skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zdravím, s radostí oznamuji, že jsem se stal oficiálním škodovákem :)
Na škodovkách ulítávám už odjakživa.Jako malý jsem vyrůstal ve škodovce a snil o tom až jednou budu mít svojí škodovku a nyní po 17 letech čekání se mi to konečně vyplnilo :) K Apollonce,jak jsem jí podle její barvy nazval jsem přišel poměrně náhodou.Celkem dlouho jsem hledal nějaký slušný kousek a po pár nevydařených pokusech jsem se rozhodl hledání škodovky odložit.Jeden před Silvestrovský večer jsem však jen tak z nudy zabrouzdal na bazoš a z ničeho nic zahlédl inzerát na slušně vypadající 125L.Na první pohled mě zaujala střešním oknem (pro které mám velkou slabost a nedokážu si bez ní škodovku představit),pak také hodně dobrou cenou a především měla stejnou barvu( i stejně vybledlou :D ) jako naše poslední rodinná škodovka,která tady mimo jiné má taky svojí kartu.Celou noc jsem na ten inzerát myslel a strachoval se,zda-li už není zadaná.Hned ráno volám majiteli a spadl mi kámen ze srdce,když mi řekl,že je stále volná.Po více než týdenním domlouvání jsme se dohodli na termínu prodeje.Auto totiž bylo ze Svitav což mám více jak 200km od domova takže bylo těžké najít termín kdyby jsme měli oba dva čas.Po týdnu snad nekonečném čekání na den D kdy jsem se strachoval,jestli mi prodávající nezazavolá,že má další zájemce kteří mu nabízejí víc apod. nakonec konečně nastal onen den.Kolem 7 hodiny ranní jsme byli na domluveném místě a čekali až přijede má Apollonka.A hle,v šeru ranního svítání spatřuji jak se k nám přibližuje škodovka se zašlou barvou červená apollo.Je to ona ! Po prohlídce a zkušební jízdě jsme si nakonec plácli a vydali se už sami do cca 110km vzdáleného Trutnova na přepis (kvůli naším skvělým vyhláškám díky kterým se musí přihlašovat auto v místě původního majitele a ten byl právě v Trutnově).Přepis proběhl i vzhledem ke vstřícné paní za přepážkou bez problémů (ikdyž na 3 plné moci trochu koukala :D ) a díky kouzelné kartičce ZTP jsme se vyhnul EKOzlodějině.Na evidenčce nám ještě říkali,že auto dobře znají a že je skutečně zachovalé.Pak už se vydáváme na dlouho cestu domů.Místy se jí moc nechtělo tahat do otáček a celkově byla taková uvadlá (na vině se ukázala neotvírající 2. komora.Po celkovém seřízení a výměně oleje motor zatím šlape pěkně) Jinak však zvládla celou cestu bez jediného problému a to jsme po dálnici celou dobu udržovali rychlost kolem 120-130km/h. Za den tedy najela téměř 400km.Pak už jen zaparkovala do svojí nové garáže a to už jsme v současnosti kdy se začíná psát její nový příběh u mě a doufám,že na hodně dlouho.
Nějaké to nudné info o autě:
-Škoda 125L expedice 17.5.89
-Po prvním majiteli,v zimě údajně neježděná a garážovaná
-Najeto dle tacho 80tisíc km.Jestli je to pravda kdoví...
-Barva (zašlá) Červená Apollo 8302
-Mezi původní výbavu patří:
Samozřejmě 5q, střešní okno, uzamykatelná schránka řidiče, cyklovač stěračů, dobové rádio značky Munchen s repro pod sedačkami, tažné zapsáno v roce 1990 do TP, odpojovač baterie, později dodělaná signalizace zaplých/vyplých světel.
