Teče topení...

prohledat
23 příspěvků (zobrazeno 1 až 23) od 11.10.2004 do 22.06.2023, založil/a
řadit dle data
20:59:11
22.06.2023
Dušan
20:58:55
22.06.2023
Dušan
odložím sem
zvětšit Teče topení... - obrázek od Dušan vložen 22.06.2023 20:58:55
11:45:47
24.11.2011
minno
-> Kočislav 23.11.11 16:10:12: označovať polohy ti netreba, struny tiahiel majú na klapkách len jednu polohu a tá je daná zahnutím struny na konci, takže ináč to dať ani nejde. "Seřízení" tiahiel sa prevádza iba na páčkach, kde sú sú konce strún prevlečené a dotiahnuté maticou podobne ako je to na karburátore (sytičové lanko). A s tým predsa hýbať nemusíš. No a ktoré tiahlo kam patrí tiež netreba značiť, stačí si to pozrieť pred demontážou a pri skladaní to už vyplynie z toho, ktorá páčka ktorú klapku ovláda. Nie je tam toho zas tak veľa, aby ťa to mohlo pomýliť, takže sa nie je čoho obávať.



Áno celý ten stredový IPUR diel z palubky musí von.
11:03:22
24.11.2011
Kočislav
Jo a ještě by mě zajímalo, zda budu muset vyndat z GL palubky ten středový panel s rádiem. Zatím mi to vychází že ano, aby šlo těleso spustit.
16:10:12
23.11.2011
Kočislav
-> minno: Díky moc, podle těch obrázků mi přijde, že největší problém asi budu mít s tím neprohodit zapojení jednotlivých táhel, asi si je radši označím a označím si i jejich polohy a polohy páček. Jinak ten kohout jsem si repasoval (promazáním a výměnou "O" kroužku) před pár roky, tak to nejvýš zopakuju a dám nové to těsnění, jinak bych to nechal.
15:36:15
23.11.2011
minno
-> Kočislav: je to práca tak na jedno dopoludnie. Teda ak chceš len meniť vložku. Nie je sa čoho obávať. Nejaké fotky z komplet repasu kúrenia nájdeš sem:

minno120.rajce.idnes.cz/G eneralka_kurenia_S120

Čo sa týka bowdenov a páčiek, tie stačí jednoducho odpojiť a nijako ďalej s nimi nemusíš manipulovať ani nastavovať, to uvidíš keď vyberieš kúrenie von. Takže len odpojíš lanká a bowdeny, vymeníš vložku a znova to dáš tak ako to bolo a to je celé. Keď už s tým budeš robiť odporúčam vymeniť aj celý ventil za nový, ešte sa dá kúpiť + samozrejme potom je potrebné dať nové tesnenie pod ventil - kónusový gumený krúžok. Keď to budeš skladať tak to ešte jemne primazni červeným silikónom, je to istota aby to tesnilo aj dlhodobo.
15:16:32
23.11.2011
Kočislav
Chtěl bych obnovit toto téma s obdobným problémem jako je v úvodu.

Nejprve jsem našel pár kapek fridexvody u plynového pedálu, postupně jí přibývalo a protože vím, že ta odvzdušňovací hadice co vede nad kufrem už za moc nestojí, usoudil jse, že problém bude zde.

Nicméně při její výměně jsem zjistil, že tomu tak není, voda kape zevnitř plastového tělesa topení, takže usuzuju na poškozenou vložku topení. Chtěl jsem se zeptat na vaše zkušenosti s její výměnou (mám GL palubku s rádiem), především na seřízení těch táhel a vůbec manipulace s nimi, panýlek mám v přístrojovce hezky rovně, bovdeny jsem loni pěkně promazával, takže vše chodí hladce a rád bych aby to tak zůstalo.

Rovněž bych se chtěl zeptat na konkrétní zkušenosti s případnými čínskými vložkami topení - nechci dávat použitou, jsem ochoten si rozumně připlatit za nepoužitou origo nebo českou druhošku Autopal, ale mám obavu, že ji neseženu, navíc to potřebuju vyřešit celkem rychle.

Tím zároveň poptávám nepoužitou českou vložku topení.

