
skoda.virt.cz
odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jak už asi mnozí vědí, tak už se nějaký ten pátek krom škodovek velice zajímám především o historická vozidla a zejména pak nákladní a autobusy, o ty asi nejvíc a v čele s autobusovou legendou " ŠKODOU 706 RTO". Po mnoha kladných ohlasech zdejších škodvkářů k mojí činnosti jsem se rozhodl založit kartu, ve které budete moci sledovat moji nelehkou cestu ke kýženému cíli.
Po nekonečném, takřka dvouletém intenzivním shánění vhodného autobusu k renovaci, objíždění všemožných lidí, vetešníků a opuštěných autobusů jsem cca v prosinci 2008 narazil na inzerát jednoho veteránisty a renovátora, který z neznámých důvodů rušil svou sbírku veteránů a mimo jiné prodával 5ks autobusů v různém stavu před renovací. Po telefonické domluvě jsem se jel na utobusy podívat, o co se vlastně jedná. Jenalo se o 3ks Erťáků ( Škoda 706 RTO) a 2ks Karosy ŠD11.
Průměrný stav všech vozidel odpovídal ceně, tak jseme se po několika telefonátech při další návštěvě začátkerm ledna 2009 dohodli, sepsali smlouvy na autobusy, které mají papíry ( jedna Karosa a jeden Erťák) a jeli s tátou domů.
Sjednali jsme místo k dočasnému uložení, než se doma dodělá odpovídající přístřešek a domluvivi dopravu.
Během března jsme se ještě na místo párkrát vydali autobusy po několikaletém spánku uvést vchod, nebo alespoň uschopnit k tažení a možnosti natlačení na podvalník. Na těchto léčebných cestách mě prozměnu doprovázel a výrazně pomáhal zdejší Targa, kterému tímto veřejně děkuji za obětavou pomoc, zejména při likvidaci kočky, která vlezla do kufru modré karosy ŠD a chcípla tam, páč už netrefila ven a v krabici s novými díly tlela zřejmně několik měsíců, páč po otevření inkriminovaného kufru zápach drtil nosní přepážku a obracel celý pajšl naruby...
Z celkového počtu 5ti kusů se nám podařilo 4 nastartovat a 3 byly nakonec samohybné. Ten pátý jsme ani nesprovozňovali, páč měl polorozebraný motor a bude na díly, aleten čtvrtý, do kterého jsem vkládal největší naděje na pohyb nám zasadil potupnou ránu pod pás, páč po půldením obskakování krásně chytnul, ale po zařazení rychlosti a puštění spojky se nic nestalo, páč jsme posléze zjistili, že nemá diferenciál a kardan se volně otáčí na zemi...Tohle ani jednoho z nás nenapadlo kontrolovat...
Vše ale dobře dopadlo a začátkem dubna se začalo s transportem na domluvené místo a do půlky dubna byly všechny autobusy na svém místě. Modrá Karosa ŠD11 u mě v práci, abych na ní mohl začít pracovat na zprovoznění a zbytek na blíže nespecifikovaném místě ve Východních Čechách.
Tady jedno video z prvních pohybů jednoho erťáka :)
Ještě jedna taková Vánoční náladovka z výměny hlav :)
Dnes 24.3.2010 jsem konečně absolvoval STK a přepis a modrá ešda je definivně moje :))
Tak a máme tu první výlet :) skoda-virt.cz/cz/.../1304 98-jarni-vylet-historickym -autobusem
Výlet dopadl velice dobře a zde je fotgalerie:
skoda-virt.cz/cz/.../221- prvni-jarni-vylet-historic kym-autobusem
A máme tu už druhý výlet :)
skoda-virt.cz/cz/.../1314 69-druhy-vylet-historickym -autobusem
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------
V září 2011 po někalikaletém vyjednávání zakoupen konečně slušný a kompletní linkový RTO, kde se dá počítat s reálně proveditelnou renovací.
Video z parkování
.
.
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- --------------
Leden 2014, Nevysvětlitelnou náhodou zakoupen RTO LUX 1969, parkující 3 km od Chrudimi, papíry v depozitu, původní spz zachována, proběhla trysková oprava a stále ještě probíhá přestavba zpět na autobus, bylo to přetypováno na obytný automobil 8+1, tak to typuju zpět. Jak bude trochu času tak snad dodám víc fotek z akce . Kdo mě však zná, tak ví, že to ale asi je tak hned nebude...
