Karbec k turbu

prohledat
113 příspěvků (zobrazeno 51 až 100) od 10.03.2009 do 16.09.2009, založil/a mecsoun
řadit dle data
22:59:02
26.08.2009
mecsoun
Rozhodně si nemyslím, že karbec před turbem je lepší, ale z konstrukčního hlediska je to mnohem snažší systém. Chtěl bych realizovat verzi s karbcem za turbem, ale karburátor z renaultu 5 snad už nikdo nemá, anebo nedá... Takže musím přestavět jinej karbec, ale bohužel jsem neměl možnost to obšlehnout z toho solexu. Proto jsem tu taky mluvil o tom karbci z warana. Z konstrukčního hlediska je více než dost jednoduchý a trysky se vzdušníky má stejné se škodárnou takže se nemusím bát ani nastavení směsi. Regulátor tlaku paliva jsem už sehnal teď ještě elektrické palivové čerpadlo... jo vlastně sehnat motor teď jsem to krapet podržel a začala mi nějako klepat klika... njn ale na to, že neměl sníženou kompresi tak vydržel fakt dlouho.4
08:38:14
24.08.2009
pistaa
-> mecsoun: preco si yslis ze zastarala koncepcia turbo-karbec-motor je lepsia? je to hlopost prijdes o chladenie vzduchu a turbo ti to bude maximalne prehrievat kedze turbo u mna dosahuje pre informaciu teploty 700C - 1200C po jednom dochladzovacom kole a zvody svietia na zlto ak by ta to informacne zaujalo ake teploty tam su . takze osobne koncepciu co spominas zavrhni a nie je vyhodna ani s pohladu vykonu
07:35:30
24.08.2009
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> mecsoun: tady na téhle stránce je veškerá teorie k onomu pověstnému turbokarbu. www.mecanicavirtual.org/c arburador10.htm . Nicméně osvědčené pravidlo zní, zatěsnit a dostat tlak vzduchu všude, kde se tvoří směs.
00:01:39
24.08.2009
mecsoun
no ten karburátor z warana je starej jednokomorák, který má difuzor 30 mm, což si myslím, že by mohlo dát solidní výkon. Jen to chce předělat na přetlakáč. Mně rapid jezdí v tom co tam zatím mám, ale chci ještě ví a doladit to k dokonalosti. Právě proto bych chtěl raději karbec dát za turbo už kvůli tomu, že můžu přeplňovat vyšším tlakem. když mám karb před turbem tak pro mě to není pořád ono. Takže vlastně bych potřeboval fotku přetlakovýho karburátoru s tím, kde jsou šipky kam jde přetlak z turba... koupit přetlakáč a dát ho tam je podle mě sranda, ale raději bych chtěl vymyslat trochu něco vlastního a aby to i tak jezdilo... takže budu moc rád Marciusi, když mi tu dáš nějaké ty fotky. Děkuji
20:43:30
23.08.2009
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> pistaa: pokud vim, tak jezdi to jen tobe a RTL 6 ja pracuju na motoru... na nic jinyho ho nemam... puvodne bych na nem delal po hrochaci, nebyt te bouracky. tedka cekam az mi prijde vymenik voda/olej, regulator tlaku paliva,... naopak mám karb. se sacím potrubím, ale na motoru ještě nemám hlavu. zbývá koupit měděná trubička na vedení tlaku oleje, olejovej filtr, snímač tlaku oleje ze žigula, snímač absolutního tlaku v sacím potrubí a mám snad všechno co potřebuju... jen ten čas na tom dělat. 8
10:37:10
23.08.2009
pistaa
-> Marcius: komu to tu uz jazdi?? a ci sa stale len laboruje? ;)
07:39:43
23.08.2009
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> mecsoun: ten krabec je stejnej, nebo je to úplně něco jinýho? Protože na SOLEX 32 DIS je plno odboček, propojených hadičkama vně karburátoru. můžu ti dát nějaký fotky, jak to vypadá. Pokud, ale scháníš spíš to, co je potřeba udělat, tak to bysme do kupy dali 4 ... já budu používat JIKOV 32 BS.

Jinak ten SOLEX má myslím, že vyhřívanou podložku a to se zapojí třeba jako sací potrubí na favoritovi... tady na téhle fotce je všechno dobře vïdět.vpravo nahoře ta hadice jde do regulátoru tlaku paliva.

