Kocvin/Škoda 105 L Kocvin/Škoda 105 L

komentáře | popis | fotky | Kocvin | 22.12.23 13:20 | 142x v oblíbených
Prodáno 16.10. 2021..

Tohle auto mi nabídl jeden místní člen, po tom, co jsem se v komentářích u mé 136 LPG zmínil, že bych uvítal hezké eMko.. Po
domluvě se synem majitelky, jsem se na ní jel podívat a okamžitě jsem věděl, že jí beru.. Původně padl návrh, že auto papírově
zruším a kastli využiji na nějaký projekt, nebo uložím na horší časy. Ale když jsem viděl krásné původní značky a dokonce ještě
původní pneu, rozhodl jsem se, že zaplatím ekozlodějinu a auto zachovám celé i s doklady.

Teď nějaké to kurikulum.. Je to Škoda 105L vyrobená 15. Srpna 1988.. 25. Srpna 1988 jí v mototechně Ostrava koupil pan Pilař,
který jí až do dnešních dní pečlivě opatroval. K autu je ještě původní malý tp :) Od té doby najel zhruba 82 tis. km což je na autě dost znát..

Stav auta je vynikající s minimem koroze.. Jen je bohužel lakovaný levý zadní bok, ale snad se to po umytí a rozleštění ztratí..

Nějaký stručný popis úprav..

- Motor

- Blok a vana Felicia MPi, vrtání 75,5 mm, upravené T písty, odlehčené čepy.
- Zdvih 78 mm (upravená a svážená klika Fabia).
- Ojnice ve tvaru I, šrouby ARP.
- Upravená hlava s většími ventily a kanály, speciální ventilové pružiny, celokovové těsnění.
- Vačka Urban 295°/295°, zdvih palců 7,5 mm.
- Výfuk 4-1, s příčným tlumičem schovaným nad příčkou od pana Krejčího, omotáno termopáskou DEi.
- Chlazení oleje, pod kapotou umístěný chladič, vývod z adaptéru pod filtrem (olej Motul Ester 300V 15w50).
- Elektronické zapalování Darabos, snímací kolo na řemenici klikové hřídele, zapalovací lišta Felicia MPi.
- Dva dvojité karburátory Fajs DCOE 40 na přímém sání, molitanové filtry Ramair (časem chci box).
- Palivová, nízkotlaká pumpa Facet.
- Úprava řemenice vodního čerpadla pro drážkový řemen, alternátor Felicia, hlavní řemenice Felicia.

- Převodovka

- Skládaná, bývalá převodovka od MVM, kola Sixta
- Suchý 5q, SP 4,22
- I - 3,09, II - 1,93, III - 1,41, IV - 1,16, V - 0,96
- Kartery ve stříbrném laku
- Ocelová víka ložisek diferenciálu
- Olej Castrol Syntrans 75W-90

- Exteriér

- Kvůli výfuku vyřezané zadní čelo a pro chlazení oleje navařená mřížka v zadní kapotě. Jinak naprostá, šedá série..

- Podvozek a kola

- Přední náprava kompletně vyztužená.
- Spodní ramena sériová, vyztužená s upravenými držáky pro stabilizátor.
- Horní ramena trubková by Wlad
- Pružiny dle návrhu Tuner#2, výroba Jindas, tlumiče HP sporting, zesílené držáky.
- Upravené náboje na rozteč 4x108 se středem 65,1 mm.
- Kalený, 20 mm stabilizátor od Urbana.
- Strmý pastorek řízení Ing. Kalousek.
- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.

- Zadní náprava vlečná, kompletně vyztužená.
- Pružiny kyvka, tlumiče Patrol (časem bude nejspíš Protlum a zakázkové pružiny)
- Podložky na změnu rozteče 4X130/4x108 se středem 65,1 mm.
- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.

- Kola
- EvoCorse X3MA Zero 8x15, 4x108, et 25
- MiM 1900 7x15, 4x108, et 13
- Braid Fullrace Maxlight, 7x15, 4x108, et 25

- Pneu
- Toyo R888 195/50 R15.
- Toyo T1-R 195/50 R15.

- Brzdy

- Předek chlazené kotouče Kalmar.
- Rozšířené čtyřpískové třmeny, pístky z nerezi by Jindas, propojky.
- Desky Ferodo DS2500

- Zadek je kit na sériové náboje, od Stepan.
- Třmeny a desky Focus (TRW).
- Kotouče Peugeot (TRW).
- Lanovody a hadice na zakázku.

