Klimatizace do rapida ???

prohledat
56 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 07.07.2006 do 01.08.2012, založil/a Borin - Král tuzerů
řadit dle data
00:42:05
01.08.2012
Zippess
vlasmi 27.03.08 10:40:23 napsal:

→ Syny: Budu muset asi nechat vyrobit novou remenici na

kliku – dvojitou. Drazku na normalni klinak, stejny rozmery jako origo a pak

vedle vedeni na 7drazkovy remen. Akorat ta remenice na sedmidrazkovy remen bude

mit mensi prumer, nez mela remenice co byla origo na klice toho Rovera protoze

tak velkou tam nenacpu. Ale pokusm se nechat vyrobit co nejvetsi jaka tam

pujde.

Chapu dobre, ze to pak bude min chladit?


Fiat tipo 1.4 má "remenici na

kliku – dvojitou. Drazku na normalni klinak, stejny rozmery jako origo a pak

vedle vedeni na 7drazkovy remen."
19:44:59
30.07.2012
castrol
-> ZdeněkH: bol by som rad keby niekto ano ale to sa asi nestane
13:11:23
30.07.2012
afro100
13:04:39
30.07.2012
PRPKO-Bez auta
www.skoda-limousine.tym.c z/index.php?page=param... čo tak sa popítat niekoho kto už v škodovke klímu má
12:24:40
30.07.2012
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> ZdeněkH: někde jsem viděl na netu stránky typka co to má v embéčku dokonce i se servem, který přidá trošku plyn aby nezdechal volnoběh
12:22:04
30.07.2012
ZdeněkH - zrušená registrace
By mě jen zajimalo jestli to nekdo z teto diskuze dovedl do konce. Nevim proc ale reklm bych ze nikdo
11:12:13
30.07.2012
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
jenom k těm autoledničkám - hliníkovej chladič a větrák vidí každej kdo se na to podívá, skutečnost je trošku někde jinde - tadyty kurvičky púoužívají tzv. Peltierův článek, v podstatě jsou to dva pléšky (podle wiki telur a bizmut) zapojený k sobě, průchod proudu způsobí že jeden se začne ochlazovat a druhej topit.



samotnej ten článek se dá pořídit za pár stovek



klimu to asi jen těžko nahradí, ale věřím že při delší jízdě to dokáže v autě udělat o poznání příjemnější luft 4 4
10:46:18
14.04.2008
vlasmi
-> tunerlada: Šíbr níkdy!

-> Vrba: To mě taky napadlo, ale pak jsem si říkal, že třeba při řazení, nebo popojíždění někde po městě (kdy by byla běžící klimatizace zvlášť vhodná) a tak by kompresor pořád spínal a rozepínal. Nevim, jestli by mu to dělalo dobře.



Dneska jdu zadat do výroby tu novou řemenici na kliku.
07:43:05
12.04.2008
Vrba
Problem s otackama na volnobeh by se dal jeste vyresit tak,ze by se kompresor spínal az od urcitych otacek motoru a na volnobeh by proste nebezel.
00:36:30
06.04.2008
tunerlada
si tam rači dej šíbr z jinyho auta,pomahá to 4 kdosi to tu už má
10:40:23
27.03.2008
vlasmi
-> Syny: Budu muset asi nechat vyrobit novou remenici na kliku - dvojitou. Drazku na normalni klinak, stejny rozmery jako origo a pak vedle vedeni na 7drazkovy remen. Akorat ta remenice na sedmidrazkovy remen bude mit mensi prumer, nez mela remenice co byla origo na klice toho Rovera protoze tak velkou tam nenacpu. Ale pokusm se nechat vyrobit co nejvetsi jaka tam pujde.