Co se stavu při koupi týče tak interiér byl velmi zachovalý. Sedačky neponičené (až na vyšisované zadní opěradla) a dokonce ani neteče přes střešní okno :D Karoserie se zdála na první pohled až na vyšisovaný lak a korozi PZ lemu parádní . A podlaha i kufr skutečně jsou bez jediné chybičky. Po bližším ohledání se však zjistilo, že top stav to není .Majitel asi nevěnoval dostatečnou pozornost udržbě a vystříkání dutin. Levý lem se jevil pěkný, ale měl chycený zadní rožek plus díra v kapse motoru. Dále objevena díra na konci levého prahu. Blatníky se zdály celkem k světu, ale po sundání se shledaly býti dosti ohlodané broukem korozníkem a vršky blatníků s péčky jak by smet. Co se motoru týče tak ten byl vpohodě, jen potřeboval základní udržbu a servis. Řazení se mi zdálo býti trochu jalové. Brzdy brzdily opravdu pěkně a řízení nikam netáhlo. Jako bonus k autu jsou krásné původní SPZ,TP. Asi až po půl roce vlastnění vozu jsem našel pod třemi vrstvy koberců na zadním platě dokonce i původní servisní knížku a dobový autoatlas z roku 89 :)
Karoserie: originální až na malé doplňky
-vyvařená, měněny oba zadní lemy, oba prahy, opravená část výztuhy u levého prahu, nové oba přední blatníky, přední čelo, Pčka, vršky blatníku
-podvozek ošetřen přelakovatelným BODY 950
-nový lak (samozřejmě červená apollo 8302),
-anglická maska v barvě vozu s dálkovými světly Bosh 75w
-nové přední + boční blinkry a taky nové zadní lampy, nové zadní mlhovky na obě strany PAL
-nové těsnění kufru
-nové krytky C-sloupků se zabudovanými hlinikovými štítky
-ofuky oken Heko
-přítlaky a návleky na stěrače
-zrcátka engelman monitor s modrým nádechem
-nové zadní zástěrky
-antistatický pásek
-ochranné dorazy na dveřích
-žaluzie zadního okna
-nerezové lišty pod gumy dveří, nerezové lišty na zadek auta, nerezový nápis škoda 125l na spoileru
-ozdobné šroubky spz
-nově nalakováný příčky oken plus prahové lišty
-polepy dveří modifikované dle vlastního návrhu od individual stickers
Interier: původní elková palubka, gl palubka v plánu není a nebude
-dobový volant Kolínských strojíren
-ipury dveří, sedačky rapid vpředu, kvůli nim sehnany i dozadu vínové sedačky ze sedana, aby alespoň barevně ladily
-zánovní hlavice řadící páky
-ekonoměr
-autorádio Sencor 7405 bmr, 2x repro Audioblast 130mm max. výkon 350w pod předními sedadly, aktivní reprotuba 12" 250w se zesilovačem 70w za zadními sedadly
-na zakázku šité tapiko na zadním plátě
-manuální ovládání sahary
-fanfáry s melodií Dixie Horn zabudované v motorovém prostoru, původní klakson nahrazen dvojicí fanfár nejspíše z erka
Motor: původní asfalt trhající agregát o zběsilém výkonu 50koní
-chromové víčko expanzní nádobky
-předělané uchycení filtrboxu na pružiny
-chromový plech předehřevu
-příčný výfuk domácí výroby (tlumič neznámého původu), v záloze výfuk Ulter Sport
Podvozek:
EVO 1:
-přední pružiny Rallye Speedpro -30mm
-původní pneu barum na plecháčích s nerezovými límci
EVO 2:
-kola Apollo 4x130 5j po renovaci (jemné pískování, vaření, broušení, 2 vrstvy komaxitu a následně vyleštěno) u:www.flachworks.com/ , nové pokličky od zdejší člena.
-pneu Falken 185/60
-přední pružiny okruhové speedpro snížené o 1 a čvrt závitu. Volná délka je nyní cca 205mm
-delší štefty a duralové podložky 12mm pod přední kola
-zadní pružiny sériové snížené o 1,75 závitu
-10mm nerezové podložky pod stabilizátor
-30mm rozšiřující podložky pod zadní kola
Plány:
-V plánu je auto ponechat v původním stavu,pouze s dobovými vychytávkami vzhledu a serepetičkami,kteří montovali naši otcové na auta na přelomu 90.let a milénia.Dále auto neustále udržovat,vylepšovat detaily atd. Co nás čeká a nemine je kompletní GO náprav (snad rok 2019 ??) a možná silnější motor.
Kompletní fotogalerie zde: lukaschylek.rajce.idnes.c z/
Video:
Deník 2016:
-11.1: Koupě auta
-30.1: Montáž volantu z bývalé škodovky
-27.3: Start auta po cca 2,5 měsíce.Moc se jí nechtělo,ale nakonec chytla na po 4 plus montáž nerezových lišt pod okenní gumy a přilepení odstávající dvěřní ochrané lišty
-17.4:Montáž ipurů a kazetového adaptéru
-7.8 : Montáž sportovního volantu,nových zadních krytů světel,předních blinkrů,nerezový nápis Škoda na zadní spoiler,vyzvednuty SPZ z depozitu,čéká se na COčko.
-11.9 : Montáž vytoužených zrcátek engelman :)
-24.9 : Výměna motorového oleje za Paramo Trysk Speed 10w40 a olejový filtr polské produkce značky Filtron,ale hlavně první legální projížďka se škodovkou :) Najeto asi 30km,pocity úžasné,po 18letech jsem se konečně dočkal :)
-28.9 : Montáž žaluzií na zadní okno,následný 60km výlet bez problémů.K večeru však auto začalo cukat a nakonec přestalo jet úplně.Apollonka musela být odtažená do garáže kde se zjišťuje příčina poruchy.
