to Vrba

prohledat
80 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 14.09.2014 do 09.10.2014, založil/a Tuner#2 - zrušená registrace
řadit dle data
12:05:04
09.10.2014
Eidy
-> m8rinek: Ano i ne. Zase bys musel vymezovat všechny vůle což tady nemusím.
10:23:38
09.10.2014
m8rinek
-> Eidy: Hele a nebylo by lepší vzít jakýkoli jiný střeva z normálně používaný špajzky a dát je tam...4q 4,22 je jak sr...
10:10:44
09.10.2014
Eidy
-> T: To by bylo taky zajímavý vědět. Zažila to nejhorší období v době hledání chyb v motoru a šílenýho škubání. Než jsem ji kdysi namontoval, tak jsem ji rozebral a všechny spoje kontroloval. Např. na talíř jsem dával nový šrouby. Vydržela toho dost, holka.1
09:56:55
09.10.2014
-> Eidy: slušný 3 ani by mě nezajímalo co by ještě najela,ale kolik už v takovém stavu najezdila 40
22:25:35
08.10.2014
Eidy
No tak převodovku složím v podstatě jak byla a bude se na ní spíš jen prášit. Jedinej opravdu dobrej je obal.
Půlky diferáku byly povolený, navíc to středění má dost vůli, ale nepřijde mi vymačkaný. Prostě výrobní vůle cca 0,5mm. Nemá cenu řešit.
Talíř byl povolenej.
Z trojkovýho synchronu vypadlo bronzový pouzdro a nalisovalo se na trojkový kolo. Pouzdro jsem sundal majzlíkem a použil jinej synchron.
Čtyřkový kolo se kdysi nějak mázlo na hřídeli, takže obojí lehce poškozený. Abych sundal synchronní spojku, musel jsem drážky zarovnat cigárkem a karbinou. Nemá cenu řešit.
Pojistné pero (resp. klínek třecích kroužků) pod kolečkama samozřejmě taky máznutý a navíc prasklý (nechápu).
Kuželíky ložisek už nejsou dokonalý, ale nebudu řešit.
Trojkový kolo na hnací hřídeli jsem pojistil céočkem a nazdar.
By mě zajímalo, kolik by bejvala vydržela, kdybych ji nevyndal. 1 Na druhou stranu jsem s ní jezdil 6 let. Takže teď po "opravě" by možná ještě pár let dala.
21:07:37
06.10.2014
Eidy
-> minno: Výborně. Složím to a frčím dál. Na voňavku od Vrby budu beztak shánět něco jinčího.
21:04:33
06.10.2014
minno
-> Eidy: tak potom to bude asi v pohode 1
Zuby mojej súčasnej prevodovky pred 70 tis. km pri repase, inak je to najtichšia prevodovka akú som kedy mal, a že ich bolo dosť3
zvětšit to Vrba - obrázek od minno vložen 06.10.2014 21:04:33
20:57:31
06.10.2014
Eidy
-> minno: Jako rýhy tam jsou, to jo. Ale na dotek je to celkem hladký. Ono to záleží na úhlu pohledu.
20:50:07
06.10.2014
minno
-> Eidy: Na tom tvojom tanierovom kolese vyzerajú byť tie ryhy na zúbkoch viac do hĺbky, ale ako vidno, nie je to úplne hladké ani na novom.
20:44:50
06.10.2014
Eidy
-> minno: Až tak? Tak jsem si myslel, že ten můj je nic moc, ale podle fotek od tebe to taková trága není. Moc díky.
20:41:35
06.10.2014
minno
-> Eidy: a pastorok:
zvětšit to Vrba - obrázek od minno vložen 06.10.2014 20:41:35
20:41:18
06.10.2014
minno
-> Eidy: Nový nepoužitý stály prevod vyzeral takto:
zvětšit to Vrba - obrázek od minno vložen 06.10.2014 20:41:18
19:57:40
04.10.2014
Eidy
-> vhml: Jojo, jen bude ležet a čekat až něco v provozní zakřupe.
Ještě otázka. Šla mi dost blbě řadit trojka, přitom zoubky jsou všechny. Může to být posunutou vidličkou směrem ke čtyřce nebo je synchron v čoudu? Spojky jsem ještě nerozebral, tak zjišťuju.
upraveno 1x, naposled 04.10.2014 19:57:48
17:30:30
04.10.2014
vhml
-> Eidy 04.10.14 17:07:52: tak na zalozni na lezeni pod ponkem asi dobry :-) Ale na ježdění to žádná hitparáda není
17:08:37
04.10.2014
Eidy
17:08:22
04.10.2014
Eidy
17:08:05
04.10.2014
Eidy
17:07:52
04.10.2014
Eidy
Dneska jsem rozebral převodovku, kterou jsem loni vyndal z Kóči. Čekal jsem zničený trojkový kolo a ono ne. Zoubky jsou upadaný na čtyřce a je posunutá řadící vidlička, proto trojka vyskakovala. Ještě asi bude zničenej trojkovej synchron, ale to později. Jedná se mě o SP. Jak moc je to špatný? Hruška je hezky lesklá, ale talíř se mi nezdá. Na druhou stranu to bude čistě záložní, neb SP 4,22 spolu s dlouhou čtyřkou není moc ideální. Čili otázka zní, je to moc špatný i na záložní špajzku?
zvětšit to Vrba - obrázek od Eidy vložen 04.10.2014 17:07:52
09:51:59
18.09.2014
Evž@
Kdyby mě odešel diferák i na tom chcípáckým 1,3 motoru tak bych se první mlátil do hlavy že sem si to zprasil sám svým zacházením.A když na tu převodovku narvu velký obsah s krouťákem jak kráva tak už do předu budu předpokládal že to udělá brzo pápá a je jedno jestli to složí Vrba nebo pán bůh.
09:43:54
18.09.2014
castrol
-> JRD McLAREN: tak ten majster co robil ten motor je presne ako píšeš v poslednej vete " lebo je to znamka skuseneho mechanika "
07:13:57
18.09.2014
MOLSO
-> JRD McLAREN: 3 3 3 a prečo je ten silikon na veku hlavneho ulozenia klukovej skrine ? opakujem - toto je problém toho blbca čo všetko zavali kyblami silikonu. Ja používam klasicky červený aj čierny silikon už dlhe roky a nikdy som nemal takyto problem. Dotesňoval som s nim aj prirubu sacieho koša na oboch svojich autach a predstav si že som tam použil také množstvo, že sa k ozubeným kolesám nedostal. Oba motory jazdia do dneška.
23:42:18
17.09.2014
JRD McLAREN
aby som to moje "kazanie" o tmeloch uzavrel, a nezasieral to tu..
ja sam mam doma cca 4-5 druhov tmelov a lepidiel, ktore pouzivam pri stavbe motorov a pretesnovani prevodoviek, vik, domkov vaciek/simeringov a pod.

