MIC /  Shooter MIC / Shooter

komentáře | popis | fotky | MIC | 03.04.09 08:54 | 22x v oblíbených
Pokusil jsem se nějak věcně vystihnout, co všechno se s tímto autem událo během doby co jej vlastním....



2002

Září

-to všechno začalo...



Původem:

Škoda 105 S, r.v 1985

-motor: klasika 742.10 (1046cm3) 33,9 kW

-převodovka: 4kvalt

-karoserie: bez koroze, nové lemy a prahy

-interier: gl palubka



Listopad

-nový zadní plato na repro, potažený (nevhodně) světlým kobercem, tak sem to změnil na černý



2003

Únor

-bílé kryty předních blinkrů, hlavně sem musel odstranit letité nánosy mechu v blinkrech, naštěstí paraboly byly poměrně v dobrem stavu

Červen

-bílé boční blinkry z feldy

Srpen

-některé časti v interiéru a palubovky v modré barvě

-přední rampa na světla, původně z otcovy zavodní š100

-dvě dálková světla s čirou optikou na rampě

Prosinec

-5kvalt, takže to konečně trošku jede, až na to že hučí diferák



2004

Březen

-new altec 42A, původní už dosloužil a to zrovna ve chvíli, kdy jsem měl odjet na dovolenou

Červenec

-sem stříkl některé části motoru do barvy, barva ze začátku smrděla, protože klasické barvě nedělaly vysoké teploty dobře, ale nakonec se smrad vytratil a barva pěkně drží

-výměna větraku chladiče a sundání dvou přídavných dálkových světel, zatím sem je nezapojil a paraboly už začinaly pomalu reznout

Srpen

- nový lak předního čela, můj první pokus o tvorbu laku v domáckých amatérských podmínkách

Říjen

- nově udělaná přední maska s tahokovem

Listopad

- nový výfuk, ten starý se rozpadl na prach



2005

Únor

- oprava hadic palivové soustavy, nějak mně tekl benzín. Vše proběhlo v mrazech ve studené garaži na

zemi, takže sem si pak nějakou dobu léčil slušné nachlazení.

Březen

- pracuju na bílých polepech budíků, viz. dále

Květen

- bílé zadní lampy nahradily původní ruznobarevnou optiku. Byly tam strženy šrouby a tak sem musel

kompletně všechny šrouby odřezat

Červen

- tříramenný volantík a ipurové lišty pod okénky. Nádhera!

Červenec

- přebrousil sem přední blatníky a pěkne kitem navázal na ostatní díly karoserie, taky sem je střikl do

základu a chystám se je dát do barvy auta

Srpen

- přední blatníky v barvě a auto konečně vypadá trošku k světu

- příprava zadní kapoty na kitování a instalace tahokovu na místo původního plastového křidýlka (spoileru)

Září

- zadní lemy měly po původním majiteli nekvalitně udělaný kit, proto začal praskat, tak sem ho osekal a

znova zakitoval špatná místa a zahladil, dále se chystá základ

- dokončil sem úpravu vika motoru -tahokov, ještě musím dořešit deštivé počasí, které nebude přát

žárovkám a konektorům v zadních lampách. Bude to chtít nějaký nahradní kryt...

- tak kryt zadních světel pod tahokovem sem vyřešil, instaloval sem malé stříšky nad světla z tenkého

plechu, tak uvidím jak se to osvědčí

- bílé budíky v autě, ještě musím doladit zapojeni otačkoměru, nějak lítá ručka

- bílé hadičky od airboxu do vika ventilů a karbecu

Říjen

- sem vymontoval původní tlumiče a chystam se fiknout pružiny, ale nejdřiv musím odvrtat stržené šrouby

- sem zkrátil pružiny o jeden závit, abych i nadále mohl využívat plnou nosnost kufru, ale možna to ještě

kousek snížím, jinak subjektivní dojem z jízdy s nižším předkem je nádherný jak to pěkně sedí v zatáčkách

- dalšího čtvrt zavitu dole a je to ještě o trochu lepší v zatáčkách

- tak jsem namontoval i kapky, byl trošku problém s roztečí šroubů, ale nakonec to pěkně sedlo a vypadá to tak jak sem si představoval. Možná je ještě stříknu do laku

