GaLanka / Škoda 136 GL/6° Klima Tuzex GaLanka / Škoda 136 GL/6° Klima Tuzex

komentáře | popis | fotky | skodoukolemsveta.cz | 31.05.22 22:29 | 168x v oblíbených
Hledám jakékoliv vývozní, zahraniční či domácí dobové doplňky ke zkrášlení Galanky...:-). Prosím nabídněte případně.


GaLanku jsem pořídil na Slovensku, jel jsem si pro ní tenkrát do až do Svidníku, což bylo z Prahy asi tak na 5-6 přestupů vlakem a to jsem stejně dojel jen do Bardějova, neboť, jak jsem zjistil, do Svidníku nevedou koleje, i když je to docela normální okresní město...
Vtipné bylo, že někdo tady na Virtu tenkrát tenkrát auto viděl v inzerci a komentoval to, že je to pěkná 136ka a že kdyby to neměl z Bratislavy tak daleko, určitě by pro ní jel..(...).. Následně se ptal do éteru, že ať se přiznáme, který Pražák mu jí sebral, resp. něco v tom smyslu(ať mě tedy nikdo nebere za slovo, je to dlouho...). pozn. mimochodem dotyčný už se se smíchem přihlásil...-).

Po asi 11hod na místě jsem zjistil, že v Bardějově se koná nějaký sjezd chirurgů z celého SK a všechny pensiony jsou plné, no jo chyba, neudělal jsem rezervaci...
V okamžiku, když už jsem byl naprosto vyřízený a přeměřoval velikost nákupních košíků v místní Bille a Tescu, jako který by byl pro spaní v jejich "garáži" pohodlnější...:-)), se mě ujala mladá místní dvojice studentů a vzhledem k tomu, že i já ve svém věku studuji momentálně na FFUK historii, našli jsme společnou řeč a slíbili mi kolegiálně, že mě nenechají venku a něco snad ještě najdeme...

Nakonec se podařilo sehnat snad poslední volné místo ve městě a já tak mohl ráno vyhlížet majitele, se kterým jsem se dohodl, že ráno ze Svidníku auto do Bardějova doveze, protože se zde stejně musí udělat nějaké to slovenské ověření původu.

Ráno pán skutečně dorazil, mě se auto líbilo-byla to láska na první pohled...:-) a tak, po vyřízení formalit, mě nejdříve pán slíbil ukázat, kde je tady dukelský průsmyk(fandím Dukle Praha a nikdy jsem tam nebyl...), nakonec řekl, že tam se mnou pojede, takže jsme zajeli k památníku a následně kousek i do Polska(první zahraniční cesta..:-)..), následně jsem ho opět vyložil ve Svidníku a vydal se na zhruba 650km dlouhou cestu domů, kam jsem na další den dorazil, neboť, po totální únavě, přenocoval na nějaké benzínce u Olomouce. Později jsem koukal, že dokonce cesta přes Krakov a Katowice je o dost rychlejší i když delší...

Auto jelo dobře, žádné klepání a tak, jen se mi nezdála rychlost, když jsem se po nějaké době odvážil, nedostal jsem se na víc než 140km. Bylo mi to divné tak jsemf pak doma juknul na karburátor a ejhle, 105kový... Volám starému pánovi a ten do telefonu říká: Já neviem, nerozumím tomu, auto som opravoval po celý čas len v servise a chalani mi povedali, že třeba vymenit karburátor, tam mi tam dali volajaký nový, od tej doby to skoro nič nežere...
Když jsem ho tedy později vyměnil za ten co tam patří a řádně nastavil, ručičková rychlost najednou stoupla o zhruba 35-40km...:-).

Auto bylo jinak v pěkném stavu, docela málo jeté, sedačky pod potahem jako nové a lak sice klasicky vybledlý ale nepatrná koroze jen na jednom předním blatníku (asi 2cm flíček...), bylo na něm vidět, že po celou dobu skutečně garážované. Tak jsem dlouhou dobu řešil, jak s ním vlastně naložit...

Cíl byl mít auto na víceméně každodenní ježdění v rámci potřeb, když zrovna vyloženě nesněží, což ale v mém případě znamená nejen po městě pro rohlíky ale i 500km sem a tam, každopádně cca v rámci Evropy, takže vlastně "okolo komína"...:-).

