Raz-Dva-Trojka 1972 - už prodána :-O Raz-Dva-Trojka 1972 - už prodána :-O

komentáře | popis | fotky | Carlo | 23.06.14 17:46 | 32x v oblíbených
Tak tenhle skvost si snad zachvíli přivezu domů a přes léto ho čeká renovace do původního stavu včetně všech dobových vychytávek ;-) , ale hodlám vzadu udělat vyměnitelný vnitřek. Standartně 6míst vzdau ,ale úprava na gauč a podobně...

Určitě jsem přidám další a delší popis časem a fotky také...

Základní info :

motor 1203 (plně průtokový filtr) - 24 500km

3 řady sedaček - minibus

r.v. 1972 , kolem roku 80" změna kastle za kasli z roku 74"

vše na novější kastli origo - snad i dobové rádio, tu palubku ale budu nejspíš měnit časem za ten starší typ.



Kasle má za sebou teda sakra hodně nemocí :-D ,to auto nemá místo kde by nebylo už vyvařené :-D ,každopádně to pro mě znamená výměnu zadního blatníku a bočnic a zadělávání spoustu direk v karoserii, kde chyběla barva a prorezlo to tam, Celkově toho zase moc není... Ještě se uvidí co s levým bokem ,ten prostřední díl je promáčklý a byl překitovaný, tak buď se to z plechu nějak pořeší anebo se vymění celý bok. A u té příležitosti se člověk aspon dostane na místa jinak skrytá, tak se to asi ještě bude provařovat :-)



Plány - renovace do původního stavu + na léto a výlety předělávací vnitřek -> dvě sedadla a vzádu takový minikaravan na cesty... A hlavně takoovu párty káru -> menší dj pultík a velký dělaný gauč a stoleček + nějaká menší lednička :-) .



Toť zatím všechno. Info a tak přidám jak to půjde ;-)



18.5.2013 - dnes jsem byl auto pořádně ohledat a vše domluvit s majitelem. Hned v červnu si pro ní dojedu . Je tam toho docela hodně na práci, ale s tím se musí počítat... Taky jsem zjistil, že je tam jiný motor 1203 ten má právě 24500km ten starý je k tomu,ale byl už prý špatný (to je ten s tím hrozným filtrem na olej) . Jinak 4qualty a novější typ motoru 1203. Takže toho bude na shánění docela hodně, takže kdo máte nějaké díly doma ladem a za něco by jste je nechali nebo vyměnili, tak se stačí ozvat, něco určitě budu shánět a kupovat...



5.6.2013 - mám den po úspěšné maturitě, tak jsem si osladil život (nebo opepřil :-) ) a dovezl si tuhle krasavici domů.

- Nastartování auto cca 5 letech, naskočila na 2 protočení motorem, paráda ...

- Provizorní nádrž z kanistru

- Projížďka a zkoušení řazení,spojky,brzd a řízení... (funguje to :D )



6.6.2013 (narozeniny) :D - takže jsem začal rozebírat a očesávat a něco očišťovat, no podlaha řidiče je total, a pak ještě kousek pod sedačkou řidiče,no a na jiných místech je to jako zázrakem ucházející :D . No foto budu přidávat :-)



24.6.2013 - ještě si sama vykuchaná dojela pro špalky do lesa... Teď je na špalkách



30.6.2013 sundány kola - bubny - náboje - vše důkladně vyčištěno , něco vyhozeno... Náboje-ložiska+nové mazivo + antirez sprej do barvy "černá mat" , bubny a kryty bubnů nalakovány modře barvou na brzdy (měl jsem zbytek z feldy :-)



16.7.2013 - vyndány tlumiče,pružiny horní ramena atd.



30.7.2013 - kompletně očesaný předek, dveře , motor ven , posilovač, převodka žízení....