-12.10 : Apollonka znovu jede.Pročištěny trysky a vzdušníky.Rozchozena klapka druhé komory.Nové těsnění víka a nové těsnění pod přírubu.Dále seřízeny ventilové vůle,zapalování,napnut řemen a dolití oleje v převodovce.
-25.10 : Demontáž koberce,přípravy na vyvařku
-29.10 : Odjezd na vyvaření
Stav tachometru k 31.12 je 81tis. km
Deník 2017:
-24.4: Auto přivezeno vyvařky. Následně natřeno dvousložkovým epoxem a ošetřeno BODYčkem. Auto stříklé v plniči a základu.Krom toho montáž výfuku Ulter Sport a výroba jeho držáku.Motor osazen karburátorem EDSR 2939.Stav tachometru 81 200 km.
-18.5: Úspěšně absolvování STK,stav tachometru 81 400km.
-30.5: Montáž karburátoru SEDR 2932.Snad už konečně bude poslouchat.Při testovací jízdě mi po asi 100metrech přestaly fungovat budíky,blinkry a taky přestala držet volnoběh.Příčinnou byla spálená druhá pojistka způsobena nejspíše zkrátem,kdy se pružina plynu dotkla kontaktu elektromagnetického ventilu :D
-20.6: Předělání uchycení filtrboxu pomocí pružinek.Stav tachometru 81 755 km.Kromě toho otestována maximální rychlost,která činí závratných 160km/h tachometrových po rovině :D
-16.7: Objevena dírka v pravém předním podběhu,následné zavaření a zakonzervování.
-23.7: Ošetření míst chycených povrchovou korozí na podlaze řidiče,roh řidičových dveří a kufr (obroušeno na kov,odrezovač,3vrstvy základu a 2 vrstvy vrchního laku)
-26.7-31.7: Rozborka auta na lak (při rozborce objeveno milé překvapení pod kobercem zadního plata v podobě servisní knížky a autoatlasu )
-16.11: Letmé ošetření dutin prahů,předních sloupků a vnitřků zadních podběhů.
Stav tachometru k 31.12 je 81800km
Deník 2018:
1.2: Demontáž střešního okna,dopasování dveří a kapoty,vyvrtání děr pro uchycení prahové lišty,poslední přípravy na lak.
2.2.: Odjezd do lakovny.
15.2: Příjezd z lakovny.
10.8: Výměna oleje za Total 10w40+ Mann Filtr, 82000km
17.8: Výměna brzdové kapaliny + odvzdušnění brzd
29.8: První projížďka po téměř roce
5.9: Výměna předníchu pružin za speedpro, vyměněn pravý excentr spodního ramene, výměna, výměna oleje v převodovce za Mogul SAE 80, 82000km. Až na pár detailů dokončeno po téměř roce a půl něco, jako jakási oprava plus úprava vzhledu auta.
9.9: Vyměněno víčko brzdové kapaliny, opět odvzdušněny brzdy, promazání svislých čepů.
12.9: Ošetření dutin, namazaná vodní pumpa, montáž předních zástěrek.
23.9: Výměna kulových čepů a prachovek řízení + dolití oleje PP90 do převodky řizení
29.9: Výměna hadice od čerpadla k obtoku motoru, dolití 2,5 litrů destilky
10.11: Dolití nemrzky ( Fridex Stabil ), nalepeny polepy dveří, umyto, zazimováno
Stav tachometru k 31.12 82 500
Deník 2019:
24.1: obuté kola, oprava navíjení řidičového pásu, oprava aretace dveří
17.2: Výměna pružin za flexa sport z Kocvinovy šedé (díky :) ), montáž podložek pod stabilizátor, úprava dorazů, zkrášlení zadních bubnů ( obroušeno, odrezovač, dvosložkový epoxid)
3.3-: Montáž nového těsnění dveří
17.3: Oživeno po zimě. Po 4 měsících chytla na brnk. Nahozeny Apolla. Najíždění prvních letošních kilometrů
31.3: Vyměněn termostat Wahler 80 stupňů za dobový polský na 83 stupňů. Oprava řidičového zámku. Opětovné snížení dorazů (už to konečně i pruží :D )
7.4: Oprava počítadla kilometrů, seřízení + odvzdušnění spojky a nechtěná výměna startéru (díky migueliasi :) )
14.4: Dolití 3l Fridexu, ovdzušnění chladící soustavy, výměna membrány ACpumpy, výměna hadičky od ACpumpy k nádrži.