Listopad

- srovnal sem karbec, aby nepřisával přebytek vzduchu, profoukal vzdušníky a zešteloval výšku hladiny paliva

Prosinec

- zavařena díra v podlaze, přivařeny držáky zástěrek a též zvedáku. Tak a sůl se mi do auta už snad

nedostane



2006

Leden

-po večerech vymýšlím jak řídit jen jednou rukou :-((

Únor

- připravuje se další sraz (pro perfekcionisty na duben) ;-)

Duben

- nazuto new letní kola s podložkami 2,5cm, od 110km/h to šíleně dává rány do volantu, takže je s tím nutno

něco udělat, asi stáhnu podložky a nechám kola vyvážit

Květen

- tak se pomalu začíná připravovat nový motor, hlavně čištění

- oddělal sem zadní čelo a vypustil všechny kapaliny, aby se mohl sundat stávající motor, nejstrastiplnější bylo povolit šrouby na příčce motoru, kterým léta nikdo nevěnoval pozornost

Červen

- motor už je venku, a je potřeba vyčistit motorový prostor, aby se nový motor v cizím prostředí cítil útulně a nebál se nabídnout plně svůj potenciál

- nový motor dostal pořádnou dávku čištění, takže pěkně prokoukl, po oleji na vnější straně není ani stopy

- na klice vyměněn kroužek za ložisko, po poradě s inženýrem to trvalo ani ne pul hodiny

Červenec

- přehozen věnec setrvačníku (opět s pomocí instrukcí pana inženýra)

- očištěná olejová vana (hliníková), ještě uvažuji o nějaké povrchové úpravě

- příčka motoru a držáky natřeny alkytonem

- komplet očištěna a repasována palivová pumpa

Srpen

- motůrek už je v autě, stačí jen zkompletovat

- očištěn alternátor,rozdělovač

- nová těsnění všech odnímatelných vík motoru

- taky sem se pokusil co nejlépe vyčistit ventilové víko, aby nedělalo ostudu

Září

- kluci Brňáci mi k narozeninám dodali zbývající díly na motor, co mi ještě chyběly, takže teď již nic nebrání dát to komplet do kupy

- natřeny některé součásti motoru pěkně alkytonem

- tak se začalo makat... s Dušanem jsme vyměnili těsnění pod hlavou, očištěna hlava a písty, poladěny ventily

- nasazena ac pumpa, alternátor, výfukové svody

- nový domek termostatu i termostat, new čidlo tlaku oleje a čidlo teploty

- nové hadice a sponky rozvodu vody v motorovém prostoru

- odmaštěn a vyčištěn karburátor, nasazeno sací, už chybí jen málo

- nasazen karburátor se spoustou nových součástí, na palivové hadici přídavný papírový filtr

- tak sem poopravil s významnou pomocí Dušana a jeho svářečky sací koš, zkrátili jsme prostřední packu o 1,3mm a navařili ji tam zpět, nyní se do olejové vany již vejde

- nasazena vana, svíčky vn kabely, nový vzduchový filtr

- z kousku oceli sem vytvořil držák filtrboxu, aby nevisel jen na karburátoru

- 29.9. zkouška startu - po 10min na volnoběh něco začalo klepat -asi půjde hlava zase dolu

Říjen

- sundala se vana, kontrola ojnic, sundala se hlava, našel se připečený kousek hliníku zespoda hlavy na 1. válci - mrška, snad to byla ta příčina klepaní

- 8.10. 13:00 hodin středoevropského času - motor opět jede, a tentokrát tak jak má!

- teče olej pod palivovou pumpou, tak ještě musí znova dolů

- 11.10. byla prasklá plastová podložka pod ac pumpou, tak se dala nová, a auto poprvé po několika měsících vyráží do ulic :-) Poděkovaní všem, co se na motoru podíleli!

- 13.10. podařilo se mě ohnout příčku převodovky o vystouplý kanál, tak sem ji musel vyměnit za jinou. Díky Karlovi zase jezdím.