10.8.2013 - práce na nápravě, motoru a podobně, nakoupeno spousty a spousty dílů ... už jen práce



16.8.2013 - náprava hotová komplet, skládání nápravy a práce na brzdovém potrubí a posilovači ...



19.8.2013 - složení bubnů, nakoupení trubiček, průtokových šroubů a podobně... skoro složení přední nápravy. Udělaná generálka posilovače.



22.8.2013 - udělaná převodka řízení, očištěn motor půlka už je vyleštěná, vyměněny nějaké těsnění atd... Dokoupeny nějaké kravinky na hydrauliku brzd.

+ mi přišla knížka : Seznam náhradních dílů na 1203 rok 71-72 - je to perfektně rozkreslené + reklamní dobový prospekt na š1203Minibus cca z roku 68-69 .



10.2.2014 - Po velkým přestávkách přes zimu jsem se opět pustil do práce, přes zimu a podzim jsme na autě také pracoval, hlavně na oprávách a repasích mechanických dílů náprav a podobně. Na podzim se také hodně vařil rám v oblastech motoru.



20.2.2014 - Takže shrnutí současného stavu : auto má komplet udělané nápravy + brzdy. (hydraulika zatím není natažená, ale už se na to třese do 14 dnů) Motor je krásný, ale zatím stále v garáži (do auta pujde až naposled, než se to odveze k vaření), podlaha u řidiče čeká na výmenu, pravý zadní blatník je rozřezaný částečně a shání se nový, levý bok stále promáčklý (sehnal jsem celý bok, ale až z Blanska :-/ ) , auto se ted celkové hází do pořádku po mechanickém stavu, to znamená že do půlky března musí odjet samo pryč k vaření a klempířině na jiné místo a to za vlastních sil (tím se myslím dojetí k odtahovce a vyjetí na ni + nějaký zkoušení brzd,spojky a motoru po vesnici :-) ) .



24.2.2014 - dočišťování a zařezávaní míst, které se budou vařit a měnit. A asi teď budu montovat posilovač a pedály + válečky, aby bylo vše připraveno už jen na pospojování novými hadičkami a trubičkami.

Do dvou až třech týdnů bych měl udělat řízení, řazení a na závěr motor , vše pozapojovat a považovat to auto mechanicky podvozkově a motorově za dokončené. A už se primárně jen soustředit na klempířinu karoserie a následně plnič a lak. Hrubý odhad pro dokončení prací je zhruba na konec dubna. Pokud budu zaměstnaný :-) . V polovině května se auto přepíše snad už na mě za ten zlodějskej poplatek. Pak už se to auto bude jen mazlit a já si budu vymýšlet ty svoje inovace do vnitřního prostoru :-) .





Tak trosečka už je v lepších rukou . CCa od začátku května. Auto bylo hotové jen udělat lak a vyměnit blatníky . Koupil ji ode mě sběratel z Plzně ,který sbírá československé náklaďáky, autobusy a velké stroje (1203 byla nejmenší velké československé auto co mu chybělo, a chtěl origo minibus). Nechává to renovovat u profi firem, tak to se 1203 dočká krásné renovace.

Musel jsem ji prodat z osobních důvodů, žralo to peníze a já potřeboval auto na ježdění do práce a pomalu sháním bydlení, tak každá koruna se hodí.

Buď si ji v budoucnu pořídím znovu nebo si koupím spartaka nebo octavii. Nebo T613, ale to až za nějaký ten pátek.



Tak budiž ji renovace u jiného majitele lehká ;-)

Raz-Dva-Trojka 1972 - už prodána :-O - komentáře:

10:59:00
24.02.2014
Carlo
Pro všechny co se týká stupaček :-P . Podle nich se to nedá nikdy určit. (je u těch úplně prvních vyrobených trosek, které je opravdu neměli).