19.4: Výměna těsnění pod AC pumpou
28.4: Montáž podložek pod zadní kola
17.5: Úspěšně absolvovaná STK
4.6: Namontováno manuální sepnutí sahary
12.6: Výměna přední pružin, úprava dorazů
17.6: Zkrácení zadních pružin, sundání předních zástěrek
12.9: Montáž delších šteftů a podložek pod přední kola
Stav tachometru k 31.12. 87 750 km
Deník 2020:
Stav tachometru k 31.12. 88 600 km
Deník 2021:
říjen: Zprovoznění, nové obložení a prasátka zadních brzd, nový HBV brembo, podložky 4x100 30 mm vzadu, vepředu předělané náboje, nové kola BBS Mahle
Deník 2022:
30.5. : Oživení, výměna oleje Total Quartz 7000 10w40 + Mann Filter při 88 700 km, příprava na STK
Deník 2023:
19.3: Oživení, výroba pokliček na bbs + jejich nálepek, 88 900 km
12.7. Nové zadní plato, výměna pouzdra kulisy řazení, oživení zástěrek.
x.10: Projeto, navrat anglické masky, čiré blinkry
Deník 2024:
Květen: po x letech jsem to vytáhl nasraz v Srdci Beskyd
Červen: Výměna Sahary
************************* *************************
Na škodovkách ulítávám už odjakživa.Jako malý jsem vyrůstal ve škodovce a snil o tom až jednou budu mít svojí škodovku a nyní po 17 letech čekání se mi to konečně vyplnilo :) K Apollonce,jak jsem jí podle její barvy nazval jsem přišel poměrně náhodou.Celkem dlouho jsem hledal nějaký slušný kousek a po pár nevydařených pokusech jsem se rozhodl hledání škodovky odložit.Jeden před Silvestrovský večer jsem však jen tak z nudy zabrouzdal na bazoš a z ničeho nic zahlédl inzerát na slušně vypadající 125L.Na první pohled mě zaujala střešním oknem (pro které mám velkou slabost a nedokážu si bez ní škodovku představit),pak také hodně dobrou cenou a především měla stejnou barvu( i stejně vybledlou :D ) jako naše poslední rodinná škodovka,která tady mimo jiné má taky svojí kartu.Celou noc jsem na ten inzerát myslel a strachoval se,zda-li už není zadaná.Hned ráno volám majiteli a spadl mi kámen ze srdce,když mi řekl,že je stále volná.Po více než týdenním domlouvání jsme se dohodli na termínu prodeje.Auto totiž bylo ze Svitav což mám více jak 200km od domova takže bylo těžké najít termín kdyby jsme měli oba dva čas.Po týdnu snad nekonečném čekání na den D kdy jsem se strachoval,jestli mi prodávající nezazavolá,že má další zájemce kteří mu nabízejí víc apod. nakonec konečně nastal onen den.Kolem 7 hodiny ranní jsme byli na domluveném místě a čekali až přijede má Apollonka.A hle,v šeru ranního svítání spatřuji jak se k nám přibližuje škodovka se zašlou barvou červená apollo.Je to ona ! Po prohlídce a zkušební jízdě jsme si nakonec plácli a vydali se už sami do cca 110km vzdáleného Trutnova na přepis (kvůli naším skvělým vyhláškám díky kterým se musí přihlašovat auto v místě původního majitele a ten byl právě v Trutnově).Přepis proběhl i vzhledem ke vstřícné paní za přepážkou bez problémů (ikdyž na 3 plné moci trochu koukala :D ) a díky kouzelné kartičce ZTP jsme se vyhnul EKOzlodějině.Na evidenčce nám ještě říkali,že auto dobře znají a že je skutečně zachovalé.Pak už se vydáváme na dlouho cestu domů.Místy se jí moc nechtělo tahat do otáček a celkově byla taková uvadlá (na vině se ukázala neotvírající 2. komora.Po celkovém seřízení a výměně oleje motor zatím šlape pěkně) Jinak však zvládla celou cestu bez jediného problému a to jsme po dálnici celou dobu udržovali rychlost kolem 120-130km/h. Za den tedy najela téměř 400km.Pak už jen zaparkovala do svojí nové garáže a to už jsme v současnosti kdy se začíná psát její nový příběh u mě a doufám,že na hodně dlouho.
Nějaké to nudné info o autě:
-Škoda 125L expedice 17.5.89
-Po prvním majiteli,v zimě údajně neježděná a garážovaná
-Najeto dle tacho 80tisíc km.Jestli je to pravda kdoví...
-Barva (zašlá) Červená Apollo 8302
-Mezi původní výbavu patří:
Samozřejmě 5q, střešní okno, uzamykatelná schránka řidiče, cyklovač stěračů, dobové rádio značky Munchen s repro pod sedačkami, tažné zapsáno v roce 1990 do TP, odpojovač baterie, později dodělaná signalizace zaplých/vyplých světel.