"silikon na olejove vane", osvedcil sa mi najviac biely a'la Felicia MPI..
zeleny tekuty tes. tmel, original skoda/vw, pouzivam na dotesnovanie domcekov simeringov na vackach/klukach, kde je potrebne aby bola co najmensia, skoro az ziadna hrubka tes. hmoty, diely dosadli kov-na-kov, a aby tmel "po zatazi" stuhol
zeleny ci hnedy tes. tmel/lepidlo na vsemozne skrutky ci zatky olejovych kanalov
sedy XYLENovy tmel, specialne na tesnenie dosadacich ploch prevodovych skrin, odolny voci prevodovym olejom, kde je nutnost dosadnutia ploch kov-na-kov, tmel po cca 1hod. ztuhne, je z neho pevny nepruzny material

a potom mam este znamy Loctite243, lepidlo na sruby

...a este mam alergiu na cerveny silikon, alebo vlastne na hocijaky silikon na motore ci prevodovke...
..kdekolvek ho zbadam ... lebo je to znamka skuseneho mechanika .. 1
upraveno 5x, naposled 17.09.2014 23:48:15
23:34:55
17.09.2014
castrol
-> JRD McLAREN: preco mam pocit ze je ten silikon aj tam kde netreba
23:27:28
17.09.2014
JRD McLAREN
-> darklord: cital si pozorne tu cast o tej minimalnej moznej hrubke tesniaceho filmu .. co som pisal ..??

..a ano takyto majster to fakt sprasil "vsade" ..
www.ulozisko.sk/obrazky/. ../20140818_185556.jpg
23:21:47
17.09.2014
koko
-> Flanel: Spíš se poohlédni po jiné skříni, k takovým stavbám se ta Škodovácká nehodí, a co se týče reklamací, tak se musím Vrby zastat, že se k tomu fakt umí postavit jako chlap.
23:18:02
17.09.2014
JRD McLAREN
-> MOLSO: ..nie, je to problem oboch..!!
aj toho nemehla co tam ten silikon da...
a aj problem samotnej vlastnosti silikonu..

kuk sem na foto: www.ulozisko.sk/obrazky/. ../20140818_191127.jpg

ak pouzijes silikon a aj ked dotiahnes "lozisko" predpisanym momentom, nedokazes vytlacit von vsetku "nepotrebnu" tesniacu hmotu...
takze ti vznikne vacssia vola v lozisku, omnoho vacsia, nez je povolena miera opotrebenia...

