky

27. 10. 2018 - vyměněno ložisko kliky (ZKL 6202Z) a gufero kliky; vyčištěn prostor spojky

26. 10. 2018 - vyměněny gumičky za spínači osvětlení otevřených dveří; vytažen motor

24. 10. 2018 - výměna baterie (VARTA SILVER Dynamic 52Ah C6) a prasklých objímek opěrek

3. 10. 2018 - oprava těsnění střešáku (zatím netestováno:-D)

27. 9. 2018 - vyměněna membrána aceleračni pumpičky za novou

21. 9..2018 - vyměněn olej v převodovce (Shell Spirax S4 G 75W-90)

19. 9. 2018 - doošetření zbytku dutin (Body 900)

17. 9. 2018 - ošetření většiny dutin (Body 900)

4. 9. 2018 - zprovozněné vnitřní osvětlení, vyměněny zadní lapače a ošetřeny místa okolo

1. 9. 2018 - máznuty svisláky, vyměněno levé zpětné za nepoškozené, promáznutí kloubu řadičky

27. 8. 2018 - opraveny ostřikovače

18. 8. 2018 - vyměněno uložení motoru v kombinaci tvrdy/měkký

13. 8. 2018 - vyměněno víčko expanzky, doplněno asi 0,4l oleje

20. 7. 2018 - vyměněn kryt zadního světla za nepoškozený (díky moc RAPLTM;-))

5. 7. 2018 - ošetřeny plasty a těsnění střešáku, opravena zadní mlhovka

2. 7. 2018 - doplnění přibližně 0,2l oleje

1. 7. 2018 - doopravena podlaha u spolujezdce

duben až červen - výměna oleje (Mogul Extreme 10W-40), filtrů, svíček, rozvodů, hadice posilovače a podtlakové regulace, ošetření laku a rozleštění zadních světel, přezutí (Falken SN832)

Galánka (130GL) - komentáře:

08:31:12
12.05.2022
Bukaj
-> k.jarek: Jestli budeš mít čas a náladu, tak schválně vyfoť 4
22:51:34
10.05.2022
k.jarek
-> Bukaj: To chápu. V tomto mám výhodu, že Galánka je v garáži a jezdí jen sezonu. Ale pro příští povoz na denní užití už budu muset něco vymyslet, aby to vydrželo...

Jinak k těm Vika prasatům, já mám Galánku aktuálně 4 roky a na tom kole to bylo už při koupi, takže alespoň čtyři roky to dá určitě, ale už jsem s tou brzdou měl problém kdysi ve Švédsku, kdy se přestala částečně vracet, takže si myslím, že to taky žádná sláva nebude. Ale jak říkám, je otázkou, jak dlouho přede mnou to tam původní majitel měl.



Pokud bys měl zájem, zkusil bych tu Viku rozebrat a nafotit aktuální stav.
22:29:34
10.05.2022
Bukaj
-> k.jarek: Ono ani moc nezáleží na tom, jak moc auto jezdí, ale spíš na podmínkách "skladování" vozu - u mne brzdy (prasata) trpí tím, že vůz není garážován a jezdí v soli - to potom jde rychle do háje...

Ale obecně ta origo hydraulika nic moc nevydrží. Jestli někomu vydrží Vika 10 let, jsem ochoten vyzkoušet Viku1
22:15:24
10.05.2022
k.jarek
-> Bukaj: Jo, jo. Šrouby jsem dal zpátky původní, jen jsem je očistil. No jo, ale v tvém případě to znamená ~80000km, ne? To je na Galánce tak na deset až patnáct let.3 Ale to vyvložkování zní zajímavě, to bych docela rád věděl, jak dlouho to vydrží. Kdybys někdy nasazoval na nějaký povoz, určitě budu rád, když sa podělíš o zkušenosti.4
22:05:48
10.05.2022
Bukaj
-> k.jarek 06.05.22 13:30:21: Co se toho průtokového šroubu týče, tak souhlas s Minnem, ty prasata v origo krabičkách z devadesátých let jsou poměrně šunty - mně vydrží tak dvě sezony, když je v mezičase vyčistím, přeleštím a přegumičkuju8