Co se stavu při koupi týče tak interiér byl velmi zachovalý. Sedačky neponičené (až na vyšisované zadní opěradla) a dokonce ani neteče přes střešní okno :D Karoserie se zdála na první pohled až na vyšisovaný lak a korozi PZ lemu parádní . A podlaha i kufr skutečně jsou bez jediné chybičky. Po bližším ohledání se však zjistilo, že top stav to není .Majitel asi nevěnoval dostatečnou pozornost udržbě a vystříkání dutin. Levý lem se jevil pěkný, ale měl chycený zadní rožek plus díra v kapse motoru. Dále objevena díra na konci levého prahu. Blatníky se zdály celkem k světu, ale po sundání se shledaly býti dosti ohlodané broukem korozníkem a vršky blatníků s péčky jak by smet. Co se motoru týče tak ten byl vpohodě, jen potřeboval základní udržbu a servis. Řazení se mi zdálo býti trochu jalové. Brzdy brzdily opravdu pěkně a řízení nikam netáhlo. Jako bonus k autu jsou krásné původní SPZ,TP. Asi až po půl roce vlastnění vozu jsem našel pod třemi vrstvy koberců na zadním platě dokonce i původní servisní knížku a dobový autoatlas z roku 89 :)
Karoserie: originální až na malé doplňky
-vyvařená, měněny oba zadní lemy, oba prahy, opravená část výztuhy u levého prahu, nové oba přední blatníky, přední čelo, Pčka, vršky blatníku
-podvozek ošetřen přelakovatelným BODY 950
-nový lak (samozřejmě červená apollo 8302),
-anglická maska v barvě vozu s dálkovými světly Bosh 75w
-nové přední + boční blinkry a taky nové zadní lampy, nové zadní mlhovky na obě strany PAL
-nové těsnění kufru
-nové krytky C-sloupků se zabudovanými hlinikovými štítky
-ofuky oken Heko
-přítlaky a návleky na stěrače
-zrcátka engelman monitor s modrým nádechem
-nové zadní zástěrky
-antistatický pásek
-ochranné dorazy na dveřích
-žaluzie zadního okna
-nerezové lišty pod gumy dveří, nerezové lišty na zadek auta, nerezový nápis škoda 125l na spoileru
-ozdobné šroubky spz
-nově nalakováný příčky oken plus prahové lišty
-polepy dveří modifikované dle vlastního návrhu od individual stickers
Interier: původní elková palubka, gl palubka v plánu není a nebude
-dobový volant Kolínských strojíren
-ipury dveří, sedačky rapid vpředu, kvůli nim sehnany i dozadu vínové sedačky ze sedana, aby alespoň barevně ladily
-zánovní hlavice řadící páky
-ekonoměr
-autorádio Sencor 7405 bmr, 2x repro Audioblast 130mm max. výkon 350w pod předními sedadly, aktivní reprotuba 12" 250w se zesilovačem 70w za zadními sedadly
-na zakázku šité tapiko na zadním plátě
-manuální ovládání sahary
-fanfáry s melodií Dixie Horn zabudované v motorovém prostoru, původní klakson nahrazen dvojicí fanfár nejspíše z erka
Motor: původní asfalt trhající agregát o zběsilém výkonu 50koní
-chromové víčko expanzní nádobky
-předělané uchycení filtrboxu na pružiny
-chromový plech předehřevu
-příčný výfuk domácí výroby (tlumič neznámého původu), v záloze výfuk Ulter Sport
Podvozek:
EVO 1:
-přední pružiny Rallye Speedpro -30mm
-původní pneu barum na plecháčích s nerezovými límci
EVO 2:
-kola Apollo 4x130 5j po renovaci (jemné pískování, vaření, broušení, 2 vrstvy komaxitu a následně vyleštěno) u:www.flachworks.com/ , nové pokličky od zdejší člena.
-pneu Falken 185/60
-přední pružiny okruhové speedpro snížené o 1 a čvrt závitu. Volná délka je nyní cca 205mm
-delší štefty a duralové podložky 12mm pod přední kola
-zadní pružiny sériové snížené o 1,75 závitu
-10mm nerezové podložky pod stabilizátor
-30mm rozšiřující podložky pod zadní kola
Plány:
-V plánu je auto ponechat v původním stavu,pouze s dobovými vychytávkami vzhledu a serepetičkami,kteří montovali naši otcové na auta na přelomu 90.let a milénia.Dále auto neustále udržovat,vylepšovat detaily atd. Co nás čeká a nemine je kompletní GO náprav (snad rok 2019 ??) a možná silnější motor.
