Fifa/ MBéro Fifa/ MBéro

komentáře | popis | fotky | Fifa | 01.07.24 23:58 | 244x v oblíbených
Základní údaje:



Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969



Karoserie:

Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.

Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.



Podvozek:

Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.

Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.



Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).



Brzdy:

Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500

Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.

Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.



Motor:

Š Felicia 1.3 MPi,

Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.

Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,

otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.

Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.

El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.

Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.

Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.

Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.

Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V

Výměník voda-olej.





Výfuk:

Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.



Převodovka:

5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.

Startér 1 kW Magneton ala Felicia



Interiér:

Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.



Plánuji:

Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.



Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.



Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465



Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:

www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc





Fifa/ MBéro - komentáře:

19:17:32
08.07.2024
Fifa
-> Qwak: Chyba 1 já ti to vokoukat stihnul a taky to máš pěkný a pěkně to funguje 6
18:55:32
05.07.2024
Qwak
-> havlik: 3 vub c nevím o čem je řeč

-> OndraKrupi: vařilo proto že sem neschopnej a ten štrůdl vedl nějaký super šnek
11:08:42
04.07.2024
OndraKrupi
-> havlik: 3 3 tak proto v sobotu jeho auto vařilo, bylo naštvané, že se věnoval jiným 3
upraveno 1x, naposled 04.07.2024 11:09:26
09:05:07
04.07.2024
havlik
-> OndraKrupi: v pátek vypadal že už se tam s nějakym autem pomazlil47
08:29:28
04.07.2024
OndraKrupi
-> Qwak: vokoukat, vošmatat a výfuk vočistit (zevnitř) co? 3 1
19:39:22
03.07.2024
Qwak
Máš to moc hezký, jen sem ti to nějak nestihl pořádně vokoukat
23:55:15
01.07.2024
Fifa
Aktualizován příběh vzniku kol na rajčeti:

www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../1621410729
23:53:07
01.07.2024
Fifa
Obuto do Nankangu NS2 R 185/60 R14
zvětšit Fifa/ MBéro - obrázek od Fifa vložen 01.07.2024 23:53:07
23:51:11
01.07.2024
Fifa
Sešroubovano leštěnými nerez šrouby s vyšší pevností
zvětšit Fifa/ MBéro - obrázek od Fifa vložen 01.07.2024 23:51:11
15:21:28
23.04.2024
Fifa
-> m8rinek: Nevadí že se tam nic nedělo, mohly jen ležet. Měl jsi je dobrý.
21:29:40
16.01.2024
m8rinek
-> Fifa: tak stránky jsem nesmazal potom co jsem tam dal návod na výrobu límců. Bylo to tak nějak rozhodnutí po letech úpadku...
16:36:59
11.01.2024
Fifa
-> m8rinek: To jsi už říkal. A pak jsi smazal stránky 81
12:13:06
09.01.2024
m8rinek
-> Fifa: jsem to takhle dělal asi tak před 100lety, po tom co mi to někdo vyprávěl, že to za komárů tak dělali :D
11:47:36
09.01.2024
MATTESS
-> Fifa: hmm, pěkná práce
18:20:57
08.01.2024
Milan 136
15:02:00
08.01.2024
Fifa
Vytvořil jsem menší album s popisky, jak jsem dělal ARC kola. Nebyla to úplně jednoduchá cesta.



www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc
20:48:21
25.12.2023
castrol
-> Fifa 25.12.23 11:30:09: a cena delitok pada 1
13:50:37
25.12.2023
Fifa
-> Eidy: Doufám v to. Pokud nebudu muset upravit(rozšířit) zadní blatníky. To by pak ještě taky chvíli trvalo.
12:17:40
25.12.2023
Milan 136
Extreme Tyres