p.s. není to moje fotka... patří to Pavlovi Malinovi (RTL) z virtu.
zvětšit Karbec k turbu - obrázek od Tunerláďa #2 - zrušená registrace vložen 23.08.2009 07:39:43
upraveno 1x, naposled 23.08.2009 07:41:39
01:34:22
23.08.2009
mecsoun
omlouvám se, že oživuji staré téma, ale chtěl bych Vás všech turbičů zeptat jestli budete tak hodní a popíšete mi tu zapojení karburátoru Solex 32 DIS... komplet co kam zapojit ...sice ten karb nemám, ale upravím karb BVF z warana moc děkuji
21:47:06
19.03.2009
Gemini
-> doni: to sa konkretne neda povedat, zalezi od vela vplyvov ako KP, plniaci tlak, palivo, vacka......co som tak pozeral mapu na Lancery tak 10-15 stup pri full boost
20:23:53
19.03.2009
mecsoun
Zpětbý ventil je nesmysl to ti zůstane přetlak nebo podtlak uzavřený v hadici mezi ventilem a regulací. Snažší je asi odstředivá regulace a to nevím jestli se dělala nebo kde sehnat přetlakovou regulaci? asi opět R5 turbo viď... vybrabčit rozdělovač a nabastlit na škůdku
20:21:47
19.03.2009
doni - zrušená registrace
-> Gemini: mohol by si byť konkrétnejší, približne na koľko stupňov sa znižuje predstih, povedzme pri tlaku 0,5 - 0,7 baru
15:10:14
19.03.2009
Majklsto
aha,tak zase som o nieco mudrejsi
ja som aj tak iba spekuloval bez akychkolvek podlozenych ivformacii6
13:26:13
19.03.2009
Gemini
-> Majklsto: zle.....na turbo motor sa robi pretlakova regulacia, pri velkom plniacom tlaku sa predzapal znizuje.....
11:54:35
19.03.2009
Majklsto
alebo podtlakovu regulaciu zapojit pred turbo,a ovladal by to prakticky podtlak vznikajuci medzi vzduchovym filtrom a turbom
ale neviem ci by to malo zmysel,respektive prinos
07:14:42
19.03.2009
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> mecsoun: -> Majklsto: -> doni: no jak zatesnit tahlo plynu.... sem na tom uz taky premyslel... upe normalne... vzal bych membranu co se pouziva na servech pro odemikani dveri u aut... a tim koncem zuzenym bych protahl lanko, vse zatmelil a tahal to notmalne v bowdenu jako origo.... kdyz by to bylo zatmeleny, zadnej problem... já jsem videl, ze podtlakovou regulaci měli zapojenou, tak nevim... ae osobně bcyh ji nechal zapojenou jen pres z5ny ventil, aby fungovala na volnobeh pri podtlaku...
00:49:11
19.03.2009
mecsoun
Tak to je něco... karbec v piksle...1 právě jak utěsnit lanovod s plynem...
Spíš tedy zkusím najít nějaký vhodný karbec co funguje normálně klidně i dvoukomorák s přímým ovládáním druhé komory pač by podtlaková regulace stopro nefungovala a celý systém těsnění předělám na gumové a uvidíme jak to dopadne. zbytečné otvory hold napojím na přetlak nebo zalepím epoxidem ten ten tlak vydrží... a ještě nevím co s podtlakovou regulací přestihu nastavit ho asi tak aby pálil tak jak má za jízdy a odpojit... odstředivý rozdělovač bohužel nemám
22:58:30
18.03.2009
Majklsto
-> doni: zauuujmave,len si nedokazem predsatvit upesnenie ovladania karburatora-plynu
20:23:14
18.03.2009
doni - zrušená registrace
-> Marcius: s takýmto uložením karbu v plechovej skrini jazdilo maserati biturbo: www.maserati-alfieri.co.u k/alfieri134.htm
14:28:22
18.03.2009
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> vaclav785: toe rarita... proto je drahej... favo karbec je upe na neco jinyho...
-> mecsoun: no je to dost no, a proto ja zkusim jino metodu... tak jak tak tam budes mit regulator tlaku paliva... takze to neres... asi bych tam dal budto Sedr, kterej bych upravil a nebo pak nejakyho dvoukomorovyho webera, ci cokoliv jinyho co by ti vklidku pasovalo na 136kovy sani... jinak prechodka... dulezity je aby ten karbec byl komplet zatesnenej, tim myslim, aby nemel nekde nejakej naschval nezaslepenej otvor kudy by odvetraval nebo prisaval... to jsem naposledni chvily zjistil u mojiho SOLEXA 32 BIS, ze tam ma duru jak brno ani nwm na co je... ae jak mi kdysi gemini psal, tak jsem narazil v nejakem casopise na zajimavou variantu... celej karburator i stahlem plynu a ostatnima vecma byl v uzavrene tesne plechove skrini a do ni se privadel plnici tlak... tak bylo zajisteno, ze tlak bude vsude, ke ma byt (i nemusi byt)... ae prijde mi to jako trochu prasecacky reseni...