Kompletní fotogalerie zde: lukaschylek.rajce.idnes.c z/
Video:
Deník 2016:
-11.1: Koupě auta
-30.1: Montáž volantu z bývalé škodovky
-27.3: Start auta po cca 2,5 měsíce.Moc se jí nechtělo,ale nakonec chytla na po 4 plus montáž nerezových lišt pod okenní gumy a přilepení odstávající dvěřní ochrané lišty
-17.4:Montáž ipurů a kazetového adaptéru
-7.8 : Montáž sportovního volantu,nových zadních krytů světel,předních blinkrů,nerezový nápis Škoda na zadní spoiler,vyzvednuty SPZ z depozitu,čéká se na COčko.
-11.9 : Montáž vytoužených zrcátek engelman :)
-24.9 : Výměna motorového oleje za Paramo Trysk Speed 10w40 a olejový filtr polské produkce značky Filtron,ale hlavně první legální projížďka se škodovkou :) Najeto asi 30km,pocity úžasné,po 18letech jsem se konečně dočkal :)
-28.9 : Montáž žaluzií na zadní okno,následný 60km výlet bez problémů.K večeru však auto začalo cukat a nakonec přestalo jet úplně.Apollonka musela být odtažená do garáže kde se zjišťuje příčina poruchy.
-12.10 : Apollonka znovu jede.Pročištěny trysky a vzdušníky.Rozchozena klapka druhé komory.Nové těsnění víka a nové těsnění pod přírubu.Dále seřízeny ventilové vůle,zapalování,napnut řemen a dolití oleje v převodovce.
-25.10 : Demontáž koberce,přípravy na vyvařku
-29.10 : Odjezd na vyvaření
Stav tachometru k 31.12 je 81tis. km
Deník 2017:
-24.4: Auto přivezeno vyvařky. Následně natřeno dvousložkovým epoxem a ošetřeno BODYčkem. Auto stříklé v plniči a základu.Krom toho montáž výfuku Ulter Sport a výroba jeho držáku.Motor osazen karburátorem EDSR 2939.Stav tachometru 81 200 km.
-18.5: Úspěšně absolvování STK,stav tachometru 81 400km.
-30.5: Montáž karburátoru SEDR 2932.Snad už konečně bude poslouchat.Při testovací jízdě mi po asi 100metrech přestaly fungovat budíky,blinkry a taky přestala držet volnoběh.Příčinnou byla spálená druhá pojistka způsobena nejspíše zkrátem,kdy se pružina plynu dotkla kontaktu elektromagnetického ventilu :D
-20.6: Předělání uchycení filtrboxu pomocí pružinek.Stav tachometru 81 755 km.Kromě toho otestována maximální rychlost,která činí závratných 160km/h tachometrových po rovině :D
-16.7: Objevena dírka v pravém předním podběhu,následné zavaření a zakonzervování.
-23.7: Ošetření míst chycených povrchovou korozí na podlaze řidiče,roh řidičových dveří a kufr (obroušeno na kov,odrezovač,3vrstvy základu a 2 vrstvy vrchního laku)
-26.7-31.7: Rozborka auta na lak (při rozborce objeveno milé překvapení pod kobercem zadního plata v podobě servisní knížky a autoatlasu )
-16.11: Letmé ošetření dutin prahů,předních sloupků a vnitřků zadních podběhů.
Stav tachometru k 31.12 je 81800km
Deník 2018:
1.2: Demontáž střešního okna,dopasování dveří a kapoty,vyvrtání děr pro uchycení prahové lišty,poslední přípravy na lak.
2.2.: Odjezd do lakovny.
15.2: Příjezd z lakovny.
10.8: Výměna oleje za Total 10w40+ Mann Filtr, 82000km
17.8: Výměna brzdové kapaliny + odvzdušnění brzd
29.8: První projížďka po téměř roce
5.9: Výměna předníchu pružin za speedpro, vyměněn pravý excentr spodního ramene, výměna, výměna oleje v převodovce za Mogul SAE 80, 82000km. Až na pár detailů dokončeno po téměř roce a půl něco, jako jakási oprava plus úprava vzhledu auta.
9.9: Vyměněno víčko brzdové kapaliny, opět odvzdušněny brzdy, promazání svislých čepů.
12.9: Ošetření dutin, namazaná vodní pumpa, montáž předních zástěrek.