.
.
.
.
Po nekonečném, takřka dvouletém intenzivním shánění vhodného autobusu k renovaci, objíždění všemožných lidí, vetešníků a opuštěných autobusů jsem cca v prosinci 2008 narazil na inzerát jednoho veteránisty a renovátora, který z neznámých důvodů rušil svou sbírku veteránů a mimo jiné prodával 5ks autobusů v různém stavu před renovací. Po telefonické domluvě jsem se jel na utobusy podívat, o co se vlastně jedná. Jenalo se o 3ks Erťáků ( Škoda 706 RTO) a 2ks Karosy ŠD11.
Průměrný stav všech vozidel odpovídal ceně, tak jseme se po několika telefonátech při další návštěvě začátkerm ledna 2009 dohodli, sepsali smlouvy na autobusy, které mají papíry ( jedna Karosa a jeden Erťák) a jeli s tátou domů.
Sjednali jsme místo k dočasnému uložení, než se doma dodělá odpovídající přístřešek a domluvivi dopravu.
Během března jsme se ještě na místo párkrát vydali autobusy po několikaletém spánku uvést vchod, nebo alespoň uschopnit k tažení a možnosti natlačení na podvalník. Na těchto léčebných cestách mě prozměnu doprovázel a výrazně pomáhal zdejší Targa, kterému tímto veřejně děkuji za obětavou pomoc, zejména při likvidaci kočky, která vlezla do kufru modré karosy ŠD a chcípla tam, páč už netrefila ven a v krabici s novými díly tlela zřejmně několik měsíců, páč po otevření inkriminovaného kufru zápach drtil nosní přepážku a obracel celý pajšl naruby...
Z celkového počtu 5ti kusů se nám podařilo 4 nastartovat a 3 byly nakonec samohybné. Ten pátý jsme ani nesprovozňovali, páč měl polorozebraný motor a bude na díly, aleten čtvrtý, do kterého jsem vkládal největší naděje na pohyb nám zasadil potupnou ránu pod pás, páč po půldením obskakování krásně chytnul, ale po zařazení rychlosti a puštění spojky se nic nestalo, páč jsme posléze zjistili, že nemá diferenciál a kardan se volně otáčí na zemi...Tohle ani jednoho z nás nenapadlo kontrolovat...
Vše ale dobře dopadlo a začátkem dubna se začalo s transportem na domluvené místo a do půlky dubna byly všechny autobusy na svém místě. Modrá Karosa ŠD11 u mě v práci, abych na ní mohl začít pracovat na zprovoznění a zbytek na blíže nespecifikovaném místě ve Východních Čechách.
Tady jedno video z prvních pohybů jednoho erťáka :)
Ještě jedna taková Vánoční náladovka z výměny hlav :)
Dnes 24.3.2010 jsem konečně absolvoval STK a přepis a modrá ešda je definivně moje :))
Tak a máme tu první výlet :) skoda-virt.cz/cz/.../1304 98-jarni-vylet-historickym -autobusem
Výlet dopadl velice dobře a zde je fotgalerie:
skoda-virt.cz/cz/.../221- prvni-jarni-vylet-historic kym-autobusem
A máme tu už druhý výlet :)
skoda-virt.cz/cz/.../1314 69-druhy-vylet-historickym -autobusem
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------
V září 2011 po někalikaletém vyjednávání zakoupen konečně slušný a kompletní linkový RTO, kde se dá počítat s reálně proveditelnou renovací.
Video z parkování
.
.
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- --------------
Leden 2014, Nevysvětlitelnou náhodou zakoupen RTO LUX 1969, parkující 3 km od Chrudimi, papíry v depozitu, původní spz zachována, proběhla trysková oprava a stále ještě probíhá přestavba zpět na autobus, bylo to přetypováno na obytný automobil 8+1, tak to typuju zpět. Jak bude trochu času tak snad dodám víc fotek z akce . Kdo mě však zná, tak ví, že to ale asi je tak hned nebude...
.
.
.
.
Vojtik / autobusy - komentáře:
Paráda,jak to zvládáš mít tolik autobusu? Mohl bys si otevřét menší ČSAD 

