1) Jaký je rozdíl mezi těsněním pod hlavu na Fa/Fe a na Fabii 1,4? Porovnával jsem původní těsnění z Fabky (originál od výroby, výrobce Tesnila) s několika těsněními, které tu mám na Fa/Fe (ať už Asbestos z let 89 a 90 nebo Temac z pozdější doby) a nenašel jsem žádný rozdíl, ovšem na internetu se prodávají těsnění na 1,4 Fab/Oct a na Fa/Fel zvlášť - jiný lepší materiál, nebo...?
2) Jaký je správný dílenský postup utahování šroubů hlavy na 1,4 Mpi? Znám postup na litinové pětikanály a dva různé postupy na Al osmikanál (jeden postup jen na moment, druhý na moment a následně 3 x na úhel)...
3) Pokud budu dávat nové hydroštely, jak nastavím jejich "základní polohu"? Nebo je lepší nechat původní hydroštely? Nevím, v jakém jsou stavu, majitel tvrdil, že "cvakají", ale motor mi přijde v hezkém stavu a jediný problém bylo prolínání vody do oleje a oleje do vody v důsledku vadného těsnění pod hlavou (spalovací prostory těsnily dobře, tam problém nebyl, hlava není vyžraná, jako u většiny Fa/Fel,...).
4) Proč má Fabia 1,4 (oproti předchozím modelům škodovek) tak velké vůle mezi písty a vložkami? Je v tom ekologie? Když jsem sundal hlavu (byla už tma a dělal jsem to s čelovkou), tak mi subjektivně přišly písty ve vložkách strašně navolno, přitom opotřebení vložek minimální - honování patrné v celé ploše vložek) a motor byl ve fabrickém stavu (poprvé sundavaná hlava)...
Díky za rychlé a věcné odpovědi




