skratka minimalna hrubka filmu silikonu, je staaaaale enormne velka...
a prave odtoho su k dispozicii specialne tesniace tmely/hmoty/kvapaliny
..aby vyplnili iba miesta, kde stycne plochy nedosadnu "kov-na-kov"..
upraveno 3x, naposled 17.09.2014 23:23:27
23:13:32
17.09.2014
darklord
-> JRD McLAREN: no ale za to ze ten motor mal silikon vsade, to neni problem toho silikonu. taky majster by to takto sprasil s hocijakym tmelom...
23:11:31
17.09.2014
castrol
-> MOLSO: 52
23:05:46
17.09.2014
JRD McLAREN
-> Vrba: no ..ale defakto stale pruzna vec... 7
i ked uznavam, ze z fotiek je vidno, ze plochy skutocne dosadli kov-na-kov...
23:04:00
17.09.2014
MOLSO
-> JRD McLAREN: to je ale problem nemehla co tam dava kyble silikonu
23:02:50
17.09.2014
JRD McLAREN
-> darklord: tebe to mozno jedno je... mne nie..
ja som posledne riesil jeden motor, co mal takyto cerveny silikon "vsade"
aj tam kde by nemal byt...

o poreznosti obalu prevodovky viem....
upraveno 1x, naposled 17.09.2014 23:09:54
21:16:30
16.09.2014
exwrcteam
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč): 47 47
17:48:38
16.09.2014
MOLSO
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč): 107107107
17:47:29
16.09.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
prvních čtyrysta dílů bude o slepý holce, která nechtěla přijít o panenství, pak se nechá zbouchnout, uteče do města a zaměstnají ji v továrně na převodovky ?
17:19:36
16.09.2014
exwrcteam
jeste chvili a vydam to jako telenovelu :)))
22:10:19
15.09.2014
Eidy
Jen pro doplnění: Eidy používá keramickou spojku, která toho moc nepromíjí. Ale nehrabe, nedělá s tím kraviny a rozjíždí se s citem přes spojku. A ano, má SP 3,9.
Flanel mi volal, když se mu to stalo, a nebyl na Vrbu naštvanej. Normálně se mě ptal co si o tom myslím. Řekl jsem, že když šlo otočit mrkví jen sikovkama, že se mi to zdá divný. Ale svojí jsem nezkoušel, takže nemám porovnání.
Diskuze na TF se mi nezdá zrovna šťastným řešením. Zrovna tak se dalo Flanelovi napsat nejprve SZ s upozorněním, že tohle není nejlepší způsob komunikace problému ven a nezakládat hned tohle téma.
Tak jako jsem Flanelovi řekl hned do telefonu, ať to nejdřív probere s Vrbou, že je to rozumnej člověk a dá se domluvit.
Mezikus místo vaření 2 převodovek dohromady jsem taky navrhoval z důvodu snazší výměny.
Zkrátka jeden to rozmáznul na TF, druhej to rozmáznul tady. Šlo to každopádně řešit líp na obou stranách.
21:29:35
15.09.2014
sikula
Viděl jsem na vaně motoru i průhlednej silikon, co použiješ okolo dřezu 3
21:28:13
15.09.2014
Dušan
tak samozrejme jedna vec je zamezeni uniku naplne a druha jak muze nekdo poznamenat je vule kterou to vytvori.
21:25:44
15.09.2014
vhml
-> Tuner#2 - zrušená registrace 15.09.14 21:17:35: jasný. Sám používám plošný těsnění od Loctitu, ale to je trochu jiný peníze.

Na silikonu právě při správné aplikaci taky dohromady nemá co nefungovat.

Samozřejmě když si někdo koupí nejlevnější silikon v Tescu, tak se pak diví...
21:24:26
15.09.2014
Kocvin
-> Vrba: Není červený jako červený :)
21:21:51
15.09.2014
Vrba
-> Dušan: řekl bych ,že klasicky červený huř drží a snadno se oddelí od povrchu. Tohle když chci očistit z rozebrané součásti,tak je to docela problém. Cervený se dá odtrhnout.
21:17:52
15.09.2014
Dušan
me by zajimalo jak to meni fakta.... cerveny silikon je bezne pouzivana nahrazka originalu v beznem provozu.
21:17:35
15.09.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 15.09.14 21:07:49: Prý pevnost spoje. Na druhou stranu, když se ho dá přiměřeně, tak je problém cokoliv od sebe oddělit a pochybuju, že se to v tom může "kroutit".
21:13:07
15.09.2014
Vrba
-> JRD McLAREN: je to silikon,ale na spoje kov-kov (bez tesneni)
21:09:34
15.09.2014
darklord
-> JRD McLAREN: je uplne jedno cim to zatesnis, aj tak to bude chcat. On je ten matros porezny a napity oleja, takze nech odmastujes ako chces, casom to aj tak povoli.
21:07:49
15.09.2014
vhml
-> JRD McLAREN 15.09.14 21:04:17: co je na silikonu spatneho?
21:04:17
15.09.2014
JRD McLAREN
mozem jeden dotaz na p.Vrbu ..??
obal prevodovky bol utesneny "cervenym silikonom" ..??
...alebo specialnym tmelom na prevodovky...??