Stál jsem hlavně před velmi těžkým rozhodnutím, zda zachovat původní lak a vůbec takové to genum loci a pravidelně ho pracně přelešťovat nebo "to" vzít prostě z gruntu. Nakonec jsem dospěl k názoru, že kdybych tvořil "leštěnku do vitríny resp. na nějaké srazy( na žádném jsem stejně až do října 2015 nikdy nebyl), určitě by zvítězila varianta "leštění", mimochodem každému doporučuji!!!

Já za sebe zvolil tu druhou variantu, tedy celkovou obrodu vozidla, včetně nového laku.

Tak a teď mě pranýřujte, podejte plamenům na pomyslné hranici nového paliva... a nevím co ještě, jsem ochoten nést důsledky svého rozhodnutí na vlastních bedrech...

Nakonec jsem GaLanku, jak jí říkám proto, že je Slovenka a hodilo se to i ve spojitosti s literami GL v názvu, celou chudinku svlékl do naha... abych zjistil, že Sloveny jsou fakt kočky...:-)), opravdová rez byla klasicky jen pod předními blatníky, jinak skoro nikde.
Vyměnil jsem proto jen přední blatníky a ty plechy v rohu pod nimi, jinak skoro nic, prahy jsou originální.

GaLanka dostala opět stejný lak 1305 a jako správná nevěsta i závoj...:-), sice má být šedivý, prozatím ale nemá žádnou patinu, takže působí spíše do běla. Je to nějaká speciální koženka s nano vlákny nebo čím, každopádně udělaná dle původní originální exportní předlohy.


No a ještě nějaké ty údaje:

Výroba: 29.01.1989
Způsob nabytí: Tuzex, Leninova ul. Košice 10.04.1989

Karosérie:
po kompletní rozborce, opravě a laku. Co jsem doma měl nebo sehnal dal jsem nové, zbytek i do malých detailů po GO.

Barva:
RAL 1305 (původní odstín), šedivá(hermelínově bílá) koženková střecha.

Motor:
původní, jen rozebraný pro kontrolu a opět složený, nové ventily a kroužky Goetze. Nač měnit věci které skvěle fungují...
Dokonce z něj původně nevzlínal olej a i ty kroužky byli trochu navíc...
Nový chladič Autopal, hadice, expanzní nádržka a pod. Rychloběžný lehký startér alá Felicie. Nerezové svody a podelný výfuk.

Nyní na voze sada "Power Evo 2", (blok Škoda 742.136 zvětšený na 1518cm3, hlava Felicia "50", vačková hřídel 278/270, klika Fabia, větší sací ventily(BMW), karburátory Kehlin z Kawasaki 1300 vč. nově vyrobeného sání a navazujícího hand made kevlarového vzduchového filtru, uvnitř s klasickou vložkou (MB180 Cdi), programovatelné zapalování Ignitech, alternátor 180Ah s volnoběžkou (Superb) a konečně "normálním" napínákem (hand made). Výkon změřený na brzdě k 7.11.2016 byl 120PS/155Nm.(vlastně ukázalo to na obrazovce 122 ale "típli to pro tisk" to na 120 což je ale skoro jedno...). Výkon byl normalizován pro běžné ježdění, proto jsem nehledal nějaké maximální hodnoty.
V max 200km/h dle GPS.

Převodovka:
(původní) rozebraná, zkontrolovaná, vyměněny synchronizátory, a to jen proto, že jsem měl nové české doma. Nový spojkový váleček.
6° sekvenční převodovka "Evo 2" s 6°kou 0,73.
Stálý převod 3,9.
Střídám je dle nálady a potřeby.



Nápravy:
po kompletní GO a pro jistotu klasicky, dle specifikace, zesílené. Celé pozinkované a nabarvené v RAL, žádný komaxit, nové řízení.

Brzdy:
po GO, nové rozvody v mědi, nové kotouče a (původně) vzadu bubny, nová origo brzdová konzole vč. posilovače, brzdového a spojkového válečku.
V současnosti kotoučová sada i na zadní nápravě, ruční brzda ponechána standartní, schváleno.

