-> Bukaj: ja napred myslel, ze to delaji zimaky na mokru, ale pak jsem si toho take zacal vsimat, ze kdyz je tam sul, ze to klouze vic...
Naposled krizovka v Hlinsku, kdy mi tam vjel z vedlejsi baorak, zaslapnul jsem to, nakopalo mi ABS a dotknul jsem se jeho narazaku, pritelkyne, ze to je trochu namrzle, ale ne, bylo to poradne prosolene.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
skoda.virt.cz
... Škoda MB, 105, 120, 130, 135, 136, Rapid, Garde i starší a speciály
Nejbližší srazy a akce
| datum | nazev | misto |
|---|---|---|
| 24.01. - 28.02.2026 | Sprint + slalom PohoFest | Letiště Vrbátky |
| 25.04.2026 | Sprint + slalom PohoFest | Letiště Nabočany |
| 12.06. - 13.06.2026 | XX. Škoda sraz Moravský kras | Blansko, Češkovice |
| 26.06. - 28.06.2026 | Pohofest - sraz vozidel Škoda | Přestavlky / Nabočany | Další akce a srazy... |
Nejnovější články
Aktuální galerie
Poslední příspěvky v diskuzích a komentářích
03:53:16
24.12.2025
24.12.2025

ajok
02:04:33
24.12.2025
24.12.2025

Bukaj
-> Sita: No vida!
Takže rozdíl viskozity a změna povrchového napětí, plus ještě do roztoku se uvolňují ropné produkty z živičného povrchu vozovky. Díky za vysvětlení a kdyžtak sem ten text zkopíruj, ať to tu je pro další generace
Jinak rozdíl je to propastný nejen vůči vlhké/mokré silnici, ale i vůči jílovitému bahýnku na silnici. Schválně jsem v tom posledním mokrém a mlhavém týdnu zkoušel, kdy mi začnou blokovat kola na různých površích, včetně vozovky souvisle pokryté rozježděným bahýnkem (výjezd z areálu stavby a z areálu deponie, kde přejíždějí nakladače a náklaďáky z areálu na jedné straně okresky do areálu na druhé straně, přičemž cca 50 - 100 m jedou po té okresce, občas to tam projede kropicí vůz a rozmaže to tam multikára s kartáčem) a i tam je poměrně obtížné vůz uvést do smyku, kdežto na tom nasoleném (jinak zcela čistém) úseku stačí lehce pohnout volantem nebo lehce přibrzdit a už to cítím...
Takže rozdíl viskozity a změna povrchového napětí, plus ještě do roztoku se uvolňují ropné produkty z živičného povrchu vozovky. Díky za vysvětlení a kdyžtak sem ten text zkopíruj, ať to tu je pro další generace

Jinak rozdíl je to propastný nejen vůči vlhké/mokré silnici, ale i vůči jílovitému bahýnku na silnici. Schválně jsem v tom posledním mokrém a mlhavém týdnu zkoušel, kdy mi začnou blokovat kola na různých površích, včetně vozovky souvisle pokryté rozježděným bahýnkem (výjezd z areálu stavby a z areálu deponie, kde přejíždějí nakladače a náklaďáky z areálu na jedné straně okresky do areálu na druhé straně, přičemž cca 50 - 100 m jedou po té okresce, občas to tam projede kropicí vůz a rozmaže to tam multikára s kartáčem) a i tam je poměrně obtížné vůz uvést do smyku, kdežto na tom nasoleném (jinak zcela čistém) úseku stačí lehce pohnout volantem nebo lehce přibrzdit a už to cítím...
01:50:12
24.12.2025
24.12.2025

darklord
-> Bukaj: bud rad, ja chrapem aj ked spim na bruchu 

01:47:27
24.12.2025
24.12.2025

Bukaj
-> Syny: Měl jsem za to, že chrápání vzniká, když je vzduch vdechován ústy a rozechvívá něco na sliznici (čípek?) hltanu. Což při dýchání nosem jde mnohem hůř.
Ale nevím, osobní zkušenost nemám - nikdy jsem nikoho se zavřenou pusou chrápat neviděl (byla tma)
Ale nevím, osobní zkušenost nemám - nikdy jsem nikoho se zavřenou pusou chrápat neviděl (byla tma)

