[p#4126971] Jo, tohle je ta cesta dvou závitovejch tyčí. Na 3x8 systém by to mělo stačit bohatě. Ideálně je právě když máš tu M10x1, že ti přesně sedne do zvávitu patky, ale s nějakou M8 a maticema jako na videu to půjde taky. Druhou místo osy.
[p#4126996] Nechce se mi to koukat celé, vyrobit to určitě jde, já úplně nemám kde, tak jsem těch 900 Kč obětoval.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
skoda.virt.cz
... Škoda MB, 105, 120, 130, 135, 136, Rapid, Garde i starší a speciály
Nejbližší srazy a akce
datum | nazev | misto |
---|---|---|
27.06. - 29.06.2025 | Pohofest 2025 | Přepychy u Opočna |
22.08. - 24.08.2025 | Škoda meeting Zlín 2025, memoriál Lukáše Nevoly | Lužkovice u Zlína |
04.10.2025 | Sraz Garde&Rapid | Poděbrady | Další akce a srazy... |
Nejnovější články
Aktuální galerie
Poslední příspěvky v diskuzích a komentářích
11:09:03
17.06.2025
17.06.2025

dragon_cb_cz
11:06:20
17.06.2025
17.06.2025

dragon_cb_cz
[p#4126951] Tak na MTB trpí přeci jen víc + jak píšou kluci, častý mazání může být spiš na škodu.
[p#4126967] Jasně, u méně provozovaných kol je to tak nějak jedno. Ale když jsem na starém zimáku měnil řetěz po necelém měsíci, tak už mě to krkalo.
[p#4126954] Se sprejem se k řetězu nepřibližuj, je celkem jedno jakým
Mazivo potřebuješ dostat do válečků k čepům, zvenku je na nic.
Je to pevný vosk, který musíš rozehřát a do toho horkého vosku řetěz ponořit... používám na to "pomalý hrnec" (crockpot) koupený na bazoši asi za 2 stovky. Problém je ale příprava, aby to fungovalo, tak je potřeba řetěz úplně dokonale odmastit od maziva, buď na to existuje speciální chemie, ale je docela drahá, nebo to jde třeba lakovým benzínem a následně lihem, ale toho zase spotřebuješ docela dost. Když to člověk dělá v bytě, tak je to trochu otrava.
Výdrž je u mě tak 300km (některý lidi hlásí i 600km, záleží na použitém vosku, řetězu, kvalitě přípravy atd), pak to jde údajně tak 2-3x domazat voskovou emulzí v kapátku, ale na to jsem línej, prostě ten řetěz sundám a znovu jdu horkou cestou.
Takže suma sumárum speciálně na začátku je to dost voser (příprava řetězů, dokonale vydrbat celý pohon na kole), ale měl by ten řetěz pak výrazně víc vydržet a hlavně - absolutně se na to nelepí bordel. Když jsem řetěz po cestě do práce přetrhl a dával to dohromady na ulici, tak když jsem dokončil práci, tak jsem měl čisté ruce... to se ti s olejem fakt nestane. Před převoskováním řetěz jen otřu hadrem kdyby na něm byly nějaké drobné nečistoty, abych si nekontaminoval vosk, jinak nečistím nic. Když se to zajebe v mokru/blátě, tak to prý stačí spláchnout horkou vodou z konvice, ale ještě jsem za cca 3t km neměl potřebu. Akorát 1x jsem z mezery mezi 1. a 2. pastorkem na kazetě vydloubal šroubováčkem usazený vosk.
[p#4126967] Jasně, u méně provozovaných kol je to tak nějak jedno. Ale když jsem na starém zimáku měnil řetěz po necelém měsíci, tak už mě to krkalo.
[p#4126954] Se sprejem se k řetězu nepřibližuj, je celkem jedno jakým

Je to pevný vosk, který musíš rozehřát a do toho horkého vosku řetěz ponořit... používám na to "pomalý hrnec" (crockpot) koupený na bazoši asi za 2 stovky. Problém je ale příprava, aby to fungovalo, tak je potřeba řetěz úplně dokonale odmastit od maziva, buď na to existuje speciální chemie, ale je docela drahá, nebo to jde třeba lakovým benzínem a následně lihem, ale toho zase spotřebuješ docela dost. Když to člověk dělá v bytě, tak je to trochu otrava.
Výdrž je u mě tak 300km (některý lidi hlásí i 600km, záleží na použitém vosku, řetězu, kvalitě přípravy atd), pak to jde údajně tak 2-3x domazat voskovou emulzí v kapátku, ale na to jsem línej, prostě ten řetěz sundám a znovu jdu horkou cestou.
Takže suma sumárum speciálně na začátku je to dost voser (příprava řetězů, dokonale vydrbat celý pohon na kole), ale měl by ten řetěz pak výrazně víc vydržet a hlavně - absolutně se na to nelepí bordel. Když jsem řetěz po cestě do práce přetrhl a dával to dohromady na ulici, tak když jsem dokončil práci, tak jsem měl čisté ruce... to se ti s olejem fakt nestane. Před převoskováním řetěz jen otřu hadrem kdyby na něm byly nějaké drobné nečistoty, abych si nekontaminoval vosk, jinak nečistím nic. Když se to zajebe v mokru/blátě, tak to prý stačí spláchnout horkou vodou z konvice, ale ještě jsem za cca 3t km neměl potřebu. Akorát 1x jsem z mezery mezi 1. a 2. pastorkem na kazetě vydloubal šroubováčkem usazený vosk.
11:05:13
17.06.2025
17.06.2025

Syny
-> Sita: A nemas z toho blbej pocit, kdyt to furt vypina motor a ruzne dobrzduje zhasnuty apod.? :) Me auto (kdyz nevypnu start-stop) sem tam zhasne motor taky jeste pred zastavenim, kdyz dobrzduju a vzdy se toho leknu. Zasadne start-stop vypinam hned jak nastartuju, sem tam jsem ale zapomnel. Nicmene dalky po dalnici 5,7 , bezna jizda 6 +/- 1. Kdyz se fakt hodne moc snazim a provoz dovoli, jde to i lehce pod 5, ale to uz se fakt musim snazit a neni mi to prijemny 

09:45:45
17.06.2025
17.06.2025

vhml