Elektro:
původní, kabely od pojistkové skříně dopředu ale nové, neboť v okolí chladiče nejvíce trpí. Pojistková skříňka vyměněná za novou ale s nožovými pojistkami (výrobek Tesla Blatná-pasuje přesně na původní místo, snad montují do Zetorů), doplněná o další modul v kufru pro doplňkové věci. Trochu kontroverzní rozhodnutí ale chtěl jsem zvýšit jistotu na delší cesty, navíc není vidět, což je pro mě alfa a omega, mám rád originalitu, původní čisté linie vozu, nevadí mi ale drobná vylepšení, které jsou skrytá zrakům pozorovatelů.

Baterie umístěná pod úhlem šikmo na mezitlumičové vzpěře aby zůstal prostor na zavazadla.
Samotnou vzpěru jsem původně zakoupil ve Speedpru, po zjištění, že materiál je snad z tvarohu co ohnu v ruce...byla podomácku vyrobená nová z pořádného materiálu...ke které je přivařený i držák baterie. Zkusím někdy vyrobit z lehčího materiálu...

Stěrače delší, nový mechanismus, upravený ale pro "dojezd" až k těsnící gumě okna (prodloužené malé táhlo).
Okno pravých dveří el. ovládané- neustále s někým někde komunikuji, ptám se na cestu a pod. tak jen proto. Ostatní 3 zůstávají manuální. Nová přední světla, blinkry a zadní lampy made in Czechoslovakia.

Podvozek:
na origo nových pružinách. Byl však příliš vysoký, nové pružiny jsou prostě znát, takže i když nechci nic "túúnit", zde se tomu neubráním, instaloval jsem tvrdší a nižší(přední 250mm, zadní 300/40 snad nějaký derivát Škoda 130LR), splňují, spolu s tlumiči Protlum od pana Křístka, nároky které od auta očekávám.
Silentbloky nové ale originál, tedy "měkké", nechci zatím "pást koně na betoně" ale normálně se svézt.
Stabilizátor 19mm(Svozil).

Interiér, doplňky:
alarm a centrální zamykání (poskytla bezúplatně fa. Jablotron), odskok kufru (Hella), v origo sedačkách vyhřívané integrované dečky v sedačkách(koupeno za směšnou cenu na Bazoši-doufám, že to v Boleslavi nikomu nechybí...:-))..).

Druhý set EVO 2- tzv. "severská varianta" (ve Finsku a Švédsku si importéři dělali vlastní sedačky s použitím některých komponentů z původních), 3 polohové vyhřívání. V současnosti tato varianta na autě.

Vnější zrcátka Monitor, originálně vyhřívané, za pravé zvláštní poděkování virťáku Enggikovi), vnitřní originál "anglické" s přepínáním noc/den.
Na pravém A sloupku lampička na čtení map.

Zvenku skrytý parkovací asistent (přece jen jsem ještě začátečník, když jsem tu zeměkouli zatím neobjel celou-viz nálepka na zadním čele...:-) tak abych někde nevooodřel nový lak..). Původně jsem jezdil bez rádia, vůz byl v záběhu a já poslouchal ševelení otočných částí nebo spolujezdkyni...:-). Nyní instalována "poslední evoluce" od Tesly Bratislava, model 1902B s kazetovým reverzem...:-), anténa se zesilovačem nalepená na zadním skle, by nerušila vzhled vozu.

Dobový mechanický teploměr a analogové hodiny made in Germany, mám i origo digitální "anglické" tak řeším, kterým dám přednost... Nyní to ale vyhrály české Prim, originál na přístrojovou desku z 80let.

Nová originální stropnice vč. čalounění Cé sloupků.

Doplňkové USB a 12V zásuvky, decentně umístěné, tak aby nerušily vzhled.

Osvětlení schránky-uděláno na spínač, chci svítit jen když chci, ne vždy když je otevřená.
Stejné to mám s dveřním osvětlením- dá se vypnout i když jsou dveře otevřené- v létě nelezou dovnitř komáři při otevřených dveřích někde u rybníka...:-).
Doplňková odkládací přihrádka pod schránkou.