Chapu dobre, ze to pak bude min chladit?
16:44:14
26.03.2008
Syny
-> Peca: jo on mluvil o remenici na klice? Mno tak pokud da mens remenici na kliku, tka se mi bude pomaleji tocit i vodni pumpa a alternator... Takze poud da mensi remenicci na kliku, tka by mel zmesit remenice na pumpe a altiku ve stejnym pomeru + tu na kompersor zmensit na velikost ty remenice na klice a ma pomer 1:1. Chapu-li to uz spravne...
16:33:24
26.03.2008
gim
-> Syny: min pude to do pomala to mas jako na kole cim mensi kolecko na pedalech (motoru) a vetsi vzadu tak se zadek toci pomaleji (nahon kompresoru).
15:32:40
26.03.2008
Peca
-> Syny: Vlasmi chce dat na motor mensi remenici nez je puvodni z Rovera. Bude to chladit vic, nebo min, kdyz bude mensi?
15:24:55
26.03.2008
Syny
-> havlik: Otazkou je jestli sme dobre pochopili jak to myslel...
14:18:42
26.03.2008
havlik
-> Syny: jinak souhlas s tim že to bude spíš do rychla
14:18:03
26.03.2008
havlik
-> Syny: tak by mohl upravit řemenici na klimě aby to mělo stejnej převod40
14:15:50
26.03.2008
Syny
-> vlasmi: jestli te tobre chapu tak na pohon kompresoru chces dat mensi remenici... To ale nebude prevod do pomala ale do rychla. Pokud remenice na klice bude mit prumer X a remenice na kompresoru prumer Y a plati ze X > Y => kompresor se bude tocit rychleji nez remenice...
14:04:13
26.03.2008
itchy
-> vlasmi: kamarat mal nehodu a tie trubky od klimy poohybal, a kedze to bol hlinik uz nesli dat do povodneho stavu, tak ich nadplatoval hrubymi gumenymi hadicami, pricom do tej hlinikovej dal obycajnu ocelovu, aby mohol tu gumenu napevno dotiahnut a ta hlinikova sa nesplaskla
13:57:34
26.03.2008
havlik
-> vlasmi: hm a zeptat se nějakýho instalatera co má ohybačku doma jestli je schopen to přiohnout na jinej tvar aniž by ti ty trubky popraskaly by asi bylo nejjednodušší ne? případně nechat si naohybat nějaký hlinikový jak ty potřebuješ ty origo uříznout a nechat je tam přivařit
13:54:33
26.03.2008
vlasmi
Dobrý, já to taky jako moc velký problém nevidím, komplet klimu z toho Rovera, teď už vypuštěnou a rozmontovanou na jednotlivý díly už mám v garáži, ale řeším problém s naohýbáním těch původních hliníkových trubek s přípoji k chladiči, výparníku a kompresoru. Tam je vždycky taková hliníková kostka s 2 dírama co se šroubí buď ke kompresoru nebo k výparníku a z ní vedou pevně připojený 2 trubky. Většinou ale jdou pod blbým úhlem nebo blbým směrem. Jde to nějak jinak naohýbat? Třeba po nahřátí nebo tak nějak? Nemám žádný zkušenosti s hliníkovejma trubkama. Tyhle přípoje mě přece chlaďaři neudělají.

A další dotaz - vadilo by kdyby kompresor běžel menšíma otáčkama než původně v Roveru? Tam byl převod z řemenice kliky (btw:tu řemenici z kliky Rovera mám taky) 1:1, ale tak velkou řemenici do Škodovky nenacpu - zavazí spodní lem - spoj blok/vana. Musela by se tam dát menší, ale to už zase bude převod do pomala. Kdybych ji dal dál, aby nezavazel ten lem tak tam už je zas příčka motoru.

Nebude to třeba míň nebo vůbec chladit?
10:49:29
21.03.2008
cabro
Tak já to jako problém nevidím.Měl jsem Rapida,který byl s klimou.Je fakt ten,že díly jsou z ledazčeho,ale funguje to.Chladič z Oct(je nejlevnější),kopresor taky,ovládání z Fel(chtěl jsem dodělat klimatronic,ale byl problém s elektronikou).Problém jako otáčky a výkon jsem neřešil,protože jsem měl standartně 1350ot a to bylo dostačující.Co jsem hodně dlouho řešil(v roce 2001)byli trubky přes auto.Dnes to chladaři udělaj jako nic a to 1/3 co tenkrát.Dnes to vidím tak na investici cca 10000-15000Kč a hodně práce...3
14:42:55
20.03.2008
vlasmi
Tak to zas oživíme - je nějakej způsob jak naohýbat původní hliníkové trubky ke klimatizaci? Hlavní potrubí přes auto si chcu nechat udělat od chlaďařů co dělají i klimy do domů (tam přece taky dělají trubky na míru) ale jde mi o přípoje k chladiči, výparníku a kompresoru. Tam je vždycky taková hliníková kostka s 2 dírama co se šroubí buď ke kompresoru nebo k výparníku a z ní vedou pevně připojený 2 trubky. Většinou ale jdou pod blbým úhlem nebo blbým směrem. Jde to nějak jinak naohýbat? Třeba po nahřátí nebo tak nějak? Nemám žádný zkušenosti s hliníkovejma trubkama.
15:14:13
28.02.2008
m8rinek
-> vlasmi: moc produktivního textu tu není, pokusim se pomoct aspoň linkem, doporučuju přečíst a sleodovat geniálně vymyšlené nastavení volnoběhu www.skoda110r.cz/article. php?id=891 4
14:40:54
28.02.2008
vlasmi
Borin 07.07.06 11:43:22 napsal:

