Kocvin/Škoda 105 L Kocvin/Škoda 105 L

komentáře | popis | fotky | Kocvin | 22.12.23 13:20 | 142x v oblíbených
Prodáno 16.10. 2021..

Tohle auto mi nabídl jeden místní člen, po tom, co jsem se v komentářích u mé 136 LPG zmínil, že bych uvítal hezké eMko.. Po
domluvě se synem majitelky, jsem se na ní jel podívat a okamžitě jsem věděl, že jí beru.. Původně padl návrh, že auto papírově
zruším a kastli využiji na nějaký projekt, nebo uložím na horší časy. Ale když jsem viděl krásné původní značky a dokonce ještě
původní pneu, rozhodl jsem se, že zaplatím ekozlodějinu a auto zachovám celé i s doklady.

Teď nějaké to kurikulum.. Je to Škoda 105L vyrobená 15. Srpna 1988.. 25. Srpna 1988 jí v mototechně Ostrava koupil pan Pilař,
který jí až do dnešních dní pečlivě opatroval. K autu je ještě původní malý tp :) Od té doby najel zhruba 82 tis. km což je na autě dost znát..

Stav auta je vynikající s minimem koroze.. Jen je bohužel lakovaný levý zadní bok, ale snad se to po umytí a rozleštění ztratí..

Nějaký stručný popis úprav..

- Motor

- Blok a vana Felicia MPi, vrtání 75,5 mm, upravené T písty, odlehčené čepy.
- Zdvih 78 mm (upravená a svážená klika Fabia).
- Ojnice ve tvaru I, šrouby ARP.
- Upravená hlava s většími ventily a kanály, speciální ventilové pružiny, celokovové těsnění.
- Vačka Urban 295°/295°, zdvih palců 7,5 mm.
- Výfuk 4-1, s příčným tlumičem schovaným nad příčkou od pana Krejčího, omotáno termopáskou DEi.
- Chlazení oleje, pod kapotou umístěný chladič, vývod z adaptéru pod filtrem (olej Motul Ester 300V 15w50).
- Elektronické zapalování Darabos, snímací kolo na řemenici klikové hřídele, zapalovací lišta Felicia MPi.
- Dva dvojité karburátory Fajs DCOE 40 na přímém sání, molitanové filtry Ramair (časem chci box).
- Palivová, nízkotlaká pumpa Facet.
- Úprava řemenice vodního čerpadla pro drážkový řemen, alternátor Felicia, hlavní řemenice Felicia.

- Převodovka

- Skládaná, bývalá převodovka od MVM, kola Sixta
- Suchý 5q, SP 4,22
- I - 3,09, II - 1,93, III - 1,41, IV - 1,16, V - 0,96
- Kartery ve stříbrném laku
- Ocelová víka ložisek diferenciálu
- Olej Castrol Syntrans 75W-90

- Exteriér

- Kvůli výfuku vyřezané zadní čelo a pro chlazení oleje navařená mřížka v zadní kapotě. Jinak naprostá, šedá série..

- Podvozek a kola

- Přední náprava kompletně vyztužená.
- Spodní ramena sériová, vyztužená s upravenými držáky pro stabilizátor.
- Horní ramena trubková by Wlad
- Pružiny dle návrhu Tuner#2, výroba Jindas, tlumiče HP sporting, zesílené držáky.
- Upravené náboje na rozteč 4x108 se středem 65,1 mm.
- Kalený, 20 mm stabilizátor od Urbana.
- Strmý pastorek řízení Ing. Kalousek.
- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.

- Zadní náprava vlečná, kompletně vyztužená.
- Pružiny kyvka, tlumiče Patrol (časem bude nejspíš Protlum a zakázkové pružiny)
- Podložky na změnu rozteče 4X130/4x108 se středem 65,1 mm.
- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.

- Kola
- EvoCorse X3MA Zero 8x15, 4x108, et 25
- MiM 1900 7x15, 4x108, et 13
- Braid Fullrace Maxlight, 7x15, 4x108, et 25

- Pneu
- Toyo R888 195/50 R15.
- Toyo T1-R 195/50 R15.

- Brzdy

- Předek chlazené kotouče Kalmar.
- Rozšířené čtyřpískové třmeny, pístky z nerezi by Jindas, propojky.
- Desky Ferodo DS2500

- Zadek je kit na sériové náboje, od Stepan.
- Třmeny a desky Focus (TRW).
- Kotouče Peugeot (TRW).
- Lanovody a hadice na zakázku.

- Interiér

- Sportovní sedadla, jejich držáky a čtyřbodové pásy Sabelt.
- Volant OMP Corsica 350 mm v titanovém odstínu, nába upravená od Volanti Luisi.
- Zkrácené řazení od Paja120, prodloužená řadící páka, upravené táhlo řazení.
- Ukazatele tlaku a teploty motorového oleje Raid.
- Zrušen popelník a ovládání topení, panel vlastní výroby.
- Zadní sedadla pryč, koberec jen pod nohama řidiče a spolujezdce.
- Nad pravým zadním podběhem umístěna jednotka zapalování.
- Uřezaný doraz plynového pedálu a zpevněná konzola pro uchycení bowdenu.

