Kocvin/Škoda 105 L Kocvin/Škoda 105 L

komentáře | popis | fotky | Kocvin | 22.12.23 13:20 | 142x v oblíbených
Prodáno 16.10. 2021..

Tohle auto mi nabídl jeden místní člen, po tom, co jsem se v komentářích u mé 136 LPG zmínil, že bych uvítal hezké eMko.. Po
domluvě se synem majitelky, jsem se na ní jel podívat a okamžitě jsem věděl, že jí beru.. Původně padl návrh, že auto papírově
zruším a kastli využiji na nějaký projekt, nebo uložím na horší časy. Ale když jsem viděl krásné původní značky a dokonce ještě
původní pneu, rozhodl jsem se, že zaplatím ekozlodějinu a auto zachovám celé i s doklady.

Teď nějaké to kurikulum.. Je to Škoda 105L vyrobená 15. Srpna 1988.. 25. Srpna 1988 jí v mototechně Ostrava koupil pan Pilař,
který jí až do dnešních dní pečlivě opatroval. K autu je ještě původní malý tp :) Od té doby najel zhruba 82 tis. km což je na autě dost znát..

Stav auta je vynikající s minimem koroze.. Jen je bohužel lakovaný levý zadní bok, ale snad se to po umytí a rozleštění ztratí..

Nějaký stručný popis úprav..

- Motor

- Blok a vana Felicia MPi, vrtání 75,5 mm, upravené T písty, odlehčené čepy.
- Zdvih 78 mm (upravená a svážená klika Fabia).
- Ojnice ve tvaru I, šrouby ARP.
- Upravená hlava s většími ventily a kanály, speciální ventilové pružiny, celokovové těsnění.
- Vačka Urban 295°/295°, zdvih palců 7,5 mm.
- Výfuk 4-1, s příčným tlumičem schovaným nad příčkou od pana Krejčího, omotáno termopáskou DEi.
- Chlazení oleje, pod kapotou umístěný chladič, vývod z adaptéru pod filtrem (olej Motul Ester 300V 15w50).
- Elektronické zapalování Darabos, snímací kolo na řemenici klikové hřídele, zapalovací lišta Felicia MPi.
- Dva dvojité karburátory Fajs DCOE 40 na přímém sání, molitanové filtry Ramair (časem chci box).
- Palivová, nízkotlaká pumpa Facet.
- Úprava řemenice vodního čerpadla pro drážkový řemen, alternátor Felicia, hlavní řemenice Felicia.

- Převodovka

- Skládaná, bývalá převodovka od MVM, kola Sixta
- Suchý 5q, SP 4,22
- I - 3,09, II - 1,93, III - 1,41, IV - 1,16, V - 0,96
- Kartery ve stříbrném laku
- Ocelová víka ložisek diferenciálu
- Olej Castrol Syntrans 75W-90

- Exteriér

- Kvůli výfuku vyřezané zadní čelo a pro chlazení oleje navařená mřížka v zadní kapotě. Jinak naprostá, šedá série..

- Podvozek a kola

- Přední náprava kompletně vyztužená.
- Spodní ramena sériová, vyztužená s upravenými držáky pro stabilizátor.
- Horní ramena trubková by Wlad
- Pružiny dle návrhu Tuner#2, výroba Jindas, tlumiče HP sporting, zesílené držáky.
- Upravené náboje na rozteč 4x108 se středem 65,1 mm.
- Kalený, 20 mm stabilizátor od Urbana.
- Strmý pastorek řízení Ing. Kalousek.
- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.

- Zadní náprava vlečná, kompletně vyztužená.
- Pružiny kyvka, tlumiče Patrol (časem bude nejspíš Protlum a zakázkové pružiny)
- Podložky na změnu rozteče 4X130/4x108 se středem 65,1 mm.
- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.

- Kola
- EvoCorse X3MA Zero 8x15, 4x108, et 25
- MiM 1900 7x15, 4x108, et 13
- Braid Fullrace Maxlight, 7x15, 4x108, et 25

- Pneu
- Toyo R888 195/50 R15.
- Toyo T1-R 195/50 R15.

- Brzdy

- Předek chlazené kotouče Kalmar.
- Rozšířené čtyřpískové třmeny, pístky z nerezi by Jindas, propojky.
- Desky Ferodo DS2500

- Zadek je kit na sériové náboje, od Stepan.
- Třmeny a desky Focus (TRW).
- Kotouče Peugeot (TRW).
- Lanovody a hadice na zakázku.

- Interiér

- Sportovní sedadla, jejich držáky a čtyřbodové pásy Sabelt.
- Volant OMP Corsica 350 mm v titanovém odstínu, nába upravená od Volanti Luisi.
- Zkrácené řazení od Paja120, prodloužená řadící páka, upravené táhlo řazení.
- Ukazatele tlaku a teploty motorového oleje Raid.
- Zrušen popelník a ovládání topení, panel vlastní výroby.
- Zadní sedadla pryč, koberec jen pod nohama řidiče a spolujezdce.
- Nad pravým zadním podběhem umístěna jednotka zapalování.
- Uřezaný doraz plynového pedálu a zpevněná konzola pro uchycení bowdenu.