Čau lidi přemejšlel sem o zabudováné klímy (třeba z feldy) do rapida...chladič dát na chladič, výparník nějak naroubovat do topení a nakonec čerpadlo klasika na řemen...máte nějaký nápady ??? Popřípadě jestli by to fungovalo s novým takhle dlouhým rozvodem ???


Vzkřísím tohle staré téma. Momentálně mám stejný nápad jako Borin, vzhledem k tomu že se ke mě dostala kompletní, ještě částečně naplněná klimatizace z Roveru 416 pro chladivo R134.

Můj plán je následující:

Chladič dát před chladič. Zakryje zruba polovinu normálního chladiče. Možná ten normální posunout o kousek víc dovnitř. Ventilátor chladiče posunout víc ke kraji a vedle něj vecpat druhý sejný. Jeden by se spínal současně se zapnutím klimy, druhý by spínalo normálně teplotní čidlo vody v chladiči. S tím souvisí posunutí jedné "boule" pro motorek chladiče v kufru a vevaření druhé pro druhý motorek. Zvýšenou spotřebu el.energie bude kompenzovat 70A altík. Půjde do auta tak jako tak.

Výparník nějak naroubovat do topení, zřejmě ještě před radiátor topení. Topení doplnit o klapku recirkulace. Ventilátor by sál vzduch přes kanál který by končil někde v místě současného čerpadla odstřikovače nebo nádobky odstřikovače. Ty by byly přesunuty na druhou stranu toho žlabu - k motorku stěračů (vejdou se). Na jejich původním místě by byla lanovodem ovládaná klapka která by umožňovala brát vzduch buď z venku nebo zespodu přes díru z kabiny.

Čerpadlo mechanické s elektricky spínanou spojkou, poháněné od motoru. Řemenice z Š 100, čerpadlo někde nad levým úchytem motoru, držák se zbastlí.

Problém který momentálně ještě řeším je s tím, kudy dostat z motoru do kabiny ty 2 hadice s chladivem od kompresoru. Tunelem asi těžko, v brejlích není místo na další 2 hadice, kromě toho vymotat další hadice pod nádrží tak, aby nezavazely táhlu řazení... Nemá někdo nějaký nápad? Dostatečně dlouhé speciální hadice ke klimatizaci mi na míru vyrobí tady u nás v jedné firmě.

Pokles otáček volnoběhu, případně zdechání motoru by bylo kompenzovaný pootevřením sytiče pomocí servomotorku (pro neznalé jezdím na LPG).

Tak a teď tvrdě do mě!4
09:37:19
11.07.2006
Labros
anebo tam dát rovnou stříkačku, která umí při zapnutí klimošky volnoběh kompenzovat sama... stejně komu nejde o legalitu by tam tu stříkačku mít měl 4
21:40:56
09.07.2006
Matsoft
-> Adam Radimovič: jj vim. a vetsina novejch cabrii taky 4
21:35:44
09.07.2006
aDAm
-> Matsoft: i to se dela...treba bawko E30 cabrio nekdy tu klimu ma ;) i kdyz je to divne ale je tam ;)
21:34:20
09.07.2006
Matsoft
-> PeterP136: A co kdyz chce nekdo klimu v cabriu? 3 4
21:29:30
09.07.2006
PeterP136
Ozaj k tej klime este si musite splasit zasonik, byva plneny silikagelom, a ten je na vrakaci uz urcite davno navlhnuty takze vyzihat.
21:27:36
09.07.2006
PeterP136
Klima do skodovky nie je utopia akurat je to vyhadzovanie penazi. Pretoze aj ked tam pichnete kurenie z feldy tak spolu s chladicom mate zatrepany kufor.

