skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Trocha historie:
…Úplně na začátku byla práce. A to práce v podobě nového zaměstnání mimo dosah veřejné dopravy.Proto bylo nutné sehnat auto na dojíždění…až po dlouhém ježdění a sháněni byla na dosah bílá Škoda 105 L r.v.1985 po dvou majitelích(obě ženy).
A protože již byl podzim,bylo třeba narychlo natřít podvozek což jsme s tátou zvládli dobře a za slušného počasí.
Asi po roce (léto 2001)padlo rozhodnutí,že opravíme vnější kabát a provedeme výměnu blatníků .A protože již se rodil nápad na malířské kosmetické úpravy ,padlo rozhodnutí na bíle sněhovou barvu.Bohužel,barvu míchaly BARVY a LAKY PRAHA podle sněhu v Karviné,což se projevilo na konečném odstínu.PNEUSERVIS LADISLAV PEŠL,nabídl hliníková kola a jako bývalí rally jezdec JZD HLAVNOVICE podpořil myšlenku rychlých pruhů.
Tuto úpravu provedl p.J.Holí,coby dvorní designer týmu JOKA a PROFYKO……a jezdilo se dál do zaměstnání.
Občas sem se sešel se Standou a Vladou ,kteří v té době měli udelanou Š 100 alá motorsport a začínali na přestavbě na Škoda 120s RALLYE.V té době se v našich hlavách zrodil nápad,podpořený a radou doplněný od Ládi Pešla postavit na stávajícím podvozku repliku legendární Škody 130 LR.Nápad byl,chut taky a po účasti na celostátním srazu v Táboře v roce 2002 se začalo na škodovce intenzivně pracovat.
Jednou přišla nabídka na koupi nového auta nějaký peníz byl na základ, zbytek na splátky a rázem byl HYUNDAI na dojíždění a škodovka se začala hýčkat.Na podzimním srazu 2002 již byl základ dle originálu 130LR.Ale ten motor.Zase přálo štěstí a motor byl na dohled.Stačilo dohodnout cenu,dost vysoká na nedostatkové zboží,ale nakonec investice 4000 kc se vyplatila.A na jarní sraz nazvaný „jarní tání zlepší sání“ opět v Běšinech v květnu
2003 byla replika ŠKODY 130 LR včetně rámu a sedaček pohromadě s docela dobrím výsledkem a pocitem.Někomu se to líbí,někdo uznává jinou úpravu škodovek.Důležité ale je,že v našem okolí je nás víc,dáme se dohromady a společně jezdíme na srazy podobných bláznů a tunerů a oni zase jezdí k nám.
Plány se hromadí,některé se budou realizovat,jiné jsou finančně nedostupné a tak již dnes vím ,že to nebude úplně to nej,ale drobnýma úpravama ubírat k obrazu originálu (vzhledově) a motoricky to bude lepší stotříca(když vydrží motor).
Dosažené výsledky: jarní sprint 10 místo
Štílec celkově 9 místo
Náklady se vyšplhali skoro na 70000kc a to nepočítám práci a spousta času v dílně
Toto auto by nikdy nevzniklo bez pomoci šef mechanika mého táty
Něco z techniky:
Původně 105L
Podvozek
Original ,nová zadní náprava.nové tlumiče
Převodovka
Převodovka
4kvalt 4,22
Kola APOL 175/70/13“
Interier Bezpečností rám,sportovní sedačky ,hasičaky,4bodové pasy Moravan
Ostatní: zrcatka,rampa se světly,vejfuk ,volant atd……………….
…Úplně na začátku byla práce. A to práce v podobě nového zaměstnání mimo dosah veřejné dopravy.Proto bylo nutné sehnat auto na dojíždění…až po dlouhém ježdění a sháněni byla na dosah bílá Škoda 105 L r.v.1985 po dvou majitelích(obě ženy).
A protože již byl podzim,bylo třeba narychlo natřít podvozek což jsme s tátou zvládli dobře a za slušného počasí.
Asi po roce (léto 2001)padlo rozhodnutí,že opravíme vnější kabát a provedeme výměnu blatníků .A protože již se rodil nápad na malířské kosmetické úpravy ,padlo rozhodnutí na bíle sněhovou barvu.Bohužel,barvu míchaly BARVY a LAKY PRAHA podle sněhu v Karviné,což se projevilo na konečném odstínu.PNEUSERVIS LADISLAV PEŠL,nabídl hliníková kola a jako bývalí rally jezdec JZD HLAVNOVICE podpořil myšlenku rychlých pruhů.
Tuto úpravu provedl p.J.Holí,coby dvorní designer týmu JOKA a PROFYKO……a jezdilo se dál do zaměstnání.