Mám doma origo LR Metalex rampu se 4mi dobovými světly PAL a dva kusy skořepin, taktéž Metalex, myslím, že ale zůstanou jen jako doplněk mé garáže do budoucna, k této vizáži vozu se nehodí, navíc bych se bál, že světla někde štrajchnu... Řešil jsem, zda na auto vůbec montovat jakékoliv mlhovky, 5.3.2016 jsem pořídil francouzské historické žluté, autu myslím sluší.

Přední sklo nové s barevným pruhem.
Hever a klíč na kola složené vpředu za nádobkou ostřikovače, tzv. "skoro" vše vpředu kvůli rozložení hmotnosti.
Před sedačkou spolujezdce hasící přístroj.

Auto je nadstandardně, tedy v rámci možností, odhlučněno - celá podlaha, podběhy... a je to docela fajn.

Kola:

Zimní: Meteor II, mám k nim různé barvy pukliček, prozatím kvůli střeše bílé ale třeba kdy změním vizáž, kdo ví...:-).
Pneu: Continental 175/65-13.

Letní: Indianapolis 5,5x13.
V rezervě Apolla a tréninkové Metalexy.
Pneu: 185/60-13, případně 195/55-13

Pár nápadů ještě mám, postupně popis doplňuji, stejně tak i fotky.

Najeto:

8.02. 2016 1600km
6.03 3600km
20.03 5200km
24.04 6400km
24.05 8850km
Cesta Německo, Francie, Andorra, Španělsko, Francie, Švýcarsko, Lichtenštejnsko, Rakousko.
24.06 14850km
Cesta Polsko, Slovensko.
22.07 16890km
18.10 Opět po více než dvou měsících na kolech!!! Bohužel dočasně bez tachometru.
11.měsíc cesta Slovensko, Maďarsko, Srbsko, Turecko(jen na hranici), Makedonie, Kosovo, Srbsko, Maďarsko, SK a doma...:-).

06.02.2017 23690km, motor opět na zkoušku venku..:-).
09.03 25500km, cesta na Východní Slovensko
25.03 29121km cesta Itálie, Monako, Francie, Švýcarsko, Lichtenštejnsko, Rakousko, Německo
20.12.2017 34018km Walzbych Polsko
08.01 2018 36542km Bratislava Československo
23.04.2018 37218 Slovensko, Maďarsko,Srbsko
Bulharsko, Turecko, Bulharsko, Rumunsko, Maďarsko, Československo.
42342 Praha
08.03.2019
46878 Brno
47192 Wien
16.03.2019 47498 Praha
21.03.2019 49583 Cardiff, Wales
05.09.2019 52000 Praha
06.09 2019 52352 Vídeň, 7.9. 53642 Priština, Kosovo, 9.9 53983 Tirana, Albanie
------------------------- ------------------------
To tričko v podobně kolorované kombinaci jsem pak na Novém Zélandu kupoval jen kvůli budoucí G a L ance...:-).







GaLanka / Škoda 136 GL/6° Klima Tuzex - komentáře:

