Kocvin/Škoda 105 L Kocvin/Škoda 105 L

komentáře | popis | fotky | Kocvin | 22.12.23 13:20 | 142x v oblíbených
Prodáno 16.10. 2021..



Tohle auto mi nabídl jeden místní člen, po tom, co jsem se v komentářích u mé 136 LPG zmínil, že bych uvítal hezké eMko.. Po

domluvě se synem majitelky, jsem se na ní jel podívat a okamžitě jsem věděl, že jí beru.. Původně padl návrh, že auto papírově

zruším a kastli využiji na nějaký projekt, nebo uložím na horší časy. Ale když jsem viděl krásné původní značky a dokonce ještě

původní pneu, rozhodl jsem se, že zaplatím ekozlodějinu a auto zachovám celé i s doklady.



Teď nějaké to kurikulum.. Je to Škoda 105L vyrobená 15. Srpna 1988.. 25. Srpna 1988 jí v mototechně Ostrava koupil pan Pilař,

který jí až do dnešních dní pečlivě opatroval. K autu je ještě původní malý tp :) Od té doby najel zhruba 82 tis. km což je na autě dost znát..



Stav auta je vynikající s minimem koroze.. Jen je bohužel lakovaný levý zadní bok, ale snad se to po umytí a rozleštění ztratí..



Nějaký stručný popis úprav..



- Motor



- Blok a vana Felicia MPi, vrtání 75,5 mm, upravené T písty, odlehčené čepy.

- Zdvih 78 mm (upravená a svážená klika Fabia).

- Ojnice ve tvaru I, šrouby ARP.

- Upravená hlava s většími ventily a kanály, speciální ventilové pružiny, celokovové těsnění.

- Vačka Urban 295°/295°, zdvih palců 7,5 mm.

- Výfuk 4-1, s příčným tlumičem schovaným nad příčkou od pana Krejčího, omotáno termopáskou DEi.

- Chlazení oleje, pod kapotou umístěný chladič, vývod z adaptéru pod filtrem (olej Motul Ester 300V 15w50).

- Elektronické zapalování Darabos, snímací kolo na řemenici klikové hřídele, zapalovací lišta Felicia MPi.

- Dva dvojité karburátory Fajs DCOE 40 na přímém sání, molitanové filtry Ramair (časem chci box).

- Palivová, nízkotlaká pumpa Facet.

- Úprava řemenice vodního čerpadla pro drážkový řemen, alternátor Felicia, hlavní řemenice Felicia.



- Převodovka



- Skládaná, bývalá převodovka od MVM, kola Sixta

- Suchý 5q, SP 4,22

- I - 3,09, II - 1,93, III - 1,41, IV - 1,16, V - 0,96

- Kartery ve stříbrném laku

- Ocelová víka ložisek diferenciálu

- Olej Castrol Syntrans 75W-90



- Exteriér



- Kvůli výfuku vyřezané zadní čelo a pro chlazení oleje navařená mřížka v zadní kapotě. Jinak naprostá, šedá série..



- Podvozek a kola



- Přední náprava kompletně vyztužená.

- Spodní ramena sériová, vyztužená s upravenými držáky pro stabilizátor.

- Horní ramena trubková by Wlad

- Pružiny dle návrhu Tuner#2, výroba Jindas, tlumiče HP sporting, zesílené držáky.

- Upravené náboje na rozteč 4x108 se středem 65,1 mm.

- Kalený, 20 mm stabilizátor od Urbana.

- Strmý pastorek řízení Ing. Kalousek.

- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.



- Zadní náprava vlečná, kompletně vyztužená.

- Pružiny kyvka, tlumiče Patrol (časem bude nejspíš Protlum a zakázkové pružiny)

- Podložky na změnu rozteče 4X130/4x108 se středem 65,1 mm.

- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.



- Kola

- EvoCorse X3MA Zero 8x15, 4x108, et 25

- MiM 1900 7x15, 4x108, et 13

- Braid Fullrace Maxlight, 7x15, 4x108, et 25



- Pneu

- Toyo R888 195/50 R15.

- Toyo T1-R 195/50 R15.



- Brzdy



- Předek chlazené kotouče Kalmar.

- Rozšířené čtyřpískové třmeny, pístky z nerezi by Jindas, propojky.

- Desky Ferodo DS2500



- Zadek je kit na sériové náboje, od Stepan.

- Třmeny a desky Focus (TRW).

- Kotouče Peugeot (TRW).

- Lanovody a hadice na zakázku.



- Interiér



- Sportovní sedadla, jejich držáky a čtyřbodové pásy Sabelt.

- Volant OMP Corsica 350 mm v titanovém odstínu, nába upravená od Volanti Luisi.

- Zkrácené řazení od Paja120, prodloužená řadící páka, upravené táhlo řazení.

- Ukazatele tlaku a teploty motorového oleje Raid.

- Zrušen popelník a ovládání topení, panel vlastní výroby.

