Kocvin/Škoda 105 L Kocvin/Škoda 105 L

komentáře | popis | fotky | Kocvin | 22.12.23 13:20 | 142x v oblíbených
Prodáno 16.10. 2021..



Tohle auto mi nabídl jeden místní člen, po tom, co jsem se v komentářích u mé 136 LPG zmínil, že bych uvítal hezké eMko.. Po

domluvě se synem majitelky, jsem se na ní jel podívat a okamžitě jsem věděl, že jí beru.. Původně padl návrh, že auto papírově

zruším a kastli využiji na nějaký projekt, nebo uložím na horší časy. Ale když jsem viděl krásné původní značky a dokonce ještě

původní pneu, rozhodl jsem se, že zaplatím ekozlodějinu a auto zachovám celé i s doklady.



Teď nějaké to kurikulum.. Je to Škoda 105L vyrobená 15. Srpna 1988.. 25. Srpna 1988 jí v mototechně Ostrava koupil pan Pilař,

který jí až do dnešních dní pečlivě opatroval. K autu je ještě původní malý tp :) Od té doby najel zhruba 82 tis. km což je na autě dost znát..



Stav auta je vynikající s minimem koroze.. Jen je bohužel lakovaný levý zadní bok, ale snad se to po umytí a rozleštění ztratí..



Nějaký stručný popis úprav..



- Motor



- Blok a vana Felicia MPi, vrtání 75,5 mm, upravené T písty, odlehčené čepy.

- Zdvih 78 mm (upravená a svážená klika Fabia).

- Ojnice ve tvaru I, šrouby ARP.

- Upravená hlava s většími ventily a kanály, speciální ventilové pružiny, celokovové těsnění.

- Vačka Urban 295°/295°, zdvih palců 7,5 mm.

- Výfuk 4-1, s příčným tlumičem schovaným nad příčkou od pana Krejčího, omotáno termopáskou DEi.

- Chlazení oleje, pod kapotou umístěný chladič, vývod z adaptéru pod filtrem (olej Motul Ester 300V 15w50).

- Elektronické zapalování Darabos, snímací kolo na řemenici klikové hřídele, zapalovací lišta Felicia MPi.

- Dva dvojité karburátory Fajs DCOE 40 na přímém sání, molitanové filtry Ramair (časem chci box).

- Palivová, nízkotlaká pumpa Facet.

- Úprava řemenice vodního čerpadla pro drážkový řemen, alternátor Felicia, hlavní řemenice Felicia.



- Převodovka



- Skládaná, bývalá převodovka od MVM, kola Sixta

- Suchý 5q, SP 4,22

- I - 3,09, II - 1,93, III - 1,41, IV - 1,16, V - 0,96

- Kartery ve stříbrném laku

- Ocelová víka ložisek diferenciálu

- Olej Castrol Syntrans 75W-90



- Exteriér



- Kvůli výfuku vyřezané zadní čelo a pro chlazení oleje navařená mřížka v zadní kapotě. Jinak naprostá, šedá série..



- Podvozek a kola



- Přední náprava kompletně vyztužená.

- Spodní ramena sériová, vyztužená s upravenými držáky pro stabilizátor.

- Horní ramena trubková by Wlad

- Pružiny dle návrhu Tuner#2, výroba Jindas, tlumiče HP sporting, zesílené držáky.

- Upravené náboje na rozteč 4x108 se středem 65,1 mm.

- Kalený, 20 mm stabilizátor od Urbana.

- Strmý pastorek řízení Ing. Kalousek.

- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.



- Zadní náprava vlečná, kompletně vyztužená.

- Pružiny kyvka, tlumiče Patrol (časem bude nejspíš Protlum a zakázkové pružiny)

- Podložky na změnu rozteče 4X130/4x108 se středem 65,1 mm.

- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.



- Kola

- EvoCorse X3MA Zero 8x15, 4x108, et 25

- MiM 1900 7x15, 4x108, et 13

- Braid Fullrace Maxlight, 7x15, 4x108, et 25



- Pneu

- Toyo R888 195/50 R15.

- Toyo T1-R 195/50 R15.



- Brzdy



- Předek chlazené kotouče Kalmar.

- Rozšířené čtyřpískové třmeny, pístky z nerezi by Jindas, propojky.

- Desky Ferodo DS2500



- Zadek je kit na sériové náboje, od Stepan.

- Třmeny a desky Focus (TRW).

- Kotouče Peugeot (TRW).

- Lanovody a hadice na zakázku.



- Interiér



- Sportovní sedadla, jejich držáky a čtyřbodové pásy Sabelt.

- Volant OMP Corsica 350 mm v titanovém odstínu, nába upravená od Volanti Luisi.

- Zkrácené řazení od Paja120, prodloužená řadící páka, upravené táhlo řazení.