Rurky vam spravi ktorykolvek sikovny chladnickar na mieru, kompresor z hocicoho (dolezite len aby bol uz stavany na dnesne chladivo R134), chladic z hocicoho ale bacha stare byvaju casto na odpis, takze radsej nejaky lacny novy, elektroniku na ovladanie a vypnutie klimy pri plnom plyne si uz snad zbastlite a nejaky motorcek ktory vam potiahne o kusok sytic (v pripade lpg) alebo spravit pootvorenie druhej klapky.

Ale pravdu povediac nechcelo by sa mi do toho.



Co sa tyka chladniceik v aute tak to je dost blba rada. BUd ide o obycajny izolacny box, vtedy neviem ako to niekou moze pomoct, to uz si dam radsej do sedacky par namrazenych naplni :), alebo je to chladnicka na elektrinu a potom bude interier este aj ohrievat. Mozno by snad mohlo fungovat narvat do skodivky altik 120A s malou remenicou a do kurenia narvat zo desat :) termoelektrickych clankov. Sice by to nechladilo ako klima, ale o par stupnov by to snad interier schladilo. Inac v skodovke dost pomoze aj izolovat strop, ja tam mam 9mm mirelonu a v lete je v interieri najchladnejsi prave strop.
21:10:29
09.07.2006
lubosgls
-> Tom.t: bud jsi to blbe napsal nebo jsem to blbe pochopil , protoze tohle ti udela ani lednice doma natoz v aute
19:58:21
09.07.2006
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> Esso: no prave nemel, ale ted se uz prodavaji ruzne a na nekterych deklaruji ze ochladi o 20-25 stupnu voci okolni teplote ... a maji i funkci ohrevu ...
19:32:57
09.07.2006
lubosgls
vetsina autochladnicek nic nechladi je to proste box pod kterym jsou hlinikovy chladice a vetracek a nebo je to v poklopu, jednu jsem meel rozdelanou
21:59:55
08.07.2006
Esso
-> Tom.t: mel si nekdy v aute autochladnicku ty co mozna neco zchladi je jich malo jinak vetsina je ze udrzi jeji nynejsi teplotu ale ne ochladi
21:58:30
08.07.2006
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> minno: s tou chladnickou to kurva nemusi byt az tak spatny napad :-) tiez som nad tym rozmyslal, nebude to klasicka klima ale sprijemnilo by to jazdu o dost ... kupit autochladnicku staci nejaku pouzitu a z nej nejak hnat vzduch do kabiny, vyhoda by bola ze by to mohlo byt v kufri a na zimu sa to vyhodi von 1 a ziadny zasah do konstrukcie auta 2
16:39:19
08.07.2006
hertzwatt
Vychazim z toho co jsem vydel na feline a nebilo toho hodne...a pak jak jsem dela byt a prum klimi...tam je potruby medenne....a paji se to cinem nebo mosazi....pres specielni plnici pitoli nebo jak to nazvat...pak se to primackne jak je to naplnene zavari a ucvakne..priste lednice.Auta netusim jak se delaj...ale dik za poznamku taky dalsi vec co jsem nevedel...kdo vi vice nech napise jiste to Borinovi i mne pomuze..mozna...

Borine sry za socknuti se do tveho fora...4
16:27:47
08.07.2006
aDAm
-> hertzwatt: plneni se provadi ventilkama co sou na potrubi. jinak origo potrubi je tusim kombinace hlinikovych a gumovych trubek
15:34:03
08.07.2006
hertzwatt
Hmm taky pravda...proto to rikam jako mozne reseni.Jete jsem vydel ze to je spise varene mosazi nebo pajene....ty trubky ale to fakt zhola nevym jak to delaji.Proto je to jen cistej napad...jak na to...realizace v nedohlednu jelikoz se pracuje na auti....snad nekdo jinej.
15:29:52
08.07.2006
red.bill
nápad to neni špatnej, ale uvést to do chodu je podle mě utopije... rozvod si letovat doma je kravina, pochybuju že když s tim někam přijedeš že ti to jen tak naplněj
14:42:11
08.07.2006
hertzwatt
Reknu ti to takhle.TO mas jako s klimou co v lete chladi a v zime topi je to jen obracena lednice...