:O krasny stroje
Třeba další do sbírky www.eurooldtimers.com/cze
/.../42443-karosa-sl11.htm
l
-> Vojtik: Teda kdy já se na tohle přijedu podívat,popř. budu mít čas se povozit? Jinak nějaký věci by byly,pár předních parabol,nějaké drobnosti a pokud by pán měl zájem,leží tam i klaviatura na řazení automatu ŠM 11 Mk.I s hranatejma knoflíkama a červeným potiskem,což bys mohl třeba poslat dál.
-> andyrs: Ahoj, nojo, musel jsem to trochu aktualizovat, nemám na to vubec čas...Ešda jezdí ja vítr, letos už mám něco přes 400 km
Pak mám teda ještě jednu šd, 2x vrak linkový RTO, 1x vrak městské RTO, 1x vrak Přívěs Jelcz PO1E, 1x slušný RTO linkový a 1x luxusní Karosu C734 Linkovou
Je toho moc a jakmile dostavim barák, tak to budu muset nějak vyeliminovat, bohužel teď se časově zmůžu jen na udržování ešdy a případně na příležitostný nákup nějakýho opravdu dobrýho kusu


ááá, aktualiácia
to teda čumím
ako teda pokračuješ aktuálne? šd jazdí? a čo ostatné staršie kusy? nejak sa tu strácam, je ich 5 alebo 6???
Veľmi fandím takýmto zachraňovateľom ako ty


Veľmi fandím takýmto zachraňovateľom ako ty

Srdecne zdravim a preji hodne energie k zapocatemu dilu. Nedovedu si predestavit jake mas podminky k tomu, abys zdarne dal vsechno dohromady. To sis ale jiste dopredu promyslel a tak se tim zabyvat nemusime. Sam jsem temito autobusy najezdil tisice km nejprve mezi Usti n/L a Brnem, pak mezi Ustim a Libercem a pak jeste na dalsich linkach. Ale to bylo v letech osmdesatych. Jsem krome embecek take pasivni fanda autobusu. Z eRTaku obdivuji Bruselaka. To byl kousek. Nechtel by ses pokusit o repliku? www.autobusovenoviny.cz/c
lanek/.../skoda-706-rto-de
-lux-a-bruselsky-sen PS. Jeste jedna otazka. Tvoji eRTaci nejsou Jelcz (soudim podle reflektoru?)
Pěkný kousky, držim palce at se povede :-) jinak v Chocni u nádraží stojí jeden autobusek karoska,ten samej co máš ty, pokaždý když jedu vlakem tak ho výdávám jak tam stojí, a myslim že se už hoodne dlouho nepohnul :-) na dálku vypadá hodně dobře :-)
pekne 

nebyl nějaky sraz ? v patek bylo v hořicích světlemodrobílé RTO i s tím přívěsem bylo na převozkách a mělo napis ČSAD Semily a pak projíždělo Klešicema červeny RTO taky krásny 

keby si možno tak náhodov mal záujem
auto.bazos.sk/inzerat/... /Prives-za-autobus.php
ja nie som majiteľ, len som to našiel na nete
auto.bazos.sk/inzerat/... /Prives-za-autobus.php
ja nie som majiteľ, len som to našiel na nete
Dneska jsem v Modranech videl bus jako mas ty. Modro bilej
Jsem si rikal, jestli to nejsi ty. Ale mel spz 3A6...


-> Vojtik: v týdnu sem tě viděl projíždět vysokým mýtem :-) nepřehlédnutelná "pixla" máš to moc pěkný :-)
-> Vojtik: Tak mám dojem, že tady nemáš konkurenci. Minimálně tedy co se týče celkové hmotnosti vozů se zn. Škoda.
Mnoho zdaru!

Ahoj,držím ti palce, aby s ity autobusy dal do kupy,protože já miluju autobusy Škoda a Karosa a hodně sem obrečel když se přejmenovaly na Irisbus Česká republika a.s.,ale to se nedá nic dělat.Na oba typy mám rkásné vzpomínky a jsou to jedny z nejhezčích autobusů v Evropě ne.li nejhezčí.Tedy aspoň pro mně.Budu tě pozorovat dál jak si vedeš,jen občas vlož nějakou novou fotku do textu díky.Kdyby nebyly díly,klidně se poptám v dopravním podniku a všemožně kudy pojedu.není problém.Opravdu držím palce.
-> Vojtik: Neměl bys náhodou fotku ráby, konkrétně detail planetové redukce po demontáži víčka, aby byly vidět satelity? Jinak obdivuju, do čeho ses pustil, taky jsem velký fanda autobusů Karosa, ale na tohle bych odvahu neměl.
-> Hřib: ok, díky 

-> Star LC20: 6-ti kvalty a zadní nápravu Leyland měla jenom 100 kusová série "evropa busů" tuším z roku 1969, některé z nich byly upravené na tahání rotelu, hledej, na netu jsou ... 

Ty jedes teda, drzim pesti at se dari dal ;)