- Zadní sedadla pryč, koberec jen pod nohama řidiče a spolujezdce.

- Nad pravým zadním podběhem umístěna jednotka zapalování.

- Uřezaný doraz plynového pedálu a zpevněná konzola pro uchycení bowdenu.



Velké poděkování všem, co se podíleli na úpravě tohoto auta :) Ať už dodáním, či úpravou dílů, kompletací motoru nebo

cennými radami..




Škoda 105 1.4 Weber




https://youtube.com/short s/J5Cc9BQl7Bc?feature=shar e



Škoda 105 L




Škoda 105 L

Kocvin/Škoda 105 L - komentáře:

19:28:06
26.09.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> kraska98 26.09.18 19:21:27: jako, že poslali jiný a nebo jsi blbě objednal?
19:21:27
26.09.2018
kraska98
-> Tuner#2: Mě přišly do týdne (bohužel Rallye 8 3 )
19:09:23
26.09.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kocvin 26.09.18 18:43:56: vono to speedpro nebude tak špatný jak píšou na těch internetech 3
18:43:56
26.09.2018
Kocvin
-> Tuner#2: Jojo..4 21.9. psali, že budou ke konci září a dneska přišly..
18:40:39
26.09.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
18:24:32
26.09.2018
Kocvin
-> Tuner#2: Klame fotka z mobilu.. Jsou to Speedpro okruhové..

-> Eidy: To víš, basa tvrdí muziku..14
17:52:29
26.09.2018
Eidy
-> Kocvin: Ty máš asi basovou kytaru, že sis objednal jen 4 struny :)
17:24:07
26.09.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kocvin: Podle syté barvy HP a nebo klame fotka?
17:24:00
26.09.2018
Kocvin
-> Jackie: Tak i dozadu ne?
17:22:05
26.09.2018
Jackie
K čemu máš 4 kousky ?
15:06:32
25.09.2018
Kocvin
-> vinorak: Už je dojednáno zapalovaní od Darabose..4
10:33:39
25.09.2018
vinorak
Ještě to chce ignitech a né stoletej rozdělovač byť upravenej
17:03:05
24.09.2018
Kocvin
Tak sání už taky doma.. Teďka zavézt kamarádovi na frézu a pak svrtat a slícovat s hlavou.. :)
zvětšit Kocvin/Škoda 105 L - obrázek od Kocvin vložen 24.09.2018 17:03:05
19:26:15
23.09.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kocvin 23.09.18 19:18:23: Měj jsem jí tam, viděl jsem to tehdy na tom žlutým Rapidu na Braid kolech a chtěl jsem to stejně.
19:18:23
23.09.2018
Kocvin
-> Tuner#2: A ty si tam tu vzpěru měl od něj, nebo sis jí dodělával sám? Každopádně mu o radu napíšu..

-> MVM: To je asi nejjednodušší řešení no, plus dodělat nějakou vzpěru, aby to nešlo dál.. Stejně půjde teď na zimu vše ven, takže si s tím na kovadlině pohraji a pak znova nalakuji..
18:25:44
23.09.2018
MVM
-> Kocvin: Minimálně zklepnout nosnou trubku. Omotávka to stejně nepřežije - takže bych ji v tom načatým místě urychleně přebalil.než se začne rozklepáním třepit..
18:06:30
23.09.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kocvin 23.09.18 17:51:30: Napsal bych Bohouskovi jak to řešit, já tam mám plechy a pravda místa tam moc není. Navíc po každém nasazení je díra na držáku jinde, už ji nám propilovanou z osmičky tak na 12 tu na všechny strany. Ve svodech zůstane nějaké pnutí a po každé montáži to vyjde jinam.
17:51:30
23.09.2018
Kocvin
Začal jsem mít problém s klepáním svodů o příčku.. Za začátku to nedělalo, začalo to až tak po cca 600km.. Myslel jsem, že bude chyba v origo silentech, které jsou sice nové, ale měkká série..

Avšak po nahození tvrdých silentů, problém přetrvává. Už to není tak markantní jako předtím, ale sem tam to do příčky narazí..

Je možné, že by se pod tíhou tlumiče, spolu s vlivem tepla svěsily ? Nemám na nich tu vzpěru z pásoviny k držáku motoru, jako to má třeba Honza na žlutce.. Ale nebyla tam z výroby, takže jsem to neřešil.. Celkem mě to sere, protože takhle dostávají dost zabrat a za chvíli to zas někde uletí.. A to nemluvím o tom, že páska už je v tom místě skrz..



Z fotky je patrné, že je to od sebe dost blízko..
zvětšit Kocvin/Škoda 105 L - obrázek od Kocvin vložen 23.09.2018 17:51:30
upraveno 1x, naposled 23.09.2018 17:58:51
08:53:31
21.09.2018
Vojťas
-> minno: asi oxidace z nevhodneho skladovani :D
08:16:41
21.09.2018
Kocvin
-> minno: Blbé světlo, blbý telefon.. 3
Extreme Tyres