23.9: Výměna kulových čepů a prachovek řízení + dolití oleje PP90 do převodky řizení
29.9: Výměna hadice od čerpadla k obtoku motoru, dolití 2,5 litrů destilky
10.11: Dolití nemrzky ( Fridex Stabil ), nalepeny polepy dveří, umyto, zazimováno
Stav tachometru k 31.12 82 500
Deník 2019:
24.1: obuté kola, oprava navíjení řidičového pásu, oprava aretace dveří
17.2: Výměna pružin za flexa sport z Kocvinovy šedé (díky :) ), montáž podložek pod stabilizátor, úprava dorazů, zkrášlení zadních bubnů ( obroušeno, odrezovač, dvosložkový epoxid)
3.3-: Montáž nového těsnění dveří
17.3: Oživeno po zimě. Po 4 měsících chytla na brnk. Nahozeny Apolla. Najíždění prvních letošních kilometrů
31.3: Vyměněn termostat Wahler 80 stupňů za dobový polský na 83 stupňů. Oprava řidičového zámku. Opětovné snížení dorazů (už to konečně i pruží :D )
7.4: Oprava počítadla kilometrů, seřízení + odvzdušnění spojky a nechtěná výměna startéru (díky migueliasi :) )
14.4: Dolití 3l Fridexu, ovdzušnění chladící soustavy, výměna membrány ACpumpy, výměna hadičky od ACpumpy k nádrži.
19.4: Výměna těsnění pod AC pumpou
28.4: Montáž podložek pod zadní kola
17.5: Úspěšně absolvovaná STK
4.6: Namontováno manuální sepnutí sahary
12.6: Výměna přední pružin, úprava dorazů
17.6: Zkrácení zadních pružin, sundání předních zástěrek
12.9: Montáž delších šteftů a podložek pod přední kola
Stav tachometru k 31.12. 87 750 km
Deník 2020:
Stav tachometru k 31.12. 88 600 km
Deník 2021:
říjen: Zprovoznění, nové obložení a prasátka zadních brzd, nový HBV brembo, podložky 4x100 30 mm vzadu, vepředu předělané náboje, nové kola BBS Mahle
Deník 2022:
30.5. : Oživení, výměna oleje Total Quartz 7000 10w40 + Mann Filter při 88 700 km, příprava na STK
Deník 2023:
19.3: Oživení, výroba pokliček na bbs + jejich nálepek, 88 900 km
12.7. Nové zadní plato, výměna pouzdra kulisy řazení, oživení zástěrek.
x.10: Projeto, navrat anglické masky, čiré blinkry
Deník 2024:
Květen: po x letech jsem to vytáhl nasraz v Srdci Beskyd
Červen: Výměna Sahary
************************* *************************
Lukec / Apollonka / 125l - komentáře:
21:46:55
28.04.2024
28.04.2024
kraska98
-> P@WL: Ano, teď to má ten správný 2000\'s look
14:29:10
28.04.2024
28.04.2024
P@WL
Myslím, že to oubtie bol veľmi správny krok
22:06:03
26.11.2022
26.11.2022
kraska98
Letos v létě jsem si udělal radost. 2.0 16v VTS. Ustájeno a bude se dávat do pucu.
https://studio.youtube.co m/video/WDhfyKzIwuI/edit
https://studio.youtube.co m/video/WDhfyKzIwuI/edit
00:51:21
22.03.2022
22.03.2022
jimbeam655
-> kraska98: jo tak to nehrozí, ta stojí na zahradě a tiše kvete. Já pojedu taky pražskou užovkou, tak bys mohl taky s ní dovalit no
00:39:28
22.03.2022
22.03.2022
kraska98
-> jimbeam655: 2 roky po sobě to byla Apollonka. Minulý rok favorit, takže letos bych rád Užovkou
Edit: A ty se hecni a dojeď GLkou.
Edit: A ty se hecni a dojeď GLkou.
00:34:28
22.03.2022
22.03.2022
jimbeam655
-> kraska98: Čím pojedeš na pohofest, si hodíš korunou?
00:23:24
22.03.2022
22.03.2022
kraska98
V květnu minulého roku jsem až z daleké Prahy zakoupil od místního člověka tuhle Užovku . Momentálně se dává dokupy
11:25:00
18.06.2020
18.06.2020
francomk
-> kraska98 28.05.20 14:40:05: Trochu neskoro reagujem My sme vtedy potrebovali schladiť a nakoniec sme utekali pred dažďom A ano, svet je malý, boli sme radi že sme niekoho stretli
Určite príď na CSko budúci rok
Dávam do oblúbených, budem sledovat
Určite príď na CSko budúci rok
Dávam do oblúbených, budem sledovat
12:55:07
31.05.2020
31.05.2020
minno
-> kraska98: Tak za studena so sytičom mi to "nikdy" necukalo. Tam práveže vidím problém hlavne v tom, koľko už má byť stiahnutá páčka sytiča dole vzhľadom k teplote a otáčkam Keď už bola stiahnutá moc (na udržanie voľnobehu to ale stačilo) a chcel som akcelerovať napr. na dvojke v križovatke z nízkych otáčok (1000-1500) a teplota motora len okolo 60-70 st., tak to proste skubalo. Ak by som sytič viac vytiahol, bolo by to ok. Čiže také laborovanie, človek to musí mať nacvičené. A zas keď necháš sytič otvorený primoc, tak auto ženie samo dopredu, pretože voľnobeh 2000-3000 ot.
