Kocvin/Škoda 105 L Kocvin/Škoda 105 L

komentáře | popis | fotky | Kocvin | 22.12.23 13:20 | 142x v oblíbených
Prodáno 16.10. 2021..

Tohle auto mi nabídl jeden místní člen, po tom, co jsem se v komentářích u mé 136 LPG zmínil, že bych uvítal hezké eMko.. Po
domluvě se synem majitelky, jsem se na ní jel podívat a okamžitě jsem věděl, že jí beru.. Původně padl návrh, že auto papírově
zruším a kastli využiji na nějaký projekt, nebo uložím na horší časy. Ale když jsem viděl krásné původní značky a dokonce ještě
původní pneu, rozhodl jsem se, že zaplatím ekozlodějinu a auto zachovám celé i s doklady.

Teď nějaké to kurikulum.. Je to Škoda 105L vyrobená 15. Srpna 1988.. 25. Srpna 1988 jí v mototechně Ostrava koupil pan Pilař,
který jí až do dnešních dní pečlivě opatroval. K autu je ještě původní malý tp :) Od té doby najel zhruba 82 tis. km což je na autě dost znát..

Stav auta je vynikající s minimem koroze.. Jen je bohužel lakovaný levý zadní bok, ale snad se to po umytí a rozleštění ztratí..

Nějaký stručný popis úprav..

- Motor

- Blok a vana Felicia MPi, vrtání 75,5 mm, upravené T písty, odlehčené čepy.
- Zdvih 78 mm (upravená a svážená klika Fabia).
- Ojnice ve tvaru I, šrouby ARP.
- Upravená hlava s většími ventily a kanály, speciální ventilové pružiny, celokovové těsnění.
- Vačka Urban 295°/295°, zdvih palců 7,5 mm.
- Výfuk 4-1, s příčným tlumičem schovaným nad příčkou od pana Krejčího, omotáno termopáskou DEi.
- Chlazení oleje, pod kapotou umístěný chladič, vývod z adaptéru pod filtrem (olej Motul Ester 300V 15w50).
- Elektronické zapalování Darabos, snímací kolo na řemenici klikové hřídele, zapalovací lišta Felicia MPi.
- Dva dvojité karburátory Fajs DCOE 40 na přímém sání, molitanové filtry Ramair (časem chci box).
- Palivová, nízkotlaká pumpa Facet.
- Úprava řemenice vodního čerpadla pro drážkový řemen, alternátor Felicia, hlavní řemenice Felicia.

- Převodovka

- Skládaná, bývalá převodovka od MVM, kola Sixta
- Suchý 5q, SP 4,22
- I - 3,09, II - 1,93, III - 1,41, IV - 1,16, V - 0,96
- Kartery ve stříbrném laku
- Ocelová víka ložisek diferenciálu
- Olej Castrol Syntrans 75W-90

- Exteriér

- Kvůli výfuku vyřezané zadní čelo a pro chlazení oleje navařená mřížka v zadní kapotě. Jinak naprostá, šedá série..

- Podvozek a kola

- Přední náprava kompletně vyztužená.
- Spodní ramena sériová, vyztužená s upravenými držáky pro stabilizátor.
- Horní ramena trubková by Wlad
- Pružiny dle návrhu Tuner#2, výroba Jindas, tlumiče HP sporting, zesílené držáky.
- Upravené náboje na rozteč 4x108 se středem 65,1 mm.
- Kalený, 20 mm stabilizátor od Urbana.
- Strmý pastorek řízení Ing. Kalousek.
- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.

- Zadní náprava vlečná, kompletně vyztužená.
- Pružiny kyvka, tlumiče Patrol (časem bude nejspíš Protlum a zakázkové pružiny)
- Podložky na změnu rozteče 4X130/4x108 se středem 65,1 mm.
- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.

- Kola
- EvoCorse X3MA Zero 8x15, 4x108, et 25
- MiM 1900 7x15, 4x108, et 13
- Braid Fullrace Maxlight, 7x15, 4x108, et 25

- Pneu
- Toyo R888 195/50 R15.
- Toyo T1-R 195/50 R15.

- Brzdy

- Předek chlazené kotouče Kalmar.
- Rozšířené čtyřpískové třmeny, pístky z nerezi by Jindas, propojky.
- Desky Ferodo DS2500

- Zadek je kit na sériové náboje, od Stepan.
- Třmeny a desky Focus (TRW).
- Kotouče Peugeot (TRW).
- Lanovody a hadice na zakázku.

- Interiér

- Sportovní sedadla, jejich držáky a čtyřbodové pásy Sabelt.
- Volant OMP Corsica 350 mm v titanovém odstínu, nába upravená od Volanti Luisi.
- Zkrácené řazení od Paja120, prodloužená řadící páka, upravené táhlo řazení.
- Ukazatele tlaku a teploty motorového oleje Raid.
- Zrušen popelník a ovládání topení, panel vlastní výroby.
- Zadní sedadla pryč, koberec jen pod nohama řidiče a spolujezdce.
- Nad pravým zadním podběhem umístěna jednotka zapalování.
- Uřezaný doraz plynového pedálu a zpevněná konzola pro uchycení bowdenu.