- Ukazatele tlaku a teploty motorového oleje Raid.

- Zrušen popelník a ovládání topení, panel vlastní výroby.

- Zadní sedadla pryč, koberec jen pod nohama řidiče a spolujezdce.

- Nad pravým zadním podběhem umístěna jednotka zapalování.

- Uřezaný doraz plynového pedálu a zpevněná konzola pro uchycení bowdenu.



Velké poděkování všem, co se podíleli na úpravě tohoto auta :) Ať už dodáním, či úpravou dílů, kompletací motoru nebo

cennými radami..




Škoda 105 1.4 Weber




https://youtube.com/short s/J5Cc9BQl7Bc?feature=shar e



Škoda 105 L




Škoda 105 L

Kocvin/Škoda 105 L - komentáře:

12:27:31
14.12.2018
Kocvin
-> castrol: Však já taky.. 12

-> TT_daniel: Tyjo kdybys řekl dříve, tak jsou tvoje.. 8 Už je má chlápek z Ústí..
11:33:30
14.12.2018
TT_daniel
-> Kocvin: ked budes vyhadzovat tie staré papuče tak ťa ich zbavím 3 3 nech to nezavadzá pri popelnici
11:00:30
14.12.2018
castrol
-> Kocvin: tak samozrejme ze si robim prdel
06:57:10
14.12.2018
Pavell
Peckový kolesa 9 4
21:51:33
13.12.2018
Kocvin
-> castrol: Jak nic moc tyjo, u Evo Corse se za stříbrnou příplací!3

-> Shader: 4

-> Eidy: Díky..4 Jak na to koukám, ty sériový 195 jsou fakt málo..
21:04:20
13.12.2018
Eidy
-> Kocvin: Ou jé, moc hezký koláče.4 To jsem zvědavej, do čeho to obuješ. Sériový 195 budou podle mě roztažený jak 3,14**. Semislicky budou jen tak tak, aby to nebyl ještě tyre-stretch.

Zkus pohledat tady tyrestretch.com/
19:49:10
13.12.2018
Shader
Tady to někdo bere od podlahy! Paráda! 4
19:23:52
13.12.2018
castrol
-> Kocvin: pekne plechace , len ta farba nic moc 40
18:45:42
13.12.2018
Kocvin
-> T: -> Tuner#2: Díky kluci..4



A moc dobrá otázka..1 Celou dobu, co jsem čekal na kola, tohle řeším.. Některé pneu 195/50 R15 vypadají na 8J dobře.. Na jiných fotkách už je to zase moc tuningové..

Chci kupovat Nankang Sportnex NS-2R právě v rozměru 195/50 R15 a když to bude na prd, tak asi nějaké 205/50 R15, ale ty mi přijdou už jako docela balóny.. Naopak 205/45 R15 mi přijdou moc nízké..8 No dilema jako prase..
18:38:34
13.12.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kocvin: Tak to je velká paráda 9
18:10:54
13.12.2018
-> Kocvin: velká paráda a co přijde za pneu, když to jsou 8" ? 4
12:06:22
11.12.2018
castrol
-> MISCHO: istiho3
08:11:44
11.12.2018
MISCHO
-> darabos: musis oslovit nejakeho sikovneho slovaka s madarskymi korenmi 1
08:08:51
11.12.2018
MajoLR
22:25:15
10.12.2018
darabos
-> vinorak: prelozime :) len potrebujem potom korekturu, lebo ked madar preklada do cestiny, ani srnka netusi co z toho bude 1

-> Kocvin: nz, nech sluzi! Ak budes mat otazku, pis, volaj.4
upraveno 1x, naposled 10.12.2018 22:28:26
18:35:38
08.12.2018
vinorak
jo hlavně aby soft k tomu nebyl ve slovenštině 1
16:56:33
07.12.2018
Marty227
-> vinorak: je to lacnejšie ako ignitech..
15:32:17
07.12.2018
MOLSO
-> vinorak: snimanie VR snimac / hall senzor, podporuje 1 signal na 1 valec (da sa pripojit napr. na favorit bezkontakt) 24-1 36-1 a 60-1 snímací kotúč, podporuje klasické indukčné cievky, VN trafo cievku + rozdelovač ( ako felda BMM) zapalovacie lišty (fel MPI) alebo zapalovacie cievky samostatne na každom valci (ako fab. HTP)



1
15:01:56
07.12.2018
vinorak
Kolik to stojí, co to umí navíc oproti ignitech a jak je to snímaný? Zjišťuji info na budoucí upgrade....1
09:23:20
06.12.2018
Kocvin
Zapalování už taky doma :) Díky Miki..
zvětšit Kocvin/Škoda 105 L - obrázek od Kocvin vložen 06.12.2018 09:23:20
Extreme Tyres