01:43:10
24.12.2025
24.12.2025

Bukaj
[p#4138433] 
-> ajok: No, celej. Ale výfuk v tom byl nevinně. To byla moje liknavost. Když jsem měl naposledy dole motor - v létě, když jsem měnil převodovku, kterou zanedlouho budu zase muset vyměnit, protože ten načatej (poslední skladovej) stálej převod je čím dál hlučnější, tak jsem nechtěl vracet orezlý držák výfuku a novýorigo jsem tam dávat nechtěl, tak jsem to nechal bez držáku s tím, že ho někdy doplním a že musím dávat bacha, aby mi neupadl výfuk, protože by to mohlo odnést dost věcí (příčka, čelo, mlhovka, v horším případě i vana)...
...no, a jak už to tak bývá, tak jsem to neřešil a jezdil.
Až dneska když jsem jel z Prahy (Smíchov) jsem si při startu všiml, že auto má jiný zvuk a bylo mi to jasné.
Jel jsem opatrně, snažil se vyhýbat nerovnostem a doufal, že dojedu domů.
Na mostě přes Berounku už byl zvuk takový, že hned za ním jsem odbočil a zastavil.
Po otevření kapoty jsem zjistil, že právě včas - stačilo špičkou boty ťuknout do výfuku a ten odpadl
Než jsem ho vymanévroval zpod auta, ještě jsem si o něj trochu spálil ruku a po asi dvouminutovém chlazení výfuku na zemi už šel vzít za trubku (chvilku jsem s ním pak ještě mával vzduchem, aby vychladl i tlumič) a hodit do kufru. Zbylých 13 km domů jsem dojel se zvukem nadupaného amerického muscle caru...
Jinak výfuk KARSIT (origo novější výroby) pro 105/120 (bez "nohaviček"), našopovaný hliníkem. Nepoužívám už jiné, než oriogo nebo dobové kvalitní dle originálu vyrobené výfuky (SVETOM, KARSIT,...).

-> ajok: No, celej. Ale výfuk v tom byl nevinně. To byla moje liknavost. Když jsem měl naposledy dole motor - v létě, když jsem měnil převodovku, kterou zanedlouho budu zase muset vyměnit, protože ten načatej (poslední skladovej) stálej převod je čím dál hlučnější, tak jsem nechtěl vracet orezlý držák výfuku a novýorigo jsem tam dávat nechtěl, tak jsem to nechal bez držáku s tím, že ho někdy doplním a že musím dávat bacha, aby mi neupadl výfuk, protože by to mohlo odnést dost věcí (příčka, čelo, mlhovka, v horším případě i vana)...
...no, a jak už to tak bývá, tak jsem to neřešil a jezdil.
Až dneska když jsem jel z Prahy (Smíchov) jsem si při startu všiml, že auto má jiný zvuk a bylo mi to jasné.
Jel jsem opatrně, snažil se vyhýbat nerovnostem a doufal, že dojedu domů.
Na mostě přes Berounku už byl zvuk takový, že hned za ním jsem odbočil a zastavil.
Po otevření kapoty jsem zjistil, že právě včas - stačilo špičkou boty ťuknout do výfuku a ten odpadl

Než jsem ho vymanévroval zpod auta, ještě jsem si o něj trochu spálil ruku a po asi dvouminutovém chlazení výfuku na zemi už šel vzít za trubku (chvilku jsem s ním pak ještě mával vzduchem, aby vychladl i tlumič) a hodit do kufru. Zbylých 13 km domů jsem dojel se zvukem nadupaného amerického muscle caru...

Jinak výfuk KARSIT (origo novější výroby) pro 105/120 (bez "nohaviček"), našopovaný hliníkem. Nepoužívám už jiné, než oriogo nebo dobové kvalitní dle originálu vyrobené výfuky (SVETOM, KARSIT,...).