Listopad

- přezuto na zimní pneu a promazány zámky, čeká mě technická

- praskla hadice někde vepředu v podlaze (všechna voda vytekla i s fridexem)

- tak praskla spona na hadici pod podlahou, sem radši vyměnil všechny čtyři na onom místě , jinak vody vyteklo jen asi 4litry to mě překvapilo

Prosinec

-úklid dílny a garáže( to je taky potřeba)



2007

Březen

-začíná zlobit startér, nejprve to vypadalo na baterku ale i po nabytí nechtěl točit

Duben

-začíná se připravovat 4. Jihomoravský sraz, termín ještě není pevně , vypadá to na konec Června

-umyl sem auto, očištění kontaktů startéru

-přezuto na letní kola

-přetěsněna ac pumpa, ale opět prolíná olej, tak to udělám ještě jednou

Květen

-ac pumpa zlobí tak ji budu muset asi vyměnit

-vyčistil sem svíčky

-znova přidělám asi "tažný", protože potřebuji jezdit se štěrkem a tak

-dnešní malá kontrola odhalila roztrženou hadici k posilovači, po opravení se opět vrátil motoru klid na volnoběh a hlavně to opět brzdí!

Červenec

-vyměnil sem startér. Původní už prostě nedokázal natočit motor. Tedka mam 0,8kW a je to znát, roztoči

to motor bez větších problémů.

-výměna hadice na podtlak brzd, původní byla zteřelá a někde to funělo mimo

-opět přetěsněna ac pumpa, tentokrát doufám, že to již bude tak jak má

-vyměněny paraboly v zadních světlech, za pořádné stříbrné, aby to svítilo

-vyměněna přístrojovka za jiné budíky, stříbrné obroučky z hliníku, konečně ukazují všechny budíky reálné

údaje

-po jedné jízdě náhle selhal alternátor, tuto závadu hbitě diagnostikoval Dušan, tak jsme jej vyměnili za

kousek z favorita

-osazeny přední světlé sedačky z rapida, budou chtít ještě trošku vyčistit a promazat

-přidělano zpět tažne zařizení, auto musi chvilku pracovat

-je asi přidřená druhá klapka v karbecu, musím to poladit strašně to žere



Srpen

-auto skvěle posloužilo jako tažné vozidlo pro dopravu krámů ze sklepa, jen dochází k výraznějšímu namáhání zadní nápravy. Tlumiče dostaly taky pořádně zabrat a tak snad již brzo dojde k prohození za vlečku.

-25.8. sem v noci jel ze srazu Fordever clubu, a přepadl mě mikrospánek. Jen díky Michalovi120L, který hbitě zareagoval, i po pěti pivech, kdy jsme letěli přes škarpu směrem do stromů podél silnice, zůstalo auto bez znatelných poškození a my bez fyzické újmy na zdraví.



Září

-vyměněny zadní tlumiče za nové, tedy dočasně než dam vlečku

-přetěsněn karburator a vložen větší vzdušník na I.stupni, new plovak, jehlovy ventil apod.

-1.místo ze sprintu na srazu konference Škoda v Karolíně

-repase alternátoru skončila spíše destrukcí, musel sem si půjčit od Dušana náhradní



Říjen

-obroušeny a zavařeny prahy. Vždy z malé dírky byla nakonec velká. Všechno co sem objevil sem zavařil a zakitoval.

-nástřik prahů poly carem a nakonec nástřik lakem. Sem zvědav jak dlouho to vydrží.



Prosinec

-vyměněno těsnění pod hlavou při teplotě asi -2 stupně, díky moc za asistenci Karlovi.

-štelovány ventily



2008

Únor

-očištěn motor od silnični soli, promazány dveřní panty a zámky

-bohužel prahy po intenzivním ježdění v horách atd., opět začínají reznout. polycar asi nic moc.

-připrava 4pístů na nátěr, ale jeden odvzdušňovák se bude muset odvrtat



Červenec

- tak konečne se začne něco tvořit, nejspis oprava rezavých míst a příprava vlečky



Srpen

- příprava vlečky natírám a kompletuji, bude to hokna



Plány:

- renovace chladící soustavy

- renovace elektroinstalace a bezkontaktní zapalování

- rekonstrukce brzd

- zadní náprava s vlečnými rameny

- repase přední nápravy

- úprava interieru

- new lak (až někdy později, funkčnost vozu je přednější)





Ještě to bude hodně práce udělat z toho auto jaké bych si představoval...