Občas sem se sešel se Standou a Vladou ,kteří v té době měli udelanou Š 100 alá motorsport a začínali na přestavbě na Škoda 120s RALLYE.V té době se v našich hlavách zrodil nápad,podpořený a radou doplněný od Ládi Pešla postavit na stávajícím podvozku repliku legendární Škody 130 LR.Nápad byl,chut taky a po účasti na celostátním srazu v Táboře v roce 2002 se začalo na škodovce intenzivně pracovat.
Jednou přišla nabídka na koupi nového auta nějaký peníz byl na základ, zbytek na splátky a rázem byl HYUNDAI na dojíždění a škodovka se začala hýčkat.Na podzimním srazu 2002 již byl základ dle originálu 130LR.Ale ten motor.Zase přálo štěstí a motor byl na dohled.Stačilo dohodnout cenu,dost vysoká na nedostatkové zboží,ale nakonec investice 4000 kc se vyplatila.A na jarní sraz nazvaný „jarní tání zlepší sání“ opět v Běšinech v květnu
2003 byla replika ŠKODY 130 LR včetně rámu a sedaček pohromadě s docela dobrím výsledkem a pocitem.Někomu se to líbí,někdo uznává jinou úpravu škodovek.Důležité ale je,že v našem okolí je nás víc,dáme se dohromady a společně jezdíme na srazy podobných bláznů a tunerů a oni zase jezdí k nám.
Plány se hromadí,některé se budou realizovat,jiné jsou finančně nedostupné a tak již dnes vím ,že to nebude úplně to nej,ale drobnýma úpravama ubírat k obrazu originálu (vzhledově) a motoricky to bude lepší stotříca(když vydrží motor).
Dosažené výsledky: jarní sprint 10 místo
Štílec celkově 9 místo
Náklady se vyšplhali skoro na 70000kc a to nepočítám práci a spousta času v dílně
Toto auto by nikdy nevzniklo bez pomoci šef mechanika mého táty
Něco z techniky:
Původně 105L
Podvozek
Original ,nová zadní náprava.nové tlumiče
Převodovka
Převodovka
4kvalt 4,22
Kola APOL 175/70/13“
Interier Bezpečností rám,sportovní sedačky ,hasičaky,4bodové pasy Moravan
Ostatní: zrcatka,rampa se světly,vejfuk ,volant atd……………….
Tomáš - komentáře:
13:17:29
18.10.2003
18.10.2003
mam v tom docela bordel vetsina LR co jsem videl byly hnedy a ne takhle snizeny to je naka okruhova?LRa ne na Rally?
-> Tailer: No nevim ...kdyz to prezenu tak je to jen S120 s pruhama LR ...ale Tom urcite dostane rozum a da tam poradnou napravu vid ? :o)...ale spatne to nejede to urcite ne.
11:57:50
18.10.2003
18.10.2003
proc to auto neposles do skodovky na homologaci aby jsi mel plno krevnika a ne jen repliku?
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
Tak jak se máš Tome a co děláš
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
Petr/Škoda 130: tak to na nespravnym miste
-> Petr/Škoda 130: tak 500-1000 podle stavu a prodávajícího.
Čago za kolik se nechá sehnat Fa karbec?
![134](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/134.gif)
Čago jedete na ten sraz v Poěbradech ja nejedu šetřim many.
![14](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/14.gif)
cago hele na sraz určite přijedu horší to bude s ubytovanim jedem 2 a na stan je zima šlo by nás šoupnout k někomu do chatky?
![135](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/135.gif)
Cau Petre, hele jidlo jsme stihli akorat a jeste jsem stacili auta nafotit. Na web.
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
tak diky za bodiky.Dojeli jsme dobře moc jsem to nehnal přijeli jsme akorat na oběd.A co vy jak jste dorazili?a stihl jsi jídlo
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![179](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/179.gif)
jo jo já se už nemůžu dočkat už jsem se zaregistroval
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
2strak: Jo jo jedem na Stilec. Ja i Tomas. Uz mame zamluvenou chatku. A co ty? Jedes doufam, taky, aby jsme si tu tvoji karu mohli poradne prohlidnout.
tak co jedes na Stýlec?
![14](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/14.gif)
Jo tak to sorry!! Tak to je jiná! Já se přehlíd!
2**R@ZOR**: Ty asi nectes ze tam je motor S130 . . a opravdu jede dobre
2**R@ZOR**: No jestli si cet poradne tak von tam ma 130 a prdel nam natrh
Tak to bych chtěl vidět jak sériová 105tka se 4kvaltem natrhne šáde s favo motorem!
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
2Vladislav: Já jen že k LR to má ještě hooooodně daleko
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)