Velké poděkování všem, co se podíleli na úpravě tohoto auta :) Ať už dodáním, či úpravou dílů, kompletací motoru nebo
cennými radami..


Škoda 105 1.4 Weber


https://youtube.com/short s/J5Cc9BQl7Bc?feature=shar e

Škoda 105 L


Škoda 105 L

Kocvin/Škoda 105 L - komentáře:

08:07:21
21.09.2018
minno
-> Kocvin: není to ňáke žluté?3
19:30:04
20.09.2018
Kocvin
Konečně jsem našel, při rekonstrukci baráku ztracené ramena od wlada a nerezové misky by m8.. 1
zvětšit Kocvin/Škoda 105 L - obrázek od Kocvin vložen 20.09.2018 19:30:04
upraveno 1x, naposled 20.09.2018 19:31:40
19:06:35
19.09.2018
Kocvin
-> Tuner#2: OK, kdyby se neozvali, tak ti napíšu.. 4 Dík..
18:38:26
19.09.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kocvin 19.09.18 17:48:55: Když bude nejhůře, tak Tě tam zajedu 4
17:48:55
19.09.2018
Kocvin
-> Tuner#2: Zavolám a uvidím.. 4
17:32:34
19.09.2018
Zeke-ten šestý
-> Kocvin: tak Speedpro, to je kapitola sama o sobě žejo....3 3
17:30:14
19.09.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kocvin 19.09.18 17:09:11: Hušek to bude mít hodně drahý.
17:09:11
19.09.2018
Kocvin
-> Tuner#2: Jojo máš pravdu.. Zadek půjde vyztužit a složit z nových dílů.. Doufám že to přes zimu vše stihnu..
Předek mám nízko, protože na srazu většinou plný kufr a navíc stále říznutá série.. Asi budu muset napsat do HP ať mi k tlumičům dodatečně umotají i struny, protože Speedpro se nějak nevyjádřuje.. 8
16:44:32
19.09.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
Ty Áčka jsou fakt už moc. Jak už tu padlo, nové podélné vyztužit, šikmá vybrat nejlepší co jde (propadají se právě ve spoji s podélným) a do spoje dát lino a trubičky raději kratší než delší. Navíc bych majinko zvednu předek, máš to moc postavený na předek. R15 je dobrá volba, mě to k eMku pasuje nejvíce 4
15:47:03
19.09.2018
Kocvin
-> T: Větší kolo - nižší pneu.. Nějak se mi ty balóny přestaly líbit.. Kdyby dělali tyhle kola i v 15", tak bych je před těmi dvěma lety koupil hned..
-> marra_rwd: Jojo 4x108.. Bral jsem tu rozteč tehdy proto, aby mi když tak pasovaly na 205gti..4 Kdyby se mi na škodovce nelíbily..
15:36:19
19.09.2018
marra_rwd
-> Kocvin: aaa až teď koukám roztec 4x108... To je skodaaa ;-) ale jinak teda pěkný, cely to tvoje je šálek mého kakaa ;-)
14:48:18
19.09.2018
-> Kocvin: a proč vlastně 15" ?
14:14:51
19.09.2018
Kocvin
-> marra_rwd: Jsou na prodej.. 1
13:43:35
19.09.2018
marra_rwd
-> Kocvin: ty kola! Luxus, já chci takyyy :-D
13:09:41
19.09.2018
vinorak
Mě taky lupe v kyvce u levýho bubnu, tak čekám kdy mi upadne kolo 1 nemůžu sehnat nějaký použitelný gumy do podélnejch ramen, a unibal je podle mě na totální destrukci kastle......
13:06:23
19.09.2018
Kocvin
-> Pavell: Nene, montoval jsem tam na rychlo jednu zachovalou vlečku, těsně před jarními Běšinami.. 4
Z té původní kyvky po nahození 1.4 začaly vycházet prapodivné zvuky a je to přeci jen 500 km.. 3
12:41:09
19.09.2018
Pavell
-> Kocvin: Tak je to asi teda jasné. Já měl za to, že máš na tomhle repasovanou. 4
-> Eidy: svatá pravda6
12:36:46
19.09.2018
Kocvin
Paradox je, že mám teďka vlastně ve spotřebním eMku na zimu vyztuženou vlečku po repasi a tady, kde by to bylo spíše potřeba, je zatím původní a nevyztužená.. 1
12:33:24
19.09.2018
Eidy
-> Pavell: Ono je to i o stavu podélného ramene. Ve spoji se šikmým ramenem se na výšku bortí, spoj se jakoby povolí a pak se proti sobě rameno pootočí a vytvoří velký A. Takže to chce i vyztužit.4
12:27:03
19.09.2018
Kocvin
-> Pavell: Jojo tyhle spoje jsem chtěl udělat jako první.. Nastříhat si lino podle L/A a udělat to znova se zkrácenýma trubkama..
upraveno 2x, naposled 19.09.2018 12:27:48
Extreme Tyres