11:52:36
18.03.2009
Gemini
-> vaclav785: pouzity DIS za da predat/kupit za 6000 kc, ak ma niekto novy kusok, cena moze byt zaujmava......
atmo DIS a turbo DIS, je tam dost rozdielov.....
10:37:21
18.03.2009
vaclav785
-> mecsoun: já ti do toho nechci kecat a turbu nerozumím ani nevím co chceš za typ karbce, ale na blbýho favorita stojí novej karbec kolem 5000 pochybuji že renaul by prodával nový za 3000Kč
10:29:56
18.03.2009
mecsoun
To bývá právě ten problém... za levno prodáš za draho koupíš.. zkusím přímo renault výrobce co chce zatu sadu těsnění. 1.500,- je docela dost jenom za těsnění. Počítám, že karbec by stál kolem trojky a víc co? níž určitě nepůjde. Na vrakárnách není to jsem už řešil. Ale to asi proto, že je to staré auto a nevyplatí se to sem vozit.
07:17:47
18.03.2009
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> havlik: no ae 2 lidi tam maj a bavil sem se s nima... ae to ze se jim to moc nechce prodavat, tak to chapu... pac znovu sehnat to je kus umeni... podle toho je pak i cena...
06:50:44
18.03.2009
havlik
-> Marcius: já sem taky scháněl přímo na renault clubu a je to dost bída tam něco splašit taky tyhle věci moc nemaj a když jo tak většina z nich nedá
06:48:43
18.03.2009
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> mecsoun: no tu sadu seženeš buď v prodejnách renaultu, nebo na ebay.de (borci to tam nabízejí za cca 1500,- v přepočtu) a co se týká karburátoru, mám kontalt na jednu osobu co má tyhle díly z R5GTT (karb, regulátor a nevím co ještě...) otázkou bude cena... ale domluvit byses s ním mohl... kdyžtak ti pak pošlu jeho mail do SZ... já totiž scháněl tyhle věci přímo na renaultclubu... takže sem se s nima domlouval... moc toho neni ae lepci nez dratem do voka... jako osobne sem na 32DIS a 32DIS turbo supplied neshledal zadny rozdily... ae dat pretlakovy tesneni neuskodi...
06:40:28
18.03.2009
havlik
-> mecsoun: na ebayi je těch sad 3 prdele
22:26:16
17.03.2009
mecsoun
Poslyšte lidičky a nemáte někdo k dispozici samotnej schopnej karbec 32 DIS turbo supp. nebo dá se použít klasika 32 dis s tím, že bych ho akorát přetěsnil sadou z 32 dis turbo ? a kde sehnat tu sadu těsnění? něco se dá použít ze škodovky t.j. ale ten zbytek nee... díky
14:16:23
17.03.2009
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Vita ze Sudet: jn, tak slanda musíí blýt 3
14:04:44
17.03.2009
Vita ze Sudet
1 1 samej džouk 1 1
09:46:25
17.03.2009
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> mecsoun: no tak me WG nevadi... mam boostcontroler (klasika mechanickej...) no a kdybys mel neco pouzitelnyho, co bys nepotreboval tak dej vedet... se domluvime...
09:24:44
17.03.2009
mecsoun
-> Marcius: přesně tak odkouřil znamená, že do dmychadlové a výfukové části teče olej a má cca 0,5 cm vůli na každou stranu. Tím pádem omleté vrtulky a uložení. To se nevyplatí ani na repas. Hlavně jsem to psal kvůli tomu, že na škodárnu bych gt 15 už příště nedal. ale raději nějaké větší turbo které nebude muset mít třeba ani regulaci.