Za ten 3/4 rok jsem se o 1203 dozvěděl hodně a to nejen liteaturou ,ale taky množstvím návštěv v Ocelotu. Každopádně pokud bych svoji 1203 hodnotil pro rok 73-1974, tak vzhledově odpovídá kromě jedinné věci, a to jsou ty nárazníky, které se hodlám v budoucnu určitě koupit. A mám motor ,který už nemá filtrační vločku, ale plnohodnotný průtokový filtr :-D , navíc je v bezvadném stavu, takže mi vůbec nevadí že to není dobový origo engine, záleží mi hlavně na funkčnosti všeho a na kráse zbytku auta (ač to tak zatím nevypadá ) . Veterána z toho nehodlám dělat-leda že by jednou v budoucnu zakázali starý auta, který nebudou mít V atestaci, ale toho se snad nedožiju :-D .

Takže asi tak :-D
zvětšit Raz-Dva-Trojka 1972 - už prodána :-O - obrázek od Carlo vložen 24.02.2014 10:59:00
upraveno 2x, naposled 24.02.2014 11:00:11
09:53:30
14.05.2013
Luky
Palubní deska z 1000MB
01:35:13
14.05.2013
Kaprof-Pisařík
-> Carlo: Ono přesnej ročnik určit je u trosky problem..Nárazniky tam jebali dle libosti..stupačky jsou samo novodobější ale vzhledem k jejich nepoužitelnosti jsou stejně zbytečny..:o) Měl jsem i jednoho z prvních Tazu a vypadal schodně(1981) Jinak ale hodně štestí při renovaci -vypadá schopně.:-) Ale auto ze Slovenska jde odhalit docela jednoduše dyžtak :o) ...
12:47:16
13.05.2013
Carlo
V sobotu jsem zrovna viděl jak na podvalníku někdo vezl 1203 s krásnýma žlutýma mlhovkama kousek mezi Jaroměří a HK . Byla to zelená dodávka (nebo modrá :-D) s 5 místy a poslední prostory pro okna plechové (jen 4 boční okna a 2 "zazděné") :-)

Čekal jsem že se tady na virtu objeví, že si ji někdo koupil, protože vypadala hezky a možná i chrom nárazník - jedna z prvních prostě... No uvidíme jestli to někdo z virtu pořídil... :-)
upraveno 1x, naposled 13.05.2013 17:10:31
09:48:35
13.05.2013
Luky
Tak to hodně štěstí, já taky sháním ;)
09:34:08
09.05.2013
Carlo
Jak říkám, bude to změněnou kastlí :-)
00:58:04
09.05.2013
Arnold
-> Carlo: koukám že máš rv. 72 napsaný ale pokud vím v roce 1974 prošla modernizace kde měly trosky přepracovaný motor a interiér méně chrom. doplňků a zapuštěné kliky jako máš ty tak bych řekl že tvá podle fotek bude rv. 74 a novější 4 a koukám že tam jsou stupačky a ty jak psal už kolega pode mnou přišli po roce 78 takže to bude 78 a dále 4 pokud ne opravte mne 41 ale jinak přeji pevné nervy a hodně štěstí při renovaci 4
23:14:05
08.05.2013
Carlo
Ano asi ano,akorát co jsem slyšel tak prý má druhou kasli :-D protože v techničáku bylo vymazáno číslo karoserie... :-o :-) . Děkuji ;-) A majitel od kterého to budu kupovat jí má až od roku 1988 . Jinak podle TP sloužila v Trutnově ve "Skautském odílu" a potom ve Dvoře Králové nad Labem u "Domu dětí a mládeže" ,pak už u stávajícího majitele, který taky pracoval v Sokole, tak to sem tam vozilo sokoly a tak podobně po závodech :-)
upraveno 3x, naposled 24.02.2014 10:52:11
23:10:37
08.05.2013
Nostalgik
R.V. bude pravdepodobne 1978- a novsí.

Predné stupacky uz dodatocne namontované, ale inak v celkom peknom stave.

Budem ti fandit!
Extreme Tyres