(mne to stych foto pride ako silikon)
20:32:02
15.09.2014
mirecek.666
já musim říct, že když mi Vrba skládal špajz, tak mi bylo řečeno, že díly nejsou nový a jinými slovy řečeno "stát se s tim může vše". To je vzhledem ke stáří a stavu věci jasný. Já ji jezdim první rok a jsem spokojen, ještě že nemám překoňovanej motor:-)
20:07:21
15.09.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
(přemejšlím,, jestli svou převodovku, kterou jsem tak láskyplně patlal dohromady, nevezmu na rameno a neodnesu k Vrbovi -- jakžto jsem pochopil UMÍ ---,,, až mi vstávaj chlupy na zadku hrůzou jak ji jenou někde nechám po kouskách --- ale tak zase neplánuju stokoňovej motor)
19:37:01
15.09.2014
Vrba
Bohužel nebyl čas se vyjádřit dříve,respektive moje stanovisko bylo smazáno i s kartou auta.

1,životnost soukolí SP: Je dána jeho stavem,pokročilostí opotřebení (pittingu), přenášeným momentem a nastavením vůle. Cím je vůle menší,tím menší je páka,která zub namáhá. Zde i 1mm hraje roli a proto všechny kusy,které opouští dílnu jsou nastavené s minimální možnou vůlí-která je ovšem u vyběhaných soukolí vždy větší než předepsaná například v Andrtovi. Těžko ji někdo změří okem na komlet sestavené skříni a může se zdát,že soukolí jede bez vůle. Je to nesmysl a bylo by to ohlášeno patřičným zvukovým projevem. Zde bych rád dodal,že tato vůle se s nájezdem zvětšuje a zvětšuje se i při zatížení převodu,protože skřín není dostatečně tuhá a pastorek tlačí diferenciál i s talířovým kolem na stranu - pružná deformace a kolísání vůle do plusu.

2,šokové namáhání soukolí: ,způsbené například skoky s autem ,kdy ve vzduchu se motor roztočí a po dopadu a opětovném záběru kol působí značné setrvačné síly,které opět namáhájí komplet převodové ústrojí.
Při řazení také dochází k šokovému namáhání a čím větší setrvačná hmota motou + spojka,která tento moment dokáže přenest dále ,tím větší namáhání na převody. Pokud se neprotočí kolo,tak bud proklouzne spojka a když ani to ne,tak to schyta to,co je mezi tím. Dva případy na jednom autě,kdy při řazení z 2 na 3 docházelo k sesouvání trojkového kola - pouze setrvačností klikového ústrojí na 1,4 motoru při použití kvalitní a nové spojky. Jen pro představu o jaké setrvačné síly se jedná. Kdo někdy zkoušel slisovávat kola z hřídele,tak ví jaká síla je nutná vynaložit k posunutí kola.
Jak říka jeden závodník zde z virtu - co používám odpruženou lamelu spojky,mám poloviční spotřebu převodovek.

3,převodovka Eidy: V obou případech byl použit silný motor,ale je zde několik rozdílů: SP pro úpravu na 4q hřídel byl vybrán z více kusu a použité soukolí neneslo známky začínajícího pittingu. Nevim jakou spojku používá Flanel,ale Eidy použil tuším sériovou spojku. Pokud ne,opavte mne. Rozdíl je také v použítém rozměru kol,což může mít vliv na šokové namáhání soukolí. Poslední rozdíl je v samotných pastorcích 4,2 a 3,9 ,kdy 3,9 má o něco silnější zub a jeho celková únosnot bude procentuálně vyšší.

4,samotná oprava převodovky: S Martinem jsme byli domluvení,že mi převodovku doveze,ja ji diagnostikuji a opravím pouze za dodání potřebných dílů. Bohužel se tak nestalo a začal s rozebráním a opravou sám. Více jsem pro to zatím udělat nemohl a proto mne trošku mrzí ty výlevy na tom TF. Jako vždy platí,že kdo problematice rozumí a dokáže se na to dívat střízlivě,tak pochopí že nelze čekat od převodovky určené pro motor ,který vydá 90Nm to,že vydrží bez poruchy dvojnásobek. Nicméně i mne překvapila malá životnost soukolí a chtěl jsem to nějak řešit.

5,dření soukolí o obal převodovky: ,byl samozřejmě způsoben tím,že se ulomil jeden zub pastorku a další zub šel proti zubu talíře a vytlačil celý diferenciál do strany a prakly hliníkové díly+šrouby dřely o obal. Aby to dřelo při provozu je nemožné. Alespon ten,kdo se někdy do té převodovky sezhora podíval v tom musí mít jasno.
Extreme Tyres