Velké poděkování všem, co se podíleli na úpravě tohoto auta :) Ať už dodáním, či úpravou dílů, kompletací motoru nebo
cennými radami..


Škoda 105 1.4 Weber


https://youtube.com/short s/J5Cc9BQl7Bc?feature=shar e

Škoda 105 L


Škoda 105 L

Kocvin/Škoda 105 L - komentáře:

18:18:04
21.06.2021
Kocvin
-> Eidy: No jelikož je to horší, než jsem čekal, hlavně teda ten zlomený předek u P kapsy, tak řeším přes kamaráda stolici..
Pak vyvařit poškozená místa a složit no..

Zároveň po rozpravě s pár lidma asi půjdu do rámu a celkově do úprav s většími zásahy do kastle.. Teď už není cesty zpět a tohle polovičaté řešení je tak nějak na nic..

A to jsem chtěl kupovat miatu, hold to bude muset ještě chvíli počkat.. 1
18:05:02
21.06.2021
Eidy
-> Kocvin: Hmm. 8 Takže co teď?
17:39:30
21.06.2021
Kocvin
A takto..
zvětšit Kocvin/Škoda 105 L - obrázek od Kocvin vložen 21.06.2021 17:39:30
17:39:05
21.06.2021
Kocvin
Po rozebrání asi takto..
zvětšit Kocvin/Škoda 105 L - obrázek od Kocvin vložen 21.06.2021 17:39:05
17:37:46
07.06.2021
Kocvin
-> castrol: Určitě dám.. 4
12:15:32
07.06.2021
castrol
-> Kocvin: a jeje ale verim ze ju das zase do poriadku
10:32:13
07.06.2021
Kocvin
-> T: Jo byly tam takové mokré fleky, předjížděl jsem já.. Kdybych nemusel ubírat/brzdit, proběhlo by to v pohodě, nejelo se v tom místě moc rychle..
-> onda: -> minno: Určitě bude brzy zase v provozu.. Jen nevím jestli zůstane šedá.. 1 5
09:13:23
07.06.2021
minno
Ou, tak to je naprd :/ Snáď to dáš dokopy, veľa šťastia.
09:04:06
07.06.2021
onda
Důležitý je že jsi v cajku,hlavně at se podaří dát škodovku do kupy.
08:32:16
07.06.2021
-> Kocvin 06.06.21 20:59:44: no pěkný.....a kdo předjížděl ? Silnice vypadá trošku mokrá....
07:43:00
07.06.2021
Kocvin
-> k.jarek: Díky.. 4
22:38:35
06.06.2021
k.jarek
No ty kokos9 Tož hlavně, že sa nikomu nic nestalo. Škoda, že sa to hnulo v té střeše.8 Každopádně přeju pevný nervy a chuť do opravy, aby to zas bylo parádní auto.
22:24:21
06.06.2021
Kocvin
-> MATTESS: Mohlo to dopadnout i hůř no.. Díky.. 4
22:21:15
06.06.2021
Kocvin
-> COL: Jasné, uvidíme co se ukáže po sundání blatníku a odstrojení sloupku zevnitř.. Díky za podporu..

Tak to musel být jiný Peugeot, nám neupadlo kolo ale převodovka z držáku.. 1 Asi nějaký prima den..
22:11:39
06.06.2021
COL
-> Kocvin: Což, to to moje tehdy taky... Hele, pořádně to prohlídni a uvidíš, ona to bude hlavně otázka množství práce. Držím palce. Hlavně, že jsi v pořádku.

btw. ten peugeot byl u Strakonic (ovšem v opačném směru než na Běšiny)? Něco jsem tam totiž míjel - vyvrácený kolo a vytrženej hřídel a přemýšlel jsem, co tomu muselo přihodit.
21:55:48
06.06.2021
MATTESS
-> Kocvin: a sakra9 Tohle nepotěší, ale hlavně, že jsi v pořádku. Držím palce, ať se podaří auto opravit
21:51:55
06.06.2021
Kocvin
-> COL: No budu doufat že to bude v pohodě.. 7 Auto je to mimořádně zdravé..
-> Eidy: Díky.
-> Pavell: Mohlo to dopadnout mnohem hůře, to máš pravdu..

Co nechápu je ta vyzutá guma, když to začalo jít bokem.. Nebýt toho, snad by se to dalo srovnat..
21:40:27
06.06.2021
Pavell
Tak to potěší. Tak aspoň, že se nikomu nic nestalo, plechy výměníš.
21:39:04
06.06.2021
Eidy
-> Kocvin: Přeju, aby to šlo.
21:36:54
06.06.2021
COL
Asi to nějak srovnat půjde, otázka je, kolik tam bude roztrhanejch svaru. Když jsem před 22 lety pobouchal prvního rapida ve skarpe, tak jsem dost koukal....
Extreme Tyres