Kocvin/Škoda 105 L Kocvin/Škoda 105 L

komentáře | popis | fotky | Kocvin | 22.12.23 13:20 | 142x v oblíbených
Prodáno 16.10. 2021..

Tohle auto mi nabídl jeden místní člen, po tom, co jsem se v komentářích u mé 136 LPG zmínil, že bych uvítal hezké eMko.. Po
domluvě se synem majitelky, jsem se na ní jel podívat a okamžitě jsem věděl, že jí beru.. Původně padl návrh, že auto papírově
zruším a kastli využiji na nějaký projekt, nebo uložím na horší časy. Ale když jsem viděl krásné původní značky a dokonce ještě
původní pneu, rozhodl jsem se, že zaplatím ekozlodějinu a auto zachovám celé i s doklady.

Teď nějaké to kurikulum.. Je to Škoda 105L vyrobená 15. Srpna 1988.. 25. Srpna 1988 jí v mototechně Ostrava koupil pan Pilař,
který jí až do dnešních dní pečlivě opatroval. K autu je ještě původní malý tp :) Od té doby najel zhruba 82 tis. km což je na autě dost znát..

Stav auta je vynikající s minimem koroze.. Jen je bohužel lakovaný levý zadní bok, ale snad se to po umytí a rozleštění ztratí..

Nějaký stručný popis úprav..

- Motor

- Blok a vana Felicia MPi, vrtání 75,5 mm, upravené T písty, odlehčené čepy.
- Zdvih 78 mm (upravená a svážená klika Fabia).
- Ojnice ve tvaru I, šrouby ARP.
- Upravená hlava s většími ventily a kanály, speciální ventilové pružiny, celokovové těsnění.
- Vačka Urban 295°/295°, zdvih palců 7,5 mm.
- Výfuk 4-1, s příčným tlumičem schovaným nad příčkou od pana Krejčího, omotáno termopáskou DEi.
- Chlazení oleje, pod kapotou umístěný chladič, vývod z adaptéru pod filtrem (olej Motul Ester 300V 15w50).
- Elektronické zapalování Darabos, snímací kolo na řemenici klikové hřídele, zapalovací lišta Felicia MPi.
- Dva dvojité karburátory Fajs DCOE 40 na přímém sání, molitanové filtry Ramair (časem chci box).
- Palivová, nízkotlaká pumpa Facet.
- Úprava řemenice vodního čerpadla pro drážkový řemen, alternátor Felicia, hlavní řemenice Felicia.

- Převodovka

- Skládaná, bývalá převodovka od MVM, kola Sixta
- Suchý 5q, SP 4,22
- I - 3,09, II - 1,93, III - 1,41, IV - 1,16, V - 0,96
- Kartery ve stříbrném laku
- Ocelová víka ložisek diferenciálu
- Olej Castrol Syntrans 75W-90

- Exteriér

- Kvůli výfuku vyřezané zadní čelo a pro chlazení oleje navařená mřížka v zadní kapotě. Jinak naprostá, šedá série..

- Podvozek a kola

- Přední náprava kompletně vyztužená.
- Spodní ramena sériová, vyztužená s upravenými držáky pro stabilizátor.
- Horní ramena trubková by Wlad
- Pružiny dle návrhu Tuner#2, výroba Jindas, tlumiče HP sporting, zesílené držáky.
- Upravené náboje na rozteč 4x108 se středem 65,1 mm.
- Kalený, 20 mm stabilizátor od Urbana.
- Strmý pastorek řízení Ing. Kalousek.
- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.

- Zadní náprava vlečná, kompletně vyztužená.
- Pružiny kyvka, tlumiče Patrol (časem bude nejspíš Protlum a zakázkové pružiny)
- Podložky na změnu rozteče 4X130/4x108 se středem 65,1 mm.
- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.

- Kola
- EvoCorse X3MA Zero 8x15, 4x108, et 25
- MiM 1900 7x15, 4x108, et 13
- Braid Fullrace Maxlight, 7x15, 4x108, et 25

- Pneu
- Toyo R888 195/50 R15.
- Toyo T1-R 195/50 R15.

- Brzdy

- Předek chlazené kotouče Kalmar.
- Rozšířené čtyřpískové třmeny, pístky z nerezi by Jindas, propojky.
- Desky Ferodo DS2500

- Zadek je kit na sériové náboje, od Stepan.
- Třmeny a desky Focus (TRW).
- Kotouče Peugeot (TRW).
- Lanovody a hadice na zakázku.

- Interiér

- Sportovní sedadla, jejich držáky a čtyřbodové pásy Sabelt.
- Volant OMP Corsica 350 mm v titanovém odstínu, nába upravená od Volanti Luisi.
- Zkrácené řazení od Paja120, prodloužená řadící páka, upravené táhlo řazení.
- Ukazatele tlaku a teploty motorového oleje Raid.
- Zrušen popelník a ovládání topení, panel vlastní výroby.
- Zadní sedadla pryč, koberec jen pod nohama řidiče a spolujezdce.
- Nad pravým zadním podběhem umístěna jednotka zapalování.
- Uřezaný doraz plynového pedálu a zpevněná konzola pro uchycení bowdenu.