07:28:40
17.03.2009
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> mecsoun: no teoreticky bych tu GT15 bral... pokud ,,nevstrikuje" olej spolecne se vzduchem a ten pojem odkouril znamena ze odesla do vecnych lovist ? .... no me jde o to aby to turbo mylo malý a vlezlo se mi pekne k bloku a ne az k olejove vane.... sem si nechal delat priruby na T3 turbo, s tim, ze ho koupim novy, ae kdyz o tom tady tak mluvime tak koukam, ze bych i nemusel 1
23:48:32
16.03.2009
mecsoun
-> Marcius: jednu gt 15 tu mám jestli chceš... ale má jednu nevýhodu najel jsem s ní asi patnáct kiláků a milá gt15 mi podala ruku, protože ji rapid odkouřil. Je to fakt malé turbo tak ideální pro diesel, ale ne pro benzín. I když doporučené obsahy pro GT15 v kombinaci s benzínem je 1.0 - 1.6. Ta K16 je skutečně v Avii, ale budu o nějakém tom volnu testovat tu C1302 z avie a pak se pochlubím. Pořád nějak nevychází volný čas na to abych se mohl montovat v garáži. A ještě připomenu jednu věc malé turbo neznamená malý tlak... tím malým hajzlem natlačíš tlaky jako kráva ta K26 tlačí v normálním rozmezí do 0,3 bar a je to velké turbo a to vše díky provedení výfukové části....
14:23:51
16.03.2009
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> mecsoun: no to mi je jasny ze BOV tam nemuzes pouzit... myslel jsem to k budouci verzi. Ja na tom zacnu delat o prazdninach (letnich), pac ted toho je na me moc... nemam auto jeste dodelany do kompletniho stavu, a tak bych nevedel co driv... tak v avii je taky K16 ne? se mi to turbo libilo, pac bylo malinkaty... pekny by bylo Garrett GT15...
22:09:16
15.03.2009
mecsoun
-> Marcius: njn to já teď BOV v tomhle systému karbec turbo sání používat nemůžu 12 pač by jednak nefungovalo a cákal by mi benzín ven a to je fakt nebezpečné...
No teď až budu mít chvilku tak namontuju turbo z avie... si myslím že asi taková ideální velikost a pak mě čekají dlouhé hodiny na vrakárně prošacovávat auta kvůli čerpadlu regulátoru a schopnému karbci...
20:06:42
15.03.2009
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> mecsoun: jj... zuk musi byt paradni... a pak jeste BOV ventil a to je teprve ta spravna romantika 3
13:09:43
15.03.2009
mecsoun
-> Marcius: a zkus to zkombinovat se sáním to také umí udělat parádní zvuk.
19:27:06
14.03.2009
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> mecsoun: sem si rikal, ze bych udelal jen malej absorbcni tlumic (kratsi pricnak), jen aby to tolik nerazilo pred policajtama...
10:13:29
14.03.2009
mecsoun
-> Marcius: to máš pravdu turbo potřebuje jinej výfuk jak atmosféra a tak ti bohatě postačí jen trubky na tom tdi turbu byl, ale motor celkově tišší. K26 má takovej říznej zvuk... na volnoběh jakože nic a když to osolíš tak mít sousedi slepice tak jsou bez peří jak by se lekly. Když si uděláš přírubu ze železa a spojíš dva a dva svody někde u silentbloku a pak necháš vedle sebe dvě roury pod zadníém čelem jako příčňák tak to bude slušnej zvuk. Nebo okopčit přímo výfukový svod megafonového ukončení 130 RS.
20:41:51
13.03.2009
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> mecsoun: ja prave jsem slysel ze turbo jako takove tlumi hluk vyfuku, a tak tam ta trubka zase tolik nevadi 1 ja tedko mam na svuj zacatecnicky atmo motor (130ca) v planu svarit jen dve trubky od parohu a nechat to tak bublat 3 jako V8 ... lidi na sidlisti budou mit radost az budu odjizdet rano do skoly 5
17:23:22
13.03.2009
mecsoun
-> Marcius: tlumič výfuku mám důmyslně vyřešený 3 Je to skutečně jen svod za auto z toho co mi doma zbylo. takže kousek jsou trubky na topení a kousek trubka z mého starého výfuku co jsem měl na peugeotu 406. Wastegate je dost velký problém u většiny turbín tu jednu externí co tu mám tak má prasklou membránu, která se dá sice koupit, ale stojí asi 1.300,- a jinak tu mám většinu turbín bez nich. Dokonce jedna z turbín na Avii od ČZ je bez wastegate a zrovna bohužel, ta o které jsem psal, že mám.
14:19:56
13.03.2009
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> mecsoun: ja ho mel z Lancie Prismy 1,9TD...bylo hodne male... ale nemelo to rozebiratelny WG... skoda... ae tyhle turba se davaly i do starsi verze Fiata Tipo 1.9TD... v tech novejsich byl tusim Garrett TBO289 nebo taky nejaky... a jakej mas tlumic vyfuku? nebo jen trubky?