Kdyby tak někdo vyráběl nerezová prasata...1 Mám doma nějaká prasata z MBčka, která někdo vyvložkoval bronzem - na to jsem celkem zvědavý, jak to bude fungovat, ale nemám momentálně na čem vyzkoušet - na 130 nebudu dávat 22 ani 25,5 mm prasata...
13:49:01
06.05.2022
k.jarek
-> minno: 3 To sice asi ne, ale stále tomu věřím víc jak Číně. Tím spíš, když jde o nový díl4
13:36:11
06.05.2022
minno
-> k.jarek 06.05.22 13:30:21: No, o origo prascoch sa teda nedá povedať, že je to bohvieako kvalitný matroš40
13:30:21
06.05.2022
k.jarek
-> Vojťas: Tak já neříkám, že nefungující. Na Galánce to tam předchozí majitel hodil kdo ví kdy, ale já jsem na to krapet háklivej, takže kde to jde, tam se snažím dát kvalitní díl.4
upraveno 1x, naposled 06.05.2022 13:31:19
13:00:52
06.05.2022
Vojťas
-> k.jarek: jinak zadní prasátka Vika sem daval na auto před 10 lety a jezdí to furt 1 pravda ne často
12:40:49
06.05.2022
k.jarek
-> minno: Kotouče mají drážky. Nové mám připravené včetně desek, ale mám je na druhé straně republiky u rodiny, takže výměna bude muset chvílu počkat, než sa mi podaří tam zajet a vyzvednout. Každopádně je to v plánu v dohledné době.4
12:37:18
06.05.2022
k.jarek
-> minno 06.05.22 12:00:31: Díky, také sa mi nezdálo to chybějící prohloubení, takže jsem vrátil očištěné původní šrouby. Ale aspoň ostatní vidí, co nyní vyrábějí.
12:01:15
06.05.2022
minno
A kotúče nejdeš meniť? Tieto vyzerajú hrozne. Nové platničky si na ne budú dlho sadať.
12:00:31
06.05.2022
minno
-> k.jarek 06.05.22 09:52:29: Ten holender by som zahodil a kúpil taký, ako tam má byť. V mieste, ako ide oko hadice, to má byť zúžené, aby tadiaľ mohla pretekať kvapalina. Toto je akési divoké.

Takže na tomto určite ani väčšia odolnosť voči upchatiu. Stredový vývrt zbytočne široký a vrch nezúžený, čiže prietok "úzky".
09:52:29
06.05.2022
k.jarek
Koukám, že Slavičín dělá krapet jiné šrouby (delší zavit, průvrt místo jedné díry a více vybraný vnitřek). Má to nějaký vliv krom asi větší odolnosti vůči ucpání?
zvětšit Galánka (130GL) - obrázek od k.jarek vložen 06.05.2022 09:52:29
09:39:02
06.05.2022
k.jarek
Balíček že Slavičína (díky za tip vlasmi) a z Matezy dorazil...
zvětšit Galánka (130GL) - obrázek od k.jarek vložen 06.05.2022 09:39:02
15:32:03
12.04.2022
k.jarek
Máme radost1
zvětšit Galánka (130GL) - obrázek od k.jarek vložen 12.04.2022 15:32:03
15:31:30
12.04.2022
k.jarek
Vincente, máme radost?
zvětšit Galánka (130GL) - obrázek od k.jarek vložen 12.04.2022 15:31:30
21:59:47
24.02.2022
k.jarek
Zrepasované vodní čerpadlo z původně zašlého a rozloženého kusu...
zvětšit Galánka (130GL) - obrázek od k.jarek vložen 24.02.2022 21:59:47
upraveno 1x, naposled 25.02.2022 13:55:24
17:51:15
30.05.2021
k.jarek
-> onda: Ok, díky4
18:55:18
29.05.2021
onda
Vemu ti tam oba přední navíjecí co mám.4
Extreme Tyres