Jinak ja to mam premyslene nasledovne...jestli sezenu cerpadlo ze feliny tak tam pude to.Remenice ze 100ky.Uchyceni necham vyrezat nebo to prispusobim na drzak motoru a kapanek zesilim. Trubky hrubostenne medenne 8ky nebo 10ky.A tahat to stredovým tubnelem.Topeni musi byt felicie kvuly klapkam a vyprniku.Nebudes neco vyvijet co uz je davno ze! ale upravene nejako do RApida....nekdo rika ze tam nejde ja rikam ze jo jen ho upravit.Zas to chce cas.Pred predny chladic by jsem radiator nedaval.Spise pod a nebo pod svetla.Tak to maji mazdy a jine.i na feline to je mylsim pod chaldicem.Jelikoz pri jizde mas dostatecny prutok vzduchu tak nemusi byt veliky. a ovladani cerpadla a klapek nekde na palubku.To je uz ale jen a jen na tobe jak to do tej hezke cervene palubky zapasujes.Jedine na co si davej pozor!!!!a kurva majzla je vlhkost v trubkach je lepsi to delat v poradnym hicu pac ta sebemesi vlhkost odpise cerpadlo a muze to vist az k rozdrzeni ne nejakem slabem miste co je vecsinou letovani spoj.Jelikoz tam mas tlak a poradnej.Proto Lednickary...VZDY!!Kdyz plni klimi a jine systemy nehrivaj trubky co prisli do styku se atmosferickem vzduchem.Vydel jsem to na vlastni oci nekolik krat kdyz jsem delal elektroniky ke byt.klimam.A ty delas sustavu trubek na novo,takze poradnyho majzla.Jak plni plyn do auto klim nevym nevydel jsem to ale musi to byt neco podobnyho.Tak to vidim ja mozna mam pravdu mozna ne.Tak mezabite...jen jsem vyslovil svuj nazor na vec4
10:41:03
08.07.2006
minno
ved vravim ze kupit chladnicku bude jednoduchsie :)
09:31:36
08.07.2006
aDAm
-> Borin: s tema dlouhyma hadicema bych problem nevidel. pokud ti je nekdo udela na miru ;) mas tam kapalinu jako v lednicce a ta cirkuluje takze by to vadit nemelo
08:27:43
08.07.2006
Borin - Král tuzerů
-> hertzwatt: Jasný jen mi jde mi taky o to jestli nebudou problémy s těma dlouhejma rozvodama...
23:42:20
07.07.2006
hertzwatt
Mno když to vemeš ve skratce.Klíma byla už ve formanech co jsem vydel nekde na netu foto.Možná to taký problém nebude.Vycházel by jsem z felície.

To je nejlepší.Podle mne to pude jen to bude chtit cas.Sezere ti to 5-6k ten volnobeh je na zamyslenou ale tez to nevydim jako problem.
22:46:01
07.07.2006
pajavlk
v létě zkoušíte narvat klimu do škodovky a v zimě zase rvete do kufru bufíky, to sou naše škodovky 5
22:28:03
07.07.2006
minno
si kup malu chladnicku na 12V za 1000 korun, k tomu ventilator a mas klimu3
14:48:21
07.07.2006
Rabbit
Hmm, dobrá úvaha. Kdo by v tomdle období nechtěl klimu a nebo kabro 1 . Až to vymyslíte tak to zveřejněte. Ale asi to bude ukrutně složitý.
13:38:30
07.07.2006
Borin - Král tuzerů
-> spartra: 160



-> Vici: To byla je úvaha...napiš mi toho víc pls...
13:37:00
07.07.2006
Vici
mel bys dost problemy s nastavenim volnobehu. kdybys zapl klimu byl by nizky a zdechalo by to. krom toho by tech problemu bylo daleko vic,je to stejne volovina jako celek 4
Extreme Tyres