Přestavba škoda 105l na 130l

prohledat
53 příspěvků (zobrazeno 51 až 53) od 20.04.2014 do 25.04.2014, založil/a 3000HP
řadit dle data
01:00:24
20.04.2014
3000HP
Aha, no já jsem psal na STK v praze, a tam mi pán poslal právě tyto dokumenty v PDF z roku 2003 a pak mě odkázal na jistého konkrétního pána na oddělení přestaveb na DI... no v plánu mám že by se celá karoserie - myslím nosná část vyvařila, nově natřela (prostě standardní postup) nápravy přebrousily, vyvařily, zpevnily (četl jsem něco o tom že se můžou ohýbat) a taky natřely, chtěl bych zároveň dát rovnou i jiné tlumiče (byl bych moc vděčný za nějaké doporučení) a potom ten motor s převodem, kde vím že se musí prořezat tunel, protože 5ti kvalt je delší... ale myslel jsem že právě moje verze (od roku 84 tuším) už jakoby tu přípravu měla na tu vlečnou, takže to tam jen vyměním a mělo by to jít bez problému - že se tam nemusí v karoserii nic upravovat... teda četl jsem to

"Záměná kyvadlové nápravy za vlečenou, zde je problém rozdílný pro vozidlo dle roku výroby. U vozidel do roku výroby 84 je to vcelku problém, týká se to značných úprav karoserie, je potřeba odstranit kaslík akumulátoru a ten buď umístit jinam, nebo přivařit kaslík z nového typu. Dále je potřeba (předpoklad převodovky 5st.) nutno udělat úpravy na středovém tunelu v části u převodovky, ta je totiž delší a nevejde se tam a také je nutná výměna nádrže. Další text je stejný pro oba typy vozidel. U vozidel novější produkce je problém jednodušší u těch není nutno zasahovat do karoserie. I zde jsou však třeba drobné změny, výměna hrdla nádrže, krytu nádrže. "

a jak moc a v čem se vlastně ty vlastnosti auta změní? popřípadě jak poznám, že bych v autě měl hřebenové řízení?
upraveno 2x, naposled 20.04.2014 01:01:14
00:45:05
20.04.2014
dragon_cb_cz
Ty podmínky, které ti na STK řekli jsou dle starého vyjádření škodovky - jestli ti ho na tvém místně příslušném úřadě budou pro přestavbu akceptovat nebo ne je otázka a než do toho nasypeš peníze a úsilí, tak bych doporučoval si to na příslušném úřadě ověřit, zda stále i to staré vyjádření uznávají.

Pokud ano, je to +- jak říkáš, musíš to přestavět na vlečku, z toho plyne převodovka na suchý poloosy, na předku musíš mít hřebenový řízení (to už možná máš, 105ka rok 86 by ho mít mohla) a instalovat tam 4písty (to není moc problém). 19mm prasátka na zadku jsou celkem standard a tak jako tak to nikdo nebude kontrolovat - ale pokud už to budeš skládat, tak je stejně lepší dát nový a 19mm se sháněj nejsnáž.

Přestavba na vlečku (a případně hřeben pokud ho ještě nemáš) je sama o sobě pro ovladatelnost skok dopředu jako hrom - a taky do začátku dost práce, takže než to budeš mít všechno hotový, tak o dalších úpravách ani moc nepřemýšlej 4
00:24:10
20.04.2014
3000HP
Zdravím,

předem se omlouvám, že píšu zde, zřejmě už to tu bylo, něco jsem procházel, ale poprosil bych zda by mi někdo, kdo tomu rozumí na můj dotaz mohl napsat nebo aspoň odkázat v jednom celku. Po babičce mám škodu 105L s Mkovou karoserií rok výroby tuším 86, jelikož se auta nechci vzdát, a mám známého karosáře, kterej to umí, chtěl bych auto z dílů z dalšího auta (škody 130L) přestavit na 130L (je to divný, ale prostě je to auto po babičce, mám ho rád)... dle toho co mi poslali páni z STK, jsem tedy pochopil, že pro přestavbu budu potřebovat zadní vlečnou nápravu 130, motor a převod z 130, přední 4pístky a hřebenový řízení a zadní 19mm válečky.. a pak by auto mohlo jít normálně na STK... o co mi jde tedy, jednak jestli to je správně, a jednak bych auto postupně chtěl začít přestavovat na takový amateur rallye 130lr, samozřejmě zatím nemám na super převodovku atd, mám nějaké schopné známe, jsem student medicíny, o auta jsem se vždy zajímal, nějakou dobu jsem pracoval s favority když jsem byl mladší... co byste mi do začátku doporučili za úpravy pro zlepšení ovladatelnosti a výkonu (já vím akorát o dvojitých weberech, výfuk 4-1) ale pokud by byl někdo tak hodnej a sepsal mi nějakej základní balíček, popřípadě klidně poslal odkaz, kde bych si to tom mohl přečíst, moc bych vám byl vděčný. :-)
Extreme Tyres