skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Hho Felicia
-> castrol: lebo sa rýchlejšie zatvára klapka ?? ale plyn ide ťachšie však ??
-> maras: a cim silnejsia pruzina tak o to mensia spotreba
-> maras: to s tou pružinou je fakt alebo sranda ??
Zoberem si ponaučenie , ďakujem za príspevok :) no nedá mi to neskúsiť , Honda Civic domáci generátor 3,5L na 100km
-> vaclav3: ďakujem za pripomienku
cením si to ...... PS. : mám problémy s pravopisom a hlavne pri rýchlom písaní , ďakujem ľuďom že sú zhovievavý a vždy mi to pripomenú nech si uvedomím svoju chybu
posnažím sa v záujme všetkých aj v mojom písať pravopisne dobre 

-> vaclav3: ďakujem za pripomienku



-> dragons44:
lenze tam je ten generator ktori odobera neviem presne cca 3–5 amperov a vyraba viac mozes si stelovat presne kolko chces …
Nechci tě nějak urazit..... nejsem slovák, ale z tvojí slovenštiny se mi chce zvracet. Jestl stejně tak jako slovenštinu ovládáš fyziku, tak se nedivím, že těmto ptákovinám věříš.
lenze tam je ten generator ktori odobera neviem presne cca 3–5 amperov a vyraba viac mozes si stelovat presne kolko chces …
Nechci tě nějak urazit..... nejsem slovák, ale z tvojí slovenštiny se mi chce zvracet. Jestl stejně tak jako slovenštinu ovládáš fyziku, tak se nedivím, že těmto ptákovinám věříš.
-> dragons44: neni potreba si podpalit gate aby si vedel ze ohen ta popali. To iste s motorom, staci si zobrat pero, papier a spocitat si, kolko cca tak vyrobis vodiku v aute, kolko ho potrebujes na to aby motor na ten vodik bezal a percentualny rozdiel ktory objavis bude pre teba zrejme prekvapanim. Jedine co ma vplyv na spotrebu je ten ojebavac lambdy (ked si teda odmyslime nasobne vacsie opotrebenie motoru, katalyzatoru a horsie emisie) ale ten funguje aj bez tej sedemdecky s vodou a dvomi drotmi.
asi před rokem jsem se o touhle srandou zajímal, teoreticky to přínos může mít, ale má to pár háčků; sady neobsahujou možnost regulace vodíku čímž se ti neustále mění směšovací poměr a skoková lambda nemá šanci něco uřídit.
druhý a závažnější háček je v tom že výroba vodíku z vody je tak energeticky náročná až to hezký není (němci v 2sv. to vyráběli ve finsku a energii brali z vodních zdrojů) schválně si vyzkoušej kolik energie tě stojí výrova např 1dm3 (litr)
v jistou úsporu bych věřil akorát v jistých režimech - ustálená konstantní rychlost kdy pro pohyb vozidla je potřeba síla o velikosti xy ale motor dodává sílu větší, na tomhle vlastně stojí úspora motorů TSI či odpojování jednotlivých válců (audi A1 sportback)
čili vlastně ochudíš benzín a místo něj dodáš nezjištné množství vodíku.
Pokud by jsi vodík nevyráběl za jízdy, ale třeba doma a do motoru ho dávkoval přes ústrojí lpg tak bomba, ale jinak mi to přijde jako ostatní "zaručené" uspořovače benzínu/nafty
a teď ti povim jak doopravdy ušetřit až 50% paliva. Pod plynový pedál dej spirálovou pružinu. Jak to funguje? při povolení plynového pedálu se výrazně urychlí jeho pohyb do původní polohy-do motoru jde jen tolik paliva kolik opravdu požaduješ. Jo a abych nezapomněl po čase se může stát že se ti pravá noha bude zdát silnější. No není to skvěvé a no je to skvělé :D
druhý a závažnější háček je v tom že výroba vodíku z vody je tak energeticky náročná až to hezký není (němci v 2sv. to vyráběli ve finsku a energii brali z vodních zdrojů) schválně si vyzkoušej kolik energie tě stojí výrova např 1dm3 (litr)
v jistou úsporu bych věřil akorát v jistých režimech - ustálená konstantní rychlost kdy pro pohyb vozidla je potřeba síla o velikosti xy ale motor dodává sílu větší, na tomhle vlastně stojí úspora motorů TSI či odpojování jednotlivých válců (audi A1 sportback)
čili vlastně ochudíš benzín a místo něj dodáš nezjištné množství vodíku.
Pokud by jsi vodík nevyráběl za jízdy, ale třeba doma a do motoru ho dávkoval přes ústrojí lpg tak bomba, ale jinak mi to přijde jako ostatní "zaručené" uspořovače benzínu/nafty
a teď ti povim jak doopravdy ušetřit až 50% paliva. Pod plynový pedál dej spirálovou pružinu. Jak to funguje? při povolení plynového pedálu se výrazně urychlí jeho pohyb do původní polohy-do motoru jde jen tolik paliva kolik opravdu požaduješ. Jo a abych nezapomněl po čase se může stát že se ti pravá noha bude zdát silnější. No není to skvěvé a no je to skvělé :D
-> MOLSO: hej ak by si to mal na alternator priamo napojene lenze tam je ten generator ktori odobera neviem presne cca 3-5 amperov a vyraba viac mozes si stelovat presne kolko chces ... no ok nikam to nevedie hehe
ty mas svoj nazor a svoje skusenosti ja mam zasa svoj nazor a svoje skusenosti s HHo 