- Interiér

- Sportovní sedadla, jejich držáky a čtyřbodové pásy Sabelt.
- Volant OMP Corsica 350 mm v titanovém odstínu, nába upravená od Volanti Luisi.
- Zkrácené řazení od Paja120, prodloužená řadící páka, upravené táhlo řazení.
- Ukazatele tlaku a teploty motorového oleje Raid.
- Zrušen popelník a ovládání topení, panel vlastní výroby.
- Zadní sedadla pryč, koberec jen pod nohama řidiče a spolujezdce.
- Nad pravým zadním podběhem umístěna jednotka zapalování.
- Uřezaný doraz plynového pedálu a zpevněná konzola pro uchycení bowdenu.

Velké poděkování všem, co se podíleli na úpravě tohoto auta :) Ať už dodáním, či úpravou dílů, kompletací motoru nebo
cennými radami..


Škoda 105 1.4 Weber


https://youtube.com/short s/J5Cc9BQl7Bc?feature=shar e

Škoda 105 L


Škoda 105 L

Kocvin/Škoda 105 L - komentáře:

11:03:31
13.04.2019
Kocvin
Ještě, že tady máme pořád tu mototechnu, kde člověk sežene i v sobotu dopoledne drobnosti, o kterých si myslel že je má doma skladem..1 Jen je problém, že jde pro ložiska za 70 korun a když prodavačky vytáhnou z pod pultu bendy s díly pro 742, tak tam nakonec nechá skoro dva tisíce..7
zvětšit Kocvin/Škoda 105 L - obrázek od Kocvin vložen 13.04.2019 11:03:31
21:14:57
08.04.2019
Kocvin
20:07:16
08.04.2019
castrol
-> minno: zas to take ostre nieje 3
18:31:49
08.04.2019
MajoLR
17:21:13
08.04.2019
minno
-> Kocvin: len sa neporež3
16:53:11
08.04.2019
Kocvin
Dnes dorazil ostrý pastorek do řízení..6
zvětšit Kocvin/Škoda 105 L - obrázek od Kocvin vložen 08.04.2019 16:53:11
21:23:15
07.04.2019
Kocvin
-> minno: Je..6
-> Tuner#2: Chemie..4
21:20:02
07.04.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kocvin 07.04.19 20:53:43: Pískování nebo chemie?
20:55:12
07.04.2019
minno
20:53:43
07.04.2019
Kocvin
Tak hliník konečně čistý, můžeme se vrhnout na skládání..5 Velký dík patří -> koko:
zvětšit Kocvin/Škoda 105 L - obrázek od Kocvin vložen 07.04.2019 20:53:43
11:28:46
05.04.2019
Kocvin
-> Tuner#2: Měl jsem v plánu to dělat trochu jinak, ale vzhledem k tomu, že teda budu upravovat rameno, aby šel tlumič ven, tak to udělám jak píšeš.. 4
16:22:39
04.04.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kocvin 04.04.19 12:05:51: Todle vše řeším, když tam právě není vůbec pružina a tlumič. Ideálně pak za jednu stranu ramene auto zvednout a podívat se kde a jak je všude místo + počítat ještě větší deformaci dorazu při ráně.
12:05:51
04.04.2019
Kocvin
Mám nachystané i originální dlouhé dorazy, chtěl jsem se rozhodovat podle toho, kolik tam zůstane místa, až bude náprava namontovaná a zatížená, případně se zkrácenými pery..
11:27:43
04.04.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 04.04.19 10:11:01: Potvrzuji, toho jsem si ani nevšimnul. Taky mě to chodilo kov na kov při velké díře pravda tehdy ještě se Sakyho měkkýma pružinama.
10:11:01
04.04.2019
Eidy
-> minno: Souhlas. Na ty otočený misky jsem koukal včera, ale nevšimnul jsem si zkrácených dorazů. To je tak trochu k ničemu. Já měl misky otočený a dorazy celý a stejně si to občas bouchlo na železo.
-> Kocvin: Ještě to promysli. 4
09:44:56
04.04.2019
minno
-> Kocvin 03.04.19 21:15:32: Tie dorazy asi tiež nebudú OK....Otočené misky a urezané gumy. To bude chodiť kov na kov pri extrémnejšom preperovaní. Pri takto otočených miskách na spodných ramenách odporúčam dať celé gumy tak ako sú originál.
22:57:58
03.04.2019
Kocvin
-> Eidy: Jo už jí mám nachystanou a zítra nebo v pátek se na to vrhnu..
22:51:16
03.04.2019
Eidy
-> Kocvin: Nejrychlejší je vzít to frézou ve vrtačce a pak zahladit lamelákem do vrtačky. Já to teď ještě protahoval a máš to za pár minut hotový. Škoda.
22:02:13
03.04.2019
Kocvin
Tak jo no, já to tedy ještě upravím.. 1 Moje blbost, že jsem si to nezkusil ještě před lakem..
Extreme Tyres