A v zime v silnejšom mraze po naštartovaní studeného motora so SEDRom, okamžitý výjazd, zvlášť ak bolo treba ísť niekam do kopca, takmer nemožný Som rád, že to už nemusím zažívať... Typický príklad, keď som potreboval ísť občas škodovkou do práce (2-3 km cez mesto) v zime, na večer už primrzlo, prvá križovatka dole kopcom, tak to chcíplo aj na plný sytič, čiže ešte raz naštartovať a od tejto križovatky zas ďalší úsek cesty hore kopcom, tam to zas nechcelo ťahať, a skubalo, lebo vonku -20 a ani s plným sytičom to na takýto kopec nebolo dosť bohaté.... Hrúza. A spotreba 100 litrov
A v zime v silnejšom mraze po naštartovaní studeného motora so SEDRom, okamžitý výjazd, zvlášť ak bolo treba ísť niekam do kopca, takmer nemožný Som rád, že to už nemusím zažívať... Typický príklad, keď som potreboval ísť občas škodovkou do práce (2-3 km cez mesto) v zime, na večer už primrzlo, prvá križovatka dole kopcom, tak to chcíplo aj na plný sytič, čiže ešte raz naštartovať a od tejto križovatky zas ďalší úsek cesty hore kopcom, tam to zas nechcelo ťahať, a skubalo, lebo vonku -20 a ani s plným sytičom to na takýto kopec nebolo dosť bohaté.... Hrúza. A spotreba 100 litrov
12:26:42
31.05.2020
31.05.2020
kraska98
-> minno: Podle mě je to na sedru hodně o tom vychytat správné nastavení. Zrovna Kocvin mi to jednou sešteloval a ta škodovka běžela i za studena jedna báseň. Až jsem nechápal. Teď přes zimu jsem půjčoval šroub bohatosti směsi a od té doby stále nemám úplně vychytanou tu směs. Za studena je to místy ucukané a chce to počkat pár minut, než se zahřeje aby to zmizelo
12:08:39
31.05.2020
31.05.2020
minno
-> Tom Troll: Odozva studeného motora je OK (LEKR a laditeľné zapalko sa chová takmer ako vstreky). Pravda, so SEDR to bola za studena katastrofa na n-tú.
A škodovkou jazdím len tak pre potešenie, takže ranné predohrevy fakt netreba. Ale myslím tak celkové chovanie auta, aj zvuk vnútri, aj hladkosť chodu prevodov atď. sa zlepší až po dlhšej jazde.
A škodovkou jazdím len tak pre potešenie, takže ranné predohrevy fakt netreba. Ale myslím tak celkové chovanie auta, aj zvuk vnútri, aj hladkosť chodu prevodov atď. sa zlepší až po dlhšej jazde.
11:29:15
31.05.2020
31.05.2020
Tom Troll
-> minno: Ano, známý fakt že když je škodovka studená tak má motor odezvu jako plně funkční Felicie jednobod.
Pomalu se divim že si neseženeš předehřev do hadice kterej měli na severu jako origo příslušenství, a nevyrobíš si časovač aby to začlo ráno hodinu před odjezdem ohřívat motorák energií dvou sluncí.
Pomalu se divim že si neseženeš předehřev do hadice kterej měli na severu jako origo příslušenství, a nevyrobíš si časovač aby to začlo ráno hodinu před odjezdem ohřívat motorák energií dvou sluncí.
09:44:32
31.05.2020
31.05.2020
minno
-> Bukaj: ale prd, jazdím skoro každý deň. Ale ono v škodovke fakt kým sa všetko neohreje (motor, prevodovka), tak to nie je ono, ako som aj do toho komixu nakreslil.
01:09:08
30.05.2020
30.05.2020
Bukaj
-> minno: To je známka toho, že málo jezdíš...
10:08:17
29.05.2020
29.05.2020
minno
-> kraska98 28.05.20 14:40:05: Po pár metroch? Ja pri každej jazde v škodovke musím dať aspoň 20 km, aby to začalo normálne fungovať
14:40:05
28.05.2020
28.05.2020
kraska98
-> minno: Já byl vždy zarytý odpůrce favoritů. Ale nějak jsem si na něj zvykl a oblíbil si ho. A taky musím říct, že sednout po půl roce z fáčka do škodovky byl celkem šok Ale po pár metrech si člověk zase zvykne a pak by už neměnil
-> francomk: Jj, to jsem byl já. Hned jsem si všiml škodovek v kempu, tak jsem to byl očíhnout a zjistím, že to jsou virťáci. Svět je malý.
-> francomk: Jj, to jsem byl já. Hned jsem si všiml škodovek v kempu, tak jsem to byl očíhnout a zjistím, že to jsou virťáci. Svět je malý.