-> dragons44: tak ja som chemik no
proste vyrobou vodika v aute rozkladom vody spotrebujes viac energie (vyrobenej alternatorom ktory ma ucinnost okolo 60%) ako ziskas spalenim vodika v motore
tuto je to krásne vysvetlené www.dfens-cz.com/oldschoo l/clanek.php?clanek=201...

proste vyrobou vodika v aute rozkladom vody spotrebujes viac energie (vyrobenej alternatorom ktory ma ucinnost okolo 60%) ako ziskas spalenim vodika v motore

tuto je to krásne vysvetlené www.dfens-cz.com/oldschoo l/clanek.php?clanek=201...
-> MOLSO: no diskusia je jedna vec , prax druha .
fakt jako nechcem moc mudrovat , nejsom chemik preto sa pytam . len ma troska zaskoci ked to niekto odsudzuje bez skusky ale to je kazdeho nazor :)
-> dragons44: skoda ze fyzika zakladnej skoly nepustí ...
www.dfens-cz.com/view.php ?cisloclank...
oplati sa pozriet aj diskusiu.
www.dfens-cz.com/view.php ?cisloclank...
oplati sa pozriet aj diskusiu.
-> dragons44: to fakt neviem, to bolo rok dozadu:D
-> MOLSO: no ked doplnujes do paliva vodik tak hori lepsie a ma lepsie emisie plus vetsiu spotrebu preto sa oblbuje lamda tym efei a potom spotreba paliva klesa bo zvisok sa doplnuje vodikom ktori je vysko horlavy kkoli tomu ze nie je cisty ale ma k dvom molekulam vodika jednu molekulu kyslika , cisti motor atd .... kedze lepsie hori zvisuje ucinnost ... a hej na cisty ale to uz je domaci generator upravovany nejaku tu dobu a produkuje pri vyskoych amperoch vela vodiku neviem to ma nezaujima mne staci len keby som znizil spotrebu tak na 4,5L pocul som ze dakto to spravil na 5L o 1.6 feldy preto sa pytam ci s tym nema dakto skusenost :P
-> dragons44: ty mi chces ako vazne tvrdit ze to jazdi na cisty vodik hej ?
to by som sa teda kukol .... vsade je iba pridavanie vodika k benzinovej zmesi a cele je to blbost uz z principu zakona zachovania energie. Jedine ak by si jazdil na cisty vodik z nejakej bomby a mal by si pristup k plneniu flias vodikom.
btw z fazule je metán a to by som musel mat CNG

btw z fazule je metán a to by som musel mat CNG

-> MOLSO: oki tak len pekne jazdi a uzivaj si to papaj vela fazule nech ti to len prdi a nechaj miesto pre nazor tych co to maju odskusane a nie na polemizovanie 

-> dragons44: jazdim na zvlastnu silu leninovych prdov
tiez to odmieta benzín a ide to aj na 6000 otáčok 


-> MOLSO: no neviem ci aj ty jazdis na nejaku zvlastnu silu alebo co ... je to tvoj nazor ja som sa pytal na nazor ludi co s tym maju skusenost vo felde .... mozno nebudes verit ale jeden nemenovany si spravyl stare punto cisto na HHO netahalo sice viac jak 2500 otacok a neslo viac jak 80 ale nezhltlo ani kvapku benzinu :) je to o uhle pohladu a o nazore :/
-> castrol: ano dakujem
-> castrol: ano dakujem

-> MOLSO: generator od slova generovat 

-> dragons44: a ten generator ide na slnečný pohon alebo na nejaku zvláštnu energiu jednorožca ? 

-> MOLSO: nie vo vyvijaci napajaneho z origo generatora mam totiz origo sadu nie domacu vyrobu 

-> haso: hmm no a aku to malo ucinnost cca 10-15 % aj s EFIE ovladacom lamdy ??
-> dragons44: a kde sa ti ten vodík tvorí ? vo vyvíjači napájanom z alternátora ? 

-> MOLSO: keby sa mi chcelo, tak najdem zosit kde sme taketo daco ratali, kde to procesu horenia sa pridalo este h2o a zvysila sa ta ucinnost, ale faaakt sa mi to nechce hladat
a ani ma to nejako neocarilo
a ani ma to nejako neocarilo

-> MOLSO: mas to odskusane ked to tvrdis ?? bo ja to mam na inych autach vyskusane len na felde ee 

ucnnost 0,000 prd 

-> castrol: no sak jasne len potrebujem vediet nejako normalne vysvetlit ako prepojit tu lamdu aby to malo lepsiu ucinnost bo namontovat a sprovoznit je jednoduche , najtachsie je tu lamdu nadstavit :P
-> dragons44: namontuj a hned budes vediet
ja viem ja to vsetko mam uz nastudovane aj jak to funguje uz mam aj vsetko nachystane len chcem vedet aku to ma ucinnost vo felde od niekoho z praxe ak to tu niekto ma ze ako mu to funguje a hlavne ako spravit tu lamdu na felde inac viem sicko 

ked pokukas na nete je toho dost napr hydrogen.mypage.cz/menu/h
ho-zarizeni-do-felicie
čawte chcem sa opýtať či niekto z vás nemá skúsenosť s HHO vo felicii ??