Velké poděkování všem, co se podíleli na úpravě tohoto auta :) Ať už dodáním, či úpravou dílů, kompletací motoru nebo
cennými radami..


Škoda 105 1.4 Weber


https://youtube.com/short s/J5Cc9BQl7Bc?feature=shar e

Škoda 105 L


Škoda 105 L

Kocvin/Škoda 105 L - komentáře:

17:26:10
09.01.2019
Kocvin
-> havlik: Do řadičky.
-> Pavell: Asi jo.. 33 Ale tohle není ani tak úprava, jako spíš nutnost. Původní pouzdra se shánějí blbě a houby vydrží, tak si je po vzoru Antonyho vyrobím sám z POM-C..1

Ale neujel, moc toho není.. 34
16:25:12
09.01.2019
Pavell
-> Kocvin 02.01.19 10:19:49: Nepřeháníš to už s těma úpravama? 3 3 3
Pustil jsi se do škodárny fakt fest. Mě v tom případě dávno ujel vlak.10 3
15:54:07
09.01.2019
havlik
-> Kocvin: do řadičky nebo do tunelu?
12:10:32
09.01.2019
Kocvin
Futro řazení.. 3
zvětšit Kocvin/Škoda 105 L - obrázek od Kocvin vložen 09.01.2019 12:10:32
11:21:57
02.01.2019
castrol
-> MajoLR: to je ako zo vsetkym ,jeden kupi funa a drb polka virtu ma funa ,dalsi mazdu a dalsi shortshift a epidemia vypukne 3
11:08:04
02.01.2019
MajoLR
-> Kocvin 02.01.19 10:19:49: Nejak sa to tu rozmnožilo!2 Shortshiftová epidémia...157
10:19:49
02.01.2019
Kocvin
Tak už i já.. 1
zvětšit Kocvin/Škoda 105 L - obrázek od Kocvin vložen 02.01.2019 10:19:49
10:37:37
15.12.2018
Kocvin
-> castrol: Na auto momentálně není možno namontovat.. 1
10:31:21
15.12.2018
castrol
-> Kocvin: este foto na aute
09:04:00
15.12.2018
Kocvin
-> Eidy: Díky moc.. 4 Jen by mohla růst trochu rychleji.. Málo mechaniků.. 1
upraveno 1x, naposled 15.12.2018 09:04:29
01:46:09
15.12.2018
Eidy
Roste tu slušná konkurence. A to se mi líbí. Držím palce. 4
00:52:58
15.12.2018
Kocvin
Nějaké další foto pro představu..
zvětšit Kocvin/Škoda 105 L - obrázek od Kocvin vložen 15.12.2018 00:52:58
00:51:42
15.12.2018
Kocvin
nějaké další foto pro představu..
zvětšit Kocvin/Škoda 105 L - obrázek od Kocvin vložen 15.12.2018 00:51:42
00:50:36
15.12.2018
Kocvin
-> TTomas: Díky.. :) Taky jsem zvědav.. Vybral jsem opět takovou rozteč, aby mi pasovala i na gti, v případě, že by to na škodovce nebylo hezké.,.
-> Luky: Uvidíme.. Barva se dá změnit vždy..1
21:12:10
14.12.2018
Luky
-> Kocvin: Jo zlatý taky dobrý 1
18:57:02
14.12.2018
TTomas
-> Kocvin: Nádherný kola. Jsem zvědavej jaký budou na autě. Na 7,5 mám yoko advan 08 195/50 a boky jsou prakticky rovně, tak asi i na 8" by případně šly.
upraveno 1x, naposled 15.12.2018 00:23:58
17:41:58
14.12.2018
Kocvin
Jinak dneska přišel ještě pátý kus.. 5
zvětšit Kocvin/Škoda 105 L - obrázek od Kocvin vložen 14.12.2018 17:41:58
17:35:49
14.12.2018
Kocvin
-> Luky: Byla to špatná volba, moc malé byly.. 1 Tohle už je zas o level výše.. Jinak bílá je teda pěkný fujtajbl..3 Uvažoval jsem nad zlatou, ale nakonec šla tahle.
-> vinorak: Tyjo straš ještě s bodykitem tady.. 33 Jinak pneu se uvidí no.. Mám na vybírání dost času..
upraveno 1x, naposled 30.12.2018 23:47:38
13:47:34
14.12.2018
vinorak
pěkný, ale 8 paců je už asi fakt moc hlavně na 195.... ... to za chvíly bude bodykit od Krajanskýho 1 chce to gumy co mají širokou bočnici, nankangy jí mají menší než ty toyo T1R, teď mám srovnání na stejně širokém disku....
upraveno 1x, naposled 14.12.2018 13:49:46
13:27:09
14.12.2018
Luky
-> Kocvin: to ti ty Braidy moc dlouho nevydržely.... 2 Ale tyhle budou mnohem lepší, zejména s takovým malým ET to umí být hezký kola 1 Jen teda ta stříbrná k šedýmu autu bude nevýrazná, foukni je sprejem na bílo 3
Extreme Tyres