19:23:02
16.04.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Nwkt 16.04.17 19:19:33: To je jeden z fóra 1 vidíš předjel Tě 40
19:19:33
16.04.2017
Nwkt
Jede ti to pěkně 1
skodoukolemsveta
21:30:37
09.04.2017
Milan 136
-> Eidy: 4
18:36:29
09.04.2017
Eidy
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: No,vlastně by se dalo říct, že busíkovi zůstala původní broučí kola ;) Naopak brouk přešel z těhle kol na škodováckou rozteč :))
12:41:04
09.04.2017
skodoukolemsveta.cz
-> Milan 136 09.04.17 12:25:47: -> Apple STS Chvojkovice-Brod 09.04.17 12:34:57: Bral jsem to tak nějak samozřejmě, teď na to taky koukám... Holt pozorným virťákům nic neunikne..:-). Ale jinak jako poutač u benzínky pěkný, až mi je líto, že na to prší...
12:34:57
09.04.2017
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Milan 136: bus nemel broučí kola ;-)
12:25:47
09.04.2017
Milan 136
-> skodoukolemsveta.cz: ten bus moc na 4x130 nevypada
16:42:12
25.03.2017
skodoukolemsveta.cz
-> haso 25.03.17 11:23:59: V Saint-Tropez jsem teď neplatil za parkování nic, v Monte Carlu do automatu nasypal asi 7eur a i když na něm bylo napsáno něco jiného, vylezl mi lístek na celý den..:-). Bylo to asi jediné volné parkovací místo na ulici v celém Carlu..:-) a k tomu ještě jedno z nejlepších, hned u moře. No a na ten fotbal AS Monaco- Manchester City, kvůli kterému jsem tam vlastně jel, jsme měli zdarma VIPky, vč. parkovačky a "klobásy"..:-)
11:23:59
25.03.2017
haso
-> skodoukolemsveta.cz: a to privetive parkovne v s.tropez za 8e na hodinu maju stale? 1
10:45:19
25.03.2017
skodoukolemsveta.cz
-> kraska98 25.03.17 08:35:01: jo je to fajn..:-)
-> Jarda - zrušená registrace 25.03.17 08:39:30: Spíš jsem se podivoval nad faktem, jak jsou pak v Itálii neuvěřitelně rozbité silnice 1 a 2 třídy. Nebavilo mě to stále po dálnici, tak jsem jel Lombardií po vedlejších asi tak 250km a byl to děs a hrůza, naprosto si od té chvíle vážím našich silnic a že D1 je výjimka už beru vcelku s nadhledem...
10:41:29
25.03.2017
skodoukolemsveta.cz
-> MisakusX 25.03.17 08:49:38: Mě přepočítávání nečiní až takovou potíž a to samé mě také napadlo, problém ale byl, že u 6°převodovky není vývod na lanko... Zachoval jsem bez změny vnější ráz a odměnou elektroniky mi je navíc absolutně přesný tachometr (+- 1km...)
08:49:38
25.03.2017
MisakusX
-> skodoukolemsveta.cz: Já jsem ten mílový tachometr na Fáčku vyřešil tak, že jsem dal dovnitř náhon z kilometrového tachometru ... a s přepočítáváním jsem si pak hlavu už lámat nemusel...
08:39:30
25.03.2017
Jarda - zrušená registrace
upraveno 1x, naposled 25.03.2017 08:41:41
08:35:01
25.03.2017
kraska98
-> skodoukolemsveta.cz: Projíždět se se škodovkou po okruhu Monaka musí být skvělý pocit.Já si ho zatím prošel jen pěšky,třeba tam jednou zavítám i se škodovkou...6
20:07:06
10.03.2017
skodoukolemsveta.cz
-> Peťo_120gL_NZ-sk 10.03.17 00:25:39: Ano, logicky počítá v mílích...:-), takže musíš přepočítávat.
00:25:39
10.03.2017
Peťo_120gL_NZ-sk
-> skodoukolemsveta.cz: Ahoj, budíky v MPH su super 6 tiež sa ich chystám namontovať - vieš mi prosím ťa povedať či počítadlo tiež ráta míle ? 3 zaujíma ma to - logicky by malo....
upraveno 1x, naposled 10.03.2017 00:34:19
23:15:58
09.03.2017
skodoukolemsveta.cz
-> Shatter 09.03.17 09:01:52: Bohužel už jsem opět doma v Praze...ale přijde den...:-)
-> minno 09.03.17 09:23:00: Jak ty to vždycky tak přesně víš..:-)?
-> Rubigall13 09.03.17 14:36:24: Bol som teraz v novembri, stojí to na 100% za to, doporúčám!!! Z Mamái lebo Constanty to máš prez Durankulak čo by kameňom dohodil...
14:36:24
09.03.2017
Rubigall13
Ahoj kedy si bol vo Varne v Retro auto muzeu. Ja sa tam chcem ísť previezť toto leto cez Rumunsko do Varny. Stálo to za to ?
09:23:00
09.03.2017
minno
-> Shatter: Myslím, že teraz už bude zas úplne niekde inde3
09:01:52
09.03.2017
Shatter
-> skodoukolemsveta.cz: Tak pane vy ste na východe? Nejaká tá obhliadka by sa dala? 1
Extreme Tyres