12:26:16
13.03.2009
mecsoun
3 to se ti jen zdá... když budu chtít tak je celý ten systém za chvíli rozebraný a zase složený. Také jsem si vzpomněl s čím mám velký problém tak to je mazání turba asi moc velký tlak nebo malej odvod oleje, protože když to nechám stát chvíli na volnoběh tak se protlačí olej do sání, a pak to musím párkrát prošlápnout a zahulíto jak lokomotiva a pak je to zase OK ale turbem to není. No to vykoumám časem. olej tam jde trubičkou z lpg od škůdky takže bez restriktoru a světlost té trubky je tak max 2,5 mm. odvod mám udělaný do míst, kde měli hundertky přidělanou vrtuli takže na držáku motoru.
-> Marcius: a k té K16 jsem si vzpomněl na jednu drobnost koukni se na Avii ta má několik druhů turbín a používala také K16 ( www.specialturbo.cz/cz/.. ./katalog.php?F_Vyrobce=.. . ) a mimo jiné i turba ČZ, která jsou levná a repase je za pár šušní. No ale má to i svoji stinou stránku a ta je, že se blbě shání, ale když je někdo nabízí tak cena je kolem litru. Mmto mám jednu k dispozici s utrženým závitem u dmychadlové vrtulky tak sháním hřídelku.
12:22:38
13.03.2009
Nwkt
-> mecsoun: Klidně tomu udělej kartu auta 4 místa je dost
11:47:12
13.03.2009
bflm
-> mecsoun: zajímavé fotky je to jak ježek v kleci
11:36:00
13.03.2009
mecsoun
-> Marcius: Bydlím kousek od Sokolova. Když jsem několik turbín rozebral tak jsem nenašel žádné rozdíli na turbech hlavně ta moje K26 je vodou chlazená sama o sobě a ta druhá nebyla, ale jinak na benzíňáku nebyl problém spíš jde o to, že když koukneš na turba z nafty tak jsou to trpaslíci a turba z benzínu krávy veliký. Jedinej kdo snad používal velká turba do nafty jsou italové. Přikládám tedy slibované fotky dal jsem je na uloz.to, kde si je můžete stáhnout mají něco kolem dvou mega a jsou to 4 fotky ve winraru focené mobilem bez žádného zmenšení takže jsou trochu vidět i detaily. Nechtěl jsem to dávat přímo sem, abych zbytečně nezabíral místo na serveru....4

uloz.to/1452694/rapid.rar
09:56:18
13.03.2009
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> mecsoun: no ja měl 3K K16ku a prodal jsem ho kuli prachum na prihlaseni auta... ted toho lituju... no, ae musim tedko delat zadni napravu a koupit pneu.... o prazdninach budu mit cas a penize z brigady, tak to rozjedu... obecne pry turba z TD motoru nejsou stavena pro benzin ... je nahoda ze zrovna K16, K26 a jine jsou pouzitelna univerzalne, ae obecne naftovy motory maji ,,studene" vyfukove plyny a benzin ,,horke"... to je pak rozdil v pouzitych materialech. ae na zkousku to urcite stoji za to.... odkud jsi?
22:55:23
12.03.2009
mecsoun
Tak to je paráda a ono se to zdá tak složité a když si tu o tom píšem tak na tom vlastně nic moc není...4 si dělám legraci ono to sranda fakt nebude... jsem si včera večer vyčiistil turbo z cromy 2.5TD je to Garrett ta0316 dohromady jsem nic o něm nezjistil, ale podle vzhledu bude asi vhodnější jak ta K26 ta je fakt pro velký točky já měl ještě jednu K26 a tu jsem dával známýmu co si ji nacpal do hondy CRX s motorem D16Z5 no jelo to jak sviňa akorát kvůli map senzoru to padalo do nouzáku, ale i v tom nouzáku jen pokusně ten nejlepší šrumec byl kolem 0,7 bar a víc a to se se škodárnou nedá srovnat na tý škodovce se to tak pocítit nedá takže menší turbo. Ale co jsem začínal s turbe z octavia tdi 66kW tak toho jsem si opravdu moc neužil milou turbínku jsem ukroutil na uložení. Takže to chce nějaký kompromis. No uvidím co bude dělat turbína z cromy. hold pak by přišla na řadu avia turbo.
13:57:57
12.03.2009
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> mecsoun: tak tak... ja mam cerpadlo 6Bar 12V a mam hotovej primarni regulator, kterym to zreguluju na libovolnou hodnotu a pak za to zaradim ten regulator podle tlaku vzduchu...
00:12:03
12.03.2009
Gemini
-> mecsoun: ""Toz vsechno nejlepsi s tim Pertinaxem " (Jachyme, hod ho......)

nech sa dari, optimizmus a nadsenie ti nechyba
5
Extreme Tyres