Velké poděkování všem, co se podíleli na úpravě tohoto auta :) Ať už dodáním, či úpravou dílů, kompletací motoru nebo
cennými radami..


Škoda 105 1.4 Weber


https://youtube.com/short s/J5Cc9BQl7Bc?feature=shar e

Škoda 105 L


Škoda 105 L

Kocvin/Škoda 105 L - komentáře:

11:12:43
08.04.2020
Kocvin
-> francomk: Jojo taky to mám odzkoušeno ze všech předchozích škodovek.. Šlo to tam vždycky přímo z auta a tak, aby s tím bylo co nejméně práce.. 1
11:10:19
08.04.2020
Kocvin
-> peter13789: Není upravený, ale fávo/felda má robustnější a celkově lépe zpracovaný přetlakový ventil..

Někteří to řeší převařením na klasický koš ze 120, ale tahle varianta se mi nelíbila.. Navíc jsem díky hluboké jímce více zabezpečený vůči odlití oleje (i když tohle se prý neděje ani u hliníkových van)
Sklon je jiný, ale to ničemu nevadí.. 6
upraveno 1x, naposled 08.04.2020 11:13:00
11:09:41
08.04.2020
francomk
-> peter13789: Peťo, mám favoritový motor už tretí rok s pôvodnou vaňou aj sacím košom a nemám absolútne žiadne problémy 40 4
11:05:40
08.04.2020
peter13789
-> Kocvin: A nejaký upravený saci kos, či ako to funguje? Favo kos by bol pod uhlom ak sa nemylim
08:17:36
08.04.2020
Kocvin
-> peter13789: Mám ji tam schválně.. 4
01:23:57
08.04.2020
peter13789
-> Kocvin: To si dáš takú strašnú prácu s motorom, investujes tisíce do neho a dáš tam favo vaňu?
22:23:06
07.04.2020
Kocvin
-> Tuner#2: Jojo plechy určitě budou.. 4
-> vhml: -> Eidy: Ono v silničním provozu to snad nebude takové zlé.. Aspoň doufám..

To jsem si teď jen užil poslední řádění mimo cestu, než bude auto na kolech, složené na zemi a celkově dokončené.. 1
20:54:02
07.04.2020
Eidy
-> Kocvin: S motorem vzadu to nikdy lepší nebude.
20:29:34
07.04.2020
vhml
-> Kocvin 07.04.20 19:48:03: na revivalech v půlce etapy filtry vyklepáváme a večer mejeme. To je na škodovce nekonečnej příběh.
20:20:27
07.04.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kocvin 07.04.20 19:48:03: chce to plechy i tak s tam práší.
19:48:03
07.04.2020
Kocvin
Stačí chvilka prasení na šotolině a hned je to takový hnůj.. Já snad nikdy nebudu mít čistý motorák... 7
zvětšit Kocvin/Škoda 105 L - obrázek od Kocvin vložen 07.04.2020 19:48:03
21:45:32
01.04.2020
Kocvin
-> Doyle: -> minno: 4
-> Eidy: To bohužel ne, moje je teprve ve výstavbě.. Je to u mě v práci.. O víkendu je tam prázdno, tak si dělám svoje.. 4
-> kraska98: Jo no, je to teď úplně jiný svět.. 1
upraveno 1x, naposled 01.04.2020 21:46:35
16:13:53
31.03.2020
kraska98
-> Kocvin: Celkem ta dílna prokoukla. 1
13:37:34
31.03.2020
minno
13:27:14
31.03.2020
Eidy
-> Kocvin: Tvoje dílna?
12:03:12
31.03.2020
Doyle
-> Kocvin: pěkný to pohled 2
10:54:07
28.03.2020
Kocvin
Ještě že v tom blázinci může být člověk aspoň v dílně a dělat na autech..
zvětšit Kocvin/Škoda 105 L - obrázek od Kocvin vložen 28.03.2020 10:54:07
21:59:41
27.03.2020
Kocvin
-> Tuner#2: Mřížka bude přesně tak velká aby vykryla plochu chladiče, mám jí z pandy.. Křídlo žádné, jen ten plast, jako má každé eMko..
upraveno 1x, naposled 27.03.2020 22:58:32
21:51:47
27.03.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kocvin 27.03.20 21:40:26: Mřížka bude jako LR, ale křídlo jen malé jako Ačko?
21:40:26
27.03.2020
Kocvin
-> Tuner#2: Vážně ? Tak budu muset častěji mýt motorák.. Zatím bude zkušební provoz bez nasávání jen s mřížkou v kapotě a uvidí se..

-> Eidy: Mám měření pod filtrem.. Jak teplotu, tak i tlak..
upraveno 2x, naposled 27.03.2020 22:00:04
Extreme Tyres