Poděkování všem, co mi pomohli při realizaci mých plánů na autě!



------------------------- -------------------------- ---------

3.Jihomoravský sraz 20-22.10.2006

web: jmsraz-skoda.ic.cz/

------------------------- -------------------------- ---------

4. Jihomoravský sraz 6.-8.7. 2007

web: brno.tym.cz/

archiv: brno.tym.cz/Srazy/.../4%2 0jihomoravsky%20sraz.html

------------------------- -------------------------- ---------

The first Brno.tym.day 26.-28.10. 2007

web: brno.tym.cz/

------------------------- -------------------------- ---------



Kontakt: mizhor(at)seznam.cz

MIC / Shooter - komentáře:

19:28:36
28.11.2006
Karel.
-> MIC: Jak se tak dívám tak ta moje příčka je na tom líp1 4
13:58:43
17.11.2006
Fire
-> MIC: tak behem pristiho tydne se jdu ukazat na Vranovskou, potrebuju teda seridit poradne ten karbec 4 . napis me prosim k autu presne tu adresu a co ti za kolik seridili, at me pak nemrdne treba 1dikec
19:19:30
01.11.2006
čakom
-> MIC: jj moc peknej srázek. těším se na příště.
19:20:49
25.10.2006
MIC
-> Čokin: taky diky zes pres vsechnu praci nasel cas se ukazat6
17:25:08
24.10.2006
Čokin
-> MIC: Čau dík za bezva sraz myslím že se fakt povedl, místo bylo nádherné, zázemí taky bezva, počasí suer, aut taky hodně (bohužel moc vylepšení a zlepšení jsem na autech nezaregistroval, ale radši jsem sticha já jsem tam auto neměl vůbec což mě fakt moc mrzelo ale co už)6

Fakt se to povedlo a jsem rád že jsem viděl kluky takže dík a na jaře (možná dřív) čau.
18:50:23
15.10.2006
MIC
-> Petr81: jj jak prase Tedka zase jezdim normalne pac je to lepsi nez jezdit salinou 4
17:39:23
15.10.2006
Petr81 - zrušená registrace
-> MIC: Sem myslel žes to zrušil trošku víc. No ale poučen co?
14:21:35
15.10.2006
Karel.
-> Johny Death: no neneděláš s tím nic3 to jo je pěkně zrušená
14:17:32
15.10.2006
Johny Death
-> Karel.: no co naděláš :) ale zrušil ju celkem slušně :)
14:15:37
15.10.2006
Karel.
-> Johny Death: co třeba ten u dušana u garáže4 jsem říkal že tenmagor musel jet aspoň 20km/h on říkal, že ne že jel rychlejc3 3
14:14:28
15.10.2006
Johny Death
-> MIC: no ty vole... co to bylo za kanál??nejakej lamánč?
14:05:05
15.10.2006
Pavel P@nkáč
-> MIC: se me stalo taky neco podobneho s tou prickou...
23:19:55
14.10.2006
Karel.
-> MIC: a už to zase dělá brmmmm brrmmm5
09:39:22
14.10.2006
MIC
No jo, sem se poucil ze skodarna neni zadnej offroad 8
20:56:19
13.10.2006
Dušan
-> Gabriel: tak trosku dneska strejchl prickou o kanal, alë jezdi to, jen ji musi vymenit3
20:54:37
13.10.2006
Gabriel
-> Dušan: proč nepojede???? se něco stalo?
20:01:57
13.10.2006
Petr81 - zrušená registrace
-> MIC: Tak jak voe? Cos blbl? Seš fakt mantinel.
16:57:31
13.10.2006
Dušan
-> Petr81: no po dnesku zase na chvilku nepojede 3
12:40:48
13.10.2006
Petr81 - zrušená registrace
Nedělej machra. Konečně s to dal dohromady, už sme toho měli plný zuby furt, trvalo ti to a tak.3
00:25:17
13.10.2006
Dušan
-> MIC: drn drn 179
Extreme Tyres