Mimochodem, aspoň se mi objasnilo proč poslední asi dva roky topení produkovalo kromě tepla hlavně mlhu:D
upraveno 1x, naposled 23.11.2011 15:37:08
21:49:45
11.10.2004
Baghira
Mňo, tak jsem to vyměníl a uvidí se. Ještě jsem objevil jednu prořízlou hadici, takže ta mě ještě čeká, ale topný těleso bylo taky trochu mokrý, takže to snad zbytečný nebylo.
15:46:21
11.10.2004
King
2 baghira: Me ty "ucpavace" obcas fungovaly i 2 mesice, ale nakonec clovek stejne vymekne a ty propojky trubek pod autem radsi vymeni :)
15:11:13
11.10.2004
Luděk
-> Baghira: navíc,když to pořádně uděláš a pošteluješ,tak se Ti to odvděčí tím,že to bude celou zimu krásně topit 4
15:09:28
11.10.2004
Baghira
-> King2: Jo s tim "zacpávačem" děr v chlad. systému mám výborný zkušenosti, a to ty že vydrží tak maximálně 14 dní :-). Ne, dnes vše nakoupím, vyseru se a půjdu montovat :-).
15:03:43
11.10.2004
King
2 Baghira: Tak tam nalej do expanzky "stop leak" nebo nejakou sracku a uvidis :) Samotna "oprava ponechanim" v tomhle pripade asi fungovat nebude :)
14:49:23
11.10.2004
Luděk
-> Baghira: no,já mám garáž sice jen cca 80 metrů,ale to,co tlačí Tebe,jsem stíhal i já a navíc mezi garáží a domovem hospodu4
14:43:54
11.10.2004
Baghira
-> Luděk: Já vím, už jsem to kdysi rozdělával a tři hodinky to jistily, ale viš jak...garáž, zima, hlad, žízeň, špína, srát potřebuju...dobů 3 kiláky a auto rozdělaný :-).
14:29:31
11.10.2004
Luděk
-> Baghira: nic tragickýho a hroznýho,kdysivá jsem to dělal celej den,rozuměj demontáž z auta,rozebrání,vyčištění, předělání topení na novej radiátor,kompletace,našte lování klapek a z5ná montáž do auta,výhodou je samozřejmě ipurová palubka4 musíš jenom získat tu správnou chuť,nebo Tě musí přestat bavit mít mokrý nohy a opocený čelní sklo4
14:13:11
11.10.2004
Baghira
-> Luděk: Ta to není, jedině, že by tekla vnitřkem, což je stejně pak na výměnu tělesa...a mě se do toho tááák nechce 12 .
13:38:55
11.10.2004
Luděk
-> Jirik: jednak nevím,že by škodovka měla vepředu nějaký vrapovaný hadice (vrapovaná hadice je ta mezi plechem u výfukových svodů a airboxem),jedině,že by jsi tak říkal těm dvěma plastovým hadicím,jinak to pouzdro ventilátoru se dá mazat i ze zhora a docela to pomáhá

-> Baghira: mrkni,ještě,jestli to není ta odvzdušňovací hadička,jinak to zase až tak hrozná práce není4
10:50:37
11.10.2004
King
2 Baghira: Vymena samotnyho radiatoru neni nic zaludnyho, ja ho mel venku (ten radiator :), kdyz jsem to proplachoval. Jinak motorek topeni jde vyndat horem i bez kuchani ty vystuhy nad nim. Alespon ja jsem to delal uz 2x a muj mechanik, od kteryho jsem se to naucil, asi 100x :)
10:43:51
11.10.2004
Baghira
-> Jirik: Jo vymontáž z auta jsem absolvoval mockrát, ale myslim přímo výměnu toho radiátoru, jestli už někdo absolvoval...Jinak morot ventilátoru sice koupíš, ale většinou se zkurví hned při montáži vrtule, protože by se to mělo nějak lisovat což v domácích podmínkách moc nejde a jak to tam každej bastlí, tak se hned dokurví usazení tý hřídelky. Jinak pokud jde o ventilátor, ten vyndávám horem, tem plech jsem si udělal odnímatelnej.
10:17:51
11.10.2004
Jirik - zrušená registrace
Je v píči to kluzný ložisko. Ona ta vrtule může bejt nevyvážená. Např. u jedné té mojí staré vrtule byla ulomená 1 lopatka a jak to bylo nevyvážený, tak se vyjebalo to ložisko a celý to na tom vaklalo a drnčelo.

Chce to vyměnit celej motor - je normálně k dostání. 4
10:12:11
11.10.2004
VeTeV
-> Jirik: hele kdyz sme u toho jak vylecit tu vrtuli aby nedrncela - ja to taky rozebital a mazal a cistil a po 1/2 roce to zase drnci - sere me to 8
09:51:21
11.10.2004
Jirik - zrušená registrace
Ale já vím. Prodej šáde and buy real car. 1 To topení je pakárna jako svině.

Musíš odpojit vrapované hadice, vypustit vodu, odpojit slabé přívodní hadice od motoru k topení (2). A stejně ještě trochu vyteče. Musíš sundat panel od rádia pokud máš, potom musíš odšroubovat 4 šrouby co drží topení v kastli. Tam se taky skvěle může, musíš vyndat i páčky s bovdenama z palubovky.

Až tam budeš to topení znova dávat, tak ho na citovku utáhni a dopře tam našteluj těsnící gumu pod jeho dosedací plochu. Jinak ti pochčije v dešti na nohy.

Jinak já to všechno absolvoval kuli drnčící vrtuli ventilátoru. A už dělá randál zase.

Ale víš co na to...... 4
09:33:49
11.10.2004
Baghira
Zdravim...pěkně mě to sere a vůbec se mi do toho nechce, ale začlo mi týct topení. Ne ventilem a ne hadicema, takže je na snadě otázka, jde asi o těleso, že... Měnili jste to někdo, je to velká pakárna?

Druhá věc, roztekla (nepřepálila) se mi druhá pojistka po delší jízdě. Čím to, že by nějaký přetížení nebo něco odešlo? Všechno ale po výměně funguje, tak nevim.
Extreme Tyres